Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 15:29 
 
Hardtraxxer

Kijk dat is nog veel slimmer want die hebben ook ASIO gemaakt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2012 15:57 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Nu cubase 5 aan het installeren ik wil er wel even mee kloten en als ik het wat vind ga ik mss nog wel cubase 6 aanschaffen. maar dan legaal
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2012 17:54 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

ik heb een irritante kraak in mijn cubase wanneer ik sylenth1 openheb maar aan de galm te horen zit de kraak in de plugin omdat de fx gewoon over de kraak heenzitten. enig idee hoe ik dit verhelp? het zal wel aan mijn pc liggen, maar het is soms

pc specs: intelpentium dual core 3gb ram 2.3ghz interne geluidskaart xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2012 17:58 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Case Dj schreef:
ik heb een irritante kraak in mijn cubase wanneer ik sylenth1 openheb maar aan de galm te horen zit de kraak in de plugin omdat de fx gewoon over de kraak heenzitten. enig idee hoe ik dit verhelp? het zal wel aan mijn pc liggen, maar het is soms

pc specs: intelpentium dual core 3gb ram 2.3ghz interne geluidskaart xD


Ik heb geen verstand van cubase, ik weet alleen dat je setup magertjes is. Ik heb een i7-2760 en een externe geluidkaart en bij mij wil het zelfs nog wel een kraken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2012 18:11 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Squid schreef:
Case Dj schreef:
ik heb een irritante kraak in mijn cubase wanneer ik sylenth1 openheb maar aan de galm te horen zit de kraak in de plugin omdat de fx gewoon over de kraak heenzitten. enig idee hoe ik dit verhelp? het zal wel aan mijn pc liggen, maar het is soms

pc specs: intelpentium dual core 3gb ram 2.3ghz interne geluidskaart xD


Ik heb geen verstand van cubase, ik weet alleen dat je setup magertjes is. Ik heb een i7-2760 en een externe geluidkaart en bij mij wil het zelfs nog wel een kraken.


haha ja weetje dit is me laptop en ik krijg binnenkort 2 a 3 weken nieuwe pc maar ik vroeg het me even af omdat het zegmaar uit de plugin komt. wnat je ziet ook in de master waar de plugin op staat dat bij het kraken de volumes omhoog gaan.

EDIT: nu is het ineens weer over :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2012 01:35 
 
Hardtraxxer

Doolittle schreef:
Hoe heb je dit opgelost? ik heb het zelfde met Fruity loops..


ik heb het gevonden. options -> Audio -> en dan het vinkje auto close device. die moet je unvinken. dan heb je als goed is gewoon audio van buitenaf:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 12:30 
 
Hardtraxxer

ik krijg het maar niet voor elkaar om camelphat en andere plugins in cubase te krijgen. kan dit komen door de 64-bit versie? want ik heb ze in elke map een keer gezet, en nergens vind die iets.

2 plugins opnieuw geinstalleerd, die vond die wel. camelphat opnieuw installeren wilde dan weer niet helpen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 14:14 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Axora schreef:
ik krijg het maar niet voor elkaar om camelphat en andere plugins in cubase te krijgen. kan dit komen door de 64-bit versie? want ik heb ze in elke map een keer gezet, en nergens vind die iets.

2 plugins opnieuw geinstalleerd, die vond die wel. camelphat opnieuw installeren wilde dan weer niet helpen..


heb je hiervoor fl studio gebruikt? zoja dan kun je die mappen ook delen, waardoor je ze in cubase kunt gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 12:35 
 
Hardtraxxer

Case Dj schreef:
Axora schreef:
ik krijg het maar niet voor elkaar om camelphat en andere plugins in cubase te krijgen. kan dit komen door de 64-bit versie? want ik heb ze in elke map een keer gezet, en nergens vind die iets.

2 plugins opnieuw geinstalleerd, die vond die wel. camelphat opnieuw installeren wilde dan weer niet helpen..


heb je hiervoor fl studio gebruikt? zoja dan kun je die mappen ook delen, waardoor je ze in cubase kunt gebruiken.

ja dat is me nog niet echt gelukt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 13:05 
 
Hardtraxx Newbie

San Miquel schreef:
Hoe en wat precies weet ik ook niet helemaal...


Je kan, wanneer je een track maakt met FruityLoops (of een ander programma) de sporen afzonderlijk van elkaar
opslaan en deze vervolgens stuk voor stuk inladen in Cubase. Wat betreft de output van verschillende programma's bestaat
al eeuwig discussie over onder anderen welke soundengine beter zou zijn en waarom. 1 ding is duidelijk, afmixen
is de sleutel. Ik ken genoeg producers die met FL erg vette muziek maken. Ik werk persoonlijk met Cubase5 en dat vind
ik tot nu toe een erg fijn en (ja echt waar) erg overzichtelijk programma. In tegenstelling tot FL krijg je er als je
er voor het eerst achter zit geen geluid uit. Cubase kent bijvoorbeeld geen Stepsequencer maar alleen een playlist.
Dit is wennen maar uiteindelijk voor het editen veel overzichtelijker als je het mij vraagt.

PIANOROLL CUBASE:
Wanneer je een instrument hebt geselecteerd en hiermee een melodie wilt intekenen moet je het potloodje
pakken en in je playlist een blokje tekenen. Let wel op dat je eerst het gewenste aantal BPM instelt om vervolgens
het blokje groot genoeg in te tekenen. Als je alleen het blokje wilt horen kan je klikken op [S]. Wil je het blokje laten repeaten
dan selecteer je het en druk je op P op je toetsenbord. Nu wordt het stulkje in de balk erboven blauw. Nu nog ff
de replay button (naast de play button) aanzetten en je kan beginnen.

Ik maak zelf alle melodieen nog in FL, omdat ik die pianoroll makkelijker vind werken. Vervolgens sla ik dat
op als MIDI en open ik het simpel in CU. Ieder zijn werkwijze :thumbsup:


Cheers!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 13:17 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Crossfiyah schreef:
San Miquel schreef:
Hoe en wat precies weet ik ook niet helemaal...


Je kan, wanneer je een track maakt met FruityLoops (of een ander programma) de sporen afzonderlijk van elkaar
opslaan en deze vervolgens stuk voor stuk inladen in Cubase. Wat betreft de output van verschillende programma's bestaat
al eeuwig discussie over onder anderen welke soundengine beter zou zijn en waarom. 1 ding is duidelijk, afmixen
is de sleutel. Ik ken genoeg producers die met FL erg vette muziek maken. Ik werk persoonlijk met Cubase5 en dat vind
ik tot nu toe een erg fijn en (ja echt waar) erg overzichtelijk programma. In tegenstelling tot FL krijg je er als je
er voor het eerst achter zit geen geluid uit. Cubase kent bijvoorbeeld geen Stepsequencer maar alleen een playlist.
Dit is wennen maar uiteindelijk voor het editen veel overzichtelijker als je het mij vraagt.

PIANOROLL CUBASE:
Wanneer je een instrument hebt geselecteerd en hiermee een melodie wilt intekenen moet je het potloodje
pakken en in je playlist een blokje tekenen. Let wel op dat je eerst het gewenste aantal BPM instelt om vervolgens
het blokje groot genoeg in te tekenen. Als je alleen het blokje wilt horen kan je klikken op [S]. Wil je het blokje laten repeaten
dan selecteer je het en druk je op P op je toetsenbord. Nu wordt het stulkje in de balk erboven blauw. Nu nog ff
de replay button (naast de play button) aanzetten en je kan beginnen.

Ik maak zelf alle melodieen nog in FL, omdat ik die pianoroll makkelijker vind werken. Vervolgens sla ik dat
op als MIDI en open ik het simpel in CU. Ieder zijn werkwijze :thumbsup:


Cheers!

Inmiddels was me dat wel duidelijk.. post is ook alweer 2 jaar oud he ;)
Thx anyway :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2012 13:24 
 
Hardtraxx Newbie

[/quote]
Inmiddels was me dat wel duidelijk.. post is ook alweer 2 jaar oud he ;)
Thx anyway :thumbup:[/quote]


Haha dat viel me zojuist op!
Graag gedaan kerel!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2012 15:54 
 
Hardtraxxer

mijn vst bridge loopt steeds te ouwehoeren midden in een project. dat die ineens alles van sylenth1 niet meer afspeelt.... ik sta voor een raadsel en word er niet vrolijk op. omdat ik nu serieus een keer aan de gang ben met een project -.-

iemand die dit eerder heeft gehad en weet wat ik moet doen? ik blijf nu maar projecten reverten tot die het weer doet..
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 19:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nou heb hier net Cubase 5 Geinstalleerd, en ik denk nu.. Waar begin ik aan. Nou hier een vraagje
Ik heb mijn midi keyboard op mn pc geinstalleerd (Heeft gewerkt in fl studio) Nu wil ik deze gebruiken in cubase, dus ik ga naar Device > Device setup Normaal moet bij MIDI dan mijn keyboard aan gegeven staan, nu staat er alleen Windows Midi, hoe krijg ik mijn keyboard hier in?er weet ik even genoeg, er zal vast nog meer aan komen, mar daar is dit topic toch voor?

Groet Mike
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 21:16 
 
Hardtraxxer

Ook ik heb een vraag, Heb cubase nu een aantal dagen en wil me er zeker in gaan verdiepen, Maar nu was het zo met FL Studio dat je je toetsenbord als soort keyboard kon gebruiken. ( heb nog geen midi keyboard komt er snel aan!) Ivm dat ik met het maken van een Sound graag tweek terwijl ik op mn toetsenbordje drukte( fl) is dit bij cubase ook mogelijk? want nu moet ik dus eerst een melodytje in piano roll gaan zetten voordat ik fijn naar de sound kan luisteren.

Dankjewel!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 21:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dutchiedutch schreef:
Ook ik heb een vraag, Heb cubase nu een aantal dagen en wil me er zeker in gaan verdiepen, Maar nu was het zo met FL Studio dat je je toetsenbord als soort keyboard kon gebruiken. ( heb nog geen midi keyboard komt er snel aan!) Ivm dat ik met het maken van een Sound graag tweek terwijl ik op mn toetsenbordje drukte( fl) is dit bij cubase ook mogelijk? want nu moet ik dus eerst een melodytje in piano roll gaan zetten voordat ik fijn naar de sound kan luisteren.

Dankjewel!


Alt + K verandert je toetsenbord naar een "keyboard". Toetsen in Cubase zijn wel wat beperkter dan in fl. Let er wel op dat wnr je alt + k hebt ingedrukt je de standaard shortcuts in cubase niet kunt gebruiken, incl. ctrl c en ctrl v. Wil je de shortcuts weer gebruiken moet je gewoon weer alt + k doen en je hebt weer je gewone toetsenbord ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 21:24 
 
Hardtraxxer

SoundTunerZ schreef:
Dutchiedutch schreef:
Ook ik heb een vraag, Heb cubase nu een aantal dagen en wil me er zeker in gaan verdiepen, Maar nu was het zo met FL Studio dat je je toetsenbord als soort keyboard kon gebruiken. ( heb nog geen midi keyboard komt er snel aan!) Ivm dat ik met het maken van een Sound graag tweek terwijl ik op mn toetsenbordje drukte( fl) is dit bij cubase ook mogelijk? want nu moet ik dus eerst een melodytje in piano roll gaan zetten voordat ik fijn naar de sound kan luisteren.

Dankjewel!


Alt + K verandert je toetsenbord naar een "keyboard". Toetsen in Cubase zijn wel wat beperkter dan in fl. Let er wel op dat wnr je alt + k hebt ingedrukt je de standaard shortcuts in cubase niet kunt gebruiken, incl. ctrl c en ctrl v. Wil je de shortcuts weer gebruiken moet je gewoon weer alt + k doen en je hebt weer je gewone toetsenbord ;)

Many thanks!!!!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 21:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mijn problemen zijn ook opgelost, volgende probleem haha. Als ik Drumazon installeer gaat dat goed, maar als ik mn lijst met vst's update dan geeft ie een fout melding dat ik mn project moet opslaan, en daarna zo snel mogelijk afsluiten.. Is daar een oplossing voor? Tridirt doet het nu gelukkig wel weer, en in fl niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2012 17:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Even een vraagje:

Als ik mijn vst open kan ik in het begin lekker met mijn midi keyboard alles controllen.
Kies ik een andere vst, geen probleem.
Maar wil ik terug switchen naar de eerste vst reageert mijn keyboard daar niet op.
Ik weet dat het gewoon moet kunnen, maar gewoon aanklikken is het niet, iemand een oplossing?
:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2012 15:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hardphonic schreef:
Even een vraagje:

Als ik mijn vst open kan ik in het begin lekker met mijn midi keyboard alles controllen.
Kies ik een andere vst, geen probleem.
Maar wil ik terug switchen naar de eerste vst reageert mijn keyboard daar niet op.
Ik weet dat het gewoon moet kunnen, maar gewoon aanklikken is het niet, iemand een oplossing?
:)


Fixed
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2012 16:30 
 
Hardtraxxer

Vraagje, ik heb nu meerdere malen een kick in elkaar gezet in een los project in CUBASE.
Nu wil ik die kick exporteren, dus ik neem het stuk waar de kick zit op en laat het opslaan als .wav
Nu zet ik deze in het project waar ik hem in wil gebruiken, maar klinkt hij of heel zacht, of heel anders.
Terwijl deze kick echt genoeg power heeft in een ander project.
Ik heb de kick de ruimte gegeven door alle andere sounds sowieso al het laag weg te halen en dergelijke.
Maar alsnog klinkt hij niet zo fijn en zuiver als daarvoor in het andere project.

Hij is gewoon opgenomen met 0DB dus geen clip + in het rood.
Wie kan mij helpen of tips geven hoe ik toch fatsoenlijk mijn kick kan exporteren en importeren in een nieuw project en toch de power / kwaliteit kan behouden!

Alvast bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2012 18:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zou iemand mij die Audio Tracks kunnen uitleggen. Ik gebruik nu voor de percussie Kontakt en dan pianoroll, maar dit moet anders kunnen toch?
Moet ik anders loopjes gaan maken van claps?
Zou graag hier wat uitleg over zien!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2012 00:58 
 
Hardtraxxer

Gewoon heel veel copy pasten/dupliceren :P


Alt ingedrukt houden + slepen om een track te dupliceren en ctrl+d om het geselecteerde er nog een keer direct achter de selectie te zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2012 14:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Martijn schreef:
Gewoon heel veel copy pasten/dupliceren :P


Alt ingedrukt houden + slepen om een track te dupliceren en ctrl+d om het geselecteerde er nog een keer direct achter de selectie te zetten.


Thanks! Haha ik dacht dat het makkelijker kon, had dit wel een beetje verwacht xd...
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2012 16:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hardphonic schreef:
Martijn schreef:
Gewoon heel veel copy pasten/dupliceren :P


Alt ingedrukt houden + slepen om een track te dupliceren en ctrl+d om het geselecteerde er nog een keer direct achter de selectie te zetten.


Thanks! Haha ik dacht dat het makkelijker kon, had dit wel een beetje verwacht xd...


Als ik bijvoorbeeld mijn kick zo in cubuse gooi (gesamplet dan he) komt er een ander raar geluid bij, terwijl ik dat bij FL Studio doe geen problemen veroorzaakt.
Kan je dit ophelderen?
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner