Banaanslak schreef:
Ritsurt schreef:
En wat betreft die batterij, als je weet hoe je met de batterij om moet gaan kan hij het inderdaad lang uithouden, maar je moet hem niet zoals 9/10 mensen doen altijd compleet leeg laten open
Dat is toch juist het beste voor de batterij? Als je hem altijd maar voor de helft 'leeg'maakt en dan weer oplaad krijg je een luie accu is mij altijd geleerd op school.
Nee, het beste is om een middenweg te vinden. Als je de batterij altijd van 100% leegtrekt naar 0% raakt de batterij te snel uitgeput en zal je maximale mAh sneller dalen, als je de accu nooit gebruikt en de laptop dus altijd aan de adapter hebt wordt de accu te lui en is het ook niet goed, die accu moet zo nu en dan in beweging blijven maar het wordt afgeraden om hem altijd helemaal leeg te trekken, dat kost de accu gewoon teveel werk. Neemt niet weg dat je hem nooit volledig mag leegtrekken, dat is juist goed om zo af en toe een keer te doen maar doe het niet altijd, probeer zo min mogelijk volledige laadcyclus te maken. Hier staat ook nog wat
info.
Banaanslak schreef:
Ritsurt schreef:
En wat betreft die batterij, als je weet hoe je met de batterij om moet gaan kan hij het inderdaad lang uithouden, maar je moet hem niet zoals 9/10 mensen doen altijd compleet leeg laten open
Dat is toch juist het beste voor de batterij? Als je hem altijd maar voor de helft 'leeg'maakt en dan weer oplaad krijg je een luie accu is mij altijd geleerd op school.
Dit is voornamelijk bij telefoons omdat die net weer een andere soort batterij heb, notebooks die op windows draaien hebben vaak een andere soort batterij als die in Macbooks zitten, dus dat wat jij zegt en wat je vaak hoort kan wel kloppen maar daar weet ik veder niet zoveel vanaf.