Hardtraxxer
166 posts member since 2011
last seen Jul 2026
oke thx het is gelukt! :)
Hardtraxxer
last seen Jul 2026
Ik heb nog een vraagje,

Ik heb een umx610 staan en als ik wat wil recorden hoe kan ik dan instellen dat er eerst bijv 4 tikjes wordt
gegeven en dan het recorden begint?
Donateur
1973 posts member since 2008
roalddb wrote:Ik heb nog een vraagje,

Ik heb een umx610 staan en als ik wat wil recorden hoe kan ik dan instellen dat er eerst bijv 4 tikjes wordt
gegeven en dan het recorden begint?
Naast 'Click', ook je precount aanzetten:
Image
B
Hardtraxxer
421 posts member since 2010
last seen Jul 2019
Of simpel door na 1 bar pas te recorden
Hardtraxxer
last seen Jul 2026
thx guys,

Stom dat ik dat zelf nie heb gezien XD
Hardtraxxer
last seen Jul 2026
okeej weer een vraagje,

Als je bij devices en dan een vst instrument toevoegt bijvoorbeeld nexus.
Dan krijg je het pluginschermpje waarbij je uit verschillende presets enzo kan kiezen en die aanpassen.
Ik heb hierbij op het kruisje gedrukt en kan niet vinden waar ik dat schermpje terug kan halen....
M
Hardtraxxer
608 posts member since 2010
last seen Jul 2015
Klik op het knopje met het pijltje en die paar pianotoetsen, in de linker balk met info over het channel :) Staat onder het bovenste tabblad met m, s, r, w etc
Hardtraxxer
last seen Jul 2026
aa thx :thumbsup:

en nu heb ik hem helemaal tot onder me taakbalk gesleept en krijg ik hem niet meer naar boven............
Hardtraxxer
last seen Jul 2026
ah hehe eindelijk heb ik hem goed :)
Hardtraxxer
last seen Jul 2026
Ik vind de balkjes van de noten in de piano roll nogal houterig verplaatsen en verlengen.

Als ik een kwart noot wil verlengen naar een halve maakt hij er gelijk een hele van en
wanneer ik een noot een klein stukje wil verplaatsen wordt hij meteen naar de andere maat gegooid.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
A
Hardtraxxer
255 posts member since 2012
last seen Dec 2013
Hey iedereen!

Ik zit er aan te denken om over te stappen van FL naar Cubase, maar er is voor mij één ding wat me van Cubase afhoudt:

In FL zit er links een hele handige sample browser, maar als ik mijn samples in wil laden in Cubase, moet ik ze steeds vanuit Windows Verkenner er naar toe slepen...

Heeft iemand een idee of er ook zo'n sample browser voor Cubase is?

Ik heb btw Cubase 5.

Grtz,
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
Ik heb zelf geen Cubase meer maar je had ook iets van een media bay,
Weet niet of dat het zelfde is als de sample browser in FL studio.

Maar dat vond ik ook een van de minpunten van cubase,
A
Hardtraxxer
255 posts member since 2012
last seen Dec 2013
Joeyvg wrote:Ik heb zelf geen Cubase meer maar je had ook iets van een media bay,

Ik weet nooit hoe ik samples aan die MediaBay kan toevoegen...:\
Hardtraxxer
485 posts member since 2011
last seen May 2015
Bakker Fijnebol wrote:
Joeyvg wrote:Ik heb zelf geen Cubase meer maar je had ook iets van een media bay,

Ik weet nooit hoe ik samples aan die MediaBay kan toevoegen...:\
ik zou zeggen, gooi heel je samples in windows structuur, zet die naast je cubase scherm, en je sleept ze er zo in.
Persoonlijk gebruik ik maar enkele samples in een track dus maakt het mij niet echt uit of dat ik ze ff moet importeren.

Cubase rules :thumbsup:
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 4 days ago
de piano roll in cubase vind ik het dikste minpunt ooit :lol:

ik heb zelf cubase 5 voor de hobby en werk er eigenlijk nooit mee. maar dat vind ik echt onhandig werken.
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Bakker Fijnebol wrote:Hey iedereen!

Ik zit er aan te denken om over te stappen van FL naar Cubase, maar er is voor mij één ding wat me van Cubase afhoudt:

In FL zit er links een hele handige sample browser, maar als ik mijn samples in wil laden in Cubase, moet ik ze steeds vanuit Windows Verkenner er naar toe slepen...

Heeft iemand een idee of er ook zo'n sample browser voor Cubase is?

Ik heb btw Cubase 5.

Grtz,
Kies anders voor studio One of ableton dan heb je wel een sample browser (zelfs een browser voor je vst's en effecten)
F
Hardtraxx Veteran
4027 posts member since 2012
last seen Nov 2015
iemand enig idee wat de prijs is van als je Cubase wil kopen? FL heb ik nu alleen ik wil meer :P
Hardtraxxer
485 posts member since 2011
last seen May 2015
A
Hardtraxx Newbie
30 posts member since 2012
last seen May 2013
Ik ben sinds vandaag dus overgestapt!
Van Fl naar Cubase.

Bleeeeeeeeeeeeeh :slow:
E
Hardtraxx Elite
2020 posts member since 2011
last seen Jul 2015
artic raw wrote:Ik ben sinds vandaag dus overgestapt!
Van Fl naar Cubase.

ff wennen zeker :P
A
Hardtraxx Newbie
30 posts member since 2012
last seen May 2013
emmerick wrote:
artic raw wrote:Ik ben sinds vandaag dus overgestapt!
Van Fl naar Cubase.

ff wennen zeker :P
En hoe!
Krijg eindelijk mn ins. er een beetje in!
Artiest
557 posts member since 2010
Cubase :clap:
T
Hardtraxx Elite
2257 posts member since 2011
last seen Jun 2026
godver, ik zie deetox staan in het cubase topic, en denk we krijgen een dikke tutorial... :P
Artiest
557 posts member since 2010
tijntjuh120 wrote:godver, ik zie deetox staan in het cubase topic, en denk we krijgen een dikke tutorial... :P
hahaha .. nou tip nummer 1. Als je van plan bent OOIT cubase te gaan gebruiken. BEGIN ER DAN DIRECT MEE :P
Ik hoor zoveel mensen die van bijv. FL overstappen en dan niks van cubase snappen.

Ik ben van begin af aan met cubase bezig geweest, nooit moeite mee gehad ( moest wel eerst leren natuurlijk :P ) maar ik snap dan weer geen fluit van FL.

Dus in mijn ogen maak je t alleen maar lastiger door eerst met een FL ofzo te gaan werken.

Tsja en om echt cubase te leren moet je vooral doen en dan valt alles vanzelf op zijn plaats. Als je er wat tijd in steekt dan kom je er wel achter dat cubase eigenlijk helemaal niet zo moeilijk is :P
Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook gewoon nog elke dag nieuwe dingen leer hoor haha
M
Hardtraxxer
608 posts member since 2010
last seen Jul 2015
FL is dan ook gewoon een raar geval apart :P Als je Cubase eenmaal snapt stap je zo over naar een andere DAW zoals Studio One, Logic, Reaper of Ohmstudio.

Maar dat kan ook komen omdat ze bij Steinberg usability haten en het liefst voor alles eigen manieren en toetsencombinaties bedenken. Alles wat dan enigsinds logisch is, is dan opeens heel simpel.