Djenz schreef:
denk niet dat iemand me kan helpen met deze vraag maar niet geschoten is altijd mis... ik wil een horloge bestellen op
http://www.classybrand.com. daar heb ik een horloge gevonden wat incl. verzendkosten een stuk goedkoper is als in Nederland. Nu vond ik echter een topic op FOK.nl van iemand die ook een horloge op deze site besteld had. Hij moest (onverwachts) ook nog 50,- invoerrechten betalen. Mijn vraag is; betaal je die altijd als je iets besteld uit de USA. en zijn die invoerrechten altijd zo rond de 50euro voor een horloge van 150 - 250 euro? Met invoerrechten van 50euro is het horloge uit de USA duurder dan in Nederland dus vandaar deze vraag

.
Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij heb je in dat geval gewoon pech. De ene keer moet je wel invoerrechten betalen, de andere keer heb je 'mazzel' en hoeft het niet. Mijn oom koopt ook altijd alles via amerikaanse sites, en dat is bijna altijd goedkoper, maar heel af en toe heeft ie pech.
Verder weet ik niet of bij een bepaald bedrag het risico op het betalen van die rechten hoger is... Maar dit is ongetwijfeld wel ergens te vinden.