Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Waar ga jij op stemmen?
SP 10%  10%  [ 9 ]
PvdA 12%  12%  [ 10 ]
Groen Links 3%  3%  [ 3 ]
Christenunie 2%  2%  [ 2 ]
D66 19%  19%  [ 16 ]
CDA 6%  6%  [ 5 ]
VVD 27%  27%  [ 23 ]
SGP 0%  0%  [ 0 ]
PVV 17%  17%  [ 15 ]
Anders, namelijk.. 3%  3%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 86
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 18:56 

Donateur

Mijn stem is gegaan naar de gene die linksboven in stond ^^ En heb een huisje + zonnetje getekend op het papiertje :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 19:09 

Hardtraxxer

Stinkjanus schreef:
Het is trouwens Ton Elias, VVD geworden. Meer dikke mensen aan de macht! :thumbsup:

Fred Teeven hier :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 19:12 

SP gestemd.

Goed voor de economie... en ook voor studenten/afgestudeerden
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 19:32 

Hardtraxxer

Chris Two schreef:
SP gestemd.

Dat tweede klopt, maar dat eerste ?! xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 19:51 

Ik stem pas als er een partij komt waar ik het mee eens ben. Ik ben ook niet zo een fan van de staatsvorm/het systeem. Hoe cliche en mongolisch dat ook klinkt.. Snap ik ook wel, zijn mensen bij die echt heel idioot doen. Zo van: ''Wowww kijk hoe stoer! Ik ben tegen het systeem! ik haat alles! kijk mij niet stemmen!'' Maar dat is verre van hoe ik denk.
Doe mij maar iets a la republiek tijden in nederland. Of een systeem (bestaat nog niet) waarbij je kan stemmen op ideëen en niet zozeer personen. Ik stem namelijk niet omdat de stem toch geen zin heeft, een partij moet als ie niet groot genoeg is namelijk samen met andere regeren. Waarbij bijna alle idealen opeens weg zijn. Kijk voor de grap bij de volgende verkiezingen hoeveel ideëen op de lijst van de regeringspartijen daadwerkelijk zijn doorgevoerd..

Nouja ieder zijn mening toch. Vind het prima als mensen stemmen.. Iedereen moet het lekker zelf weten toch ;)

Ik hoop wel dat rutte premier blijft. Aangezien de mensheid nogal dom is representateerd de premier vaak het imago van een heel land. Als een premier slecht is, krijgen veel mensen in het buiteland automatisch een slecht beeld over HEEL nederland. Terwijl het maar 1 persoon is die slecht is. Hetzelfde gold een tijdje bij wilders aangezien hij erg bekend werd en men gelijk een beeld kreeg dat nederland niet gastvrij was.
Kortom; een goede premier vind ik wel belangrijk. dat is immers een sterkere positie qua imago en instelling van landen naar nederland toe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 20:24 

Hardtraxx Veteran

Chris Two schreef:
SP gestemd.

Goed voor de drugsgebruikers... en ook voor studenten/afgestudeerden
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 20:25 

Donateur

Je stemt toch op personen die die ideeën representeert? Kom op :P

SP stemmers voor drugsgebruik, tja ik gun jullie niks slechts hoor maar wtf :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 20:31 

Hardtraxx Veteran

Groenlinks gestemd na wikken en wegen tussen D66 en GL.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 20:33 

Hardtraxx Veteran

Het is D66 gebleven. :)

Chris Two schreef:
SP gestemd.

Goed voor de economie...

dafuq
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 20:41 

Mol schreef:
Je stemt toch op personen die die ideeën representeert? Kom op :P

SP stemmers voor drugsgebruik, tja ik gun jullie niks slechts hoor maar wtf :P

Ja, maar wat doen mensen? Precies..Liegen. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 20:49 

Donateur

Sterk :P Een technocratie is dan misschien wat je zoekt, daar ben ik ook extreem voorstander van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 20:53 

Hardtraxx Crew

Oxbow :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 20:57 

Hardtraxx Veteran

Oxbow schreef:
Verhaal.

Mooie vergelijking! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 20:59 

Hardtraxx Veteran

chicken schreef:
Oxbow schreef:
Verhaal.

Mooie vergelijking! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 21:04 

Hardtraxx Veteran

Gaat wat worden met die huidige prognose.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 21:08 

Mol schreef:
Sterk :P Een technocratie is dan misschien wat je zoekt, daar ben ik ook extreem voorstander van.

Tja opzich.. Maar is het niet gewoon mogelijk een systeem te maken waarbij gestemd word op kernpunten van de belangrijkste (maatschappelijke) onderwerpen. punten die minder belangrijk zijn kunnen gewoon door een ministerie worden afgehandeld net zoals dat nu ook al gaat.
Probleem is wel dat het onmogelijk is zonder een goed idee hoe het uitgevoerd moet worden. hoe kan je het immers stembaar maken voor het volk. Dat het niet te lang duurt om het in te vullen.

Maar zolang beloftes aan te pas komen, die niet verplicht worden gesteld gaat het mis. Tuurlijk liegt iemand dan.. Als je zo stemmen kan krijgen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 21:13 

Donateur

Het probleem is ook dat je niet alle mensen moet laten beslissen over landelijk beleid.
Daar moet je een raad van wijze mannen voor hebben die op basis van wetenschappelijk onderzoek en normen en waarden er iets mee doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 21:19 

Mol schreef:
Het probleem is ook dat je niet alle mensen moet laten beslissen over landelijk beleid.
Daar moet je een raad van wijze mannen voor hebben die op basis van wetenschappelijk onderzoek en normen en waarden er iets mee doen.

Okè zo zie ik het niet. Er is immers ook een mening nodig van het normale (werkende) volk. Aangezien die ''wijze mannen'' zeer waarschijnlijk anders denken. Voor het maken van beslissingen kan het handig zijn, maar het bedenken niet. Daar heb je de inbreng van het volk nodig. Aangezien die het dichtste bij het werk, en andere maatschappelijke punten staan.
Ook zijn er genoeg wijze mensen die een verkeerde gedachtegang hebben, dat heeft hitler wel laten zien. Hij wist prima wat hij deed en hoe hij dat moest bereiken. En het was hem bijna gelukt.
(ik snap dat besluitvorming dan wss ook democratisch is, dus zo iemand heel moeilijk aan de macht kan komen. of ideeen kan vormen die uitgevoerd worden. Maar ik laat even zien dat er op elk niveau mensen met verkeerde gedachtegang bestaan)

Eigelijk is het onmogelijk om een perfect systeem te maken, maar zolang het niet in de buurt komt van een werkend en goed opgezet systeem stem ik ook niet. Desalniettemin ben ik heel blij met Nederland, het kon zoveel slechter he ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 21:34 

Hardtraxx Veteran

Verhaal van Oxbow zag ik vanmiddag ook al staan. Op zich wel een leuk verhaaltje, maar wel gebaseerd op aannames natuurlijk.

En
Chris Two schreef:
SP gestemd.

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 21:43 

Hardtraxx Veteran

Mol schreef:

Definieer wijsheid.

Vooraanstaande personen uit verschillende disciplines?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 22:06 

Hardtraxx Veteran

roberttt schreef:
Mijn stem is gegaan naar de gene die linksboven in stond ^^ En heb een huisje + zonnetje getekend op het papiertje :$

Haha als je dat echt getekend hebt ben je dom want dan is hij ongeldig :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 22:07 

Hardtraxx Veteran

Kut peilingen die laatste weken! -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 22:08 

Donateur

Exact. Hoog leraren in alle disciplines, van Sociologie tot Raketwetenschap (ik hoor ruimte voor onze blonde captain)
Ik vind niet dat je mensen zonder enige opleiding of kennis met een laag IQ mag laten beslissen over de toekomst van een land. Ze moeten natuurlijk wel vertegenwoordigd worden maar ik wil daarmee zeggen dat ik bijvoorbeeld regelmatige grote referenda enorm afkeur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 22:12 

SP: Koopkracht gaat het meeste vooruit, zijn voor goed onderwijs, studiebeurs en voor veel banen. Ook voor afgestudeerden. Topbelastingtarief voor de grootverdieners.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 22:14 

Mol schreef:
Exact. Hoog leraren in alle disciplines, van Sociologie tot Raketwetenschap (ik hoor ruimte voor onze blonde captain)
Ik vind niet dat je mensen zonder enige opleiding of kennis met een laag IQ mag laten beslissen over de toekomst van een land. Ze moeten natuurlijk wel vertegenwoordigd worden maar ik wil daarmee zeggen dat ik bijvoorbeeld regelmatige grote referenda enorm afkeur.

Opzich mee eens, hoewel ook dat aan alle kanten niet klopt (ik denk wel dat de keuzes die gemaakt word beter zullen zijn tho) Maar IQ is vreemder dan men denkt, je kan immers weinig algemene kennis maar heel veel kennis op een ander punt. Maar ben je dan niet slim? Terwijl je zeer waarschijnlijk slimmer op dat punt wat je wel kan bent dan vele andere.

Verder uiteraard met je eens. Als je kijkt naar vorige verkiezingen vind ik het heel vreemd dat de PVV zo groot kon worden, de punten betreffende immigratiestop/mindering en dergelijke zouden namelijk onmogelijk uitgevoerd kunnen worden i.v.m europese regels (bijv het schengenverdrag, maar er zijn nog belangrijkere)
Ik wil niet zeggen dat mensen die op de pvv stemmen dom waren, iedereen heeft immers een andere mening. Maar er was heel veel meeloopgedrag te zien. wat over het algemeen niet een positief beeld geeft over het IQ van de gemiddelde stemmer. :P

Als je stemt op punten omdat je daar daadwerkelijk voor staat, en deze uitvoerbaar zijn zonder de politieke leugens daar om heen is het prima. Voordat ik gelijk boze PVV stemmers tegen me krijg :P

Er moet echt een partij komen die durft te investeren, leg dan gewoon de markerwaard polder aan. wat (tijdelijke) werkgelegenheid creëert en tegen de tijd dat de economie weer op gang is gekomen is de polder af en starten de economische voordelen.
Kom op, de belangrijkste dijk ligt er al. :P
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic