Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende

Waar ga jij op stemmen?
SP 10%  10%  [ 9 ]
PvdA 12%  12%  [ 10 ]
Groen Links 3%  3%  [ 3 ]
Christenunie 2%  2%  [ 2 ]
D66 19%  19%  [ 16 ]
CDA 6%  6%  [ 5 ]
VVD 27%  27%  [ 23 ]
SGP 0%  0%  [ 0 ]
PVV 17%  17%  [ 15 ]
Anders, namelijk.. 3%  3%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 86
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2012 12:27 

Hardtraxxer

VVD sowieso.. Op de korte termijn niet zo prettig, maar op de lange termijn wel. Iets wat bij geen enkele andere partij het geval is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2012 14:06 

Aan het typen...

Lange termijn als in doorwerken tot bijna 69 jaar en 9 maanden in 2040?

Samsom overigens duidelijk de sterkste in het debat van gisteren. Denk dat er een flink aantal zetels (3/4?) in de komende peiling van de SP naar de PvdA gaan. VVD zal er niet veel op voor of achteruit gaan, omdat die partij vooral concurreert met het CDA en D66 en die partijen er gisteren niet bij waren. Wilders blaatte gister weer dezelfde onzin als altijd, dus de mensen die daar nu nog steeds in geloven zullen niet zo gauw meer overstappen naar de SP/VVD. Kortom, Roemer is waarschijnlijk de grote verliezer van gister en Samsom de grote winnaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2012 15:03 

Hardtraxx Veteran

http://www.powned.tv/nieuws/politiek/2012/08/cpb.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2012 17:23 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Lange termijn als in doorwerken tot bijna 69 jaar en 9 maanden in 2040?

Is toch niks mis mee? De afspraak van 65 jaar is heel erg lang geleden gemaakt en gebaseerd op de gemiddelde levensverwachting. Die is nu een stuk hoger. En als je niet meer kan werken om fysieke (of psychische) redenen zijn daar toch voorzieningen voor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2012 18:29 

Aan het typen...

Ik leef toch niet om alleen maar te werken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2012 22:36 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Ik leef toch niet om alleen maar te werken?

Natuurlijk niet. Daar heb je de weekenden en de vakanties voor! En als je zo graag eerder wilt stoppen met werken moet je daar gewoon voor gaan sparen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2012 22:44 

Donateur

Gewoon emigreren Lyst, beter voor Nederland en voor je gemoedsrust. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2012 22:50 

Hardtraxx Veteran

Als SP aan de macht komt is hij niet de enige die zo snel mogelijk uit dit land vertrekt denk ik. Ik in ieder geval wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2012 22:53 

Donateur

mrazura schreef:
Als SP aan de macht komt is hij niet de enige die zo snel mogelijk uit dit land vertrekt denk ik. Ik in ieder geval wel.

Idem dito, na m'n studie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2012 22:56 

Hardtraxxer

Mol schreef:
mrazura schreef:

Idem dito, na m'n studie.

Dan is er binnen een paar jaar toch weer verkiezingen. Het is kut om te zeggen, maar democratie werkt gewoon niet...
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2012 22:56 

Hardtraxxer

mrazura schreef:

nee want onder rutte is het land vooruit gegaan :')
waarmee ik dus niet zeg dat ik voor de sp ben
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2012 22:58 

Donateur

Ja het is kut om je te realiseren dat zoveel mensen zonder vakkennis iets mogen beslissen over het land.
Technocratie = the way to go!

@hardstyleking; als je nu moet kiezen, dan ga je toch wel zeker voor de VVD? Ze moeten nu de grootste worden, dat is erg belangrijk. De SP de macht geven is net als Wilders laten regeren maar dan minder racistisch.
Boetes van EU gewoon riskeren en dan niet betalen? Kom op, dat is geen leider van een land!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2012 23:03 

Hardtraxxer

Mol schreef:
Ja het is kut om je te realiseren dat zoveel mensen zonder vakkennis iets mogen beslissen over het land.

Inderdaad, alleen dat vinden sommige mensen niet eerlijk. Gewoon een paar slimmeriken aan de macht zetten en niet al dat kut gezever. Links lullen, rechts vullen etc. Walgelijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2012 23:35 

Hardtraxx Veteran

Hardstyleking schreef:
mrazura schreef:

nee want onder rutte is het land vooruit gegaan :')
waarmee ik dus niet zeg dat ik voor de sp ben

Kom op zeg die gast is niet intelligent genoeg om de gevolgen van zijn acties te overzien. Die AAA+ status kwijtraken als Nederland gaat echt vele miljarden kosten en ik ga je garanderen dat dit gaat gebeuren met de SP xd Dag geld lenen met een leuke rente en obligaties verkopen want zonder die status mag dat niet meer..
Geld bijdrukken durft hij serieus als oplossing te geven om de economische crisis op te lossen xd Lekker nutteloos als je in een munt unie zit haha.

Ik heb me dat hele debat kappot zitten ergeren hoe hij en die knuppel van de pvda de VVD de schuld durven te geven van de verdeeldheid en de ongelijkheid tussen arm en rijk. Deze trend is al midden in de jaren 85 ingezet lekker makkelijk om de vvd en dan vooral rutten de schuld te geven voor de ongelijkheid wereldwijd xd Dan ook helemaal blij komen dat de koopkracht stijgt als hun aan de macht komen. Ja dat is lekker makkelijk als je miljoenen mensen een uitkering gaat geven xd

Ook dat gehuil dat die hoge werkeloosheid door de vvd komt. De arbeidsmarkt is niet zo heel elastisch en kan door het bedrijven van politiek tot uiterlijk 10% worden gewijzigd.

Terug naar de schoolbank Roemer!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2012 00:52 

Kraak... Piep...

D66, VVD als 2e keuze.

PVV geeft ie als 3e aan bij mijn kieswijzer maar dat wil ik dus absoluut niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2012 01:28 

Donateur

Misschien is het verstandig om alsnog VVD te doen, zodat ze de grootste worden.
Ik denk dat ieder gevormd kabinet D66 er bij zal hebben, moet haast wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2012 11:01 

Aan het typen...

PvdA scoort overigens wel aardig goed in het terugdringen zelf, met 15 miljard staan ze vlak achter de VVD op een tweede plek. Ik hoop dan ook dat ze gedurende deze campagne nog redelijk wat zetels van de SP af kunnen snoepen. Niet dat ik PvdA ga stemmen, maar met die partij kun je beter een coalitie vormen dan met de SP.

Zelf zit ik nog steeds te twijfelen tussen D66 en Groenlinks, beide partijen hebben een heel degelijk programma. Groenlinks brengt net als de PvdA de schuld met 15 miljard terug, D66 net iets minder met 14 miljard. Daarnaast investeren ze beide flink in onderwijs, innovatie en duurzaamheid. Wat ik als progressief stemmer toch wel erg belangrijke onderwerpen vind. De D66 presteert op onderwijs en innovatie wel beter dan Groenlinks, hoewel die het niet slecht doet en er een groot aantal onbekende effecten zijn die niet meegerekend zijn. De partijen scoren wel heel verschillend op koopkracht, daar waar je bij Groenlinks er bijna het meest op vooruit gaat, ga je bij D66 bijna het meest er op achteruit. Daardoor neig ik op dit moment meer naar Groenlinks, maar ik laat mijn keuze denk ik afhangen van de komende debatten. Verder scoren beide partijen goed op structurele werkgelegenheid, terugdringen van de files (VVD zorgt voor meer files :lol: ) en houdbaarheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2012 12:33 

Donateur

Van die stemwijzers snap ik ook niks. De ene zegt dat ik op de PVV moet stemmen en de ander geeft me PvdA als beste partij. Klein verschil zegmaar :')

Denk toch dat het de PvdA wordt aangezien die ook een goed programma voor het onderwijs hebben. En Samsom vind ik altijd zeer sterk en bevlogen over komen als persoonlijkheid. Roemer heeft t wat dat betreft aardig verziekt voor zichzelf de laatste weken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2012 13:53 

Hardtraxx Veteran

Mol schreef:
Misschien is het verstandig om alsnog VVD te doen, zodat ze de grootste worden.
Ik denk dat ieder gevormd kabinet D66 er bij zal hebben, moet haast wel.

Niet strategisch stemmen. Dat is echt compleet zonde van je stem! Stemmen doe je op de partij die het meeste jouw beeld van de komende vier jaar representeert, niet omdat je een ander niet wil laten winnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2012 14:13 

Aan het typen...

Tegenstemmen is vrij zinloos inderdaad, maar ik heb 2 jaar terug ook strategisch gestemd, omdat de kans op die manier groter was dat mijn partij in de coalitie terecht kwam en dus meer invloed kon uitoefenen dan als dat ze in de oppositie zitten. Echter heeft de PvdA destijds op een haar na van de VVD verloren èn heeft de VVD helaas gekozen voor een samenwerking met de PVV (en CDA).
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2012 14:39 

Hardtraxx Veteran

Anders, namelijk piratenpartij. Ik hoop namelijk niet dat die acta wet hier ook realiteit wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2012 15:19 

Hardtraxxer

Mol schreef:

@hardstyleking; als je nu moet kiezen, dan ga je toch wel zeker voor de VVD? Ze moeten nu de grootste worden, dat is erg belangrijk. De SP de macht geven is net als Wilders laten regeren maar dan minder racistisch.
Boetes van EU gewoon riskeren en dan niet betalen? Kom op, dat is geen leider van een land!!

ja ofc. Stem denk ik zelf op d66, vind dat 60 procent tarief van de pvda drie keer niks en de vvd vind ik momenteel ook niet echt wat.
Maar zoals het er nu uitgaat zien krijgen we lastige coalities...
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2012 15:21 

Hardtraxx Veteran

mrazura schreef:
Anders, namelijk piratenpartij. Ik hoop namelijk niet dat die acta wet hier ook realiteit wordt.

Gebeurt niet.

Na die debatten ben ik toch even verder gaan shoppen in 't verkiezingsparadijs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2012 15:24 

Hardtraxx Veteran

mrazura schreef:

Acta is in Europa al weggestemd. Nu ligt er al wel een soort opvolger geloof ik.

Offtopic einde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2012 16:20 

Aan het typen...

De nieuwe peiling van TNS-Nipo:
SP 34 -> 30
VVD 34 -> 36
PVDA 21 -> 24
PVV 14 -> 15
CDA 16 -> 13
D66 13 -> 12
GL 4 -> 4
CU 7 -> 7