Van Groenlinks was ik me helemaal niet bewust. Als het klopt wat je zegt kan ik me in je keuze vinden. Alleen vraag ik me af of zij het land kunnen regeren. Als je alleen al kijkt hoe hypocriet Femke Halsema was en hoe er is omgegaan met Tofik Dibi.Lyst wrote:Groenlinks/Christenunie zeggen dat we de begroting op orde moeten brengen en zijn net zo goed links. PVV wil exact hetzelfde als de SP en is een rechtse partij. Overigens zit er wel iets in die redenering, we kunnen wel strikte deadlines gaan stellen, maar als de economie daardoor stagneert of zelfs krimpt ben je nog verder van huis. Ik ben dan weliswaar wel voor het zo snel mogelijk terugdringen van het tekort, maar deadlines staan me niet zo aan, ook al brengt dat een beetje zekerheid terug in Europa, het is belangrijker dat je het goed doet, dan dat je het per se in 2013 op orde wilt hebben, tenminste onder die 3%. Echter vind ik de SP (en de PvdA nu ook steeds meer, omdat ze daar de kiezers willen weghalen) alleen maar dingen roepen die de mensen graag willen horen en komt het waarschijnlijk inderdaad neer op het zolang mogelijk uitstellen van het terugdringen van het begrotingstekort. Te populistisch allemaal.Stinkjanus wrote:Je begrijpt me verkeerd. SP en PvdA zeggen bijvoorbeeld dat we meer moeten gaan uitgeven. Dat terwijl we nog steeds een gigantisch tekort hebben in onze begroting. VVD is dit terug aan het dringen, maar zoals het er nu naar uitziet gaan we weer een linkse regering krijgen. Die gaan deze maatregelen terugdraaien tot op een bepaald punt. Daardoor wordt het gat groter en moeten wij als land meer gaan lenen. Op de korte termijn is dit leuk, de lange termijn is dat gruwelijk gevaarlijk. Iets wat dus bij Griekenland ook is gebeurd ook al zijn ze niet bij voorkeur links.
Landen als Noorwegen en Zweden hebben inderdaad een heel mooi klimaat en dat is ook een ideaal om na te streven. Jammer zitten wij Nederlanders anders in elkaar en proberen overal ons slaatje uit te slaan. Dus ook door misbruik te maken van alle voorzieningen die ons land biedt. Dat geldt natuurlijk niet voor elke Nederlanders, maar als je realistisch bent kost dit gigantisch veel geld. Daarnaast weten we natuurlijk ook niet hoe het misbruik percentage in deze landen is. Wij krijgen alleen een oppervlakkig oordeel.
Ik vind de PVV niet per definitie een rechtse partij. Alleen hun populairste standpunt is echt rechts en dan nog een paar kleine dingetjes. Ik ben bovendien geen voorstander van hun. Zoals je al zegt, ze roepen gewoon maar wat om stemmers te krijgen. Het is echt doodzonde dat Pim Fortuyn er niet meer is. Die man had gewoon briljante ideeën en was ook heel redelijk. Iets wat ik bij de PVV mis.
En over die deadlines gesproken. Ja die zijn wel iets te. Alleen er moeten gewoon quotums gesteld worden want dan is er geen concreet doel en zal er ook niet veel moeite voor worden gedaan heb ik zo een voorgevoel.