Active topics in Off-Topic

Active topics

Moderators

• Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · online
  • Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 12 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 hour ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
Hardtraxx Veteran
6661 posts member since 2010
last seen Nov 2024
knotsjebilly wrote:Was vroeger ook al,
View on YouTube
Rond minuut 1.10
God die zou heel snel met liefde ofso terugkomen.
Is al weer 13/14 jaar geleden dat dat gezegd was. Niks gemerkt.
Hardtraxx Veteran
3923 posts member since 2009
last seen Dec 2017
Gelovigen zijn retards. God is vroeger bedacht door de elite om het gepeupel makkelijker in toom te kunnen houden. Religie wordt stukje bij beetje achterhaald door de wetenschap.
Hardtraxx Veteran
4329 posts member since 2009
last seen 15 days ago
Gangsterdwerg wrote:Gelovigen zijn retards. God is vroeger bedacht door de elite om het gepeupel makkelijker in toom te kunnen houden. Religie wordt stukje bij beetje achterhaald door de wetenschap.
Dankjewel eh! ;)
Hardtraxx Veteran
3923 posts member since 2009
last seen Dec 2017
FRArnold wrote:
Gangsterdwerg wrote:Gelovigen zijn retards. God is vroeger bedacht door de elite om het gepeupel makkelijker in toom te kunnen houden. Religie wordt stukje bij beetje achterhaald door de wetenschap.
Dankjewel eh! ;)
Haha ja sorry. Mensen die geloven in onzichtbare vriendjes in de hemel.. sorry hoor. In meer of mindere mate, daar zit natuurlijk een verschil in. Maar ik kan er met me hoofd niet bij. Als je wilt geloven, prima, lekker blijven doen maar val er geen anderen mee lastig. Ik ben in ieder geval van mening dat de meeste gelovigen een gebrek aan zelfstandig denkvermogen hebben. Want als je logisch nadenkt had je echt niet geloofd.
Hardtraxx Veteran
6376 posts member since 2010
last seen Oct 2021
Ik heb hier echt respect voor. Sterke mensen met een echt doel in hun leven :worship:
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Ik denk dat het ook te maken kan hebben met het feit of je ergens je verhaal kwijt kan. Dat dan iemand er is om het aan te horen (die volgens mij niet bestaat, maar dat terzijde). Ik kan best geloven dat mensen daar baat bij hebben. Natuurlijk is een groot deel, zo niet alles, van de bijbel onzin en achterhaald door wetenschap, geologie, sterrenkunde etcetera.

Het probleem vind ik dat mensen het dan op willen dringen naar anderen. Ik word ook wel eens aangesproken om dit en dit leuk te vinden. Ik heb dan echt zo'n opdringerig gevoel. Niet mijn ding.
Hardtraxx Veteran
3800 posts member since 2011
last seen May 2022
Gangsterdwerg wrote:
FRArnold wrote:
Dankjewel eh! ;)
Haha ja sorry. Mensen die geloven in onzichtbare vriendjes in de hemel.. sorry hoor. In meer of mindere mate, daar zit natuurlijk een verschil in. Maar ik kan er met me hoofd niet bij. Als je wilt geloven, prima, lekker blijven doen maar val er geen anderen mee lastig. Ik ben in ieder geval van mening dat de meeste gelovigen een gebrek aan zelfstandig denkvermogen hebben. Want als je logisch nadenkt had je echt niet geloofd.
Meest respectloze post van het jaar!
Goed bezig!
Hardtraxx Veteran
4329 posts member since 2009
last seen 15 days ago
Gangsterdwerg wrote:
FRArnold wrote:
Dankjewel eh! ;)
Val ik je er weleens mee lastig dan? Jij valt mij nu lastig door me retard te noemen. Denk daar maar over na. Niet dat het me veel uit maakt, maar 8/10 reacties hier gaan over het algemeen 'geloven' en niet over dat stelletje gekken die ons demonen noemt. Ik vind het zelf ook verschrikkelijk dat er zulke mensen zijn, maar praat niet met schande over het geloof zelf!
Hardtraxx Veteran
12898 posts member since 2011
last seen 1 day ago
Gangsterdwerg wrote:God is vroeger bedacht door de elite om het gepeupel makkelijker in toom te kunnen houden.
Dit is het stuk wat ik zeker met je eens ben. Heb ooit in een trollende bui echt lekker onderzoek gedaan naar de achtergronden van religie, en alles wijst gewoon in de richting dat het daar mee begon. Heb d'r nog een heel stuk over neer zitten tikken, maar na anderhalve pagina van kort neergezette argumenten ben ik nooit weer verder gegaan :P Krijg opeens weer zin daarin.

Overigens moet iedereen zelf lekker weten wat ze geloven. Sommige ideologie erachter is soms gewoon goed, kunnen veel mensen nog wat van leren. Als ze mij maar niet met godsverhalen lastig gaan vallen.
Hardtraxx Veteran
4952 posts member since 2011
last seen Feb 2015
Steffnov wrote:Dit is het stuk wat ik zeker met je eens ben. Heb ooit in een trollende bui echt lekker onderzoek gedaan naar de achtergronden van religie, en alles wijst gewoon in de richting dat het daar mee begon. Heb d'r nog een heel stuk over neer zitten tikken, maar na anderhalve pagina van kort neergezette argumenten ben ik nooit weer verder gegaan :P Krijg opeens weer zin daarin.

Overigens moet iedereen zelf lekker weten wat ze geloven. Sommige ideologie erachter is soms gewoon goed, kunnen veel mensen nog wat van leren. Als ze mij maar niet met godsverhalen lastig gaan vallen.

:corn: :corn: ik wacht!
Hardtraxx Veteran
last seen 1 day ago
Ruubiie wrote:
Steffnov wrote:Dit is het stuk wat ik zeker met je eens ben. Heb ooit in een trollende bui echt lekker onderzoek gedaan naar de achtergronden van religie, en alles wijst gewoon in de richting dat het daar mee begon. Heb d'r nog een heel stuk over neer zitten tikken, maar na anderhalve pagina van kort neergezette argumenten ben ik nooit weer verder gegaan :P Krijg opeens weer zin daarin.

Hier heb ik het destijds bij gehouden. 1200 woorden xd had nog wel een lijst met andere punten, maar misschien, als ik daar ooit nog zin aan heb... :P

Is trouwens al wat ouder (bijna een jaar), dus kan zijn dat mijn Engels toen wat minder was :P
Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
Niks mis met het Engels, heb er tenminste geen hinder aan ondervonden. Overigens ook vermakelijk om te lezen.
Ik verwachtte eigenlijk meer meningen, en niet de geschiedenis van het geloof :P
Hardtraxx Veteran
14325 posts member since 2011
last seen 2 hours ago
wel leuk dat ze ook bij qlimax stonden en riepen "zonderaars"
Hardtraxx Veteran
last seen 1 day ago
Daveytl wrote:Niks mis met het Engels, heb er tenminste geen hinder aan ondervonden. Overigens ook vermakelijk om te lezen.
Ik verwachtte eigenlijk meer meningen, en niet de geschiedenis van het geloof :P
Probeerde het zo objectief mogelijk te houden, maar wel met deze insteek. Als je meningen erin gaat gooien, dan is het minder snel serieus te nemen.

Overigens heb ik hem dus nooit afgemaakt, misschien dat er later wel meer meningen in waren geslopen.
Hardtraxx Veteran
7274 posts member since 2009
last seen 1 day ago
Steffnov wrote:
Ruubiie wrote:

Hier heb ik het destijds bij gehouden. 1200 woorden xd had nog wel een lijst met andere punten, maar misschien, als ik daar ooit nog zin aan heb... :P

Is trouwens al wat ouder (bijna een jaar), dus kan zijn dat mijn Engels toen wat minder was :P
TL2R :P
Hardtraxx Veteran
last seen 1 day ago
Henk-Jan wrote:TL2R :P
Ooggetuigenverslag Defqon.1 2011 - De andere zijde
Hardtraxx Veteran
last seen 1 day ago
Haha :P
Haat aan lappen tekst !!
Hardtraxx Veteran
last seen 1 day ago
Henk-Jan wrote:Haha :P
Haat aan lappen tekst !!
Bedoel meer dat het tl;dr is, niet TL2R :P
Hardtraxx Veteran
last seen 1 day ago
Oh >.< ach zit zelfde gedachte achter.
Hardtraxx Veteran
last seen Aug 2025
Steffnov wrote:
Daveytl wrote:Niks mis met het Engels, heb er tenminste geen hinder aan ondervonden. Overigens ook vermakelijk om te lezen.
Probeerde het zo objectief mogelijk te houden, maar wel met deze insteek. Als je meningen erin gaat gooien, dan is het minder snel serieus te nemen.

Overigens heb ik hem dus nooit afgemaakt, misschien dat er later wel meer meningen in waren geslopen.
Had ook het gevoel dat dit een soort introductie was voor het geloof. Maar omdat er op het begin staat dat je niemand wilt 'kwetsen' viel het mij op dat er vrijwel alleen maar feiten stonden :P
Hardtraxx Veteran
last seen 1 day ago
Daveytl wrote:Had ook het gevoel dat dit een soort introductie was voor het geloof. Maar omdat er op het begin staat dat je niemand wilt 'kwetsen' viel het mij op dat er vrijwel alleen maar feiten stonden :P
Je weet hoe snel sommigen opgefokt kunnen raken he :P Maar goed, dat is gewoon een algemene disclaimer, en hoe zou jij het vinden als datgene waar je je hele leven in hebt gelooft, zo de grond in word gestampt met feiten. Dan word je vanzelf agressief :P
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Dit topic dwaalt van Hardstyle af, dus gaat naar offtopic.
Hardtraxx Veteran
last seen Aug 2025
Als het ontkracht wordt met feiten, hoe kun je dan agressief raken? Feiten zijn feiten toch?!
Hardtraxx Veteran
6402 posts member since 2010
last seen Dec 2013
Dakpan wrote:Horen stukken over gelovigen trouwens niet in cryptozoologie?
Hardtraxx Veteran
last seen 1 day ago
Daveytl wrote:Als het ontkracht wordt met feiten, hoe kun je dan agressief raken? Feiten zijn feiten toch?!
Zijn wel meer feiten die blind ontkend worden. And you know it. Omdat ze het niet onder ogen willen zien.