Active topics in Off-Topic

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 23 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 day ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 7 hours ago
Hardtraxx Veteran
7975 posts member since 2013
last seen 10 minutes ago
Ik heb eigenlijk niet echt heel veel verstand van de spelers en ploegen bij dit WK maar ik sta wel even op een gedeelde eerste plaats :cool:
Hardtraxxer
169 posts member since 2017
last seen Dec 2025
SL8492 wrote:Ik heb eigenlijk niet echt heel veel verstand van de spelers en ploegen bij dit WK maar ik sta wel even op een gedeelde eerste plaats :cool:
Ik denk dat dat ook meteen de reden is dat je eerste staat haha.
Hardtraxx Veteran
7456 posts member since 2011
last seen 8 days ago
Zweden was matig hoor, heel benieuwd wat onze Zuiderburen er van bakken straks
Hardtraxx Addict
1510 posts member since 2017
last seen Mar 2024
Berenfiets wrote:
SL8492 wrote:Ik heb eigenlijk niet echt heel veel verstand van de spelers en ploegen bij dit WK maar ik sta wel even op een gedeelde eerste plaats :cool:
Ik denk dat dat ook meteen de reden is dat je eerste staat haha.
Is in mijn vriendenpoule niet anders haha, degene die er het minst verstand van hebben staan allemaal bovenaan en degene die voetbal wekelijks of zelfs dagelijks volgen bungelen ergens onderin :D

Vooralsnog een niet heel spectactulair begin van het WK, op Spanje-Portugal en Duitsland-Mexico na. Wel veel verrassende uitslagen, daardoor is de stand in mijn voetbalpoule ook zoals ik hierboven beschrijf haha.. Misschien komt mijn tijd nog!
R
Hardtraxx Veteran
5555 posts member since 2013
last seen 6 days ago
Gedeelde eerste plek. Dat ik dit WK dat nog mag meemaken :cry: (L) .

Trouwens, tussen de #1 en 12 zit precies 90pt verschil. 2 wedstrijden en het kan er natuurlijk wel heel anders uitzien.
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2024
Eindelijk een uitslag goed voorspeld, thanks België. Heerlijke treffers, vooral de eerste van Mertens en de tweede van Lukaku :surrender:
Hardtraxx Veteran
7916 posts member since 2013
last seen 20 hours ago
Heel mooie goals, maar ik ben eigenlijk best teleurgesteld in onze Duivels. Alles ging veel te traag, vaak ook slechte passes. Vooral de eerste helft was bizar slecht. Was natuurlijk wel moeilijk voetballen tegen zo’n defensief ingestelde ploeg. Op naar zaterdag tegen Tunesië. Lekker volgen vanop Defqon.1 :thumbsup:
Hardtraxx Veteran
5475 posts member since 2013
last seen 5 days ago
Helicaze wrote:Lekker volgen vanop Defqon.1 :thumbsup:
Voetbal kijken, maaien en zuipen tijdens Chris One en Wavolizer & Geck-O :beer:
H
Hardtraxx Elite
2954 posts member since 2013
last seen Jul 2026
Grim wrote:
Helicaze wrote:Lekker volgen vanop Defqon.1 :thumbsup:
Voetbal kijken, maaien en zuipen tijdens Chris One en Wavolizer & Geck-O :beer:
Pak ik af en toe een glimp mee ;)
K
Hardtraxxer
382 posts member since 2010
last seen Mar 2026
PEPii wrote:Eindelijk een uitslag goed voorspeld, thanks België. Heerlijke treffers, vooral de eerste van Mertens en de tweede van Lukaku :surrender:
Dit was ook mijn eerste goed voorspelde uitslag. Gisteren een goed dagje want Engeland had ik ook nog goed.
Het staat behoorlijk dicht op elkaar. Wat krijgt de uiteindelijke winnaar naast de eeuwige roem? Puntje van alle deelnemers op de preparty van Decibel? :$
Hardtraxx Veteran
5460 posts member since 2012
last seen 3 days ago
Dan ga je geheid door het geluid met 20 deelnemers :cool:
Hardtraxx Veteran
7456 posts member since 2011
last seen 8 days ago
PEPii wrote:Eindelijk een uitslag goed voorspeld, thanks België. Heerlijke treffers, vooral de eerste van Mertens en de tweede van Lukaku :surrender:
Mooie goals ja maar het was dramatisch voetbal zeg
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2024
ErikZ wrote:
Mooie goals ja maar het was dramatisch voetbal zeg
Die eerste helft was echt onthutsend zwak. Zag zelfs Kevin de Bruyne veel foutieve passen versturen, ben ik niet van hem gewend. Gelukkig was de tweede helft iets beter! Toch opvallend dat elke favoriet het vrij lastig heeft in hun openingswedstrijd op dit WK! Waar zou zoiets aan liggen? Is de druk te hoog?
Bierkoning
25324 posts member since 2010
last seen 14 days ago
En de tegenstanders zijn ook niet zo slecht als iedereen denkt (op Panama na). Ploegen als Zwitserland en Mexico win je gewoon niet zomaar van, de toplanden zijn niet meer zo dominant als vroeger en de B-landen worden steeds beter/stugger. Ik denk dat er best wel eens wat verrassingen kunnen gaan gebeuren dit wk.
Hardtraxx Veteran
14694 posts member since 2009
last seen 34 minutes ago
Huppa, 4e minuut, rode kaart, weg voorspelling. Haha
Hardtraxx Veteran
5200 posts member since 2009
last seen 6 days ago
Parvuz wrote:Huppa, 4e minuut, rode kaart, weg voorspelling. Haha
Echt he :lol:
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Nou ja, Colombia valt nog steeds meer aan, ik had sowieso 1 doelpunt voor de Japanners.

Rood was imo wat overdreven ja, hij hield echter direct een mogelijk doelpunt tegen met zijn hand, plus hands op zichzelf, dat is dan rood. Maar aan de andere kant, de keeper stond ongeveer direct achter hem, hij had de bal best kunnen hebben, dan is het geen zeker doelpunt maar aan de andere kant dom van C. Sanchez dat hij alsnog zijn hand uitsteekt.
Hardtraxxer
169 posts member since 2017
last seen Dec 2025
Exterkate wrote:Dan alsnog, ik vind dat als je een penalty geeft dat je niet óók nog rood moet geven. Word je als team dubbel gestraft voor 1 fout. Zelfde met een doorgebroken speler in de 16. Van mij mogen ze dat wel veranderen :whistle:
Volgens mij is dit laatste ook veranderd.
Als je tegenwoordig de laatste speler in het strafschopgebied neerhaalt, zonder al te veel geweld natuurlijk, is het een penal + geel. Haal je een doorgebroken speler buiten de 16 neer, dan is het gewoon een rode kaart.
Hardtraxx Veteran
14694 posts member since 2009
last seen 34 minutes ago
Haha het niet eens zijn met doellijntechnologie. Lekker man.
Hardtraxx Veteran
7366 posts member since 2014
last seen 5 hours ago
Exterkate wrote:Dan alsnog, ik vind dat als je een penalty geeft dat je niet óók nog rood moet geven. Word je als team dubbel gestraft voor 1 fout. Zelfde met een doorgebroken speler in de 16. Van mij mogen ze dat wel veranderen :whistle:
Dubbele straf gaat alleen op als die penalty ook erin gaat. Stel, de speler krijgt geen rood en mag dus blijven staan + die Japanner mist de pingel, dan heeft die Columbiaan een zuiver doelpunt onrechtmatig voorkomen en is er verder niets aan de hand. Dan kan je wel een paar keer per wedstrijd een balletje eruit slaan.

Die dubbele straf is gewoon nog van toepassing. De driedubbele straf is echter aangepast. Eerst kreeg je ook nog een schorsing, nu volgens mij niet meer. https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/65 ... nspel.html

Maar heb nog wel vertrouwen in Columbia, zijn niet minder met 10 man dan Japan.
Hardtraxx Veteran
14127 posts member since 2008
last seen 2 hours ago
Daar was geen doellijn technologie voor nodig xd Zet zichzelf beetje voor paal
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Chroman wrote: Maar heb nog wel vertrouwen in Columbia, zijn niet minder met 10 man dan Japan.
Wel dus :P
Hardtraxx Veteran
7366 posts member since 2014
last seen 5 hours ago
Broken Balance wrote:
Chroman wrote: Maar heb nog wel vertrouwen in Columbia, zijn niet minder met 10 man dan Japan.
Wel dus :P
Qua voetbal niet echt. Maar rond de 80e minuut zaten ze er wel doorheen. Logisch ook.
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Ik vond die Japanners best goed voetballen, zochten de vrije ruimte goed op, speelden goed samen. Ze missen collectief gewoon de fysieke kracht soms maar daar kunnen ze niet heel veel aan doen.
Hardtraxx Addict
last seen Mar 2024
Merkwaardig WK.. Polen valt me tegen zeg :mad: