El Mare wrote:Broken Balance wrote:
El Mare wrote:Ik heb het nu toch nergens over Neymar? Ik heb het over Luiz, die niet zijn taken uitvoert, waarvoor die op het veld staat en dat maakt hem gewoon een vreselijk impulsieve en naïeve voetballer.
Dus omdat hij dat bij een of een paar andere wedstrijden niet doet is hij gelijk een slechte voetballer. Zeker bij deze wedstrijd. Komt allemaal door Luiz

.
Jij bent net zo naïef als dat Luiz dat is.
Ik zeg nergens dat het alleen door Luiz komt Zo vertel je het wel
Maar we hebben het over Luiz dus geef ik aan waarom hij zo verschrikkelijk matig is. Nogmaals met matig kom je niet zo hoog geplaatst als Luiz. Luiz is verre van een matige speler.
Als je weet dat je de kwaliteiten niet bezit om druk te zetten Hij zet wel degelijk druk, offensief en defensief. Hij jaagt vaak als een malle op de man, soms iets te ver naar voren dus.
en je hebt naast je ook een verdediger die niet de beste is Wat je dus wel mag verwachten van een Terry of Cahill.
Dan is het gewoon verschrikkelijk naïef om als een dolle stier mee te gaan in de aanval. Overdrijven is ook een kunst, als hij dit deed speelde hij wel bij een 3e rangs engelse club en niet Chelsea. Elke verdediger loopt wel eens mee in de aanval zolang er maar twee achter blijven van het team.
Nogmaals je primaire taak als verdediger is je man uitschakelen Dat is fout
goals voorkomen dat klopt. Als je verdedigt om je man uit te schakelen dan zouden alle verdedigers al binnen 30 min met rood van het veld zijn en er flink wat grote vrije trappen en penalties voor het andere team zijn.
Je verdedigt om goals te voorkomen en dat doe je door de bal af te pakken door er voor te komen, te blokken en te tackelen op de bal. Dat is clean verdedigen, dat komt aan op Snelheid, kracht, sprongkracht, mentaliteit en positionering. Je kan dus ook overtredingen maken, maarja daar geef je de tegenstander soms meer kansen mee, dat is dus een noodmiddel. En een taak is daarbij dus ook om de boel weer veilig te stellen. En dat lukt Luiz wel want die dribbelt eigenhandig vaak zat uit de 16. Man op man is Luiz niet heel goed in, dat weet ik zelfs door zijn gebrekkige lengte en fysieke kracht, maar in er voor komen door zijn snelheid en het blokken is Luiz wel enorm goed in. Niet elke voetballer speelt elke wedstrijd 100% natuurlijk.
Het is ook een tekortkoming van je bondscoach die blijkbaar geen duidelijke instructies geeft aan Luiz dat hij achterin moet blijven om zijn primaire taken uit te voeren.
Blijkbaar zijn dat dus niet de instructies naar Luiz geweest anders deed hij het tot aan de halve finale niet en was hij wel gewisseld als hij het wel deed. Logica...
En cijfertjes en statistieken zeggen mij vrij weinig. Ik zie wat er gebeurt op het veld en daar trek ik mijn conclusies uit, niet uit statistieken die mij geen fluit interesseren. De statistieken zijn wat er op het veld gebeurd.

Je zet jezelf een beetje voor lul met die uitspraak.
En zo lang het stand houdt? Het verbloemt alleen maar zijn minpunten en als je dan ook nog eens geen pluspunten hebt, ja dan komen die eruit als er geen echte leider meer naast hem staat. Silva is diegene die hard werd gemist in de verdediging, omdat hij altijd zijn primaire taken uitvoert en ook echt de kwaliteiten bezit die hem tot 1 van de allerbeste verdedigers maakt op deze aardkloot.
Als iets stand houd werkt het. Feit. Silva en Luiz waren een sterk onderling duo achterin. Denk je nou echt dat Scolari zo dom is om Luiz er in te zetten als hij niet kan verdedigen? Hij heeft zat stationaire grote verdedigers (Dante, Felipe Santana, Miranda) maar kiest Luiz voor zijn snelheid en behendigheid. Luiz verdedigde echt wel maar wederom kijk jij nu weer naar deze ene wedstrijd want Luiz verdedigt voor de rest wel goed, deze wedstrijd niet, net als de rest van het team, is dat dan de fout van Luiz of gewoon een slechte team presatie in de verdediging, of denk je dat Luiz het in z'n eentje moet oplossen? Hij deed het net zo slecht deze wedstrijd als de rest.
Dat is net als zeggen dat Ronaldo niet kan aanvallen. Wat doet hij nog daar bij Madrid standaard op de linkerflank als hij niet kan aanvallen. Zulke coaches weten echt wel wat ze doen en waarom ze iemand daar neerzetten. Tenzij je natuurlijk denkt het beter te weten dan Scolari, Mourinho en Blanc, die zetten hem in de basis maarja die zijn vast te dom om te zien dat het een matige verdediger is

.