Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 23:54 

Hardtraxx Veteran

Hardstyleking schreef:
RobertV schreef:
opaa schreef:
Ja maar mensen die ik gesproken heb die al ~3 jaar een mac hebben, daar van werkt de batterij nog steeds prima, of in ieder geval nog 3-4 uur, ook al hing de mac altijd aan de lader.

Als je er veel mee buiten de deur bent (dus niet aan de stroom) raad ik je zeker een mac aan. wat dat betreft is windows echt kut. je laat een scheet en het ding moet alweer aan de lader... als je er bijna alleen maar thuis mee werkt zou ik gewoon een windows aanschaffen. IMO is de grootste meerwaarde van een mac dat de batterij langer mee gaat.

lol alsof je besturingssyssteem iets met je levensduur van je batterij te maken heeft

Zijn genoeg mensen die "mac" met "windows" vergelijken. Terwijl je eigenlijk de vergelijking Mac/HP/Acer/... moet doen of OSX/Windows/Linux/...
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 23:59 

Hardtraxx Veteran

ja maar dat heeft met gemakzucht te maken. Als ik zeg Mac met Windows vergelijken, weet iedereen wat ik bedoel.

Hoewel ik bijna altijd wel OSX/Windows vergelijkingen maak :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 00:00 

Hardtraxx Elite

Hardstyleking schreef:
RobertV schreef:
opaa schreef:
Ja maar mensen die ik gesproken heb die al ~3 jaar een mac hebben, daar van werkt de batterij nog steeds prima, of in ieder geval nog 3-4 uur, ook al hing de mac altijd aan de lader.

Als je er veel mee buiten de deur bent (dus niet aan de stroom) raad ik je zeker een mac aan. wat dat betreft is windows echt kut. je laat een scheet en het ding moet alweer aan de lader... als je er bijna alleen maar thuis mee werkt zou ik gewoon een windows aanschaffen. IMO is de grootste meerwaarde van een mac dat de batterij langer mee gaat.

lol alsof je besturingssyssteem iets met je levensduur van je batterij te maken heeft

ja
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 00:08 

Hardtraxx Addict

Snap totaal niet waarom je een mac pc zou willen. Heb met allebei zat gewerkt en vind mac en osx nog steeds stront irritant werken vergeleken met een windows. Alleen al die mac muis en toetsenbord zijn gewoon waardeloos en je betaald er nog klauwen met geld voor ook. Daarnaast betaal je bij apple ontzettend veel voor de naam en design, waardoor je er makkelijk uit wordt getrokken door pc's of laptops van 100-den euro's minder. Ook osx ben ik geen fan van, ik kan echt veel sneller op windows 7 alles doen, en ook laadtijden vind ik op windows een stuk sneller. Daarnaast snap ik ook niet dat mensen zeggen dat apple pc's voor designen zijn, ben bij zat mensen geweest met apple desktops van duizenden euro's, en mijn zelfbouw pc van 1200 is echt zooo veel sneller, zowiezo doen bedrijven die computers bouwen standaard altijd goedkope hardware meuk erin, onder andere apple. Je moet het zelf weten maar ik zou gewoon voor een windows gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 00:09 

Hidden Source schreef:
Snap totaal niet waarom je een mac pc zou willen.

Een mac is geen pc :nono:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 01:15 

Hardtraxxer

Wow wat een hoop tips, even wat antwoorden:
1. Ik zit in jaar 3 van International business, in Juni ben ik klaar. Dan wil ik een jaar master marketing management doen (theorie en rekenvakken) en een half jaar een marketing stage doen bij een willekeurige evenementen organisator. De tip om voor zo'n stage een laptop te nemen is dus erg handig!
2. Die schermen met dubbele resolutie is dus inderdaad wat ik ook had gelezen en wat me de moeite waard lijkt om op te wachten. Ik weet van windows computers idd dat het geen zin heeft om een aankoop uit te stellen, iedereen verkoopt dan toch ongeveer t zelfde voor de zelfde prijs.

Even verder lezen. Sorry dat ik dit niet in het 'vragen' topic heb gevraagd btw, maar kennelijlk is er nogal wat reactie dus is een topic misschien toch op z'n plaats :) denk dat ook vast wel meer mensen in dezelfde twijfelsituatie zitten als ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 01:19 

Hardtraxx Elite

Hardstyleking schreef:
RobertV schreef:
opaa schreef:

Als je niks over het onderwerp weet, hou dan gewoon je mond.. Natuurlijk heeft een besturingsysteem met de levensduur van de batterij te maken... Als ik met mijn MacBook windows start in Bootcamp, gaat mijn accu zo'n anderhalf/2 uur mee. Wanneer ik in OSX zit is dit zo'n 4/5 uur, afhankelijk van de instellingen.... Zit dus wel degelijk verschil tussen
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 01:47 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Als je niks over het onderwerp weet, hou dan gewoon je mond.. Natuurlijk heeft een besturingsysteem met de levensduur van de batterij te maken... Als ik met mijn MacBook windows start in Bootcamp, gaat mijn accu zo'n anderhalf/2 uur mee. Wanneer ik in OSX zit is dit zo'n 4/5 uur, afhankelijk van de instellingen.... Zit dus wel degelijk verschil tussen

Even aanvullen. Komt doordat (zoals Kswoosh eerder al zei) apple software ontwikkeld die aangepast is aan het OSX systeem en dus ook veel minder RAM daarvan gaat vereisen. Windows-software zal dus wel de nodig energie vragen op een Mac terwijl OSX dat niet doet
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 09:01 

Hardstyleking schreef:
ol alsof je besturingssyssteem iets met je levensduur van je batterij te maken heeft

jij weet dat Mac geen besturingssysteem is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 09:04 

opaa schreef:
2. Die schermen met dubbele resolutie is dus inderdaad wat ik ook had gelezen

ik weet niet hoe jij erbij komt dat schermen met dubbele resolutie er nog niet zijn? want Apple bied al lang high res schermen en die zijn al leip hoge resolutie. daarnaast kan je daar ook nog minstens een jaar op wachten, het gaat allemaal niet zo snel hoor.
Daarnaast zal de meerprijs daarvan in het begin ook zwaar hoog zijn, dus dat raad ik je af.
Lees mijn verhaal maar es btw.

en als je antwoorden geeft, geef dan tenminste aan op wie zn vragen je reageerd
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 10:33 

Hardtraxx Veteran

Ik kan je zeker een Mac aanraden!
Heb zelf 3 jaar terug in dezelfde situatie gezeten en was vooral wat huiverig om de overstap te maken van windows naar apple. Maar het bevalt allemaal prima! Sterker nog, ik vind dit vele malen fijner werken.
Het is wel een investering, maar in mijn ogen is die het zeker waard.
Heb nu dus al 3 jaar een Macbook Pro en de batterij gaat nog met gemak 4-5 uur mee, ideaal dus ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 13:06 

Hardtraxxer

KSwoosh schreef:
en als je antwoorden geeft, geef dan tenminste aan op wie zn vragen je reageerd

Dat valt allemaal niet mee op een blackberry :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 18:25 

Hardtraxx Veteran

Dacht dat jij zo anti mac was kswoosh
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 23:01 

Hardtraxxer

Ik ga trouwens voor de Macbook pro. Maar ik ga 'm eind mei pas kopen. Redenen zijn vooral drukte tot eind mei met studie en ik ken mezelf met nieuwe gadgets, daar gaan dagen in zitten :P Bovendien wacht ik nog even de prijzen af met de launch van de 15" macbook air, en mogelijk dan die http://www.macrumors.com/2012/01/10/ces ... cbook-pro/
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 23:07 

Jolle schreef:

mensen kunnen veranderen ;)

@opaa: mss tijd om em op een computer te lezen dan?
en kerel, als je langer wacht komt de nieuwe lading macbooks alleen maar dichterbij = duurder, en met zon high res scherm betaal je alleen maar nog meer hoor xd dat is echt niet standaard :P ik betaalde daar ook iets van 150 euro meer voor, als et niet meer was
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 23:13 

Donateur

Ik zou overstappen naar een KFC computer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2012 11:34 

Hardtraxx Veteran

KSwoosh schreef:
Jolle schreef:

mensen kunnen veranderen ;)

@opaa: mss tijd om em op een computer te lezen dan?
en kerel, als je langer wacht komt de nieuwe lading macbooks alleen maar dichterbij = duurder, en met zon high res scherm betaal je alleen maar nog meer hoor xd dat is echt niet standaard :P ik betaalde daar ook iets van 150 euro meer voor, als et niet meer was

Die nieuwe 'Retina' schermen komen gewoon standaard erin, dus waarschijnlijk blijven de prijzen gewoon hetzelfde. dat is zo bij elke nieuwe versie van een mac. Je betaald alleen meer voor een scherm als je het zelf aankruist op de Apple Store.
Die Hi-Res zijn idd nu al te krijgen, maar dat is volgens mij geen Retina scherm.

ik zeg: wachten = profijt ervan hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2012 11:36 

Hardtraxx Veteran

Overstappen?
Houdt rekening met een langere reistijd en de nieuwe dienstregeling van de NS.
Vanwege de forst is de kans op schade aan het spoor groot.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2012 15:13 

Hardtraxxer

Parvuz schreef:
Overstappen?

Lol :p

Oja, waarom juist wel / niet online / in een apple store / gewoon bij mediamarkt of waar dan ook kopen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2012 15:14 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Ik zou overstappen naar een KFC computer.

:yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2012 15:35 

Hardtraxx Veteran

Parvuz schreef:
Overstappen?

Hij klopt niet man het is iets in deze trend: Door het winterweer zijn wisselsstoringsgevoelig. De NS rijdt in de week tot en met vrijdag 6 februari met daarom met een aangepaste dienstregeling. Houdt daarom rekening met minder treinen, vaker overstappen en met een langere reistijd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2012 15:59 

Hardtraxx Veteran

mrazura schreef:
Parvuz schreef:
Overstappen?

Hij klopt niet man het is iets in deze trend: Door het winterweer zijn wisselsstoringsgevoelig. De NS rijdt in de week tot en met vrijdag 6 februari met daarom met een aangepaste dienstregeling. Houdt daarom rekening met minder treinen, vaker overstappen en met een langere reistijd :P

*klik* :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2012 18:10 

Hardtraxx Veteran

opaa schreef:
Parvuz schreef:
Overstappen?

Oja, waarom juist wel / niet online / in een apple store / gewoon bij mediamarkt of waar dan ook kopen?

het maakt allemaal vrij weinig uit, hoewel in wel een Apple Store zou aanraden (online), mocht er dan iets mis zijn, heb je gelijk met Apple te maken, en niet eerst met een tussenbedrijf zoals Media Markt of Dixons/MyCom/Dynabyte of een andere winkel. En bij de Apple Store kun je ook je studentenkorting krijgen, wat je bij andere bedrijven niet krijgt.

Tenzij er ergens een aanbieding is natuurlijk, dan zou ik daar snel naartoe gaan haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2012 15:09 

Hardtraxxer

Goed, we zijn 3 maanden verder. Wat is er ondertussen verandert:

+
Ivy Bridge Processoren zijn er onlangs, kwestie van tijd voordat de iMac modellen worden upgedate (van binnen) en ze hier in zitten?
11 juni WWDC van Apple, neem aan dat hier vast wel IETS nuttigs wordt aangekondigd?

-
Door Diablo en de upcoming Morrowind MMO is een iMac ipv een Macbook toch wel weer best verleidelijk. Ik ga geen 15 of 17 inch macbook doen mét videokaart, want dan zit je rond/boven de 2000 euro, no way :P

kortom

FFFFFUUUUUUU
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2012 15:14 

Hardtraxx Addict

opaa schreef:
Parvuz schreef:
Overstappen?

Volgens mij is de prijs van een mac universeel, dat wil zeggen dat een bepaalde winkel(keten) hem niet voor minder mag verkopen dan ergens anders. Weet het niet heel zeker, maar volgens mij wel.
Verder ben ik ook heel tevreden met mijn mac, heb 'm nu een half jaar en hij werkt prima.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic