Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 212, 213, 214, 215, 216, 217  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2025 11:24 

Hardtraxxer

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2025 02:13 

Hardtraxx Newbie

En maar blijven struikelen... xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2025 22:21 

Hardtraxxer

Net out of nowhere doodsbedreiging gekregen van een of ander psycho gastje op het perron van station deurne. Gast kwam heel de tijd ongeveer tegen ons aanstaan, stil aankijken en achter ons aan lopen. Trein kwam gelukkig wel vrij snel en kudos naar de NS conducteur voor hoe snel die handelde, al had die achteraf spijt dat ie hem niet gewoon op de grond had gewerkt, want nu was ie gevlogen voor de politie aan kwam.

What the fuck
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2025 12:27 

Hardtraxx Veteran

Als ik dit zie heeft DV8 misschien wel een heel beroemde vader:

This is Christopher Chaplin, Charlie Chaplin’s 63 year old son.
https://www.reddit.com/r/interesting/co ... aplins_63/
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2025 22:56 

Hardtraxx Veteran

Waarschuwing: Gevoelige beelden....

http://x.com/Right_Now_Views/status/1965859804334928152?t=LDb7taqQTLb95hHO_05rrA&s=19

Conservatieve Amerikaanse activist Charlie Kirk die even wordt neergeschoten, ziet er niet best uit... Debiel land toch dat Amerika, mening verkondigen levensgevaarlijk..
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2025 23:24 

Hardtraxx Veteran

Is inmiddels bevestigd overleden. Helaas het close up filmpje bekeken. Die blijft nog wel ff in mijn hoofd ronddwalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2025 00:51 

Hardtraxx Veteran

Oh damn, het filmpje ook net gezien. Prima schot wel.

Bizarre wereld -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2025 08:50 

Hardtraxx Veteran

Ik zag het voorbijkomen inderdaad. Gelukkig de filmpjes niet gezien. Bizar land blijft het ook. Dit soort daden polariseren zo'n land ook alleen maar meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2025 10:29 

Hardtraxx Addict

Polariseren zeg je goed.
De linkse stroming is gewoon blij met deze aanslag, tegenover de doodgeschoten rechtse-activist.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2025 10:43 

Hardtraxx Veteran

billieb15 schreef:
De linkse stroming is gewoon blij met deze aanslag, tegenover de doodgeschoten rechtse-activist.

Ook een polariserende opmerking. Welke linkse stroming bedoel je? In Amerika? Daar is het centrumrechts tegenover radicaal rechts. Links heeft daar eigenlijk helemaal geen plek in het politieke systeem. Daarbij veroordelen de Democraten ook massaal die aanslag toch?

Tuurlijk zijn er online genoeg mensen die er blij op reageren. Dat gebeurt andersom ook net zo goed in zo'n situatie. Online zitten veel te veel debielen. Ieder weldenkend mens veroordeelt een aanslag op iemands leven, of het nu een activist is of niet en of je het met diegene eens bent of niet. Daar heeft links of rechts niks mee te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2025 11:09 

Hardtraxx Addict

Links of rechts zijn kan hun perspectief wel beïnvloeden, als in ja tegen nee.

Wel gek dat ze de verkeerde schutter hadden gepakt. Sta je dan lekker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2025 11:12 

Hardtraxx Veteran

billieb15 schreef:
Links of rechts zijn kan hun perspectief wel beïnvloeden, als in ja tegen nee.

Tuurlijk beïnvloedt dat iemands perspectief, maar blij zijn omdat zo iemand omgelegd wordt heeft niks met politieke voorkeur te maken. Dan ben je gewoon niet lekker in je hoofd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2025 11:28 

Hardtraxx Veteran

Nou, klopt wel wat billie zegt, honderden links/feministische accounts op reddit hoera zien roepen gisteravond en daarna ‘beargumenteren’ waarom de wereld nu beter af is. Want racist, misogynist (en de rest van de smurrie aan woorden die links altijd roept zonder enige onderbouwing) en zelfs op r/nederlands worden de comments die het met hem te doen hebben in het algemeen gedownvote en andersom geupvote. Het is een enge wereld aan het worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2025 11:35 

Hardtraxx Veteran

Als er iemand in de ver linkse hoek omgelegd zou zijn gebeurt dat van de andere kant ook. Zo werkt het tegenwoordig met social media.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2025 11:37 

Hardtraxx Veteran

Dat kun je zeggen, echter heb ik dit openlijk online feestvieren van de dood van iemand op zo’n grote schaal nooit vanuit rechts zien gebeuren en enkel vanuit links dus ik zeg hier gewoon wat ik zie en altijd gezien heb. Edit: ik heb geen politieke voorkeur dus ik zeg dit als ‘neutraal’ wbt voorbeelden van gisteravond en vroeger. Spreek alleen uit wat ik zie (keer op keer).

Ik heb het hier niet over gekke comments die een klein beetje exposure krijgen ofzo, tientallen posts met ‘yay finally’ op r/news hebben tienduizenden upvotes. Classy zeg. En de mods en subreddits zelf vinden het doodnormaal wat er allemaal staat. Het online vieren van iemands dood alleen om een andere mening zou wmbt ook strafbaar mogen zijn. Wat is Amerika toch een koortsdroom. Nooit van m’n leven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2025 12:01 

Hardtraxxer

zijn we allemaal vergeten hoe blij rechts daar was met de dubble moordpogin op 2 "linkse" regeringsmensen waarbij een ook daadwerkelijk dood is. En bij die poging werd de hele familie neergeschoten.

Plus ze hebben ooit een de man van een of andere linkse regeringsvrouw hardhandig bewerkt met een hamer en daar loopt rechts nog steeds grappig over te doen.

Nee goedpraten kan je het nooit. Maar rechts heeft deze laatste aanslag aan zichzelf te danken. Laten we zeker niet vergeten dat zij met hardhandige polarisatie begonnen.

en Chalrie Kirk? in zijn eigen woorden: "I think it's worth to have a cost of, unfortunately, some gun deaths every single year so that we can have the Second Amendment to protect our other God-given rights". best wel ironisch dat ie nu zelf daar slachtoffer van is
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2025 12:10 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Maar rechts heeft deze laatste aanslag aan zichzelf te danken

Wat een onzin. Zeg het gewoon zoals het is. Een linkse schutter die er weer niet tegen kan dat iemand anders andere politieke views heeft, heeft Charlie Kirk vermoord. Geen enkele mening zou de dood 'aan zichzelf te danken' moeten hebben aangezien we niet meer in de prehistorische tijd leven met stenen en botten.

Volgens mij is de Second Amendment er niet zodat mensen die voor die wet staan iedereen door z'n kop kunnen schieten, (ookal, ja, gebeurt het veel te vaak) maar om te zorgen dat criminelen niet de enigen zijn die aan wapens kunnen komen zodat burgers zich wanneer het moet, kunnen verdedigen? Verdedigen, daar is die wet voor, dat wappies die gebruiken om in het wild te schieten betekent niet dat dit de essentie van die wet is. Wederom weer linkse argumenten die kant noch wal slaan. Ik zou het ook dubbel vinden in een land te wonen waar zoveel gun violence is en ik elke seconde door m'n kop geschoten zou kunnen worden, dan wil ik zelf ook zo'n ding just in case. Ik ben blij dat ik dit niet hoef en vind opzich de wet dat iedereen een wapen kan halen ook debiel, maar als iedereen dan toch al zo'n ding haalt en iedereen en z'n moeder elke dag overhoop wordt geschoten ergens daar, ja dan zou ik er zelf ook een dragen. Want je zit nou eenmaal in een wereld vol met onvoorspelbare 'mensen' overal. Zoals je hier dus ziet, z'n hele bloedlijn is voor altijd getraumatiseerd en die kinderen en vrouw hebben live hun man en vader zien doodbloeden.

Wat we in ieder geval allemaal zeker weten is dat wanneer er een links progressief persoon voor de ogen van vrouw en kinderen gevuurd word, liters bloed uit z'n nek ziet spuiten, en rechts hier openlijk om zou feesten en lachen, dat er een hele andere reactie richting rechts was geweest als er nu richting links is. Links mag altijd de meest smerige dingen zeggen, roepen, doen onder het mom van hun mening zonder als extremistisch of problematisch weg gezet te worden. 'Extreemlinks' is niet eens een maatschappelijk geaccepteerd woord en extreemrechts wel. Zelfde gebeurt op Tiktok. Bij elke men's mental health post die informatie verspreidt over de hoeveelheid zelfmoorden en mentale problemen van mannen, staat er ergens bovenaan wel een top comment van een blauwharige feminist die roept 'yay upvote for more male suicides!!!!' - Normaal zouden dit soort gestoorde wijven in een gesticht gestopt worden, maar door de over-linkse, woke maatschappij en het idee dat alles gezegd mag worden (zolang het richting rechts is en niet links!). TIEN-duizenden upvotes op zulke comments. En een support dat ze krijgen van andere enge feministische heksen. Wat een maatschappij. En dan ben ik niet eens 1 kant op georienteerd. Maar de dubbele standaarden ziet iedereen. Ik neem aan door je username, dat je een blanke (neem aan hetero) man bent. De kant die je verdedigt (de kant die zegt 'aan zichzelf te danken', zoals je zelf ook zegt) die je nu verdedigt, walgt van blanke hetero mannen trouwens. In hun woorden 'straight cis men' ofzoiets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2025 12:48 

Hardtraxx Veteran

Er is nog niemand opgepakt en iedereen schreeuwt over een radicaal linkse dader. Deze daad wordt gewoon weer gebruikt om het vuurtje nog meer op te stoken.

Verder dat nu vlaggen halfstok gaan, terwijl wanneer er democratische politici werden neergeknald (Minnesota) krijg je een thought and prayers berichtje en is de kous af.

Ik volg het een en ander op Reddit, natuurlijk wel vanuit een democratische hoek, maar wat daar in het land gebeurd is ongelooflijk. Dat hele MAGA gebeuren heeft de torie zo hard opgefucked dat het wel even gaat duren voordat er normaal gedaan gaat worden.

Maargoed, iemand zo vermoorden omdat je het niet met deze persoon eens bent gaat natuurlijk veel te ver en zal alleen maar aanzetten tot wraakacties en verdere polarisatie van de bevolking.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2025 12:54 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Er is nog niemand opgepakt en iedereen schreeuwt over een radicaal linkse dader.

Charlie is / verspreidt rechts conversatief. We hebben genoeg voorbeelden van linkse gekkies die rechtse mensen doodschoten omdat hun mening hen niet aanstond. Ook hier in NL. Eentje loopt rustig in Apeldoorn z'n leven te leven. Het lijkt jou aannemelijker dat een rechts persoon iemand met z'n eigen gedachtengang overhoop knalt? Word graag wrong geproved maar denk het niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2025 13:01 

Hardtraxx Veteran

Het ligt voor de hand maar tot er niks bewezen is kun je gewoon niet zeker zijn van je zaak.

En na de zogenaamde beschieting van Trump zelf al helemaal, want dat is imo ook niet helemaal koosjer.

Edit: ik zag je bericht nog over vlaggen halfstok. Gelukkig heb je die weggehaald. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2025 13:28 

Hardtraxx Addict

Jeffrey2107 schreef:
zijn we allemaal vergeten hoe blij rechts daar was met de dubble moordpogin op 2 "linkse" regeringsmensen waarbij een ook daadwerkelijk dood is. En bij die poging werd de hele familie neergeschoten.

Plus ze hebben ooit een de man van een of andere linkse regeringsvrouw hardhandig bewerkt met een hamer en daar loopt rechts nog steeds grappig over te doen.

Nee goedpraten kan je het nooit. Maar rechts heeft deze laatste aanslag aan zichzelf te danken. Laten we zeker niet vergeten dat zij met hardhandige polarisatie begonnen.

en Chalrie Kirk? in zijn eigen woorden: "I think it's worth to have a cost of, unfortunately, some gun deaths every single year so that we can have the Second Amendment to protect our other God-given rights". best wel ironisch dat ie nu zelf daar slachtoffer van is

Hoe kan je dit rechtvaardigen door zulke momenten erbij te halen? Zo kan rechts ook weer tig momenten opnoemen.

Rechts heeft niets te danken aan een aanslag net zoals links niets te danken heeft aan een aanslag. Daarnaast, ga niet het onmenselijke verbloemen en ironie tonen over iets waar hij dus laat zien dat wat hij zegt, bijna realiteit is.

Hij is doodgeschoten en de wereld is in rep en roer. Dat het waard is, is een enge uitspraak, maar hier gaat veel vervolg op komen. Dan lees ik dat hij daarin zeker een juistheid in overbrengt.
En ja, hij is een complete extremist, en ik heb niets met hem, maar wat hij zegt, wat jij citaat, geldt niet alleen voor rechtse mensen maar voor heel de VS. Alsof je de boodschap niet tot je wilt nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2025 13:31 

Hardtraxx Veteran

Maar. Ongeacht politieke voorkeur, hoop ik dat iedereen het ermee eens is dat er wel straffen mogen komen op mensen die openlijk online onder een filmlje waarbij iemand z’n hele slagader leegspuit voor de ogen van zijn vrouw en 2 kinderen, zitten te juichen, lachen, yay roepen. Allemaal prima want links he. In plaats daarvan, of dat er op z’n minst bans worden uitgedeeld, wordt dit tienduizenden keren ge-upvote. Het is mij wel duidelijk welke kant je op ‘moet’ leunen op sympathie te krijgen in de westerse wereld.

En hoe ironisch is het weer dat de groep waar nauwelijks een normaal gesprek mee te voeren valt, omdat elk woord racistisch, beledigend, misogynistic en weet ik wat voor gejank allemaal dat altijd staat voor ‘respect’ naar de medemens, nu met tonnen iemands bloederige dood staan te vieren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2025 13:53 

Hardtraxx Veteran

Zaagkick schreef:
Maar. Ongeacht politieke voorkeur, hoop ik dat iedereen het ermee eens is dat er wel straffen mogen komen op mensen die openlijk online onder een filmlje waarbij iemand z’n hele slagader leegspuit voor de ogen van zijn vrouw en 2 kinderen, zitten te juichen, lachen, yay roepen. Allemaal prima want links he. In plaats daarvan, of dat er op z’n minst bans worden uitgedeeld, wordt dit tienduizenden keren ge-upvote. Het is mij wel duidelijk welke kant je op ‘moet’ leunen op sympathie te krijgen in de westerse wereld.

En hoe ironisch is het weer dat de groep waar nauwelijks een normaal gesprek mee te voeren valt, omdat elk woord racistisch, beledigend, misogynistic en weet ik wat voor gejank allemaal dat altijd staat voor ‘respect’ naar de medemens, nu met tonnen iemands bloederige dood staan te vieren.

Nou nou nou, zo overdreven als dat jij het schetst heb ik het niet gelezen. Ik probeer dingen vanuit third-person te kijken en dan kun je ook niet ontkennen dat op plekken zoals /r/conservative ook mega lomp gedaan kan worden. Beiden kanten is aardig sneu imo. Dat hele ge-gaslight "hunnie dit en hunnie dat" is ook om moe van te worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2025 13:58 

Hardtraxx Veteran

edit: weg te persoonlijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2025 15:11 

Hardtraxx Veteran

Echt heel klote dat je nergens naar toe kunt/hebt gekund met de struggles waar je tegenaan loopt. Familie en vrienden zouden er altijd voor je moeten zijn. Dat je die veiligheid niet hebt gehad is heel kwalijk. En dat de GGZ een bende is staat ook buiten kijf.

Ik heb zelf gelukkig niet zo diep gezeten, maar wel jaren ook mentaal issues gehad. Mijn ervaring is juist dat ik heel veel begrip en steun heb gekregen van familie en vooral vrienden. Vrienden die allemaal (centrum-)links-georiënteerd zijn, zowel mannen als vrouwen. Ik weet alleen niet of het zin heeft om zo'n issue op te hangen aan een politieke voorkeur. Het gaat er meer om of de mensen in jouw eigen omgeving compassie hebben. Als ik jouw verhaal zo lees is dat bij jou niet het geval geweest.

Over het online gebeuren: Beide kanten, links en rechts, hebben online veel idioten die extreme standpunten delen. Vanuit links kan dat gaan over feminisme/woke whatever, vanuit rechts gaat het over vluchtelingen etc. Het internet is het afvoerputje van de samenleving.

Mijn advies zou zijn om daar gewoon zo ver van weg te blijven als mogelijk. Het voegt namelijk niks toe aan je leven maar brengt je alleen maar meer in een neerwaartse spiraal. In mijn optiek worden veel van die polariserende discussies ook maar wat graag gevoed door de algoritmen, vooral om af te leiden van de grotere issues als bestaanszekerheid en leefbaarheid van de wereld.
Vorige  1 ... 212, 213, 214, 215, 216, 217  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic