Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 17:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Josh-T schreef:
en ipv demo winnaars kun je zelf ook op zoek gaan naar beginnend talent.

Een demo-winnaar is denk ik wel een goed plan, vooral als je bijvoorbeeld 1 plek laat winnen door eigen keuze en 1 publiekskeuze. Zo nodigen mensen bijvoorbeeld vrienden uit om te stemmen, die dan ook het feest en de line-up komen te zien, en dit kan alleen maar in je voordeel werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 18:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zou zelf sowieso niet denken aan 3 headliners als je voor het eerst een feest wilt organiseren. Ik zou dan kiezen voor 2 headliners. Laten we zeggen Coone en B-Front. Daarnaast neem je nog een iets minder bekende artiest, die ook wat goedkoper is, zoals iemand van Theracords of inderdaad Solutio & The I's. Dan lijkt mij een contest inderdaad sowieso slim, aangezien het voor degene die gewonnen hebben ook leuk is en dat lijkt mij ook niet duur / gratis. Als je er daar 2 van uitkiest heb je al 5 artiesten. 2 contest winnaars en de goedkopere artiest kunnen bv anderhalf uur draaien en de 2 headliners beide een uur. Dan zit je op 6,5 uur en dan kan je het feest bijvoorbeeld om 11 uur laten beginnen zodat de mensen niet te lang hoeven te wachten op de trein etc. Sowieso moet je zoals Dark Pact al zei met een goed concept komen, iets wat mensen aanspreekt en natuurlijk niet te prijzige tickets. Munten kan je dan bijvoorbeeld wel iets duurder doen, bv 2,5 euro per munt (1 munt = 1 biertje). Moeilijke lijkt mij dan om al de kosten af te wegen en er ook voor zorgen dat je winst maakt, ook al is dat de eerste (paar) keer niet zo belangrijk imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 18:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Ik weet wel bijna zeker dat dat niet in een budget past Urban ;)
Hoe veel wil je bijvoorbeeld vragen voor een kaartje? Hoeveel man verwacht je? Wat is het budget voor de artiesten? Hoe veel kost de zaal? Hoeveel betaal je voor de beveiligers? Laat je sponsors betalen?

Allemaal vragen die je jezelf moet stellen. Hoe veel wil je op het eind van de rit over hebben? Wil je de vrijwilligers een beloning geven om het eventueel nog een keer te doen?

Daar stel je me idd een erg goede vraag! Als je 500 x 10 euro aan kaartjes verkoopt, en drankomzet gemiddeld 20 euro p.p. , heb je 15.000 euro omzet iig. Maar de kosten...
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 18:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kosten afwegen is juist erg makkelijk. Uiteindelijk is niks moeilijk, behalve 1 ding: de mensen moeten er zijn.
2,50 voor een muntje is te veel voor een klein feestje. Ik zou zelf eerder denken aan €2,00.
Voor 1 muntje heb je water, bier of fris. Voor 2 munten een mixdrankje & de sterkere drank.

Denk er ook aan dat het niet altijd zo is dat je alles van de muntenomzet mag houden. Dit zijn dingen die je afspreekt met de locatie.

Ik probeer het namelijk zo te regelen dat ik gratis op de locatie kan, en dat ik 20% van de muntenomzet krijg & alle entree. Zo houdt je het risico een beetje lager dat je veel verlies gaat lijden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 18:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

urbandesigner schreef:
Daveytl schreef:
Ik weet wel bijna zeker dat dat niet in een budget past Urban ;)
Hoe veel wil je bijvoorbeeld vragen voor een kaartje? Hoeveel man verwacht je? Wat is het budget voor de artiesten? Hoe veel kost de zaal? Hoeveel betaal je voor de beveiligers? Laat je sponsors betalen?

Allemaal vragen die je jezelf moet stellen. Hoe veel wil je op het eind van de rit over hebben? Wil je de vrijwilligers een beloning geven om het eventueel nog een keer te doen?

Daar stel je me idd een erg goede vraag! Als je 500 x 10 euro aan kaartjes verkoopt, en drankomzet gemiddeld 20 euro p.p. , heb je 15.000 euro omzet iig. Maar de kosten...

Een tientje is een mooie prijs, daar zat ik zelf ook aan te denken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 18:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hmm inderdaad slim bekeken met die munten :).
En de grens om ergens heen te gaan lijkt me niet zo hoog met 10 euro :).

Alleen is de marketing erg lastig, je zou kunnen denken aan:
Nieuwsberichten op Hardtraxx en Partyflock
Winacties op Hardtraxx en Partyflock
Flyeren/posters in de regio
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 18:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

urbandesigner schreef:
Hmm inderdaad slim bekeken met die munten :).
En de grens om ergens heen te gaan lijkt me niet zo hoog met 10 euro :).

Alleen is de marketing erg lastig, je zou kunnen denken aan:
Nieuwsberichten op Hardtraxx en Partyflock
Winacties op Hardtraxx en Partyflock
Flyeren/posters in de regio

Via via mensen uitnodigen, en op twitter/facebook etc.
Waarschijnlijk is je vriendengroep aanwezig en alle mensen die je kent uit het dorp en uit andere dorpen, heb je al snel minimaal 200 man binnen. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 18:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sociale media zoals Facebook & Twitter zijn ideaal: gratis & effectief.
Flyeren op feesten wil ik ook graag doen, bijvoorbeeld bij Wish Outdoor, of in de locale discotheek.
Is toch wat persoonlijker dan een advertentie, en je hebt de zekerheid dat mensen het zien.

Kosten lopen dan wel wat op, maar als je niet adverteert krijg je ook geen mensen binnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 18:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik zou dr ook n regionale dj neer zetten wanneer je verwacht wanneer er zowat alleen volk uit de regio komt, waar ik wel vanuit zou gaan als t je eerste feest is.

Wanneer er een dj uit de buurt komt draaien kosten deze (bijna) niks, plus deze trekken weer een hoop volk mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 18:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hier in zoetermeer staat nog een discotheek te huur :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 19:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat sowieso slim is om eerst een prijsopvraag te doen voor bepaalde DJ's die je interessant lijken. (is trouwens wel zo chic om die niet hier neer te zetten).
Ik zou inderdaad kijken naar 1 a 2 headliners die qua prijs niet te veel zijn, maar wel veel mensen trekken. Headhunterz etc zijn erg duur, maar geven wel de garantie voor een volle zaal, daar moet je goed rekening mee houden.

De truc is vooral om eigenlijk de een artiest te zoeken die eigenlijk net een paar bekende tracks heeft gemaakt, maar niet te veel kost. Misschien een Adaro, Code Black of Frequencerz in je line-up?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 19:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Wat sowieso slim is om eerst een prijsopvraag te doen voor bepaalde DJ's die je interessant lijken. (is trouwens wel zo chic om die niet hier neer te zetten).
Ik zou inderdaad kijken naar 1 a 2 headliners die qua prijs niet te veel zijn, maar wel veel mensen trekken. Headhunterz etc zijn erg duur, maar geven wel de garantie voor een volle zaal, daar moet je goed rekening mee houden.

De truc is vooral om eigenlijk de een artiest te zoeken die eigenlijk net een paar bekende tracks heeft gemaakt, maar niet te veel kost. Misschien een Adaro, Code Black of Frequencerz in je line-up?

Goede tip :)
HHZ is idd duur, maar je weet wel bijna zeker dat de zaal vol is. Maar het reclame maken lijkt me sowieso wel het belangrijkst, en je moet het natuurlijk ook mond op mond proberen :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 19:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

urbandesigner schreef:
Khadber schreef:
Wat sowieso slim is om eerst een prijsopvraag te doen voor bepaalde DJ's die je interessant lijken. (is trouwens wel zo chic om die niet hier neer te zetten).
Ik zou inderdaad kijken naar 1 a 2 headliners die qua prijs niet te veel zijn, maar wel veel mensen trekken. Headhunterz etc zijn erg duur, maar geven wel de garantie voor een volle zaal, daar moet je goed rekening mee houden.

De truc is vooral om eigenlijk de een artiest te zoeken die eigenlijk net een paar bekende tracks heeft gemaakt, maar niet te veel kost. Misschien een Adaro, Code Black of Frequencerz in je line-up?

Goede tip :)
HHZ is idd duur, maar je weet wel bijna zeker dat de zaal vol is. Maar het reclame maken lijkt me sowieso wel het belangrijkst, en je moet het natuurlijk ook mond op mond proberen :).



wil je t echt commercieel doen of echt voor vrienden + liefhebbers??

met hhz heb je dan straks t probleem dat mensen alleen voor hem komen
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 19:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Meer voor vrienden en liefhebbers. En ik ga met m'n entreeprijs ook niet boven de 15 euro zitten ;). Een commercieel tintje is natuurlijk niks mis mee, maar dat is zeker niet m'n hoofddoel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 19:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

urbandesigner schreef:
Meer voor vrienden en liefhebbers. En ik ga met m'n entreeprijs ook niet boven de 15 euro zitten ;). Een commercieel tintje is natuurlijk niks mis mee, maar dat is zeker niet m'n hoofddoel.


dan zou ik iig geen hhz neerzette
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 19:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Komt de sfeer ook niet ten goede, aangezien je dan veel volk krijgt wat niet beweegt, totdat HHZ komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 19:15 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Ik weet wel bijna zeker dat dat niet in een budget past Urban ;)
Hoe veel wil je bijvoorbeeld vragen voor een kaartje? Hoeveel man verwacht je? Wat is het budget voor de artiesten? Hoe veel kost de zaal? Hoeveel betaal je voor de beveiligers? Laat je sponsors betalen?

Allemaal vragen die je jezelf moet stellen. Hoe veel wil je op het eind van de rit over hebben? Wil je de vrijwilligers een beloning geven om het eventueel nog een keer te doen?


Kaartjes prijs moet je denk ik afstemmen op het aantal personen dat jij denkt dat er komt en dat het uit kan.
Je weet nooit van te voren hoeveel man er komt, maar je kunt wel een kleine inschatting maken denk ik.
En ik denk dat je wel sponsoren moet zoeken want als je alles uit eigen zak moet betalen gaat het je denk ik nog wel vies tegen vallen.
En ik zou persoonlijk de vrijwilligers een avondje gratis drinken doen en dan na die tijd nog ff met elkaar gaan borrelen ofzo.
Want het blijven toch vrijwilligers ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 19:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

urbandesigner schreef:
Komt de sfeer ook niet ten goede, aangezien je dan veel volk krijgt wat niet beweegt, totdat HHZ komt.

Toch zul je ze misschien wel nodig hebben wil je de zaal volkrijgen. Zeker een eerste feest. Er zijn nu wekelijks feesten van formaat, dus de concurrentie is moordend. De weekenden dat er geen groot feest gepland staat barst het van XXlerators, Eclipse-avonden, Inception, etcetera..
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 19:34 
 

In de zomer een evenement organiseren moet je niet doen. Het is al veel te druk met evenementen en privé feestjes. Je kan het beter in de winter doen in een minder actieve periode. Ik samen met nog een paar andere (niet-)hardtraxxers organiseer het evenement kick off, kijk maar in de link in mijn sig. Een beetje praktijk ervaring hebben wij wel dus ik kan proberen je wat te helpen. Reclame is iig echt het allerbelangrijkste.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 21:10 
 

Toevellig waren ik en een maatje van me ook al bezig om een feestje te gaan organiseren hier in de buurt.
Pakken de eerste editie niet heel groot aan. Met een paar amateur dj's 1 a 2 upcoming dj's en 1 headliner.
Hebben nu een locatie gevonden met een capiciteit van 550 mensen. Vind ik prima voor een eerste feestje :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 21:15 
 
Hardtraxxer

Wel grappig om te lezen :) Hier in mijn woonplaats is er ook een discotheekachtige tent waar je zelf je feest mag organiseren. Het doel is wel om zoveel mogelijk mensen te krijgen en in ruil krijg je paar honderd euro als ik mij niet vergis :) Of percentage van de omzet dacht ik :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 23:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb het voordeel dat mijn pa de Zwarte Cross zo ongeveer is begonnen, en hij was de eerste die een feestje deed met alleen maar DJ's. En de Unity-stands had hij ook een primeur mee. Dus die heeft wel wat ervaring waar ik gebruik van kan maken, en waar je eventueel ook wel vragen over kunt stellen indien je informatie nodig hebt :P
En hij wil ook zien hoeveel ruimte er nog ligt in deze 'branche'.

Ik ben zelf ook erg benieuwd hoeveel ruimte er nog is voor dit, en het lijkt me erg leuk & leerzaam om dit mee te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 23:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zorg dat er veel dames aanwezig zijn. Wil ook wel is helpen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2012 02:29 
 

Ik kan je wellicht helpen omdat mijn MBO Studie Evenementenorganisatie is, nu zit ik er allang niet meer maar er is genoeg blijven hangen dat wel.

Zorg allereerst dat je altijd noteert met wie je wanneer waarover hebt gesproken. Mbt. afspraken is dit erg belangrijk (zwart op wit dingen).
Draaiboeken zijn belangrijk, wanneer ga je wat plannen.. wanneer moet iets afzijn etc etc. (kwestie van realistich nadenken)
Maak een contactpersonen boek (telefoonnummers en adressen van bedrijven, vrijwilligers)
Probeer good-will los te maken. (zorg dat bijv. de opbrengst naar een Goed Doel gaat.. hier zijn bedrijven al sneller geneigd wat van de prijs af te doen of meer te sponsoren)
Zorg voor goede publicity
Heb sluitposten en begroot 3x.. (tegenvallende begroting, normale begroting en positieve begroting)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2012 19:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sorry voor de bump mensen, maar is het een goed idee om het in de plaatselijke dancing te organiseren?
Dan hoef je niet meer aan geluid, licht, dj gear, barren en beveiliging te denken.
En wat zou een goede afspraak kunnen zijn om ook geld uit de drank omzet te halen?
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic