Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 207, 208, 209, 210, 211  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2024 14:15 

Hardtraxxer

Pfffff zat naar airbnb te zoeken in berlijn kwam ik dit tegen. Je zou hier maar thuiskomen na 2 dagen klubnacht te hebben gehad. Wel chill die spiegel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2024 14:24 

Hardtraxxer

:lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2024 10:26 

Hardtraxx Veteran

Nou leuke oud en nieuw al. Ik zat net te roken in de tuin, ineens een tering harde knal 2 meter naast me, hadden paar van die lijers een cobra over de heg geflikkerd omdat ze nog licht zagen branden wss.

Ben met m'n pa met een stuk hout de straat op gerennen maar die pussy's waren al weg. Hoor letterlijk 1 grote piep.

Nu wel onderweg naar Engwierum voor een goedgeorganiseerde carbid sessie, hopelijk kan dat m'n dag nog een beetje maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2025 21:57 

Hardtraxx Elite

Rickzel schreef:
Nou leuke oud en nieuw al. Ik zat net te roken in de tuin, ineens een tering harde knal 2 meter naast me, hadden paar van die lijers een cobra over de heg geflikkerd omdat ze nog licht zagen branden wss.

Ben met m'n pa met een stuk hout de straat op gerennen maar die pussy's waren al weg. Hoor letterlijk 1 grote piep.

Nu wel onderweg naar Engwierum voor een goedgeorganiseerde carbid sessie, hopelijk kan dat m'n dag nog een beetje maken.

Irritant zeg.

Ben erg fan van vuurwerk, maar als ik alle berichten over vuurwerk gooien naar politie etc lees mag er van mij best een verkoopverbod komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2025 10:59 

Hardtraxx Veteran

pim__ schreef:
Rickzel schreef:

Irritant zeg.

Ben erg fan van vuurwerk, maar als ik alle berichten over vuurwerk gooien naar politie etc lees mag er van mij best een verkoopverbod komen.

Geloof me, als er een vuurwerkverbod komt dan gooien ze wel met stenen. Kan me gezien de problemen tijdens Oud & Nieuw niet voorstellen dat dat ineens stopt omdat er geen vuurwerk meer verkocht mag worden. Dat gaat juist alleen maar tot nieuwe problemen leiden in het kader van "ze pakken ook alles van ons af".
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2025 13:01 

Hardtraxx Veteran

Heb zelf ook een absolute teringhekel aan vuurwerk, leek dit jaar in de 2 weken voor de 31e nog erger dan ooit. Vorig jaar een overnachting in de middle of nowhere geboekt, baalde er dit jaar van dat ik dat niet weer gedaan heb. Oud en nieuw kan me echt gestolen worden. 21:30 naar bed gegaan en nieuwe jaar fit begonnen :lol:

Maar zou het daarnaast voor alle vuurwerkfans ook wel sneu vinden dat het door een paar randdebielen om zeep geholpen wordt. Het is (in principe) maar een paar dagen per jaar. Kunt elke traditie wel afzeggen omdat een paar mongolen zich niet weten te gedragen.

Overigens ben ik er nite bang voor voor als het verboden wordt, bij ons aan de grens halen ze het wel in Duitsland en dan is het om 00:00 net zo'n oorlogsgebied als elk jaar :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2025 22:24 

Hardtraxx Veteran

Basshunterzz schreef:
pim__ schreef:
Rickzel schreef:

Irritant zeg.

Geloof me, als er een vuurwerkverbod komt dan gooien ze wel met stenen. Kan me gezien de problemen tijdens Oud & Nieuw niet voorstellen dat dat ineens stopt omdat er geen vuurwerk meer verkocht mag worden. Dat gaat juist alleen maar tot nieuwe problemen leiden in het kader van "ze pakken ook alles van ons af".

Een vuurwerkverbod zal volgend jaar inderdaad niks tot amper wat veranderen. Maar over een jaartje of 10-15 zal het denk ik wel degelijk een erg groot verschil geven. Alleen omdat het niks veranderd is het geen reden om het niet te doen.

Wel eens met hierboven dat het jammer is dat het voor de liefhebbers zo wordt verpest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2025 01:00 

Hardtraxx Veteran

Ja ik ben echt wel liefhebber van vuurwerk, maar gewoon het normale Nederlandse siervuurwerk.
Ik ben ook bang dat ik dit over een paar jaar niet meer af kan steken omdat het door een grote groep idioten kapot gemaakt is met de absurd harde buitenlandse knallers.

Heb toevallig vandaag de documentaire "Explosief Nederland" gekeken van Danny Ghosen (op Videoland, dikke aanrader), echt 3 afleveringen die 1 groot WTF moment zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2025 10:05 

Hardtraxx Veteran

Naar Rickzel dat ze gewoon een bom over je heg gooien. Dat soort fratsen maakt mij Oud & Nieuw meer en meer tegenstaan. Had sowieso niet zo veel met vuurwerk, maar hoe langer je er over nadenkt hoe meer ik niets van deze traditie begrijp. Eerst met zijn allen helemaal volgieten en dan gezellig explosieven af gaan steken. Vervolgens het raar vinden dat mensen delen van handen of ogen verliezen of in het ergste geval sterven. In de catogorie WTF vind ik dit artikel ook echt heel raar: https://nos.nl/artikel/2550285-familie- ... -rotterdam. Een jongen van 14 die met shells (zwaar illegaal vuurwerk) in een woonwijk in Rotterdam (vuurwerkverbod) afsteekt, ook op een trambaan waar allemaal kabels boven hangen. "Maar hij deed het zo veilig".. Nee, sorry. Zijn dood was door mogelijk ondeugdelijk, maar zwaar illegaal vuurwerk (waarschijnlijk met een rede illegaal), het inschattingsvermogen dat dit veilig of verantwoord moest zijn slaat helemaal nergens op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2025 11:03 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Naar Rickzel dat ze gewoon een bom over je heg gooien. Dat soort fratsen maakt mij Oud & Nieuw meer en meer tegenstaan. Had sowieso niet zo veel met vuurwerk, maar hoe langer je er over nadenkt hoe meer ik niets van deze traditie begrijp. Eerst met zijn allen helemaal volgieten en dan gezellig explosieven af gaan steken. Vervolgens het raar vinden dat mensen delen van handen of ogen verliezen of in het ergste geval sterven. In de catogorie WTF vind ik dit artikel ook echt heel raar: https://nos.nl/artikel/2550285-familie- ... -rotterdam. Een jongen van 14 die met shells (zwaar illegaal vuurwerk) in een woonwijk in Rotterdam (vuurwerkverbod) afsteekt, ook op een trambaan waar allemaal kabels boven hangen. "Maar hij deed het zo veilig".. Nee, sorry. Zijn dood was door mogelijk ondeugdelijk, maar zwaar illegaal vuurwerk (waarschijnlijk met een rede illegaal), het inschattingsvermogen dat dit veilig of verantwoord moest zijn slaat helemaal nergens op.

Nee was vast de schuld van de fabrikant, de verkoper en de Rabobank.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2025 11:06 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:

Citaat:
"Sommige mensen moeten echt een stuk tape op hun mond doen en nooit meer in het openbaar praten. Gewoon ongegeneerd"
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2025 12:33 

Hardtraxx Veteran

Dat is een quote uit het artikel op RTV Rijnmond: https://www.rijnmond.nl/nieuws/1945964/ ... et-gebeure
Hierin word de quote in relatie gezet met dat mensen online zeggen dat er geknutseld is met vuurwerk etc. Dat zeg ik nergens. Ik zeg dat dit vuurwerk illegaal is met een rede en dat de inschatting dat het veilig kan dan niet terecht is. Daar lijkt me niets aan gelogen of gespeculeerd. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het vreselijk voor die jongen en zijn familie en het is triest dat het zo af moet lopen. Ik vind het ook onverantwoord dat je met dat soort explosieven aan de gang gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2025 12:55 

Hardtraxx Veteran

Ik bedoelde dit meer als reactie op wat zij aangeeft en eigenlijk dingen probeert recht te praten terwijl het imo niet verantwoord is. Alles wat jij zegt ben ik het helemaal mee eens.

Blijf het bizar vinden dat je een 14 jarige, ongecontroleerd met dit soort vuurwerk zijn gang laat gaan. Op een niet geschikte plek notabene. Zoals ze zelf aangeeft is dit vuurwerk wat door profesionals voor shows e.d. word gebruikt en dus niet geschikt is voor de consument. Het mag dan wel zijn passie zijn geweest maar vind vooral als ouder dat je verantwoordelijk moet zijn voor zijn acties en hem daar in moet sturen.

Een 14 jarig brein is verre van ontwikkeld om dit soort gevaren in te schatten. En als je dan weet dat dit voor profesionals is, mag ik hopen dat jij je als ouder verdiept, passie of niet, om hem te beschermen in de gevaren die zeker bij dit soort vuurwerk komt spelen. Want een 14 jarige gaat dit echt niet zelf allemaal bedenken, zeker niet met wat vrienden er bij. Want we weten allemaal wel hoe dat gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2025 13:05 

Hardtraxxer

Khadber schreef:
Naar Rickzel dat ze gewoon een bom over je heg gooien.

copypasta van t dode forum

Alm1ghty schreef:
THArdstyler schreef:
Ik zat net te roken
In de tuin
Ineens een tering tering harde knal
2 meter naast me
Hadden een paar van die ******lijers een cobra over de heg geflikkerd omdat ze nog licht zagen branden wss
Ben met mn pa met een stuk hout de straat op gerennen maar die ****** ****** pussy's waren al weg
Ik hoor letterlijk 1 grote piep

Hahaha waar is deze pasta van

THArdstyler schreef:
fuzzylogic @ the alm1ghty hardtraxx groepsapp

corneelwr schreef:
Iemand gooide een keer een cobra over m'n schutting toen ik stond te roke, ben zelden zo geschrokken denk ik.

Mitch schreef:
THArdstyler schreef:
Als je dan een cobra oppakt flikker 'm dan in Heijen over de heg

:lol:

OT: er ging hier 5 minuten geleden ook nog wat af, blijkbaar had nog steeds iemand niet alles op gemaakt... Bij ons op het dorp werd er vroeger ook al gek gedaan met illegaal vuurwerk, maar daar waren dan volgens mij vaak nog wel vrijwilligers van de brandweer bij die het aanstaken en zorgden dat mensen afstand hielden :lol: (praat het niet goed he) Terwijl het nu bijna lijkt alsof het voor een aantal mensen 'normaal' om zoiets ook gewoon midden op een straat in de wijk te doen...

Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2025 14:03 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Ik bedoelde dit meer als reactie op wat zij aangeeft en eigenlijk dingen probeert recht te praten terwijl het imo niet verantwoord is. Alles wat jij zegt ben ik het helemaal mee eens.

Top, dan begrijpen we elkaar :P. Ik las hem meer als een soort reactie op de post en dat ik er niets van kon vinden. Misverstand, kan gebeuren!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2025 01:18 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:

Blijf het bizar vinden dat je een 14 jarige, ongecontroleerd met dit soort vuurwerk zijn gang laat gaan. Op een niet geschikte plek notabene. Zoals ze zelf aangeeft is dit vuurwerk wat door profesionals voor shows e.d. word gebruikt en dus niet geschikt is voor de consument. Het mag dan wel zijn passie zijn geweest maar vind vooral als ouder dat je verantwoordelijk moet zijn voor zijn acties en hem daar in moet sturen.

Een 14 jarig brein is verre van ontwikkeld om dit soort gevaren in te schatten. En als je dan weet dat dit voor profesionals is, mag ik hopen dat jij je als ouder verdiept, passie of niet, om hem te beschermen in de gevaren die zeker bij dit soort vuurwerk komt spelen. Want een 14 jarige gaat dit echt niet zelf allemaal bedenken, zeker niet met wat vrienden er bij. Want we weten allemaal wel hoe dat gaat.

Moeders vond het allemaal wel prima

Citaat:
.Maar ik moest en ik zou Jack zien, anders had ik nooit kunnen geloven dat hij dood was”, gaat Renate verder. ,,Het was te onwerkelijk. De dag ervoor had ik de kinderen nog bij mij gehad en waren we gaan karten en hebben we nog verstoppertje gespeeld. En nu... zou Jack er ineens niet meer zijn?!’’

,,Ik mocht hem even zien. Hij lag in een tentje, hulpverleners en politie liepen af en aan. Ze hadden Jack helemaal afgedekt, alleen zijn hoofdje was te zien. Ik zag een lach op zijn gezicht. Dat is wat me nu ergens wat troost geeft.”

In 2023 in Londen: Jack en zijn moeder Renate Degryse.
In 2023 in Londen: Jack en zijn moeder Renate Degryse. © RV
Beetje bij beetje hoorde Renate wat er precies was gebeurd. ,,Terwijl Jacks vader en zijn twee broers op de stoep stonden toe te kijken, stak Jack zijn shells af op de trambaan die in het midden van de weg loopt. Hij vroeg zijn vader of hij er nog ééntje mocht afsteken en dat mocht. Ze hebben Jack nog ‘Kijk, papa!’ horen zeggen.’’

,,Ze zagen hem vanaf afstand met zijn aansteker bezig. En toen ging het mis. Jack heeft niet eens de kans gehad om een paar honderd meter weg te rennen, zoals hij normaal altijd doet wanneer hij zo’n pijl afvuurt. Dat ding is metéén met een enorme kracht ontploft. Wessel heeft nog geprobeerd om Jack te reanimeren, maar hij viel niet meer te redden.”

Reacties
,,Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik niet bij het moment was, want dan hadden wij dit gesprek waarschijnlijk niet meer gehad. Dat zou ik als moeder niet hebben overleefd. Jacks vader krijgt die laatste beelden nooit meer van zijn netvlies af. Ook voor zijn broers is dit een trauma voor de rest van hun leven.”

Vuurwerk, dat was Jacks passie. Hij kende er alles van en was er supervoor­zich­tig mee. Daar stuntte hij niet mee. Nooit

Renate, mama van Jack
En ja, Renate leest de reacties op het internet ook, over welke ouders een kind van 14 nu met zwaar vuurwerk laten spelen. Ze zucht. ,,Op één zo’n reactie heb ik gereageerd, met de woorden: waar je ogen niet waren, moet je mond niet praten. Mensen veronderstellen zelfs dat Jack in zijn eentje thuis met vuurwerk bezig was en dat hij kon doen en laten wat hij wilde. Néé, dus. Sommigen zeggen dat hij die vuurwerkpijl een tweede keer afstak. Wat ik dan denk? Dat die mensen Jack helemaal niet kennen, want dat zou die jongen never ever doen.”

Jack was super voorzichtig als het over vuurwerk ging”, benadrukt zijn moeder. ,,En niet alleen dat: hij wist er alles van. En ja, je zou kunnen zeggen dat we hem geen vuurwerk hadden mogen laten kopen. Maar nogmaals: als we het hem hadden verboden, had hij het toch gekocht. Het was zijn passie.”

Clown van de bende
,,Weet je wat mij boos maakt? Dat illegaal vuurwerk elk jaar vanuit het buitenland wordt gekocht en almaar zwaarder wordt. Dát is gevaarlijk. En wat me al helemaal kwaad maakt, is dat volwassenen dat spul verkopen aan kinderen.”

Ik was als 14 jarige ook gepassioneerd over vuurwerk. Ik kreeg rotjes en grondbloemen van mijn ouders. Stelletje debielen, die ouders van Jack.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2025 19:09 

Hardtraxx Elite

Renate is niet helemaal lekker in de rikketik volgens mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2025 19:28 

Hardtraxx Addict

Citaat:
Ik was als 14 jarige ook gepassioneerd over vuurwerk. Ik kreeg rotjes en grondbloemen van mijn ouders. Stelletje debielen, die ouders van Jack.

maar echt. zelfreflectie van die moeder ontbreekt hier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2025 14:33 

Hardtraxx Veteran

Pfff dat laatste stuk ook :lol: En trots dat dr vent en zoons stonden te kijken toen hij dat zware vuurwerk af stond te steken. Als het fout gaat ligt het aan de verkoper hoor!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2025 15:11 

Hardtraxx Veteran

Die moeder weet ook weer veelvuldig de media te vinden, en dat is niet de eerste keer (https://archive.is/fxiR3). Woont volgens dit artikel ook niet eens in Nederland, dus hoe goed heeft ze het slachtoffer en haar zoon in de gaten kunnen houden en 'kunnen vertrouwen met F4 vuurwerk'. Zou toch ook denken dat je prioriteiten wel ergens anders liggen als je zoon op deze verschrikkelijke leeftijd overlijdt dan meteen allerlei verschillende media opzoeken. Blijft natuurlijk wel enorm tragisch, maar wel een verhaal om vraagtekens bij te zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2025 16:35 

Hardtraxx Veteran

MelvinFR schreef:
Die moeder weet ook weer veelvuldig de media te vinden, en dat is niet de eerste keer (https://archive.is/fxiR3). Woont volgens dit artikel ook niet eens in Nederland, dus hoe goed heeft ze het slachtoffer en haar zoon in de gaten kunnen houden en 'kunnen vertrouwen met F4 vuurwerk'. Zou toch ook denken dat je prioriteiten wel ergens anders liggen als je zoon op deze verschrikkelijke leeftijd overlijdt dan meteen allerlei verschillende media opzoeken. Blijft natuurlijk wel enorm tragisch, maar wel een verhaal om vraagtekens bij te zetten.

Hallo MelvinVW
Ongelezen bericht Geplaatst op gisteren 23:20 

Hardtraxxer

überhaupt heel amerika atm is een wtf-moment maar dit ook nog even erbij

Ongelezen bericht Geplaatst op gisteren 23:21 

Hardtraxx Addict

:lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 10:03 

Hardtraxx Veteran

UptempoSoldaat0411 schreef:
überhaupt heel amerika atm is een wtf-moment maar dit ook nog even erbij

Tering, wtf is dit dan weer. Rare tijden...
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 11:08 

Hardtraxx Veteran

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Vorige  1 ... 207, 208, 209, 210, 211  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic