Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Waar ga jij op stemmen?
SP 10%  10%  [ 9 ]
PvdA 12%  12%  [ 10 ]
Groen Links 3%  3%  [ 3 ]
Christenunie 2%  2%  [ 2 ]
D66 19%  19%  [ 16 ]
CDA 6%  6%  [ 5 ]
VVD 27%  27%  [ 23 ]
SGP 0%  0%  [ 0 ]
PVV 17%  17%  [ 15 ]
Anders, namelijk.. 3%  3%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 86
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2012 12:52 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Stinkjanus schreef:
Je begrijpt me verkeerd. SP en PvdA zeggen bijvoorbeeld dat we meer moeten gaan uitgeven. Dat terwijl we nog steeds een gigantisch tekort hebben in onze begroting. VVD is dit terug aan het dringen, maar zoals het er nu naar uitziet gaan we weer een linkse regering krijgen. Die gaan deze maatregelen terugdraaien tot op een bepaald punt. Daardoor wordt het gat groter en moeten wij als land meer gaan lenen. Op de korte termijn is dit leuk, de lange termijn is dat gruwelijk gevaarlijk. Iets wat dus bij Griekenland ook is gebeurd ook al zijn ze niet bij voorkeur links.

Landen als Noorwegen en Zweden hebben inderdaad een heel mooi klimaat en dat is ook een ideaal om na te streven. Jammer zitten wij Nederlanders anders in elkaar en proberen overal ons slaatje uit te slaan. Dus ook door misbruik te maken van alle voorzieningen die ons land biedt. Dat geldt natuurlijk niet voor elke Nederlanders, maar als je realistisch bent kost dit gigantisch veel geld. Daarnaast weten we natuurlijk ook niet hoe het misbruik percentage in deze landen is. Wij krijgen alleen een oppervlakkig oordeel.

Groenlinks/Christenunie zeggen dat we de begroting op orde moeten brengen en zijn net zo goed links. PVV wil exact hetzelfde als de SP en is een rechtse partij. Overigens zit er wel iets in die redenering, we kunnen wel strikte deadlines gaan stellen, maar als de economie daardoor stagneert of zelfs krimpt ben je nog verder van huis. Ik ben dan weliswaar wel voor het zo snel mogelijk terugdringen van het tekort, maar deadlines staan me niet zo aan, ook al brengt dat een beetje zekerheid terug in Europa, het is belangrijker dat je het goed doet, dan dat je het per se in 2013 op orde wilt hebben, tenminste onder die 3%. Echter vind ik de SP (en de PvdA nu ook steeds meer, omdat ze daar de kiezers willen weghalen) alleen maar dingen roepen die de mensen graag willen horen en komt het waarschijnlijk inderdaad neer op het zolang mogelijk uitstellen van het terugdringen van het begrotingstekort. Te populistisch allemaal.

Van Groenlinks was ik me helemaal niet bewust. Als het klopt wat je zegt kan ik me in je keuze vinden. Alleen vraag ik me af of zij het land kunnen regeren. Als je alleen al kijkt hoe hypocriet Femke Halsema was en hoe er is omgegaan met Tofik Dibi.

Ik vind de PVV niet per definitie een rechtse partij. Alleen hun populairste standpunt is echt rechts en dan nog een paar kleine dingetjes. Ik ben bovendien geen voorstander van hun. Zoals je al zegt, ze roepen gewoon maar wat om stemmers te krijgen. Het is echt doodzonde dat Pim Fortuyn er niet meer is. Die man had gewoon briljante ideeën en was ook heel redelijk. Iets wat ik bij de PVV mis.

En over die deadlines gesproken. Ja die zijn wel iets te. Alleen er moeten gewoon quotums gesteld worden want dan is er geen concreet doel en zal er ook niet veel moeite voor worden gedaan heb ik zo een voorgevoel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2012 13:02 

Hardtraxx Veteran

Deadlines zijn belangrijk. Anders mis je de motivatie ergens naar toe te werken.

De deadline m.b.t het begrotingstekort is echter te extreem. Je bevolking de das omdoen is namelijk niet wat je wilt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2012 13:26 

Hardtraxxer

Olijfboompje schreef:
Deadlines zijn belangrijk. Anders mis je de motivatie ergens naar toe te werken.

De deadline m.b.t het begrotingstekort is echter te extreem. Je bevolking de das omdoen is namelijk niet wat je wilt.

Ik denk dat dat zichzelf wel herstelt. Het is nu even doorbijten en hopen op het beste. Het komt uiteindelijk wel goed. Ontwikkelingshulp en cultuur kan sowieso nog op gesneden worden. Die zijn echt zwaar overbodig. Ook al worden onze festival kaartjes hoger belast, het is en blijft plezier en geen eerste levens behoefte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2012 14:25 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Heb het even voor je opgezocht, maar het staat letterlijk zo in hun verkiezingsprogramma :')

Oh god hoe kun je dat clubje dan nog serieus nemen.

Maar even serieus om terug te gaan naar de puntjes.
Hoe kun je nou de WW korter maken maar het bedrag de eerste maanden omhoog doen. Zoals het nu is, is het prima. Momenteel is er een referte eis: een wekenregel en jarenregel. Voldoe je aan de wekenregel dan krijg je 3 maanden waarvan de eerste 2 maanden 75% en vanaf de 3e maand 70%. Je moet wel onafgebroken gewerkt hebben dus er mag geen pauze tussen gezeten hebben. Dan is er nog een jareneis waardoor je per gewerkt jaar een maand erbij krijgt. Je zult dus zien dat ouderen langer in de WW zitten maar het is voor ouderen dan ook moeilijker om aan een baan te komen. Jong volwassenen vallen wel buiten de boot hierin maar daar is weer een aparte regeling voor waarvan ik de naam even ben vergeten. Verder is er ook nog een toeslagenwet die ervoor zorgt dat als het bedrag niet genoeg is deze wordt getild naar het sociaal minimum. Dit dekt de lading dus gewoon prima dus niks aan veranderen.

Het ontslagrecht versoepelen vind ik al helemaal een actie van hopeloosheid. Flexibeling is leuk maar moet je doen in goede tijden want nu creëer je er alleen maar onrust mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2012 14:55 

Hardtraxx Veteran

Stinkjanus schreef:
Olijfboompje schreef:

Ik denk dat dat zichzelf wel herstelt. Het is nu even doorbijten en hopen op het beste. Het komt uiteindelijk wel goed. Ontwikkelingshulp en cultuur kan sowieso nog op gesneden worden. Die zijn echt zwaar overbodig. Ook al worden onze festival kaartjes hoger belast, het is en blijft plezier en geen eerste levens behoefte.

Ontwikkelingshulp en cultuur mag wat mij betreft flink bezuinigd worden, maar niet op zaken als zorg en kennis. Ik besef ook wel dat het zichzelf herstelt, maar er zijn ook mensen die hier flink door in de problemen kunnen komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2012 18:41 

Hardtraxxer

Olijfboompje schreef:
Stinkjanus schreef:
Olijfboompje schreef:

Ontwikkelingshulp en cultuur mag wat mij betreft flink bezuinigd worden, maar niet op zaken als zorg en kennis. Ik besef ook wel dat het zichzelf herstelt, maar er zijn ook mensen die hier flink door in de problemen kunnen komen.

Ook hierop moet bezuinigd worden als er een tekort blijkt te zijn. Alleen de prioriteit ligt wel bij het zoveel mogelijk in stand houden van die voorzieningen als het aan mij ligt en en aan jou dus ook. Wat ze nu met de langstudeerboete doen is wel ziekelijk. Voor nieuwe studenten is het een goede regeling, maar voor studenten die hier geen rekening mee hebben gehouden omdat de wet er simpelweg nog niet was vind ik niet dat dat moet kunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2012 19:25 

Bierkoning

Ik heb blijkbaar de meeste overeenkomsten met de PVV, maar daar ga ik niet op stemmen. Ik denk dat het D66 of VVD wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2012 11:41 

Aan het typen...

Ook even http://www.kieskompas.nl gedaan:
Afbeelding

Klopt precies :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2012 17:30 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Ook even http://www.kieskompas.nl gedaan:
Afbeelding

Klopt precies :oh:

Ik heb 'm ook gedaan. Mijn stip zit net boven de lijn van rechts ter hoogte van het CDA. Ik had mezelf iets progressiever verwacht.
Mijn stelling trouwens dat PVV niet per definitie rechts is bewijst dit kieskompas wel weer. Volgens mij werkt deze ook een stuk beter dan de gewone stemwijzer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2012 19:35 

Hardtraxx Veteran

Stinkjanus schreef:
Ook hierop moet bezuinigd worden als er een tekort blijkt te zijn. Alleen de prioriteit ligt wel bij het zoveel mogelijk in stand houden van die voorzieningen als het aan mij ligt en en aan jou dus ook. Wat ze nu met de langstudeerboete doen is wel ziekelijk. Voor nieuwe studenten is het een goede regeling, maar voor studenten die hier geen rekening mee hebben gehouden omdat de wet er simpelweg nog niet was vind ik niet dat dat moet kunnen.

Ik kan mij goed vinden in jouw stukje hier, maar ik ben het ermee oneens dat er ook op bezuinigd moet worden wanneer er een tekort is. Er is al jaren een tekort en ben van mening dat zij het mooi uit andere hoeken kunnen wegbezuinigen.

Met Kieskompas zit ik overigens links net boven het midden. Ik had mezelf progressiever verwacht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2012 21:59 

Hardtraxx Veteran

Ik zit net iets onder de lijn, vlakbij het CDA, had mezelf wel iets meer richting rechts en D66 verwacht.

Ik ga dus voor CDA, of in een uiterst geval D66. Ben trouwens ook net lid geworden van het CDA, maar het is goed van ze dat ze ineens tegen de langstudeerboete zijn :). Ik verwacht een gigantische chaos als de SP de verkiezingen wint trouwens.

http://www.facebook.com/spnee1
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2012 23:39 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding

PVV ??! :$ Haha! Ik ga voor de CU weer!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2012 19:13 

Hardtraxxer

FRArnold schreef:
Afbeelding

Met alle respect natuurlijk, maar woon jij in de biblebelt ofzo? Ik kan me werkelijk geen enkele jongere in mijn omgeving opnoemen die voor de CU kiest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2012 00:30 

Hardtraxx Veteran

Stinkjanus schreef:
FRArnold schreef:
Afbeelding

Met alle respect natuurlijk, maar woon jij in de biblebelt ofzo? Ik kan me werkelijk geen enkele jongere in mijn omgeving opnoemen die voor de CU kiest.

Ik ken ook geen jongeren in mijn omgeving die op de CU stemmen. Ik weet sowieso niet waar de meeste op stemmen, jij wel? Het is bij ons niet echt gespreksonderwerp nummer 1.

Slob doet het goed en trekt op de goede momenten zijn bek open; zegt wijze en logische dingen. Voor de rest kan het me gestolen worden, want wat voor coalitie we ook zullen krijgen, de crisis zal er niet minder op worden. Alleen de plekken waarop bezuinigd gaat worden zijn nog onbekend, maarja, wat is goed en wat is slecht.

Met die stemwijzer en kieskompas kom ik uit bij de PVV en daarna CU. Dan is mijn keuze tussen die twee in ieder geval snel gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2012 00:51 

Donateur

CU is op zich een betrouwbare partij met degelijke normen en waarden.
Ik kies liever voor iets anders maar ik vind het niet gek als je op de CU stemt.
SP stemmen, dat is pas zonder hersenen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2012 10:32 

Hardtraxxer

FRArnold schreef:
Stinkjanus schreef:
FRArnold schreef:
Afbeelding

Ik ken ook geen jongeren in mijn omgeving die op de CU stemmen. Ik weet sowieso niet waar de meeste op stemmen, jij wel? Het is bij ons niet echt gespreksonderwerp nummer 1.

Slob doet het goed en trekt op de goede momenten zijn bek open; zegt wijze en logische dingen. Voor de rest kan het me gestolen worden, want wat voor coalitie we ook zullen krijgen, de crisis zal er niet minder op worden. Alleen de plekken waarop bezuinigd gaat worden zijn nog onbekend, maarja, wat is goed en wat is slecht.

Met die stemwijzer en kieskompas kom ik uit bij de PVV en daarna CU. Dan is mijn keuze tussen die twee in ieder geval snel gemaakt.

Bij ons is het wel de normaalste zaak van de wereld. Je moet het niet vertellen, maar als je het vraagt krijg je meestal wel antwoord. Ik zie dat je een duidelijke beredenering hebt dus ik kan je wat jou betreft geen ongelijk geven. Het was ook niet om je te beledigen, maar ik haalde wel even mijn schouders op. Iedereen moet vrij kunnen stemmen wat die wil zonder daarover klachten te krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2012 11:12 

Hardtraxx Veteran

Ik voelde me ook niet beledigd hoor! :) Er zijn bij elke partij wel bepaalde opmerkingen te verzinnen. Maakt de discussies altijd wat leuker toch!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2012 11:20 

Hardtraxx Veteran

FRArnold schreef:

In het Westland? Veel PVV. :x

Heb net ook dat kieskompas gedaan, en ik ga dit keer voor D66. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2012 11:37 

Hardtraxx Veteran

chicken schreef:
FRArnold schreef:

In het Westland? Veel PVV. :x

Heb net ook dat kieskompas gedaan, en ik ga dit keer voor D66. :)

Ja, dat is wel bekend! :P Haha!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2012 15:39 

Hardtraxx Veteran

Mol schreef:
Ik kies liever voor iets anders maar ik vind het niet gek als je op de CU stemt.

Dat trappen in de hoop dat je een discussie ontketent blijft leuk, hè.
Vertel eens.

Waarom heb je geen hersenen als je dat stemt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2012 19:28 

Bierkoning

Heb nog eens wat partijprogramma's doorgenomen en ik kom tot de conclusie dat de PVV toch echt mijn partij zou moeten zijn, maar ik heb 0 vertrouwen in Wilders. Daarna kwamen CDA, VVD en D66. Ik neig het meest naar D66 op dit moment.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 10:50 

Aan het typen...

Olijfboompje schreef:
Mol schreef:

Dat trappen in de hoop dat je een discussie ontketent blijft leuk, hè.
Vertel eens.

Waarom heb je geen hersenen als je dat stemt?

Korte termijn denken, roepen wat de mensen willen horen, geen verantwoordelijkheid durven nemen, geen realistische oplossingen hebben en ga zo maar door. PVV en SP zijn populistische partijen, partijen waar met name mensen op stemmen die het vooral met een hoop dingen niet eens zijn, in plaats van mensen die stemmen op realistische oplossingen. Wat dat betreft kan ik me wel redelijk vinden in wat Mol zegt, ik zou het alleen wat genuanceerder brengen, want ik ken ook wel een aantal hoger opgeleiden die SP stemmen, maar ook dat zijn vooral tegenstemmers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 11:05 

Hardtraxx Veteran

Het zou 1 grote ramp worden als Roemer premier zou worden, 'then we sit really with the baked pears' ....
Kan die gast echt niet serieus nemen, zou echt een ramp zijn voor ondernemend Nederland !
Ik ga iig CDA stemmen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 15:15 

Hardtraxx Veteran

urbandesigner schreef:

Het zou 1 grote ramp worden als Roemer premier zou worden, 'then we sit really with the baked pears' ....
Kan die gast echt niet serieus nemen, zou echt een ramp zijn voor ondernemend Nederland !
Ik ga iig CDA stemmen :)

Jaaaa, want het CDA heeft een lekker curriculum achter zich. :lol:

Eerst langstudeerboete in willen voeren, dan weer niet. Mooie gastjes daar. :woot:
Lyst schreef:
Olijfboompje schreef:
Korte termijn denken, roepen wat de mensen willen horen, geen verantwoordelijkheid durven nemen, geen realistische oplossingen hebben en ga zo maar door. PVV en SP zijn populistische partijen, partijen waar met name mensen op stemmen die het vooral met een hoop dingen niet eens zijn, in plaats van mensen die stemmen op realistische oplossingen. Wat dat betreft kan ik me wel redelijk vinden in wat Mol zegt, ik zou het alleen wat genuanceerder brengen, want ik ken ook wel een aantal hoger opgeleiden die SP stemmen, maar ook dat zijn vooral tegenstemmers.

Heb jij soms een voorspellende visie?

Ik vind het grappig dat partijen die het gevoel van een deel van de Nederlandse bevolking als populistisch word afgeschilderd. Problemen die er op dit moment heersen worden door hun aangehaald. Logische zet toch?

Voorlopig heeft het CDA en de VVD de vorige verkiezingsperiode gefaald. Als ik naar het D66 kijk, dan kan ik mij nog aardig vinden in het partijprogramma, maar het gezicht wat D66 vertegenwoordigd vind ik een kwal. Ik heb het ook niet zo op de pro euro houding desondanks ik besef dat wij de EU hard nodig hebben. Liever minder bemoeienis van de EU, maar iedereen moet concessies doen.

Ik kan nog wel even doorgaan voor andere partijen, maar daar schieten wij weinig mee op. Door uitspraken van de afgelopen weken van de SP vertrouw ik daar ook niet al te veel meer op.

Ik ben nu aan het verder kijken, maar dat ''hersenloze'' op de SP zouden stemmen, is maar een loze uitspraak. Net zo loos als de uitspraken van een persoon als Wilders in principe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2012 15:45 

Hardtraxx Veteran

Olijfboompje schreef:
Voorlopig heeft het CDA en de VVD de vorige verkiezingsperiode gefaald.

Onzin. De PVV heeft z'n verantwoording niet genomen en daarom gefaald, CDA & VVD gingen gewoon prima en hadden een zeer realistisch en haalbaar regeerakkoord samen.

Olijfboompje schreef:
Ik ben nu aan het verder kijken, maar dat ''hersenloze'' op de SP zouden stemmen, is maar een loze uitspraak.

Met hersenloze worden meer mensen bedoeld, die weinig verstand van zaken hebben en alleen op zeer korte termijn denken, wat uiteindelijk zeer schadelijk is voor onze economie en de nodige risico's met zich meebrengt. Zoiets wordt ook wel een hyperbool genoemd in de Nederlandse taal, dus zo loos is die uitspraak niet in mijn ogen.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic