Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Waar ga jij op stemmen?
SP 10%  10%  [ 9 ]
PvdA 12%  12%  [ 10 ]
Groen Links 3%  3%  [ 3 ]
Christenunie 2%  2%  [ 2 ]
D66 19%  19%  [ 16 ]
CDA 6%  6%  [ 5 ]
VVD 27%  27%  [ 23 ]
SGP 0%  0%  [ 0 ]
PVV 17%  17%  [ 15 ]
Anders, namelijk.. 3%  3%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 86
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2012 19:44 

Hardtraxx Veteran

Wie wordt de grootste en wie gaan er verliezen? Op wie ga jij stemmen? Wat vind jij van de partijprogramma's?
Met nog een maand te gaan lijkt me het nu langzaam weer tijd worden voor de verkiezingen. Ook omdat nu de stemwijzer online is gegaan: http://www.stemwijzer.nl

Mijn uitslag: D66 aan kop, 50 plus, SGP en PVV het laagste. Prima!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2012 19:58 

Donateur

´VVD´ staat bovenaan bij mij.. Maar daar stem ik ook sowieso op :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2012 20:01 

Hardtraxx Veteran

VVD!
Zou ze het liefst met D66-CDA in een regering zien, maar dat zal wel nooit gebeuren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2012 20:12 

Hardtraxxer

Ik ook sowieso VVD, die komt er ook uit in mijn stemwijzer. Er zijn maar paar partijen die je serieus kunt nemen naar mijn mening (CDA, VVD, D66 en SP). Het mooiste zou zijn dat we allemaal in een heel sociaal land leven waarin iedereen hetzelfde inkomen heeft et cetera, maar als je realistisch bent is dat gewoon onmogelijk. Er zijn genoeg bewijzen dat een vrije markt en weinig bemoeien van de overheid veel succesvoller is met uiteindelijk veel meer welvaart.

Ik heb trouwens ooit een lezing gehad van de libertarische partij. Die zijn echt het tegenovergestelde van het communisme. Die willen bijna alles privatiseren. Ik denk dat dit wel heel extreem is, maar de visie die erachter ligt heeft wel wat en heeft me zeker aan het denken gezegd.

Ik noem trouwens de PvdA bewust niet als een partij die je serieus kan nemen. Naar mijn mening zijn het echt de grootste flapdrollen van de hele tweede kamer, samen met de PVV natuurlijk. Altijd maar wat roepen en nooit realistisch zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2012 20:16 

Hardtraxx Veteran

Ben het blijkbaar het meest ''eens'' volgens de stemwijze met de PVV. Klopt ook wel, maar die bakken er toch niks van.

Ik stem hoogstwaarschijnlijk SP. Hun partijprogramma sprak mij aan toen ik het doorlas. Ik kon mij toen in veel zaken vinden waarvoor zij willen gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2012 20:20 

Hardtraxx Veteran

Olijfboompje schreef:
Ik stem hoogstwaarschijnlijk SP. Hun partijprogramma sprak mij aan toen ik het doorlas. Ik kon mij toen in veel zaken vinden waarvoor zij willen gaan.

''Musea worden een dag per week gratis''

of de mooiste zin uit hun verkiezingsprogramma:

''Asielzoekers mogen werken om
zichzelf nuttig te maken voor de samenleving en in hun onderhoud te voorzien.''

:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2012 20:51 

Aan het typen...

Stinkjanus schreef:
verhaal

PvdA niet realistisch en de SP wel xd

Volgens stemwijzer:
1. Groenlinks
2. D66, PvdA en SP er vlak achter
5. CU en CDA
7. PVV
8. VVD

Ik ben er nog niet helemaal uit, twijfel vooral tussen Groenlinks en D66. Heb eigenlijk het liefst een mengsel van beide partijen. Zo vind ik dat Groenlinks af en toe iets te veel bezig is met het milieu, wat ik overigens wel een belangrijk punt vind, maar je kunt er ook in doorslaan en bij D66 is het hekelpunt vooral de privatisering van de zorg en de belasting op reiskostenvergoeding. Beide ben ik tegen. SP vind ik te populistisch en onverantwoord, roepen alleen maar wat de mensen willen horen en denken teveel aan de korte termijn. PvdA heeft een ruk naar links gemaakt en is conservatiever geworden, dus die valt voor mij als progressief midden aanhanger ook al af, in tegenstelling tot de SP mogen zij van mij wel in de coalitie. En alles wat daar onder staat is mij veel te conservatief. En in het geval van de PVV zelfs extremistisch en compleet doorgeslagen (wat een idiote argumentering zeg in stemwijzer). Overigens ben ik ook hier niet per definitie tegen een coalitie met deze partijen (uitgezonderd PVV), zolang het eindresultaat maar ergens in het midden ligt en niet zoals afgelopen half jaar rechts en vreselijk conservatief.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2012 21:11 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Stinkjanus schreef:
verhaal

SP is naar mijn mening stuk concreter ten opzichte van de PvdA. Ik ben sowieso tegen links, maar door de 'domheid' van de linksmens kan ik goed begrijpen dat mensen op SP stemmen. Dat denk ik dus niet van de PvdA. Over de uitspraak domheid kan getwist worden, maar ik kan me alleen voorstellen dat je links stemt als je alleen maar uit eigen belang stemt en niet het belang van het land zelf en dan met name op de toekomst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2012 21:11 

Hardtraxx Veteran

Bij SP zag ik iedere keer dat grote bedrijven belasting moeten betalen. Wat zeggen bedrijven dan? DAAAAAGGG! Later hoofdkantoor en een X aantal banen. Wij vertrekken naar een ander belastingparadijs. Werkt to-taal niet.

Bij D66 ben ik het niet eens met de vleestaks en ze zijn me iets TE pro EU (al ben ik absoluut niet tegen de EU!), voor de rest hebben ze veel goede initiatieven, veel hervormen ipv bot bezuinigen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2012 21:25 

Oxbow schreef:
Olijfboompje schreef:

Ow?

Nou nee, bedankt.

Ik kom elke week bij AZC`s waar die AZCers totaal niet werken (op Venlo na dan) en dagenlang voor de tv hangen. ik zie ze niet echt in de samenleving onderhoud doen aan een plantsoen...

Het kost ons alleen maar geld.

Nou ik dan toch bezig ben: Ze mogen inhaalverboden gaan realiseren voor vrachtwagens overdag als de snelheid vanaf 1 september naar 130 km/h wordt gehaald.
Vandaag bijna mn leven zien weggaan omdat er zo`n debiele vrachtwagen rakelings voor je komt rijden waardoor je remmen al roodgloeiend zijn als je tracht je auto tot de snelheid van de vrachtwagen te brengen...

Mijn stem gaat uit naar PVV volgens met als 2e d66 en laatste vvd
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2012 21:28 

Hardtraxx Crew

Okee, van die stemwijzers word ik ook niet veel wijzer. De partij die bij de eerste poll bovenaan komt, eindigt bij de tweede onderaan.

Ondanks dat de partij in beide gevallen niet bovenaan eindigde, ga ik waarschijnlijk voor de VVD. Dit is zowel omdat ik het eens ben met veel dingen die ik hoor van de partij, als ook dat ik als de dood ben voor het feit dat de SP de grootste partij wordt. Mocht dat gebeuren, dan vrees ik voor PVV-taferelen aangezien beide partijen naar mijn idee het gebrek aan leiderschapskwaliteiten proberen te verbloemen door een grote mond op te zetten.

Een andere optie is voor mij het CDA, aangezien deze partij (in mijn ogen) onterecht door het slijk gehaald is.

:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2012 21:29 

Aan het typen...

Stinkjanus schreef:
Lyst schreef:
Stinkjanus schreef:
verhaal

SP is naar mijn mening stuk concreter ten opzichte van de PvdA. Ik ben sowieso tegen links, maar door de 'domheid' van de linksmens kan ik goed begrijpen dat mensen op SP stemmen. Dat denk ik dus niet van de PvdA. Over de uitspraak domheid kan getwist worden, maar ik kan me alleen voorstellen dat je links stemt als je alleen maar uit eigen belang stemt en niet het belang van het land zelf en dan met name op de toekomst.

Links stemt uit eigen belang? Mensen met een goed inkomen die links stemmen stemmen alles behalve uit eigen belang, zij stemmen voor een betere/eerlijkere verdeling van het geld. Mensen die niets hebben en links stemmen, stemmen vooral uit eigen belang ja, net als rijke mensen die rechts stemmen. Sociaal rechts stemmen bestaat zover ik weet niet eens. Bovendien zegt links/rechts vrij weinig over je intelligentie.

Lyst schreef:
Daarnaast is er een duidelijk trend zichtbaar in zowel links/rechts als progressief/conservatief.
Lager opgeleiden zijn voor zo'n 52% conservatief, 42% midden, 6% progressief.
Middel opgeleiden zijn voor zo'n 38% conservatief, 46% midden, 16% progressief.
Hoger opgeleiden zijn voor zo'n 14% conservatief, 56% midden, 30% progressief.
Oftewel de conservativiteit neem enorm af naarmate je opleiding hoger wordt, daar waar het progressieve flink en ook het midden stijgen.
Lager opgeleiden zijn voor zo'n 48% links, 11% midden en 41% rechts
Middel opgeleiden zijn voor zo'n 44% links, 22% midden en 34% rechts
Hoger opgeleiden zijn voor zo'n 40% links, 32% midden en 28% rechts
Dus naarmate de opleiding hoger wordt trekt de politieke voorkeur steeds meer naar het midden, rechts iets harder dan links. De extreme links-rechts verhoudingen bij de lager opgeleiden verklaren ook de lagere kans op een coalitie.

actueel/tweede-kamerverkiezingen-2012-t25759-25.html#p958312
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2012 21:30 

Hardtraxx Veteran

Ik heb het gevoel dat die stemwijzer de vragen die je zelf als extra belangrijk aanvinkt niet meeneemt in de bepaling.
Ik had namelijk 3 vragen als extra belangrijk aangevinkt, en de 3 bovenste partijen zijn het alle drie met 2 van die 3 stellingen niet eens met mij. :huh:

Hij geeft nu VVD aan als de beste keus voor mij, met CU en CDA als 2e en 3e plek, D66 als 4e. Ik kies D66 omdat die het wel met mij eens is op de punten die ik als belangrijkst heb aangevinkt.

Ik snap ook niet hoe dat ding bij CU komt als ik vóór coffeeshops en vrije winkel-sluitingstijden ben..
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2012 21:33 

Hardtraxx Veteran

Site werkt niet, meer mensen last van? >.<

Edit: hij werkt weer, ff invullen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2012 21:35 

Hardtraxx Crew

Hoofdcoach schreef:
Site werkt niet, meer mensen last van? >.<

Nop, heb hem net nog ingevuld...

Ook nu opent ie nog gewoon
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2012 22:24 

Hardtraxxer

Wat een kansloze stellingen zeg bij die stemwijzer. Begint aardig op verkiezingen manipulatie te lijken. Je vult er 1 in, je stemt op iemand die vervolgens de eerste dag na de verkiezingen alles overboord gooit waarvan hij eerst heilig overtuigd was. Je wordt sowieso genaaid, met stemwijzer.nl als het glijmiddel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2012 22:35 

Hardtraxx Veteran

biscuit schreef:
ik zie ze niet echt in de samenleving onderhoud doen aan een plantsoen...

Ik wil ze ook niet als collega. Weinig gespreksstof om de dag door te komen. Heb je niets aan.

Bij mij komt D66 uit de bus rollen, al weet ik het nog niet helemaal. Laatste tijd begin ik steeds minder pro-Europa te worden. Steeds meer geld aan lidstaten vragen terwijl je eigen werknemers nog steeds geen loonbelasting hoeven te betalen verdient nog steeds een grote :')

Euro is ook gedoemd te falen, kan nooit lang meer duren.

Nee, hier ga ik nog even op broeden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2012 08:56 

Hardtraxx Veteran

PVV aan kop snel gevolgd door de SP en de partij van de A. Ik ben eigenlijk best wel verrast want ik dacht namelijk dat het d66 wel hoog zou eindigen, maar als ik zo een paar van die standpunten bekijk zijn deze echt achterlijk en is het resultaat: d66 minste mee eens ook niet zo gek.

Reiskostenvergoeding, WW-uitkering, Ontslagrecht, Nieuwe wegen gaat het dan vooral om. Wel vind ik sommige toelichtingen bij de PVV echt achterlijk en infantiel ook al moest ik er stiekem wel een beetje om lachen.

Citaat:
We handhaven de studiefinanciering voor de bachelorfase; we handhaven de OV-jaarkaart. Ook als je pappie geen rijke D66’er is moet je kunnen studeren. Dus moet de financiële drempel zo laag mogelijk liggen

Ik ben benieuwd of deze onzin uit de partij zelf komt. Het is uiteraard niet de bedoeling dat mijn stem naar een stel kleuters gaat. Wat uiteraard jammer is omdat ik het toch wel met veel standpunten eens ben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2012 10:49 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Verhaal

Lyst, volgens de bron, en volgens mij is die voor het grootste deel betrouwbaar, zijn mijn beweringen onterecht. Ik ben bij uitgegaan wat mensen uit mijn omgeving stemmen en daarvanuit heb ik dat standpunt opgebouwd. Toch vind ik het heel erg vreemd dat er alsnog zoveel hoogopgeleiden links stemmen. Volgens mij hebben zij geen enkel flauw benul hoe de economie in elkaar steekt of ze willen overdreven sociaal zijn en hebben geen flauw idee wat de gevolgen hiervan zijn. Ik wil niet zoals Griekenland worden, maar sommigen kennelijk wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2012 11:40 

Aan het typen...

Ik zou eerlijk gezegd eerder links dan rechts stemmen. En dan neem ik als voorbeeld liever landen als Noorwegen en Zweden. Je betaalt er weliswaar veel belasting, maar ze hebben het daar wel goed voor elkaar. Gratis onderwijs, gratis openbaar vervoer, ga zo maar door. Bovendien is Griekenland niet per definitie een links land:
Citaat:
1974 - 1989 Rechts
1989 - 1990 Onafhankelijk
1990 - 1993 Rechts
1993 - 2004 Links
2004 - 2009 Rechts
2009 - 2012 Links

Zoals je ziet 23 jaar een rechtse regering en 14 jaar een linkse regering. Het is een beetje naïef om te roepen dat alles door de laatste regering is veroorzaakt. Daarnaast houd je een pleidooi voor privatisering/liberalisering, maar ik kan me zo geen goed voorbeeld bedenken waar marktwerking goed gewerkt heeft. De aanbesteding van de energiemarkt (prijzen zijn alleen maar harder gestegen), openbaar vervoer en post, zorginstellingen en woningcorporaties hebben vrijwel alleen maar negatieve uitwerkingen gehad. Dus ik ben benieuwd waarom je zo overtuigd bent van liberalisering. Daarnaast is voor mij geld niet het belangrijkste goed op deze wereld, maar de mens zelf hoort centraal te staan. Zorg dus eerst dat iedereen een goed leven kan leiden en ga dan pas kijken naar hoe je het meeste geld kunt verdienen. Nu vind ik persoonlijk dat in Nederland zo goed als iedereen wel een eerlijke kans krijgt, vandaar dat ik ook meer in het midden zit. Al vind ik wel dat zoals nu er ineens extra kosten komen, die ook sociaal gedeeld moeten worden. Want als iedereen op dit moment een eerlijke kans op een goed leven heeft, wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze dat nog steeds hebben na al die extra kosten. Maar goed ik vind dat geld sowieso heel veel dingen in de wereld kapot maakt, inclusief ons eigen leven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2012 11:46 

Hardtraxx Veteran

Net als de vorige keer opnieuw PVV op 1 en VVD op 2. Zal ook nu weer stemmen op VVD
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2012 11:58 

Aan het typen...

mrazura schreef:
Citaat:
We handhaven de studiefinanciering voor de bachelorfase; we handhaven de OV-jaarkaart. Ook als je pappie geen rijke D66’er is moet je kunnen studeren. Dus moet de financiële drempel zo laag mogelijk liggen

Ik ben benieuwd of deze onzin uit de partij zelf komt. Het is uiteraard niet de bedoeling dat mijn stem naar een stel kleuters gaat. Wat uiteraard jammer is omdat ik het toch wel met veel standpunten eens ben.

Heb het even voor je opgezocht, maar het staat letterlijk zo in hun verkiezingsprogramma :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2012 12:20 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Ik zou eerlijk gezegd eerder links dan rechts stemmen. En dan neem ik als voorbeeld liever landen als Noorwegen en Zweden. Je betaalt er weliswaar veel belasting, maar ze hebben het daar wel goed voor elkaar. Gratis onderwijs, gratis openbaar vervoer, ga zo maar door. Bovendien is Griekenland niet per definitie een links land:
Citaat:
1974 - 1989 Rechts
1989 - 1990 Onafhankelijk
1990 - 1993 Rechts
1993 - 2004 Links
2004 - 2009 Rechts
2009 - 2012 Links

Zoals je ziet 23 jaar een rechtse regering en 14 jaar een linkse regering. Het is een beetje naïef om te roepen dat alles door de laatste regering is veroorzaakt. Daarnaast houd je een pleidooi voor privatisering/liberalisering, maar ik kan me zo geen goed voorbeeld bedenken waar marktwerking goed gewerkt heeft. De aanbesteding van de energiemarkt (prijzen zijn alleen maar harder gestegen), openbaar vervoer en post, zorginstellingen en woningcorporaties hebben vrijwel alleen maar negatieve uitwerkingen gehad. Dus ik ben benieuwd waarom je zo overtuigd bent van liberalisering. Daarnaast is voor mij geld niet het belangrijkste goed op deze wereld, maar de mens zelf hoort centraal te staan. Zorg dus eerst dat iedereen een goed leven kan leiden en ga dan pas kijken naar hoe je het meeste geld kunt verdienen. Nu vind ik persoonlijk dat in Nederland zo goed als iedereen wel een eerlijke kans krijgt, vandaar dat ik ook meer in het midden zit. Al vind ik wel dat zoals nu er ineens extra kosten komen, die ook sociaal gedeeld moeten worden. Want als iedereen op dit moment een eerlijke kans op een goed leven heeft, wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze dat nog steeds hebben na al die extra kosten. Maar goed ik vind dat geld sowieso heel veel dingen in de wereld kapot maakt, inclusief ons eigen leven.

Je begrijpt me verkeerd. SP en PvdA zeggen bijvoorbeeld dat we meer moeten gaan uitgeven. Dat terwijl we nog steeds een gigantisch tekort hebben in onze begroting. VVD is dit terug aan het dringen, maar zoals het er nu naar uitziet gaan we weer een linkse regering krijgen. Die gaan deze maatregelen terugdraaien tot op een bepaald punt. Daardoor wordt het gat groter en moeten wij als land meer gaan lenen. Op de korte termijn is dit leuk, de lange termijn is dat gruwelijk gevaarlijk. Iets wat dus bij Griekenland ook is gebeurd ook al zijn ze niet bij voorkeur links.

Landen als Noorwegen en Zweden hebben inderdaad een heel mooi klimaat en dat is ook een ideaal om na te streven. Jammer zitten wij Nederlanders anders in elkaar en proberen overal ons slaatje uit te slaan. Dus ook door misbruik te maken van alle voorzieningen die ons land biedt. Dat geldt natuurlijk niet voor elke Nederlanders, maar als je realistisch bent kost dit gigantisch veel geld. Daarnaast weten we natuurlijk ook niet hoe het misbruik percentage in deze landen is. Wij krijgen alleen een oppervlakkig oordeel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2012 12:28 

Hardtraxx Veteran

Oxbow schreef:
Olijfboompje schreef:

''Musea worden een dag per week gratis''

In dat soort zaken dus niet. :P

Ik ga denk meer voor een interessante coalitie stemmen. Ik ben namelijk van mening dat Nederland veels te pro Europa is en dat er op verkeerde plekken bezuinigd word.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2012 12:38 

Aan het typen...

Stinkjanus schreef:
Je begrijpt me verkeerd. SP en PvdA zeggen bijvoorbeeld dat we meer moeten gaan uitgeven. Dat terwijl we nog steeds een gigantisch tekort hebben in onze begroting. VVD is dit terug aan het dringen, maar zoals het er nu naar uitziet gaan we weer een linkse regering krijgen. Die gaan deze maatregelen terugdraaien tot op een bepaald punt. Daardoor wordt het gat groter en moeten wij als land meer gaan lenen. Op de korte termijn is dit leuk, de lange termijn is dat gruwelijk gevaarlijk. Iets wat dus bij Griekenland ook is gebeurd ook al zijn ze niet bij voorkeur links.

Landen als Noorwegen en Zweden hebben inderdaad een heel mooi klimaat en dat is ook een ideaal om na te streven. Jammer zitten wij Nederlanders anders in elkaar en proberen overal ons slaatje uit te slaan. Dus ook door misbruik te maken van alle voorzieningen die ons land biedt. Dat geldt natuurlijk niet voor elke Nederlanders, maar als je realistisch bent kost dit gigantisch veel geld. Daarnaast weten we natuurlijk ook niet hoe het misbruik percentage in deze landen is. Wij krijgen alleen een oppervlakkig oordeel.

Groenlinks/Christenunie zeggen dat we de begroting op orde moeten brengen en zijn net zo goed links. PVV wil exact hetzelfde als de SP en is een rechtse partij. Overigens zit er wel iets in die redenering, we kunnen wel strikte deadlines gaan stellen, maar als de economie daardoor stagneert of zelfs krimpt ben je nog verder van huis. Ik ben dan weliswaar wel voor het zo snel mogelijk terugdringen van het tekort, maar deadlines staan me niet zo aan, ook al brengt dat een beetje zekerheid terug in Europa, het is belangrijker dat je het goed doet, dan dat je het per se in 2013 op orde wilt hebben, tenminste onder die 3%. Echter vind ik de SP (en de PvdA nu ook steeds meer, omdat ze daar de kiezers willen weghalen) alleen maar dingen roepen die de mensen graag willen horen en komt het waarschijnlijk inderdaad neer op het zolang mogelijk uitstellen van het terugdringen van het begrotingstekort. Te populistisch allemaal.
1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic