Ik zou eerlijk gezegd eerder links dan rechts stemmen. En dan neem ik als voorbeeld liever landen als Noorwegen en Zweden. Je betaalt er weliswaar veel belasting, maar ze hebben het daar wel goed voor elkaar. Gratis onderwijs, gratis openbaar vervoer, ga zo maar door. Bovendien is Griekenland niet per definitie een links land:
1974 - 1989 Rechts
1989 - 1990 Onafhankelijk
1990 - 1993 Rechts
1993 - 2004 Links
2004 - 2009 Rechts
2009 - 2012 Links
Zoals je ziet 23 jaar een rechtse regering en 14 jaar een linkse regering. Het is een beetje naïef om te roepen dat alles door de laatste regering is veroorzaakt. Daarnaast houd je een pleidooi voor privatisering/liberalisering, maar ik kan me zo geen goed voorbeeld bedenken waar marktwerking goed gewerkt heeft. De aanbesteding van de energiemarkt (prijzen zijn alleen maar harder gestegen),
openbaar vervoer en post, zorginstellingen en woningcorporaties hebben vrijwel alleen maar negatieve uitwerkingen gehad. Dus ik ben benieuwd waarom je zo overtuigd bent van liberalisering. Daarnaast is voor mij geld niet het belangrijkste goed op deze wereld, maar de mens zelf hoort centraal te staan. Zorg dus eerst dat iedereen een goed leven kan leiden en ga dan pas kijken naar hoe je het meeste geld kunt verdienen. Nu vind ik persoonlijk dat in Nederland zo goed als iedereen wel een eerlijke kans krijgt, vandaar dat ik ook meer in het midden zit. Al vind ik wel dat zoals nu er ineens extra kosten komen, die ook sociaal gedeeld moeten worden. Want als iedereen op dit moment een eerlijke kans op een goed leven heeft, wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze dat nog steeds hebben na al die extra kosten. Maar goed
ik vind dat geld sowieso heel veel dingen in de wereld kapot maakt, inclusief ons eigen leven.