Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202 ... 209  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 10:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
M'n vriendin die vanmiddag bij anti 2g protesten in Groningen geïntimideerd werd omdat ze een mondkapje op had >.<


Sowieso meedoen aan zo'n protest is al een WTF :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 10:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
makrooy schreef:
M'n vriendin die vanmiddag bij anti 2g protesten in Groningen geïntimideerd werd omdat ze een mondkapje op had >.<


Sowieso meedoen aan zo'n protest is al een WTF :x


Ze deed niet mee voor het geval zo overkomt, ze was gewoon aan het shoppen toen die mensen langs liepen :P En werd ze belachelijk gemaakt omdat ze een mondkapje buiten draagt, terwijl ze natuurlijk van winkel naar winkel ging in een winkelstraat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 10:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
rakkietakkie schreef:
makrooy schreef:
M'n vriendin die vanmiddag bij anti 2g protesten in Groningen geïntimideerd werd omdat ze een mondkapje op had >.<


Sowieso meedoen aan zo'n protest is al een WTF :x


Ze deed niet mee voor het geval zo overkomt, ze was gewoon aan het shoppen toen die mensen langs liepen :P En werd ze belachelijk gemaakt omdat ze een mondkapje buiten draagt, terwijl ze natuurlijk van winkel naar winkel ging in een winkelstraat.


Dit zijn waarschijnlijk ook nog de lui die het hardst roepen: "je moet mijn keuze respecteren dat ik me niet laat vaccineren". En dan zelf mensen lastigvallen die een mondkapje dragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 11:00 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
rakkietakkie schreef:
makrooy schreef:
M'n vriendin die vanmiddag bij anti 2g protesten in Groningen geïntimideerd werd omdat ze een mondkapje op had >.<


Sowieso meedoen aan zo'n protest is al een WTF :x


Ze deed niet mee voor het geval zo overkomt, ze was gewoon aan het shoppen toen die mensen langs liepen :P En werd ze belachelijk gemaakt omdat ze een mondkapje buiten draagt, terwijl ze natuurlijk van winkel naar winkel ging in een winkelstraat.


Ook niet de eerste keer dat ze dit doen. Vorig jaar gingen ze in de Albert Heijn staan op het Zuiderdiep en de winkelpaden blokkeren en mensen met mondkapjes (iedereen, was toen nog wet) lastigvallen. Toen is er ook een die net de verkeerde tegenhield en die is hard neergehoekt (terecht) en schoot meteen in de slachtofferrol (vrijheid afnemen, vrijheid van mening, de standaard hypocriete jankspeeches).
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 11:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En ik maar denken dat wij hier in het noorden nuchter genoeg zijn om niet zulke taferelen te hebben :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 11:07 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
En ik maar denken dat wij hier in het noorden nuchter genoeg zijn om niet zulke taferelen te hebben :cry:


Ondanks dat we veraf liggen blijft Groningen de 6e grootste stad van Nederland :P. En ondanks dat het gros studenten is blijf je dingen als Beijum, Paddepoel, Vinkhuizen e.d. houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 12:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
rakkietakkie schreef:
makrooy schreef:
M'n vriendin die vanmiddag bij anti 2g protesten in Groningen geïntimideerd werd omdat ze een mondkapje op had >.<


Sowieso meedoen aan zo'n protest is al een WTF :x


Ze deed niet mee voor het geval zo overkomt, ze was gewoon aan het shoppen toen die mensen langs liepen :P En werd ze belachelijk gemaakt omdat ze een mondkapje buiten draagt, terwijl ze natuurlijk van winkel naar winkel ging in een winkelstraat.


Sowieso meedoen aan zo'n protest is al een WTF :x... mening blijft, mening t.o.v. je vriendin bijgesteld. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 12:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
Dat ongeluk waar bij die 15, 16 en 16 jarige omkwamen en nog eentje van 16 kritiek in ziekenhuis ligt...

Je bent 15/16, pakt een auto. Lachgas cilinder achterin en je knalt hem op volle snelheid de front van een ambulance in. 2 op slag dood en voor de 3e mocht niet baten. Stiefvader van een van de mannetjes zegt "Iedereen haalt kattenkwaad uit"

Serieus.. Kattenkwaad? Los van het feit dat ik dit in en in triest vind dat 3 jongens zo vroeg het leven laten, dit is toch geen kattenkwaad. Dit is toch gewoon ondoordacht en oerstom met een niet ingecalculeerde fatale afloop. Dit kan je toch niet goed praten als "kattenkwaad"


Even hierop terugkomend:
https://www.ed.nl/eindhoven/veel-schade ... ~a77a2b06/

Citaat:
Citaat:
Van wie was eigenlijk die zwarte Citroën?

Dat blijft vooralsnog in nevelen gehuld. De politie wilde er de afgelopen week niets over kwijt. Naar verluidt leenden ze de auto van iemand in hun directe omgeving, ook die persoon zou de Citroën weer hebben geleend. Maar ook daar wil de politie niet op ingaan. ‘Het onderzoek is nog gaande’, laat zij weten weten. ‘Resultaten daarvan worden eerst besproken met de nabestaanden.’


Ik denk ook eerlijk gezegd niet dat dat eruit gaat komen van wie die auto was... Lekker vaagjes, want verzekeringskwestie (ouders aansprakelijk mits anders bewezen) ...
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 12:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://old.reddit.com/r/PublicFreakout ... ool_where/

Moet je zien hoe de kinderen reageren als de schutter 'bro' zegt. Ze wisten het meteen, slimme kids. Echt bizar dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 12:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
https://old.reddit.com/r/PublicFreakout/comments/r5xhpy/video_from_inside_oxford_high_school_where/

Moet je zien hoe de kinderen reageren als de schutter 'bro' zegt. Ze wisten het meteen, slimme kids. Echt bizar dit.

Ja zitten ook hele procedures en trainingen achter die geschoold worden. Lees o.a. de reacties maar in dat topic. Hoeveel personen daar op reageren met dingen die hen geleerd is e.d. Echt vaag dat dit de normale gang van zaken is als je het zo leest :lol:

Blijf het bizar vinden hoe weinig er gedaan word aan wapen bezit daar, volgens mij gebeurt dit echt wekelijks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 13:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Blijf het bizar vinden hoe weinig er gedaan word aan wapen bezit daar, volgens mij gebeurt dit echt wekelijks.


https://www.gunviolencearchive.org/repo ... s-shooting

Maak daar maar dagelijks van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 13:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Blijf het bizar vinden hoe weinig er gedaan word aan wapen bezit daar, volgens mij gebeurt dit echt wekelijks.

Ziek efficiente lobbycultuur van de NRA en andere organisaties die grote sommen geld aan (met name) de Republikeinse Partij doneren, maar ook aan de Democacratische partij. Dit in combinatie met een soort absurde "traditie/cultuur/identiteits"-dingetje om dit toe te staan, met name gevoerd door mensen op het platteland, maar ook mensen uit de stad.

Als je dit soort beelden ziet zou je toch zeggen dat dit niet OK is, maar blijkbaar wordt er daar anders over nagedacht en de lobby die gevoerd wordt is daar enorm efficient.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 13:18 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Wat het is, zijn niet per sé de wapens. Er zijn meerdere landen in Europa (Finland, Zwitserland, Malta, San Marino) waar wapenbezit legaal is, maar ook in landen als Canada is het legaal. Echter zijn de regels hieromheen anders (zoals je moet eerst training hebben gedaan, militaire dienst achter de rug hebben, het mag je terrein niet af/alleen in een shooting range). En daar zijn amper tot geen slachtoffers, ook omdat de cultuur anders is. Ik denk dat Finland en Canada het meest in de buurt komen van de VS regels.

Het hele probleem is meer de Amerikaanse cultuur, niet per sé de wapens. Er zijn namelijk ook veel mensen daar die het gebruiken voor sport, wedstrijden, geschiedenis e.d. En bij het gros wordt wapenveiligheid er echt hard ingehamerd en worden mensen die het niet goed gebruiken ook grotendeels verstoten en afgestrafd. Mensen die oprecht veilig met wapens bezig zijn en dat als hobby hebben die zijn zelfs tegen de grote wapenlobby en het controlesysteem in zekere zin. Hun stand (en die van de wapenlobby) is zodoende ook steeds meer tegen links/democraten/NRA/AFT omdat zij als schuldigen worden aangewezen terwijl het probleem veel breder ligt en vaak ook voor een groot deel bij de personen die met de vingers wijzen.

Maar de meeste shootings komen door mentaal onstabiele personen, extremisten, criminelen die sowieso wel wapens zouden hebben. En in de VS heb je nou eenmaal buitenproportioneel veel mensen in die groepen. In de VS heb je buitengewoon veel te maken met geweld thuis, op school door pesten e.d., slechte (mentale) zorg, slecht onderwijs, weinig sociale hulp, slechte sociale voorzieningen, veel verdeling in de maatschappij en zo nog een ton van dingen wat er voor zorgt dat juist dat land met zijn wapens voor veel shootings zorgt.

tl;dr, de wapens zijn niet zo zeer het probleem, dat is vrij kortzichtig, het hele land en zijn cultuur en overheid e.d. zijn het probleem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 13:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Plus dat een aantal landen die je genoemd hebt het verplicht stellen dat de wapens achter slot en grendel moet zijn en ook nog eens gescheiden van de munitie, wil je ze thuis bewaren.

Voor de rest is je bijbelstuk spot-on

Overigens is het verschil wel tussen deze landen en Amerika hoe makkelijk je aan een vuurwapen komt.
In Amerika heb je het recht gewoon dus komt er weinig bij kijken rondom vergunningen en zijn zoals je aangaf minimale eisen .e.d
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 13:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
tl;dr, De Verenigde Staten is een derdewereldland
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 14:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Broken Balance schreef:
tl;dr, De Verenigde Staten is een derdewereldland

Qua voorzieningen: grotendeels wel, tenzij je echt vermogend bent. In ieder geval een flinke klassemaatschappij die bijna ingebakken is en ik ben heel blij dat dit in Europa aanzienlijk minder is.

Overigens wel eens hoor met je verhaal Broken Balance.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 14:14 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Overigens is het verschil wel tussen deze landen en Amerika hoe makkelijk je aan een vuurwapen komt.
In Amerika heb je het recht gewoon dus komt er weinig bij kijken rondom vergunningen en zijn zoals je aangaf minimale eisen .e.d


Dit is niet helemaal zo, zodra je een wapen wil dragen in het openbaar (dus buiten je eigen terrein en een shooting range) moet je eerst een concealed carry permit hebben en daarbij wordt echt zwaar naar je achtergrond e.d. gekeken.

Daarnaast moet je bij veel wapens ook papierwerk e.d. invullen, maar dit ligt vaak aan het wapen. Dingen zoals assault rifles, short barreled rifles, sub machine guns, lmg's en andere dingen die naar volautomatisch zouden kunnen of waar snel veel groot caliber kogels zouden kunnen afvuren (alles is daar normaliter semi-automatisch), moeten geregistreerd worden en kan je niet zo meenemen.

Veel dingen die het gemak van snel en volautomatisch schieten of moorden ook bevorderen zijn gereguleerd of verboden (zoals suppressors, bayonetten, stocks en granaatwerpers, daarnaast zijn grote capaciteit magazijnen in sommige staten zijn verboden bijv.)

Met machinegeweren, die er relatief weinig zijn omdat alle volautomatische wapens na 1986 illegaal zijn daar tenzij je een bepaald permit hebt die nog moeilijker te krijgen is of je bent een gunsmith bent, gaan er zelfs periodes van maanden aan checks en papierwerk overheen.

Wat je makkelijk kan halen is een shotgun, een pistool een jachtgeweer of een oude bolt-action rifle oid. Maar iets wat dodelijker zou zijn voor mass shootings is vrij moeilijk te krijgen.

Zo redeneren ze dat ook en zo bouwen ze hun wetten. Ze willen alles gereguleerd houden maar wel legaal om zo het zo moeilijk mogelijk te maken voor kwaadwillende mensen aan een wapen te komen. En dat werkt dus niet gezien het probleem compleet ergens anders ligt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 16:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja moet zeggen dat ik altijd anti gun kamp was vroeger, maar het is natuurlijk beetje zelfde principe als war on drugs. Tuurlijk is het goed om stapje bij stapje de heavy shit af te bouwen/verbieden. Maar dat lost het probleem niet op. Dus ook eens met BB.

Ik blijf het een waanzinnig interessant land vinden cultureel gezien. Het is echt idioot hoe het daar gaat, maar wel interessant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 16:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Ja moet zeggen dat ik altijd anti gun kamp was vroeger, maar het is natuurlijk beetje zelfde principe als war on drugs. Tuurlijk is het goed om stapje bij stapje de heavy shit af te bouwen/verbieden. Maar dat lost het probleem niet op. Dus ook eens met BB.

Ik blijf het een waanzinnig interessant land vinden cultureel gezien. Het is echt idioot hoe het daar gaat, maar wel interessant.

Het is zeg maar fijn dat er een oceaan ligt tussen Europa en USA.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2021 22:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

A third world country with a gucci belt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2021 03:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

leuk om bij iemand te doen zomers tijdens tijdens een tuinfeestje xd

Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 11:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

algemeen/hardtraxx-awards-2021-t75118.html#p2006962

Zien dat Udex meermaals genomineerd wordt bij 'beste nieuwkomer van 2021'. Mijn autisme kan best iets hebben, maar iemand nomineren die al 7 jaar meedraait voor 'beste nieuwkomer'... Krijg er gewoon jeuk van als ik het lees xd
Vernoem die award volgend jaar dan alstjeblieft naar iets in de trend van 'opkomende artiest'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 11:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ja heb dat wel vaker gedacht, maar ligt meer aan de benaming van de award denk ik. Denk dat velen Udex als een nieuwkomer zien omdta hij nu pas aandacht krijgt. Heeft hem dan idd aardig wat jaartjes gekost om op dat punt te komen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 12:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Opzich is met de benaming niks mis, maar met de criteria imo wel. Maximaal 2 jaar op een "erkend label" meedraaien lijkt mij bijvoorbeeld een mooi criteria. Kan me voorstellen dat het voor kleine namen best leuk is om te zien dat je een award wint (of überhaupt genomineerd wordt) voor beste nieuwkomer.

Nu wordt deze award mijn inziens ieder jaar een beetje "verpest" met inzendingen die er gewoon niet in thuis horen. Ik snap best dat mensen denken 'Udex krijgt nu na al die jaren pas meer aandacht', maar dit heeft nog steeds niks met een nieuwkomer te maken toch?

Op het moment dat je dit soort inzendingen blijft accepteren, wat ook ieder jaar gebeurd, dan kun je beter de naam van de award weizigen. Al zie ik persoonlijk liever dat de criteria aangescherpt worden. En je zou natuurlijk ook nog 2 naast elkaar bestaande awards kunnen maken, al krijg je dan waarschijnlijk wel veel overlap binnen die 2 awards


Edit: lekker gezever weer dit :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 12:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is maar waar je je druk om wil maken. >.<

Ik zie Broken Balance al surveilleren door alle antwoorden en dingen wegstrepen DIT VOELDOET NIET AAN DE CRITERIA
Vorige  1 ... 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202 ... 209  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic