Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Waar ga jij op stemmen?
SP 10%  10%  [ 9 ]
PvdA 12%  12%  [ 10 ]
Groen Links 3%  3%  [ 3 ]
Christenunie 2%  2%  [ 2 ]
D66 19%  19%  [ 16 ]
CDA 6%  6%  [ 5 ]
VVD 27%  27%  [ 23 ]
SGP 0%  0%  [ 0 ]
PVV 17%  17%  [ 15 ]
Anders, namelijk.. 3%  3%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 86
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 16:07 

Hardtraxxer

Olijfboompje schreef:
Ik ben nu aan het verder kijken, maar dat ''hersenloze'' op de SP zouden stemmen, is maar een loze uitspraak.

Met hersenloze worden meer mensen bedoeld, die weinig verstand van zaken hebben en alleen op zeer korte termijn denken, wat uiteindelijk zeer schadelijk is voor onze economie en de nodige risico's met zich meebrengt. Zoiets wordt ook wel een hyperbool genoemd in de Nederlandse taal, dus zo loos is die uitspraak niet in mijn ogen.[/quote]
Hersenloos mag je niet zeggen, dat is beledigend. Maar het is inderdaad wel heel erg gevaarlijk als SP aan de macht komt, datzelfde geldt voor de PVV
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 16:12 

Aan het typen...

Olijfboompje schreef:
Ik vind het grappig dat partijen die het gevoel van een deel van de Nederlandse bevolking als populistisch word afgeschilderd. Problemen die er op dit moment heersen worden door hun aangehaald.

Precies, roepen wat er mis is zijn de populistische partijen het allerbest in (zie de peilingen van de SP en vorige keer de PVV). Nu nog met realistische oplossingen komen. En de punten waarop de SP en de PVV zich onderscheiden van de andere partijen zijn nu niet bepaald realistisch te noemen en al zijn ze wel uitvoerbaar, dan zijn ze vaak gericht op de korte termijn.

Nu we het toch over populistisch geneuzel hebben:
Citaat:
Wilders: 'Asielzoeker naar Roemenië'
AMSTERDAM - De PVV wil asielzoekers voortaan opvangen in het buitenland. Volgens partijleider Geert Wilders moeten alle asielzoekerscentra worden verplaatst naar bijvoorbeeld Roemenië.
Dat schrijft het AD. De partij stelt dat de opvangkosten en de overlast van asielzoekers zullen dalen als zij meteen na aankomst in Nederland op het vliegtuig worden gezet naar bijvoorbeeld Roemenië, waar kosten veel lager liggen. Daar kunnen ze wachten op de uitkomst van de procedure voor een verblijfsvergunning.
Nederland wordt zo voor asielzoekers minder aantrekkelijk en illegalen zullen hier niet kunnen blijven plakken, is het idee.
Het PVV-Kamerlid Sietse Fritsma zegt in de krant zeker te weten dat ,,de impuls om vrijwillig terug te gaan naar bijvoorbeeld Irak veel groter zal zijn als ze in Roemenië zitten''.
De partij heeft zich laten inspireren door Australië, dat 10 jaar geleden afspraken maakte met Papoea-Nieuw-Guinea en Nauru om tegen betaling asielzoekers te huisvesten. Sindsdien daalde het aantal bootvluchtelingen naar Australië.
Volgens de PVV zijn er geen regels of verdragen die het uitbesteden van asielzoekers aan een ander land verhinderen
Wilders noemt de voorgestelde maatregel op Twitter "pure winst", want: "goedkoper, minder overlast en minder illegalen."

:')
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 16:31 

Hardtraxx Veteran

Stemwijzer gedaan, twijfel tussen VVD en PVV. Denk toch PVV, hun standpunten rond het begrotingstekort en de studiebeurs geven wel de doorslag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 16:39 

Hardtraxx Veteran

Geen touw aan vast te knopen met die politiek in Nederland.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 17:00 

Hardtraxxer

Best wel wat D66 stemmers hier...

Ik ga gewoon weer voor VVD. Geef Rutte graag nog een nieuwe kans!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 17:52 

Donateur

Olijfboompje schreef:
Mol schreef:
CU is op zich een betrouwbare partij met degelijke normen en waarden.
Ik kies liever voor iets anders maar ik vind het niet gek als je op de CU stemt.
SP stemmen, dat is pas zonder hersenen.

Dat trappen in de hoop dat je een discussie ontketent blijft leuk, hè.
Vertel eens.

Waarom heb je geen hersenen als je dat stemt?

Dat doe ik eigenlijk niet, ik gaf gewoon m'n mening en dat doe ik vaak wat gechargeerd omdat ik het totaal niet eens ben met de SP. Waarom? Zie de reactie van Lyst.

PS: ik ben rechts (verrassing) en zowel enorm progressief als conservatief volgens Kieskompas.
Maar dit wist ik eigenlijk al :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 18:24 

Hardtraxx Veteran

PierrePruuk schreef:
Stemwijzer gedaan, twijfel tussen VVD en PVV. Denk toch PVV, hun standpunten rond het begrotingstekort en de studiebeurs geven wel de doorslag.

Wat is er mis met een studielening? Educatie is een investering, die je later dubbel en dwars terugverdient. Als je je studie van je eigen (geleende) geld moet betalen, zal je er je best wel voor doen, in tegenstelling tot veel studenten nu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 18:35 

Aan het typen...

Jij denkt dat een gemiddelde student niet leent?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 18:49 

Hardtraxx Veteran

Ik ben zelf een gemiddelde student, dus ik weet zelf ook wel dat een student al leent, maar doordat een groot deel van de studieschuld kwijt wordt gescholden bij het behalen van de diploma, zitten er een hoop tussen die totaal ongemotiveerd zijn en niets doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 18:50 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Jij denkt dat een gemiddelde student niet leent?

Inderdaad. Bijna de helft van de student leent zo'n €400 per maand. Echt ziekelijk, hoewel er voor mij waarschijnlijk ook niks anders op gaat zitten. Volkomen terecht overigens. Stufi is relax, maar grote onzin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 19:16 

Aan het typen...

Een gemiddelde student heeft na zijn studie zo'n 15.000 euro schuld, tel daar nog eens ruim 15.000 bovenop als je de stufi afschaft en je uitwonend bent (aanvullende beurs en OV niet meegerekend). Lekker begin voor een student :/ Die later in ons genivelleerde systeem meer dan genoeg geld terug brengt naar de belasting.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 19:42 

Donateur

Lyst schreef:
Een gemiddelde student heeft na zijn studie zo'n 15.000 euro schuld, tel daar nog eens ruim 15.000 bovenop als je de stufi afschaft en je uitwonend bent (aanvullende beurs en OV niet meegerekend). Lekker begin voor een student :/ Die later in ons genivelleerde systeem meer dan genoeg geld terug brengt naar de belasting.

En jij was toch diegene die op een partij stemt die hogere inkomers nog verder wil belasten Lyst ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 20:52 

Aan het typen...

Inkomens ja, een student heeft amper een inkomen. Ik vind het ook niet erg om belasting te betalen straks, ik vind het alleen slecht dat iedereen zich zo diep in de schulden (moet) steken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 21:53 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
ik vind het alleen slecht dat iedereen zich zo diep in de schulden (moet) steken.

Valt toch wel mee? Als ik zie waarvoor de meeste medestudenten geld bijlenen... Als je gewoon een bijbaantje ernaast hebt is het prima te doen zonder bij te lenen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 22:21 

Hardtraxx Veteran

Tip voor mensen die zich nog niet verdiept hebben: kijk het debat van vanavond terug! Enige nadeel is het ontbreken van 3 grote spelers, maar verder is het heel duidelijk wat iedere partij wil.

Lyst schreef:
Inkomens ja, een student heeft amper een inkomen. Ik vind het ook niet erg om belasting te betalen straks, ik vind het alleen slecht dat iedereen zich zo diep in de schulden (moet) steken.

Tja, ik vind starten met een schuld niet erg, mits er natuurlijk een baan te krijgen valt. Ik denk dat dit mee zou moeten wegen in welke studie je kiest, want je studie moet ook nut hebben voor de maatschappij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2012 00:06 

Hardtraxxer

Khadber schreef:
Tip voor mensen die zich nog niet verdiept hebben: kijk het debat van vanavond terug! Enige nadeel is het ontbreken van 3 grote spelers, maar verder is het heel duidelijk wat iedere partij wil.

Lyst schreef:

Tja, ik vind starten met een schuld niet erg, mits er natuurlijk een baan te krijgen valt. Ik denk dat dit mee zou moeten wegen in welke studie je kiest, want je studie moet ook nut hebben voor de maatschappij.

Inderdaad. Want je hebt me een paar pretstudies. Ongelooflijk. Ik ken een meisje die doet iets van vrijetijds gedoe. Reisjes naar weet ik waar heen. Hoe groot is de kans op een baan? Minimaal!
Ik wilde ook altijd iets van eventmanagement gaan doen, maar toen ik hoorde dat de kans klein was dat je ook echt een baan daarin zou krijgen ben ik toch maar iets anders gaan doen. Geen spijt van gehad tot nu toe! Je hoort ook dat ze mensen in de techniek nodig hebben. Nou daar mag van mij best wat subsidie heen. Voor je het weet staat het bij Philips etc helemaal vol met Polen en andere importtechneuten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2012 00:22 

Aan het typen...

Maar dat is toch nu ook al zo.. Als ik een opleiding kies waar weinig werk in is, is er in gevallen van veel vraag een loting en in gevallen van weinig vraag weegt degene voordat hij/zij aan de studie begint af hoe graag hij/zij de studie wil gaan doen, wat minstens net zo belangrijk is want dit is hoofdoorzaak nummer 1 van studieuitval/wissel en wat voor toekomst hij met een dergelijke opleiding heeft. Als hij/zij voor een "pretopleiding" (schijnbaar zijn zulke mensen ook nodig, anders is een opleiding niet levensvatbaar) en er is weinig werk in, dan hebben ze daar zichzelf toch mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2012 18:13 

Hardtraxxer

Dan hebben ze zich er zelf sowieso mee, alleen deze studenten krijgen ook een bult geld indirect van de overheid want volgens mij betaalt een student 1/3 van de studie zelf (ex boeken etc) dus ten opzichte van nuttigere studies is dit dus zware geldverspilling.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2012 18:17 

Aan het typen...

Inderdaad, maar voordat iemand te snel conclusies trekt, je ouders betalen ook 1/3, althans dat horen ze te betalen. De rest wordt betaald door de overheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2012 18:37 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Tip voor mensen die zich nog niet verdiept hebben: kijk het debat van vanavond terug!

Waar kan ik dit vinden? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2012 18:40 

Aan het typen...

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1283179
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2012 15:23 

Hardtraxx Veteran

Vanavond van 20:00 tot 23:00 uur het grote premier-debat op RTL 4!

Wilders, Rutte, Roemer en Samson. Daar gaan we eens goed voor zitten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2012 15:25 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Inderdaad, maar voordat iemand te snel conclusies trekt, je ouders betalen ook 1/3, althans dat horen ze te betalen. De rest wordt betaald door de overheid.

Niet iedere ouder kan dat.

Daar maakt de overheid fouten in. Ik besef dat ik een uitzondering ben, maar toch, het doet ergens wel pijn dat er zo geen rekening wordt gehouden met je als uitzondering.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2012 15:30 

Aan het typen...

Klopt, normaal is het 1/3 student, 1/3 ouders, 1/3 overheid, mochten je ouders dat niet kunnen betalen, dan kan de overheid (een deel van) het aandeel van je ouders bij schieten met de aanvullende beurs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2012 15:32 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Klopt, normaal is het 1/3 student, 1/3 ouders, 1/3 overheid, mochten je ouders dat niet kunnen betalen, dan kan de overheid (een deel van) het aandeel van je ouders bij schieten met de aanvullende beurs.

Yeps, alleen er zijn in mijn situatie wel meer factoren wat het bemoeilijkt. Het doet er ook verder niet toe. Dat hoort er nou eenmaal bij als minoriteit.

Iemand al ideeën over wat zij definitief gaan stemmen?
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic