pim__ schreef:
Groot verschil bij deze plaksels is dat het een stil beeld is, dat van Elon Musk bewegend beeld. Ik daag je uit om een bewegend beeld te vinden waar de anderen waar dit gebeurt en dat te vergelijken met het filmpje van Musk. Je zal zien dat als je er uberhaupt van kan spreken deze niet zo gemeend en in de houding gesprongen is als Musk. En zelfs al zou hij het niet zo bedoeld hebben, hij omringt zich nu met veel rechts radicale partijen zoals AfD, Reform Party, de partij van Meloni, Zemmour (die verder rechts zit dan Le Pen) etc. De trend is duidelijk, Elon is ver naar rechts geschoven en dat helpt met dit beeld absoluut niet.
Ik vind het dood- en doodeng wat er daar over de plas gebeurt. Er is geen sprake meer van voorspelbaar leiderschap met respect voor andere landen en ik heb bijzonder weinig zin om aan een touwtje voor Trump & co te moeten dansen als relatief kleine Europese staat. Ik luister best wel veel de podcast Boekestijn & de Wijk, die vaak een geschiedkundige context kunnen geven bij zaken die ze zien. Ik raad je aan om de aflevering van dinsdag te luisteren, een kwartiertje. Daar wordt gedurende de aflevering een beeld geschetst waar ik niet vrolijk van word.