Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 20:38 
 
Hardtraxxer

Cubase gooit er altijd iets van een compressor/limiter overheen op de master zodat ook al clip je wat, dit niet in je eindmix komt. FL doet niet (ook al zit het in de default preset wel maar dan gewoon als plugin op de masterchannel) dus ik gok dat het zoiets is...

Exporteer en gebruik hem eens op een iets lager volume, bv -2db want hoewel het clippen een erg vet geluid kan maken, is het niet bepaald praktisch om er verder mee te moeten werken.

Maar ik weet er eigenlijk te weinig van af om je er echt mee te kunnen helpen, dus wie weet loopt er iemand rond met wat meer ervaring?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 21:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Martijn schreef:
Cubase gooit er altijd iets van een compressor/limiter overheen op de master zodat ook al clip je wat, dit niet in je eindmix komt. FL doet niet (ook al zit het in de default preset wel maar dan gewoon als plugin op de masterchannel) dus ik gok dat het zoiets is...

Exporteer en gebruik hem eens op een iets lager volume, bv -2db want hoewel het clippen een erg vet geluid kan maken, is het niet bepaald praktisch om er verder mee te moeten werken.

Maar ik weet er eigenlijk te weinig van af om je er echt mee te kunnen helpen, dus wie weet loopt er iemand rond met wat meer ervaring?


Ja ik zorg sowieso ook dat alles rond de -6 staat tot de afmix, zal eens proberen een vst op de master te gooien.
In ieder geval alvast bedankt :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 21:19 
 
Hardtraxxer

Dan nog kan die sample die je gemaakt hebt afhankelijk geworden zijn van het clippen tijdens het maken ;) FL zal hem gewoon geclipped exporteren (Met een leuke blok wave wat dat clipgeluid veroorzaakt) terwijl Cubase hem omlaag trekt tijdens het exporteren waardoor je dat geluid mist.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 21:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Martijn schreef:
Dan nog kan die sample die je gemaakt hebt afhankelijk geworden zijn van het clippen tijdens het maken ;) FL zal hem gewoon geclipped exporteren (Met een leuke blok wave wat dat clipgeluid veroorzaakt) terwijl Cubase hem omlaag trekt tijdens het exporteren waardoor je dat geluid mist.


Heb de kick met Cubaze gemaakt en heb naderhand ook nog gekeken of ie niet aan het klippen was ofzo,
maar er was niks aan het clippen in het project waar ik de kick in heb gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 21:29 
 
Hardtraxxer

Dan heb ik geen flauw idee zonder het horen/zien :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2012 21:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Martijn schreef:
Dan heb ik geen flauw idee zonder het horen/zien :)

Shit ik schreef clippen met een k...
Als ik het met een sampler erin gooi en em dan als loopje opsla is er geen probleem.
Maar ik moet nog steeds proberen om een vst op de master te gooien
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 13:35 
 
Hardtraxx Newbie

Hardphonic schreef:
Martijn schreef:
Dan nog kan die sample die je gemaakt hebt afhankelijk geworden zijn van het clippen tijdens het maken ;) FL zal hem gewoon geclipped exporteren (Met een leuke blok wave wat dat clipgeluid veroorzaakt) terwijl Cubase hem omlaag trekt tijdens het exporteren waardoor je dat geluid mist.


Heb de kick met Cubaze gemaakt en heb naderhand ook nog gekeken of ie niet aan het klippen was ofzo,
maar er was niks aan het clippen in het project waar ik de kick in heb gemaakt.


Als je een oversturende kick maakt zal je altijd clipping krijgen.
Dat je kick het clippen veroorzaakt kan je makkelijk verhelpen door eerst de kick te maken en dan pas je track opbouwen. Maak van je kick wel een preset zodat je hem niet kwijt raakt.
Master en mix je kick af en gebruik (o.a. kontakt) of eventuele soortgelijke programma's om je kick in te voegen om hem zo verder te sampelen en te gainen.
Zorg ervoor dat je kick niet zo erg aan het clippen is dat heel je melodie of eventuele andere sounds erg slecht gaan klinken.
Dit is de makkelijkste manier voor beginners.
Andere die wat meer verdiept zijn zouden moeten kijken met compressors/limiters etc.

Greetz,
Distoxion
Rico
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2012 14:57 
 
Hardtraxxer

Heyhey, ik hoor nu opeens een raar gepiep wanneer ik me timeline laat afspelen, Het stopt niet ook niet en gaat de heletijd door, Als ik iets render dan hoor ik het niet maar het is alsnog super irritant, Weet iemand hoe je dit kan oplossen? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2012 15:51 
 
Hardtraxx Newbie

Audiotypez schreef:
Heyhey, ik hoor nu opeens een raar gepiep wanneer ik me timeline laat afspelen, Het stopt niet ook niet en gaat de heletijd door, Als ik iets render dan hoor ik het niet maar het is alsnog super irritant, Weet iemand hoe je dit kan oplossen? :)


Afbeelding

Staat de "click" toevallig op ON ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2012 16:49 
 
Hardtraxxer

Afbeelding

Staat de "click" toevallig op ON ?[/quote]

"Haha dankje :) geen idee hoe die op on is gegaan maarja is nu opgelost :D Thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2012 17:53 
 
Hardtraxxer

Hoe kan ik een automation clip maken voor maar 1 synth? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2012 18:47 
 
Hardtraxx Addict

Audiotypez schreef:
Hoe kan ik een automation clip maken voor maar 1 synth? :P


Hoe bedoel je voor maar 1 synth.je doet het altijd oer synth toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2012 18:50 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Audiotypez schreef:
Hoe kan ik een automation clip maken voor maar 1 synth? :P


Hoe bedoel je voor maar 1 synth.je doet het altijd oer synth toch?


je doet het idd altijd met 1 synth xd ik zou niet weten hoe je met 1 automation meerdere synths automate.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2012 19:13 
 
Hardtraxxer

Case Dj schreef:
Phase 2 schreef:
Audiotypez schreef:
Hoe kan ik een automation clip maken voor maar 1 synth? :P


Hoe bedoel je voor maar 1 synth.je doet het altijd oer synth toch?


je doet het idd altijd met 1 synth xd ik zou niet weten hoe je met 1 automation meerdere synths automate.


Haha ik bedoel, ik heb nu zegmaar dat als ik me lead wil laten opkomen tijdens de choir, dat dan de hele output stopt wanneer de automation clip omlaag is ;p
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2012 00:21 
 
Hardtraxx Addict

Je automate denk ik gewoon de verkeerde parameter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2012 00:22 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Je automate denk ik gewoon de verkeerde parameter.


Dit :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2012 00:24 
 
Hardtraxxer

Case Dj schreef:
Phase 2 schreef:
Je automate denk ik gewoon de verkeerde parameter.


Dit :)


Ik zal morge nogwel even kijken ervoor dan ;)

en case ik heb gedaan wat je zei en klinkt echt beter idd thanks!
hier het resultaat:
http://www.youtube.com/watch?v=DI1i1Bzg7-Y
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2012 15:29 
 
Hardtraxxer

Ik ben nu met cubase bezig, Alleen als ik me synth ofiets aanpas terwijl hij afspeelt dan record hij dat ofzo, Iemand enig idee hoe je dit uitzet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2012 19:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Audiotypez schreef:
Ik ben nu met cubase bezig, Alleen als ik me synth ofiets aanpas terwijl hij afspeelt dan record hij dat ofzo, Iemand enig idee hoe je dit uitzet?

write uitzetten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2012 20:47 
 
Hardtraxxer

Sanderson schreef:
Audiotypez schreef:
Ik ben nu met cubase bezig, Alleen als ik me synth ofiets aanpas terwijl hij afspeelt dan record hij dat ofzo, Iemand enig idee hoe je dit uitzet?

write uitzetten :P


Had het gevonde ja :) Alsnog bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 18:20 
 
Hardtraxxer

Ik maak normaal tracks in FL, maar ik maak de kicks in Cubase. Ik laad dan een Drumazon in, kets hem vol met effecten, maar dan is mijn FX slot vol. Bij FL kun je er meerdere inladen, hoe doe ik dat bij Cubase???

Grtz,
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 18:44 
 
Hardtraxxer

FX Channel aanmaken en in je mixer bij het kanaal dat je door wilt sturen klikken op Stereo Out. Daar kan je dan het FX Channel selecteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 18:50 
 
Hardtraxxer

Martijn schreef:
FX Channel aanmaken en in je mixer bij het kanaal dat je door wilt sturen klikken op Stereo Out. Daar kan je dan het FX Channel selecteren.


Thanks!!! Dan kan ik tenminste fatsoenlijke kicks maken:D :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2012 18:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Oke ik heb net cubase 5 en een probleem hiermee,

Ik krijg geen geluid door me boxen vanaf cubase wat ik ook doe,
of ik nou een track afspeel of een piano roll maak ik hoor gewoon niks.
Ik heb al rondgekeken op internet en mijn instellingen bij de device setup zijn volgens mij gewoon goed.

Iemand een idee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 11:55 
 
Donateur
Avatar gebruiker

roalddb schreef:
Oke ik heb net cubase 5 en een probleem hiermee,

Ik krijg geen geluid door me boxen vanaf cubase wat ik ook doe,
of ik nou een track afspeel of een piano roll maak ik hoor gewoon niks.
Ik heb al rondgekeken op internet en mijn instellingen bij de device setup zijn volgens mij gewoon goed.

Iemand een idee?

Druk eens op F4 en kijk bij Outputs of je geluidskaart wel gekoppeld is....
Wanneer je ASIO drivers gebruikt, moet je daar de Output ook goed instellen (de juiste geluidskaart koppelen).
Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner