Mol schreef:
Exact. Hoog leraren in alle disciplines, van Sociologie tot Raketwetenschap (ik hoor ruimte voor onze blonde captain)
Ik vind niet dat je mensen zonder enige opleiding of kennis met een laag IQ mag laten beslissen over de toekomst van een land. Ze moeten natuurlijk wel vertegenwoordigd worden maar ik wil daarmee zeggen dat ik bijvoorbeeld regelmatige grote referenda enorm afkeur.
Opzich mee eens, hoewel ook dat aan alle kanten niet klopt (ik denk wel dat de keuzes die gemaakt word beter zullen zijn tho) Maar IQ is vreemder dan men denkt, je kan immers weinig algemene kennis maar heel veel kennis op een ander punt. Maar ben je dan niet slim? Terwijl je zeer waarschijnlijk slimmer op dat punt wat je wel kan bent dan vele andere.
Verder uiteraard met je eens. Als je kijkt naar vorige verkiezingen vind ik het heel vreemd dat de PVV zo groot kon worden, de punten betreffende immigratiestop/mindering en dergelijke zouden namelijk onmogelijk uitgevoerd kunnen worden i.v.m europese regels (bijv het schengenverdrag, maar er zijn nog belangrijkere)
Ik wil niet zeggen dat mensen die op de pvv stemmen dom waren, iedereen heeft immers een andere mening. Maar er was heel veel meeloopgedrag te zien. wat over het algemeen niet een positief beeld geeft over het IQ van de gemiddelde stemmer.

Als je stemt op punten omdat je daar daadwerkelijk voor staat, en deze uitvoerbaar zijn zonder de politieke leugens daar om heen is het prima. Voordat ik gelijk boze PVV stemmers tegen me krijg

Er moet echt een partij komen die durft te investeren, leg dan gewoon de markerwaard polder aan. wat (tijdelijke) werkgelegenheid creëert en tegen de tijd dat de economie weer op gang is gekomen is de polder af en starten de economische voordelen.
Kom op, de belangrijkste dijk ligt er al.