Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192 ... 209  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2021 12:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk dat we al goed geholpen zijn met een zelfbewoningsplicht.
Daarmee sluit je de investeerders uit (toch de groep die flink overbied en gunstige voorwaarden kan bieden), hebben starters ook weer wat meer kans.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2021 12:39 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Kan je wel vertellen dat zolang ze huurprijzen e.d. nog niet hard aanpakken (als in laatst was bewezen dat over 3 kwart van de huurders te veel betaalt) en er niet genoeg sociale huur is en de maandelijkse kosten zoals energie veel te hoog blijven dat starters zelfs dan amper kansen hebben.

Men kan gewoon in zijn eentje niet genoeg opzij leggen om degelijk te sparen voor een huis. Zelfs een stel heeft tegenwoordig moeite. De prijzen stijgen simpelweg te hard om het bij te houden.

Er is een hoge vraag, maar door de te hoge vraag en het te dure alternatief is het voor de meeste starters nagenoeg onmogelijk, hoe je het ook wendt of keert. De enige optie die er is, is dat men tot late leeftijd bij hun ouders blijven wonen en dan pas laat iets proberen te kopen. Maar voor de mensen die nu al huren, die zitten muurvast.

Het is vaak makkelijk dat te beoordelen door de mensen die al een huis hebben. Maar het is in de laatste maanden zo snel gegaan dat de meeste mensen die twee maand terug een eigen huis hebben gekocht al niet meer spreken voor de huidige situatie van starters. Het is makkelijk zeggen zo zullen de starters het wat makkelijker hebben, maar dat hebben ze het bij lange na niet en het blijft erger worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2021 22:19 
 
Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Ik denk dat we al goed geholpen zijn met een zelfbewoningsplicht.
Daarmee sluit je de investeerders uit (toch de groep die flink overbied en gunstige voorwaarden kan bieden), hebben starters ook weer wat meer kans.


@PrinsBerhardJunior leest u mee!?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2021 19:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Eriksen :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2021 20:09 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hoop dat hij het goed stelt. Moet ook erg lastig zijn om het toernooi te hervatten voor de Denen, Finnen & (ex) ploegmaten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2021 17:07 
 
Hardtraxx Elite

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2021 18:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

https://twitter.com/Talpaweer/status/14 ... 0003142657

harde wind
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2021 19:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://twitter.com/TjerkLangman/status ... 6893216776

r.i.p tuin
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2021 19:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
https://twitter.com/TjerkLangman/status/1405920836893216776

r.i.p tuin

Reckt
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2021 23:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gister in België, een zgn 'supercell' bij Charleroi

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2021 23:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

gaaf :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2021 23:53 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Tof, wil dat echt nog eens in het echt zien, zodoende in de VS inclusief Tornado. Dan wel een die een beetje door de weilanden heenbanjert natuurlijk en geen schade/doden aanricht. Toch impressive om de kracht van de natuur zo te zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2021 00:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja daar kan ik ook gefascineerd naar staan kijken, hoe vet zou t zijn om daar in zo'n stormchaser busje te staan :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2021 01:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Tof, wil dat echt nog eens in het echt zien, zodoende in de VS inclusief Tornado. Dan wel een die een beetje door de weilanden heenbanjert natuurlijk en geen schade/doden aanricht. Toch impressive om de kracht van de natuur zo te zien.

Het blijft immers vet om te zien hoe de natuur zijn terrein weer claimt. Hoe krachtig dan ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2021 09:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Gister in België, een zgn 'supercell' bij Charleroi

Afbeelding


Verbaast mij niets. Charleroi is het Wallonië van Wallonië. Goed dat moeder natuur daar even opkuis doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2021 11:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Gister in België, een zgn 'supercell' bij Charleroi

Afbeelding


Dit is zo ziek. Gebruik deze ook altijd in de lessen. Even aardrijkskundige informatie hierover. Je ziet hier een warmtefront direct botsen met een koud front. Het lijkt als een muur op je af te komen omdat de warme lucht door de koude lucht direct gedwongen wordt frontaal te stijgen. Hierdoor krijg je snelle luchtcirculatie die, door de jetstream ook weer in die wolk kolom rond zijn as gaat draaien. In het extreme geval ontstaan uit dit soort wolken dus tornado's. Fucking gruwelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2021 12:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik wil graag een Job lezing over extreem weer bijwonen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2021 17:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Ik wil graag een Job lezing over extreem weer bijwonen.


Volgend schooljaar mavo 4 eerste periode rond half september geef ik meestal deze lessen. Je bent van harte welkom haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2021 18:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

VMBO en HAVO heb ik al, misschien nog ff MAVO pakken om verwarring te voorkomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2021 21:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
hurricane schreef:
Gister in België, een zgn 'supercell' bij Charleroi

Afbeelding


Dit is zo ziek. Gebruik deze ook altijd in de lessen. Even aardrijkskundige informatie hierover. Je ziet hier een warmtefront direct botsen met een koud front. Het lijkt als een muur op je af te komen omdat de warme lucht door de koude lucht direct gedwongen wordt frontaal te stijgen. Hierdoor krijg je snelle luchtcirculatie die, door de jetstream ook weer in die wolk kolom rond zijn as gaat draaien. In het extreme geval ontstaan uit dit soort wolken dus tornado's. Fucking gruwelijk.


Voor wie meer van dit soort ongein mee wil pikken mochten de dondergoden weer boven ons hoofd hangen:


https://www.facebook.com/xtremechasing.nl

Hebben dit weekend een tornado nabij Luik gespot:

Afbeelding



Hekzitter schreef:
Rickzel schreef:
Ik wil graag een Job lezing over extreem weer bijwonen.


Volgend schooljaar mavo 4 eerste periode rond half september geef ik meestal deze lessen. Je bent van harte welkom haha


Lijkt me wel eens mooi om eens een lesje te geven over het weer en klimaat op een middelbare school. Sport altijd in Udenhout en kom daar mijn oude LO docent tegen van het Willem 2 College in Tilburg dus heb wel een handig lijntje. Misschien doe ik het een keer voor na mijn stageperiode :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2021 22:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:

Leuk om daar ff rond te neuzen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2021 21:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Thuisbezorgd die z’n bezorgkosten rustig verhoogt naar 3 euro ipv 1,50 :huh:. Daar gaat je concurrentiepositie tov deliveroo en Uber eats. Ik weet wel waar ik dus niet meer ga bestellen. Rustig 30% van de kosten van de gerechten krijgen (die hoger zijn dan in het restaurant, meneer smakers vraagt bijv 2 euro per burger meer dan bij afhalen) en dan ook nog eens de bezorgkosten. En dan hun werknemers voor het minimum loon laten werken. Dan is deliveroo een stuk beter die soms 10 euro voor een rit betaalt (20 minuten werk)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2021 22:33 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Restaurants bepalen volgens mij zelf wat de bezorgkosten zijn toch? Want ik heb nog altijd bij een groot deel gratis, anderen 1 euro, 1,50, 3,20 en dan weer 2 euro. Bepaalde restaurants maken het ook duurder naar mate je adres verder van hun restaurant is. Dus ik denk niet dat er een vast bedrag is voor bezorgkosten bij Thuisbezorgd.

Veel restaurants hanteren namelijk het zelfde bezorgbedrag als je direct via hun site bestelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2021 22:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Volgens mij is dat een kwestie van wie het leveren. Je kan bij uber/deliver/tb gewoon eten bestellen wat door het restaurant zelf gebracht wordt. Dan is het vaak 1,5 of wat lager. Als iemand van tb/uber/dv het komt brengen is het per afstand duurder.

correct me if im wrong tho.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2021 22:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Restaurants bepalen volgens mij zelf wat de bezorgkosten zijn toch? Want ik heb nog altijd bij een groot deel gratis, anderen 1 euro, 1,50, 3,20 en dan weer 2 euro. Bepaalde restaurants maken het ook duurder naar mate je adres verder van hun restaurant is. Dus ik denk niet dat er een vast bedrag is voor bezorgkosten bij Thuisbezorgd.

Veel restaurants hanteren namelijk het zelfde bezorgbedrag als je direct via hun site bestelt.

Idd
Volgens mij betalen restaurants thuisbezorgd gewoon een fee, ongeacht of ze bezorgkosten hebben of niet. Dat sommige restaurants dit al in hun prijs verwerken of ze het transparant laten zien on de bezorgkosten is aan hen gok ik zo.
Vorige  1 ... 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192 ... 209  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic