Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Waar ga jij op stemmen?
SP 10%  10%  [ 9 ]
PvdA 12%  12%  [ 10 ]
Groen Links 3%  3%  [ 3 ]
Christenunie 2%  2%  [ 2 ]
D66 19%  19%  [ 16 ]
CDA 6%  6%  [ 5 ]
VVD 27%  27%  [ 23 ]
SGP 0%  0%  [ 0 ]
PVV 17%  17%  [ 15 ]
Anders, namelijk.. 3%  3%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 86
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 22:18 

Hardtraxx Veteran

Mol schreef:
Exact. Hoog leraren in alle disciplines, van Sociologie tot Raketwetenschap (ik hoor ruimte voor onze blonde captain)
Ik vind niet dat je mensen zonder enige opleiding of kennis met een laag IQ mag laten beslissen over de toekomst van een land. Ze moeten natuurlijk wel vertegenwoordigd worden maar ik wil daarmee zeggen dat ik bijvoorbeeld regelmatige grote referenda enorm afkeur.

Tja, dat is iets waar ik mij ook goed in zou kunnen vinden. Alle disciplines zouden dan wel van hetzelfde gewicht moeten zijn in mijn ogen.

Al lijkt het mij lastig om alle disciplines te vertegenwoordigen. Dan zou je een aantal categorieën moeten samenvatten. Het is in ieder geval het overwegen waard, maar zoals je waarschijnlijk merkt, zijn veel landen hier niet klaar voor.

dellionNL schreef:

Opzich mee eens, hoewel ook dat aan alle kanten niet klopt (ik denk wel dat de keuzes die gemaakt word beter zullen zijn tho) Maar IQ is vreemder dan men denkt, je kan immers weinig algemene kennis maar heel veel kennis op een ander punt. Maar ben je dan niet slim? Terwijl je zeer waarschijnlijk slimmer op dat punt wat je wel kan bent dan vele andere.

Dat ga je uit de weg met de verscheidene disciplines.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 22:27 

Hardtraxx Veteran

Chris Two schreef:
SP: Koopkracht gaat het meeste vooruit, zijn voor goed onderwijs, studiebeurs en voor veel banen. Ook voor afgestudeerden. Topbelastingtarief voor de grootverdieners.

Bedankt voor je loze kreten bijdrage en doei.

Mol schreef:
Het probleem is ook dat je niet alle mensen moet laten beslissen over landelijk beleid.
Daar moet je een raad van wijze mannen voor hebben die op basis van wetenschappelijk onderzoek en normen en waarden er iets mee doen.

Dat werkt dus niet altijd. Zie Amerika.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 22:39 

mrazura schreef:
Chris Two schreef:
SP: Koopkracht gaat het meeste vooruit, zijn voor goed onderwijs, studiebeurs en voor veel banen. Ook voor afgestudeerden. Topbelastingtarief voor de grootverdieners.

Bedankt voor je loze kreten bijdrage en doei..

Beter verdiep je je eens een keer goed in de kiesprogramma's... en dan kom je achter zulke dingen.

PVDA en VVD grote winnaars dit jaar?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 22:45 

Hardtraxx Veteran

Chris Two schreef:
mrazura schreef:
Chris Two schreef:

Beter verdiep je je eens een keer goed in de kiesprogramma's... en dan kom je achter zulke dingen.

1 van de 2 denk ik, ik verwacht geen coalitie tussen die twee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 22:46 

Hardtraxxer

Chris Two schreef:

Heb je weer een traantje moeten weg pinken vanavond? In één maand van 35 naar 15 zetels.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 22:48 

Donateur

Amerika kan je moeilijk vergelijken met Nederland. Zelfs presidenten zijn daar gewoon dom.
Als je als land niet eens de evolutietheorie geeft op school dan mag je niet eens meedoen wat mij betreft :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 22:52 

Hardtraxx Veteran

Chris Two schreef:
mrazura schreef:
Chris Two schreef:

Zat het allemaal maar zo makkelijk in elkaar als in een kiesprogramma staat. Zaken als pensioenstelsels zijn zo ingewikkeld dat het niemand valt te verwijten dat het niet gesnapt wordt, maar SP is zeer zeker niet de juiste keuze om de economie op lange termijn te versterken. :)

Maar goed, ieder zijn mening natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 22:57 

Donateur

Naast de politieke partij SP, is er niet 1 SP'er die ik ook maar enigszins serieus neem sinds het vertrek van Marijnissen.
Roemer is een aardige man denk ik maar hij is toch geenzins een leider. Check die kop alleen al,
laat staan als je 'm hoort praten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 23:02 

Hardtraxx Veteran

Chris Two schreef:
mrazura schreef:
Chris Two schreef:

Is goed ik zal morgen al mijn economie boeken weg gooien en het even goed op het zuipen zetten opdat ik de kennis opgedaan tijdens hoorcolleges eind deze week vergeten ben. Dit weekend me maar even goed verdiepen in het partijprogramma van SP. Hoe ontwetend ik ben dat ik ooit getwijfeld heb aan de wijze woorden van meneer Roemer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 23:07 

Hardtraxx Addict

VVD geworden.

Werk bij defensie, dus dan is VVD of CDA praktisch je enige keus. (alhoewel, de SGP is de enige partij die er geld bij wil voor defensie, maar dat is dan ook gelijk het enige standpunt van hun waar ik het mee eens ben)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 23:15 

Hardtraxx Veteran

Mol schreef:
Amerika kan je moeilijk vergelijken met Nederland. Zelfs presidenten zijn daar gewoon dom.
Als je als land niet eens de evolutietheorie geeft op school dan mag je niet eens meedoen wat mij betreft :P

Oh zo bedoelde ik het eigenlijk niet haha. Ik bedoel als je nu bijvoorbeeld kijkt naar die bankencrisis.
Dezelfde mensen die het veroorzaakt hebben (dit gaat misschien te ver maar in ieder geval mensen die het al aan hadden zien komen) zijn nu weer aangesteld in functies en dat terwijl Obama hele mooie woorden sprak hoe hij de financiële instellingen even aan zou pakken. Al deze mensen hebben stuk voor stuk genoten van de best mogelijke opleiding maar dat alleen is niet genoeg. Om precies deze reden zie je dan ook dat er tot nu nog steeds te weinig veranderd is. Deze mensen staan volledig buiten de maatschappij waardoor ze (denk ik) bepaalde ethische beslissingen niet meer rationeel kunnen nemen.

Eerlijk ik snap het ook wel als je als hoogleraar of professor, ik geloof dat het 14 jaar is, een bepaalde theorie nastreeft dat het eigenlijk onmogelijk is om nog omgepraat te worden. Het heeft eigenlijk allemaal te maken met perceptie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 23:20 

Iemand dat zingfilmpje van de 50+Partij gezien? O O O wat erg :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 23:22 

Hardtraxx Veteran

Almighty schreef:

Haha was dat wanneer ze aan het zingen waren over hankie? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 23:23 

mrazura schreef:
Almighty schreef:

Haha was dat wanneer ze aan het zingen waren over hankie? :P

JA! :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 23:24 

Hardtraxx Veteran

Waar wil Roemer trouwens die banen vandaan gaan toveren?
Werknemers worden niet voor niets ontslagen. Of worden het Hitler-praktijken, dat alle werklozen opeens wapens aan het maken zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 23:25 

Hardtraxx Veteran

Almighty schreef:

plaats vervangende schaamte, wat een drama :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 23:34 

Bierkoning

Chris Two schreef:

Ja en lekker bakken met geld uitgeven aan hulpbehoevende landen terwijl je het zelf meer dan nodig hebt. Oja en stel je voor dat je hard werkt en veel verdient!? Dat kan toch niet? Lever dan alles maar weer in, kunnen al die vuile uitkeringtrekkers tenminste nog rondkomen he...

En dan ook nog eens elke verdwaalde buitenlander in de armen sluiten.

Serieus wat een ballenpartij (eigen mening natuurlijk) .

Ben blij dat VVD er vooralsnog het beste voor staat :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2012 23:49 

Donateur

mrazura schreef:
Mol schreef:

Oh zo bedoelde ik het eigenlijk niet haha. Ik bedoel als je nu bijvoorbeeld kijkt naar die bankencrisis.
Dezelfde mensen die het veroorzaakt hebben (dit gaat misschien te ver maar in ieder geval mensen die het al aan hadden zien komen) zijn nu weer aangesteld in functies en dat terwijl Obama hele mooie woorden sprak hoe hij de financiële instellingen even aan zou pakken. Al deze mensen hebben stuk voor stuk genoten van de best mogelijke opleiding maar dat alleen is niet genoeg. Om precies deze reden zie je dan ook dat er tot nu nog steeds te weinig veranderd is. Deze mensen staan volledig buiten de maatschappij waardoor ze (denk ik) bepaalde ethische beslissingen niet meer rationeel kunnen nemen.

Eerlijk ik snap het ook wel als je als hoogleraar of professor, ik geloof dat het 14 jaar is, een bepaalde theorie nastreeft dat het eigenlijk onmogelijk is om nog omgepraat te worden. Het heeft eigenlijk allemaal te maken met perceptie.

Ben vooral van mening dat de overheid voor deze 'financiële' veiligheid moet zorgen.
Banken, pensioenfondsen en verzekeraars mogen niet gokken met ons geld.
Maar ik snap wat je zegt en dat is wel een probleem ja :P Normen en waarden moeten beetje terugkomen in de financiële sector maar niet dat communistische gebeuren van links.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2012 00:20 

Hardtraxx Veteran

http://nl2012.election-maps.appspot.com ... mbed?hl=nl
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2012 00:21 

Hardtraxx Veteran

Chukkels schreef:
http://nl2012.election-maps.appspot.com/results/embed?hl=nl

Wou m net posten xd
Veel meer up to date dan de NOS
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2012 01:37 

Donateur

Het wordt me nu veel te spannend :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2012 02:08 

Hardtraxxer

Verschil VVD > PVDA nu 100k.
Rutte MinPres.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2012 10:14 

Aan het typen...

Op zich wel een goede uitslag, in ieder geval een stuk minder versplinterd politiek landschap. Ik hoop alleen echter niet dat het CDA er weer bij betrokken wordt. D66 haalt sowieso al veel binnen als PvdA en VVD compromissen sluiten, dus die kun je zonder al teveel eisen mee laten doen. En dan zou ik toch Groenlinks erbij nemen. Geef ze een paar kleine punten in het regeerakkoord en verder zijn ze het toch wel met veel plannen van D66 en PvdA eens. Maar ja, CDA zal het wel weer worden...
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2012 11:05 

Hardtraxxer

ben benieuwd hoe het gaat uitpakken, aangezien rutte de laatste tijd pvda liep te bashen
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2012 11:08 

Hardtraxx Veteran

Ze hadden het erover dat de nummer twee in een betere onderhandelingspositie staat. Met name PVDA dan. VVD heeft namelijk heel wat partijen en mogelijkheden ''uitgesloten''.

Ik ben benieuwd in hoeverre de VVD hieraan vast houdt.
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic