Nera, had jij vroeger een boom als knuffel?

Berenburg wrote: Volgens mij zijn er door de wetenschap helemaal geen antwoorden gekomen. Alleen theorieën.

Niks tegen jou of je geloof hoor, maar het is voor mij een stukje meer aannemelijker en logischer dat wat die wetenschappers zeggen, dan dat een man met een baard ff de aarde eruit gepoept heeft en mensen heeft geschapen. Hoe bewijs jij dan dat er een god bestaat?frankhardenberg wrote: Verder vind ik die wetenschappers altijd wel grappig. Soms hebben ze echt dingen dat je denkt van wauw. Maar die dingen zoals de aarde is zoveel miljoen jaar oud, hoe de f*ck kun je dat nou bewijzen? Je kan wel gaan roepen ja kijk we hebben het bewezen met een test maar hoe weet je nou of dat klopt of niet? Juist dat weet je helemaal niet. Maar goed, als we dood gaan wordt ons vast meer duidelijk!
Wat ik altijd vreemd vind is dat mensen een god zouden kunnen bewijzen, want dan lijkt het alsof we een soort macht over God zouden hebben.Raven wrote: Hoe bewijs jij dan dat er een god bestaat?
Nee tuurlijk niet joh, Eerste en Tweede Wereldoorlog, Vietnamoorlog, Koude Oorlog, Korea Oorlog etc hadden alles met geloof te maken.Raven wrote:geen geloof = geen oorlog.
Was geen jodenhaat ofzo hoorLeonidas wrote:Tweede WereldoorlogRaven wrote:geen geloof = geen oorlog.
Dat had meer met het ras dan met het geloof te maken. In plaats van een bijbel of Koran die verkeerd werd geïnterpreteerd, of waarmee gerechtvaardigd werd om massamoorden te plegen, werden door Hitler theorieën zoals die van Darwin (en Kant ook op een paar van z'n punten) verkeerd opgenomen. Dat sommige rassen dichter bij de aap zouden staan en daarom dus minderwaardig zijn enzo.nielstil wrote:Was geen jodenhaat ofzo hoorLeonidas wrote:Tweede WereldoorlogRaven wrote:geen geloof = geen oorlog.
Nee eerder andersom, uit geloof komt gedrag voort. Het geloof is de basis het gedrag is uitvloeisel daarvan.Nerazzurro93 wrote:Geloof is een gevolg van gedrag van groepen mensen
Hoezo deze vergelijking?Nerazzurro93 wrote:net als oorlog.
Geloof moest religie zijn, foutje. Daarmee bedoel ik dat religie verzonnen is door de mensen om macht te krijgen. In het vervolg is gebleken dat mensen het gedrag dat geestelijken voorschrijven ook gaan navolgen, daar heb je gelijk in. Maar het ontstaan van het religie is een gevolg van het gedrag van de mens: het zoeken naar een manier om macht te krijgen en de rest te manipuleren. Geloven is helemaal niks mis mee, maar geloof alsjeblieft niet wat iemand die zogenaamd contact met god heeft gemaakt maar zoek je eigen weg hierin.Leonidas wrote:Nee eerder andersom, uit geloof komt gedrag voort. Het geloof is de basis het gedrag is uitvloeisel daarvan.Nerazzurro93 wrote:Geloof is een gevolg van gedrag van groepen mensen
Nou hierboven werd ergens het verband gelegd van oorlog met religie of andersom.Leonidas wrote:Hoezo deze vergelijking?Nerazzurro93 wrote:net als oorlog.
Dit was Osama Bin Laden, maar verder klopt je punt welBroken Balance wrote: (Sadam Hoessein, denk maar niet dat er in de koran staat dat je een vliegtuig in een gebouw moet gooien omdat het Allah zijn wil is).
Ohja hahaThe Skribbler wrote:Dit was Osama Bin Laden, maar verder klopt je punt welBroken Balance wrote: (Sadam Hoessein, denk maar niet dat er in de koran staat dat je een vliegtuig in een gebouw moet gooien omdat het Allah zijn wil is).
Ze hebben toch ook geen precies jaar? Dat kunnen ze inderdaad niet bewijzen, ze praten over miljoenen hierdoor zit er ruime speling in. Het zijn dus allemaal schattingen op basis van dateringen van de oudste mineralen die zijn gevonden.frankhardenberg wrote:Maar die dingen zoals de aarde is zoveel miljoen jaar oud, hoe de f*ck kun je dat nou bewijzen?