Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191 ... 209  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2021 21:53 
 
Hardtraxxer

En dan zijn er serieus nog leeftijdsgenoten van ons die lekker VVD blijven stemmen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2021 22:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In Nederland gaan de huizenprijzen niet omlaag voorlopig. Onze regering werkt niet echt mee met het vrijgeven van (betaalbare) bouwkavels en daarnaast komt er een gigantisch tekort aan bouwmaterialen aan. Iedereen wil meer bouwen, maar door strenge milieu-eisen wordt beton te duur en is er schaarste aan hout. Ondertussen blijven ze in het Midden-Oosten wel uitgeven, dus zakken de prijzen van leveranciers niet.

Er zal toch echt iets gedaan moeten worden door regeringen met het inperken van pandjesmelkers of het steunen van starters...
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2021 23:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Laten ze wat weilandgrond omzetten naar betaalbare bouwkavels voor mensen die niet veel ruimte nodig hebben.
Projectontwikkelaars willen altijd maar het onderste uit de kan halen.
Een stukje grond voor een huis zou in Nederland een recht moeten zijn tegen kostprijs (incl. kosten aanleg wegen, riolering aanleg etc.)
Ik zou het serieus leuk lijken om een "tiny house" neer te laten zetten op een eigen stukje grond. Mooi nieuw huisje, geen last van buren, alles er op en dr aan. https://millhome.nl/ heeft hele gave prefab woningen die zeer betaalbaar zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 09:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Laten ze wat weilandgrond omzetten naar betaalbare bouwkavels voor mensen die niet veel ruimte nodig hebben.
Projectontwikkelaars willen altijd maar het onderste uit de kan halen.
Een stukje grond voor een huis zou in Nederland een recht moeten zijn tegen kostprijs (incl. kosten aanleg wegen, riolering aanleg etc.)
Ik zou het serieus leuk lijken om een "tiny house" neer te laten zetten op een eigen stukje grond. Mooi nieuw huisje, geen last van buren, alles er op en dr aan. https://millhome.nl/ heeft hele gave prefab woningen die zeer betaalbaar zijn.


Dacht ook dat dit de gedachte was van een tiny house, en toen zag ik dit in Weert:

Afbeelding

Ook wel een WTF-momentje
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 09:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:

Ja dit is extreem, maar ook als je gewoon funda afstruint en ziet wat mensen durven te vragen voor relatief "normale" huizen is minstens zo gestoord.


Ik ben ook bezig met een nieuw huis, daarbij gaan we ons huidige "relatief normale huis" ook verkopen. Ik woon daar nu 5 jaar en de makelaar voorspelt dat ik daar 125k meer voor kan krijgen als waar ik het 5 jaar geleden voor kocht (250k).

Het is absurd maar ik heb dat geld gewoon nodig om een ander huis te kunnen kopen, want een leuke 2 onder 1 kap woning in mijn wijk kost gewoon 500k (waar dat 5 jaar geleden ook maar 350k was).

Gelukkig heb ik dus veel overwaarde (zo'n 175k) dus ik ben niet zo bang dat de huizenmarkt in elkaar zakt en doet het dat wel dan wordt ik daar gelukkig niet door getroffen. Maar bizar is het allemaal wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 11:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Dacht ook dat dit de gedachte was van een tiny house, en toen zag ik dit in Weert:

Afbeelding

Ook wel een WTF-momentje

Dat zijn woningen van Heijmans (One), maar hier wel erg droevig neergekwakt met zwart landbouwplastic >.<
Huisjes zelf zijn wel erg leuk maar dit is geen reclame nee. :nono:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 11:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja zo dicht op elkaar vind ik vooral jammer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 11:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
maar mocht je een gezin willen stichten


Ja gezin stichten inmiddels gedaan, heb een kleine van 5 maand haha, heb echt geluk gehad dat ik op m'n 28e in een koopwoning een kind kan krijgen.

Maar ook als wij de komende 10 jaar uit dit huis groeien komen we in de problemen, want een huis in de categorie 3 ton (wat hier in de regio een redelijke gezinswoning is) daar is de vraag zo onvoorstelbaar hoog, dat we dan weer tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Het is gewoon op alle vlakken erg lastig :P

edit: precies wat ULTIMO zegt dus idd!

ULTIMO schreef:
Ik ben ook bezig met een nieuw huis, daarbij gaan we ons huidige "relatief normale huis" ook verkopen. Ik woon daar nu 5 jaar en de makelaar voorspelt dat ik daar 125k meer voor kan krijgen als waar ik het 5 jaar geleden voor kocht (250k).

Het is absurd maar ik heb dat geld gewoon nodig om een ander huis te kunnen kopen, want een leuke 2 onder 1 kap woning in mijn wijk kost gewoon 500k (waar dat 5 jaar geleden ook maar 350k was).

Gelukkig heb ik dus veel overwaarde (zo'n 175k) dus ik ben niet zo bang dat de huizenmarkt in elkaar zakt en doet het dat wel dan wordt ik daar gelukkig niet door getroffen. Maar bizar is het allemaal wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 12:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wij gingen laatst bij een 2-onder-1-kap kijken in Holten, Overijssel. Stond voor € 435.000 te koop, voor ons misschien net haalbaar met overwaarde bla bla, maar die is gegaan voor € 510.000 naar een gezin uit Haarlem. Ik wist dat 'ie niet voor de vraagprijs zou gaan, maar vond dit wel vrij extreem. Zeker in ons dropje xd Die gekte verplaatst zich al vanuit 't westen deze kant op
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 12:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wij zijn hier in Groningen opzoek. Het is hier vergeleken met de rest van het land goedkoper. Maar ook hier horen we verhalen waarin mensen uit de randstad gewoon huizen/boerderijen kopen met 100k overbieden en zonder te bezichtigen. De meeste huizen krijg je hier niet zonder minimaal 40k te overbieden.

Echt niet normaal, bizar als je in de nabije toekomst een gezin zou willen starten. Wat is onze generatie fucked :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 13:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Wat is onze generatie fucked :x

Mwaa, zolang mensen geld over hebben voor bijvoorbeeld een Q abonnement, mogen we niet klagen.

:x
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 13:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
makrooy schreef:
Wat is onze generatie fucked :x

Mwaa, zolang mensen geld over hebben voor bijvoorbeeld een Q abonnement, mogen we niet klagen.

:x


Ik weet dat je een grapje maakt, maar 50 euro per jaar voor een abbo is niet te vergelijken met een hypotheek van 400k voor iets wat vroeger 300k was en ook nog met 50k eigen geld overbieden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 14:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
De kostprijs van zowat alle bouwmaterialen swingen momenteel de pan uit. Ik heb twee maanden geleden een lening afgesloten voor de bouw van mijn huis en we staan op het punt om te starten. Hopelijk is dat bedrag voldoende. Pijnlijke timing als je nu met een project begint. :/

Aiiii dan wens ik je alvast veel sterkte. De prijzen zullen (evenals de levertijd) nog wel veel verder omhoog gaan de komende tijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 14:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Niet alleen de prijzen op de huizenmarkt. De kostprijs van zowat alle bouwmaterialen swingen momenteel de pan uit. Ik heb twee maanden geleden een lening afgesloten voor de bouw van mijn huis en we staan op het punt om te starten. Hopelijk is dat bedrag voldoende. Pijnlijke timing als je nu met een project begint. :/


Mijn ouders hadden zich ingeschreven voor een nieuwbouwproject in hun woonplaats (2 - 1 kap, VON 525k), in de kleine letters stond dat de VON prijs nog geen vaste prijs was.
Na ingeloot te zijn (meer dan 400 inschrijvingen op plusminus 35 woningen) kregen ze het koopcontract onder de neus, met de mededeling dat door de gestegen prijzen van bouwmaterialen de prijs helaas 'iets' gestegen was.
Nieuwe VON prijs 580k :x :x

Dat koopcontract is uiteraard niet getekend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 14:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De ellende is ook dat de WOZ waarde de hoogte in gaat en de belastingen ook weer mee omhoog gaan
tevens irritatie moment :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2021 15:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Helicaze schreef:
De kostprijs van zowat alle bouwmaterialen swingen momenteel de pan uit. Ik heb twee maanden geleden een lening afgesloten voor de bouw van mijn huis en we staan op het punt om te starten. Hopelijk is dat bedrag voldoende. Pijnlijke timing als je nu met een project begint. :/

Aiiii dan wens ik je alvast veel sterkte. De prijzen zullen (evenals de levertijd) nog wel veel verder omhoog gaan de komende tijd.

Moet wel zeggen dat de rentevoet bij de banken ook enorm laag stond. Enige voordeel. De levertijd is ook een puntje ja. Normaal had mijn kelder er al in moeten zitten. Nu komen ze hem pas gieten in augustus... Je kan echt niets plannen momenteel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2021 17:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

oudjes vorige maand hun huis verkocht. Rijtjeshuis. 780 vraag, 922 gekregen :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2021 17:25 
 
Hardtraxx Veteran

pim__ schreef:
oudjes vorige maand hun huis verkocht. Rijtjeshuis. 780 vraag, 922 gekregen :woot:


Rijtjeshuis :oh: ? In Oud Zuid misschien? Wel fijn voor je ouders :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2021 19:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Haarlem.

https://www.funda.nl/koop/verkocht/haar ... nlaan-161/
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2021 19:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hahah wtf, 922k voor 150m2???? Dat is echt fucking bizar. Ik heb hier in dorpjes huizen bezichtigd van 130m2-140m2 met een vraagprijs tussen 169k en 200k.

Nou snap ik ook wel dat dorpjes in provincie Groningen niet hetzelfde is als Haarlem, maar dat verschil is echt bizar. Snap dan wel dat mensen uit de randstand hierheen komen, wat een winst maken die mensen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2021 20:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wtf hey, bijna een miljoen betalen voor zo'n huis :lol:
Mooi pandje hoor, daar niet van. Maar dit is 't toch absoluut niet waard. :x

en die beschrijving ook echt :lol: :lol:
KAST VAN EEN HUIS
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2021 20:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

T is een prima huis, maar belachelijk duur inderdaad. Heb zelf een huisje 3 jaar terug gekocht voor 272k. Is alleen beneden 80m2 en 35m2 achtertuin. Hier in de straat staat een bovenwoning (10m2 minder) en zonder tuin voor 345k(vraag). T is heel krom, maar ik moet natuurlijk wel in 3 jaar winst op mn huis pakken mocht ik hierna groter willen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2021 10:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit is wel een interessante: https://twitter.com/phvmulligen/status/1398216969158025216?s=21

Schijnbaar dus niet perse een woningtekort in vergelijking met eerdere jaren. Vooral een combinatie van hogere inkomens en lage rente
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2021 10:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Justinhafc schreef:
Dit is wel een interessante: https://twitter.com/phvmulligen/status/1398216969158025216?s=21

Schijnbaar dus niet perse een woningtekort in vergelijking met eerdere jaren. Vooral een combinatie van hogere inkomens en lage rente

Ik vraag me af of hij hier de mensen meerekent die uit huis willen, maar dat nog niet kunnen ivm het niet kunnen vinden van een woning. Die personen zijn namelijk nog geen huishouden, maar onderdeel van een huishouden wat zich in 2 huishoudens splitst. Ik denk dat de cijfers er anders uitzien dan hij ze schetst als deze groep meegerekend wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2021 11:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit zag ik gister staan: https://nos.nl/artikel/2382649-imf-nede ... gelijkheid

oa:
Citaat:
Volgens het IMF worden mensen door de gunstige renteaftrek gestimuleerd om het huis met een zo hoog mogelijke hypotheek te financieren.

Door die belastingvoordelen nemen de prijzen van huizen alleen toe. Mensen worden namelijk gestimuleerd om een eigen huis te kopen, waardoor de vraag naar huizen nog groter wordt dan het aanbod.

Het IMF stelt een aantal hervormingen voor in het rapport, zoals het verplaatsen van de eigen woning uit Box 1 (inkomen uit werk en woning) naar Box 3 (sparen en beleggen). Daardoor zouden de belastingvoordelen voor huizenbezitters verdwijnen.

Dat laatste zou echt een drama kunnen worden waardoor je opeens veel meer belasting moet gaan betalen.
Ik vind het ook geen echt vermogen maar 'schijnbaar vermogen' want het zit in stenen. Je kunt er geen brood van kopen. Alleen als je het huis gaat verkopen en een veel goedkoper huis voor terug gaat kopen, maar dat komt niet vaak voor. Hopelijk gaat het kabinet niet in deze voorstellen mee.
Laten ze eerst maar eens echt aan de slag gaan met bouwen, dan zien wel wel weer verder. Maar nu mensen extra gaan belasten slaat nergens op.
Vorige  1 ... 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191 ... 209  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic