Mol schreef:
Exact. Hoog leraren in alle disciplines, van Sociologie tot Raketwetenschap (ik hoor ruimte voor onze blonde captain)
Ik vind niet dat je mensen zonder enige opleiding of kennis met een laag IQ mag laten beslissen over de toekomst van een land. Ze moeten natuurlijk wel vertegenwoordigd worden maar ik wil daarmee zeggen dat ik bijvoorbeeld regelmatige grote referenda enorm afkeur.
Tja, dat is iets waar ik mij ook goed in zou kunnen vinden. Alle disciplines zouden dan wel van hetzelfde gewicht moeten zijn in mijn ogen.
Al lijkt het mij lastig om alle disciplines te vertegenwoordigen. Dan zou je een aantal categorieën moeten samenvatten. Het is in ieder geval het overwegen waard, maar zoals je waarschijnlijk merkt, zijn veel landen hier niet klaar voor.
dellionNL schreef:
Opzich mee eens, hoewel ook dat aan alle kanten niet klopt (ik denk wel dat de keuzes die gemaakt word beter zullen zijn tho) Maar IQ is vreemder dan men denkt, je kan immers weinig algemene kennis maar heel veel kennis op een ander punt. Maar ben je dan niet slim? Terwijl je zeer waarschijnlijk slimmer op dat punt wat je wel kan bent dan vele andere.
Dat ga je uit de weg met de verscheidene disciplines.