Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2012 15:55 

Ik heb de goedkoopste Macbook Pro 13 inch. Had eerst echt schrik dat het scherm te klein ging zijn, maar dat valt reuze mee, ze zeggen ook wel dat je op een Macbook 13 inch kijkt alsof je op een 15 inch kijkt, het scherm valt dus reuze mee, ook de beeldkwaliteit is super!
Heb m'n macbook van vorig jaar augustus, heb er gelijk apple protection care ofzoiets op genomen. Nog geen gebruik van moeten maken tot nu toe.

Heb ondertussen wel een extern acer scherm, Mac toetsenbord en goedkope muis bijgekocht. Kan ik m'n macbook aanhangen en dat werkt fijner als je lang bezig bent op je macbook. Behalve dat ik soms met osx in de knoop lig vind ik het een super fijn ding!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2012 18:22 

opaa schreef:
FFFFFUUUUUUU

Jezus vent, hak gewoon de knoop door en koop een Macbook 15 inch. Het is niet alsof je je leven compleet omgooit -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 14:51 

Hardtraxxer

Spablauw schreef:
Ik heb de goedkoopste Macbook Pro 13 inch. Had eerst echt schrik dat het scherm te klein ging zijn, maar dat valt reuze mee, ze zeggen ook wel dat je op een Macbook 13 inch kijkt alsof je op een 15 inch kijkt, het scherm valt dus reuze mee, ook de beeldkwaliteit is super!
Heb m'n macbook van vorig jaar augustus, heb er gelijk apple protection care ofzoiets op genomen. Nog geen gebruik van moeten maken tot nu toe.

Heb ondertussen wel een extern acer scherm, Mac toetsenbord en goedkope muis bijgekocht. Kan ik m'n macbook aanhangen en dat werkt fijner als je lang bezig bent op je macbook. Behalve dat ik soms met osx in de knoop lig vind ik het een super fijn ding!

Ja die tip kreeg ik ook, een extern beeldscherm, dat doe ik namelijk nu met m'n windows laptop ook :)

KSwoosh schreef:
opaa schreef:
FFFFFUUUUUUU

Jezus vent, hak gewoon de knoop door en koop een Macbook 15 inch. Het is niet alsof je je leven compleet omgooit -.-

ik weet niet met hoe veel geld jij rond loopt xD

Ik ga 't allemaal nog even laten bezinken en de 25e mijn keuze/bestelling doen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 15:20 

Een extra beeldscherm is idd super nice. Vooral die cinemadisplays van apple :drool: hebben wij op stage :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 18:24 

Hardtraxxer

Ik heb nou sinds 3 maanden een imac en ik heb er nog geen moment spijt van gehad, het is echt superfijn werken en ik zal hem iedereen, dus ook jou, aanraden. In het begin is het ff wennen aan het besturingssysteem omdat je windows gewent bent maar na 2 dagen ben je al verkocht en loop je je al te irriteren aan windowscomputers van bijvoorbeeld school of werk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 18:33 

Hardtraxx Addict

Ik raad je uiteraad ook een Mac aan, niet al te gek aangezien ik ze verkoop :P .

Gewoon en goede investering, ik ken niemand maar ook niemand die spijt heeft dat hij een Mac gekocht heeft.

Heb momenteel een 13'' Macbook Pro i7 met 8GB, als straks m'n garantie verlopen is SSD en misschien nog 16GB erin proppen :drool:

Heb hem thuis ook aangesloten op een extern display, geen Cinema/Thunderbolt Display, werd me iets te duur dus die komt nog in een later stadium :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 19:40 

Ritsurt schreef:
Ik raad je uiteraad ook een Mac aan, niet al te gek aangezien ik ze verkoop :P .

Gewoon en goede investering, ik ken niemand maar ook niemand die spijt heeft dat hij een Mac gekocht heeft.

Heb momenteel een 13'' Macbook Pro i7 met 8GB, als straks m'n garantie verlopen is SSD en misschien nog 16GB erin proppen :drool:

Heb hem thuis ook aangesloten op een extern display, geen Cinema/Thunderbolt Display, werd me iets te duur dus die komt nog in een later stadium :D

als je zon scherm aanschaft moet je wel goed kijken welke aansluiting ie heeft
want ik heb een thunderbolt op mn macbook, en een displayport scherm, maar dat werkt niet helemaal lekker
soms tript het scherm ineens dat in het midden alle hoeken samen komen zegmaar [dan is ie de helft verschoven in hoogte en breedte zegmaar]
of dat ie af en toe een seconde of 2 zwart wordt.
het i blijkbaar een known issue met displayport in thunderbolt
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 20:04 

Hardtraxx Addict

Die known issue met dat het scherm soms voor paar seconden zwart wordt of helemaal uitgaat krijg ik meer klachten over in de winkel van klanten. Maar tegen de tijd dat ik ooit eens zo'n scherm koop is de Cinema toch al lang uit de verkoop :p

Op stage veel gewerkt met deze, 30'' Cinema Display, bazenscherm :worship:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 20:25 

Hardtraxx Addict

Ik ben zo'n grote fan van Macs dat ik zelfs mij naam er op heb gebaseerd XD LOL
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 21:15 

Ritsurt schreef:
Afbeelding

faking lelijk xd
maar zal vast mooie display hebben xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 21:16 

Hardtraxx Veteran

I.P.V. een mac is dit ook mogelijk

van mijn broer
http://www.laptopshop.nl/product/184036/category-45702-laptops/asus-k93sm-yz115v.html

En voor de eckte eckte gamers xd

http://www.laptopshop.nl/product/168402/category-185390-gaming-laptops/msi-gt783r-664nl.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 21:21 

Hardtraxx Addict

KSwoosh schreef:
Ritsurt schreef:
Afbeelding

faking lelijk xd
maar zal vast mooie display hebben xd

Nee die is mooi man :cool: Maar vooral kleurweergave vind ik ook wel beter dan de Cinema Display, o.a doordat hij niet glossy is.

Helaas heb ik hier zo'n cheap ass LG IPS scherpje aan me Mac hangen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 21:24 

ik vind dat glossy juist veel mooier :P en het komt de kleuren ook ten goede zover ik weet
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 21:49 

Hardtraxx Addict

Ja maar in licht werkt het alleen maar kut, net een spiegel, op mijn Macbook ook, schermen van de Air's zijn ook veel fijner vind ik zelf omdat ze dat die wat mattere afwerking hebben. Glossy is ook wel chill maar wordt zo snel vies en de weerspiegeling kan soms een irritatie zijn :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 21:57 

Hardtraxxer

Ik ga voor de 13" macbook,

Als ik zo dit http://www.youtube.com/watch?v=0EFrVJt3 ... ion_182610 en dit http://www.youtube.com/watch?v=QCxQri1j-Ds bekijk moet ik mijn stiekeme game liefhebberij zo nu en dan wel kunnen bekostigen. Ik plan binnenkort toch maar wat diablo te proberen, misschien de wow expansion als tie uit komt, en misschien volgend jaar de elder scrolls MMO een klein beetje. Moet allemaal wel mogelijk zijn als ik dit zo bekijk.

En aangezien iedereen me verteld dat de batterij van z'n macbook na 3 jaar nog steeds 3 uur mee gaat per oplaadbeurt, zal dat wel zo zijn.

Nu vraag ik me alleen nog af wat hier https://developer.apple.com/wwdc/ verteld gaat worden. Ik volg sinds een paar maanden macrumors.com en macworld, en als het goed is kunnen de 'nieuwe' apple laptops elk moment worden gereleased? Dan wel iets wat macbook heet, dan wel pro, dan wel iets nieuws wat alles omvat?

Ik denk dat ik me zelf hard sla als ik over 2 weken een 13" pro bestel en dat de week er op het innerlijk geupdate wordt voor een zelfde prijs......... aangezien de huidige modellen het innerlijk hebben van Maart 2011.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 22:13 

Hardtraxx Addict

opaa schreef:

Als ik zo dit http://www.youtube.com/watch?v=0EFrVJt3 ... ion_182610 en dit http://www.youtube.com/watch?v=QCxQri1j-Ds bekijk moet ik mijn stiekeme game liefhebberij zo nu en dan wel kunnen bekostigen. Ik plan binnenkort toch maar wat diablo te proberen, misschien de wow expansion als tie uit komt, en misschien volgend jaar de elder scrolls MMO een klein beetje. Moet allemaal wel mogelijk zijn als ik dit zo bekijk.

En aangezien iedereen me verteld dat de batterij van z'n macbook na 3 jaar nog steeds 3 uur mee gaat per oplaadbeurt, zal dat wel zo zijn.

Nu vraag ik me alleen nog af wat hier https://developer.apple.com/wwdc/ verteld gaat worden. Ik volg sinds een paar maanden macrumors.com en macworld, en als het goed is kunnen de 'nieuwe' apple laptops elk moment worden gereleased? Dan wel iets wat macbook heet, dan wel pro, dan wel iets nieuws wat alles omvat?

Ik denk dat ik me zelf hard sla als ik over 2 weken een 13" pro bestel en dat de week er op het innerlijk geupdate wordt voor een zelfde prijs......... aangezien de huidige modellen het innerlijk hebben van Maart 2011.

Ik zal daar even op wachten inderdaad, kan best iets leuks uitkomen.

En wat betreft die batterij, als je weet hoe je met de batterij om moet gaan kan hij het inderdaad lang uithouden, maar je moet hem niet zoals 9/10 mensen doen altijd compleet leeg laten open of alleen maar aan de adapter laten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 22:29 

Ritsurt schreef:
En wat betreft die batterij, als je weet hoe je met de batterij om moet gaan kan hij het inderdaad lang uithouden, maar je moet hem niet zoals 9/10 mensen doen altijd compleet leeg laten open

Dat is toch juist het beste voor de batterij? Als je hem altijd maar voor de helft 'leeg'maakt en dan weer oplaad krijg je een luie accu is mij altijd geleerd op school.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 22:57 

Hardtraxx Addict

opaa schreef:

Weet wel dat je dan windows op cd moet hebben, want je moet het installeren op je pc dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 23:17 

Hardtraxx Addict

Banaanslak schreef:
Ritsurt schreef:
En wat betreft die batterij, als je weet hoe je met de batterij om moet gaan kan hij het inderdaad lang uithouden, maar je moet hem niet zoals 9/10 mensen doen altijd compleet leeg laten open

Dat is toch juist het beste voor de batterij? Als je hem altijd maar voor de helft 'leeg'maakt en dan weer oplaad krijg je een luie accu is mij altijd geleerd op school.

Nee, het beste is om een middenweg te vinden. Als je de batterij altijd van 100% leegtrekt naar 0% raakt de batterij te snel uitgeput en zal je maximale mAh sneller dalen, als je de accu nooit gebruikt en de laptop dus altijd aan de adapter hebt wordt de accu te lui en is het ook niet goed, die accu moet zo nu en dan in beweging blijven maar het wordt afgeraden om hem altijd helemaal leeg te trekken, dat kost de accu gewoon teveel werk. Neemt niet weg dat je hem nooit volledig mag leegtrekken, dat is juist goed om zo af en toe een keer te doen maar doe het niet altijd, probeer zo min mogelijk volledige laadcyclus te maken. Hier staat ook nog wat info.

Banaanslak schreef:
Ritsurt schreef:

Dit is voornamelijk bij telefoons omdat die net weer een andere soort batterij heb, notebooks die op windows draaien hebben vaak een andere soort batterij als die in Macbooks zitten, dus dat wat jij zegt en wat je vaak hoort kan wel kloppen maar daar weet ik veder niet zoveel vanaf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 10:09 

Hardtraxx Addict

opaa schreef:

Na het lezen van dit zou ik sowieso even geduld hebben, kan heel iets leuks uitkomen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 10:35 

Hardtraxxer

MacMichael schreef:
Weet wel dat je dan windows op cd moet hebben, want je moet het installeren op je pc dan.

Heb ik! en ik zag dat bericht zojuist ook op macrumors. Weet nooit wat ik moet geloven, maar weet wel dat dat WWDC er aan komt haha :P Daar hebben ze vast wél feiten te vertellen
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 11:12 

Hardtraxx Veteran

Zodra die nieuwe Macs uitkomen ga ik die gelijk halen.

Ik zit nu alleen nog even te twijfelen tussen een iMac of een Macbook Pro.
Een laptop is erg handig met school, maar ik ben bang voor een 13" scherm, ik heb geen zin om nog eens 1800 euro uit te geven aan een 15".

Een iMac heeft voordelen met een groot scherm en is een stuk sneller.

Ik kan de Macbook Pro die ik nu heb dan gebruiken voor school en in de trein oid.
Enige nadeel is dat de pro wat ik nu heb erg sloom begint te worden vooral met opstarten van de mac of zware programma's (inDesign, Illustrator) en krijgt wat beeldscherm kuurtjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 13:46 

Hardtraxxer

Asyrian schreef:
Zodra die nieuwe Macs uitkomen ga ik die gelijk halen.

Ik zit nu alleen nog even te twijfelen tussen een iMac of een Macbook Pro.
Een laptop is erg handig met school, maar ik ben bang voor een 13" scherm, ik heb geen zin om nog eens 1800 euro uit te geven aan een 15".

Een iMac heeft voordelen met een groot scherm en is een stuk sneller.

Ik kan de Macbook Pro die ik nu heb dan gebruiken voor school en in de trein oid.
Enige nadeel is dat de pro wat ik nu heb erg sloom begint te worden vooral met opstarten van de mac of zware programma's (inDesign, Illustrator) en krijgt wat beeldscherm kuurtjes.

Ik had ongeveer 't zelfde dilemma als jij. Maar ik heb m'n drang tot het willen van een zware computer over boord gezet. Gamen wil ik nog wel fulltime doen, maar het is de bedoeling dat ik dat dus niet doe haha :P Ik ga na de zomer 1 jaar een master marketing management doen, en daarna nooit meer een opleiding/school, dus werken. Denk dat ook dan een laptop handiger is.

Algemene vraag: Als ik 'm online koop krijg ik de studentenkorting. MAAR: hoe is online mijn garantie t.o.v. offline? Weet iemand of je ook ergens in een winkel de studentenkorting kan krijgen? Apple Store amsterdam ofzo? Anders zou ik daar best voor een dagje amsterdam doen, heb ik die store ook weer gezien haha :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 18:44 

Die korting is overigens niet heel groot hoor, reken op 10% procent oid. Mooi meegenomen natuurlijk, maar niet dat je ineens 25% korting krijgt ;P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2012 21:17 

Hardtraxxer

KSwoosh schreef:
Die korting is overigens niet heel groot hoor, reken op 10% procent oid. Mooi meegenomen natuurlijk, maar niet dat je ineens 25% korting krijgt ;P

Nee het gaat maar over 80 euro op de 1150, maar goed, korting is korting. En de levertijd is 1-2 dagen, dus dat is ook niet dramatisch lang ofzo
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic