Chukkels schreef:
Dankzij Feyenoord-'supporters' en de ME kan de Klassieker waarschijnlijk volgend seizoen weer niet met uitsupporters gespeeld worden. Dit in verband met de rellen die zich voor hebben gedaan bij de finale voor de beker voor beloften tussen Feyenoord en Vitesse. Feyenoord-'supporters' gooiden met vuurwerk naar het uitvak, waar onder andere ouders met jonge kinderen zaten. Ook liepen ze constant te schelden en spreekkoren te roepen. Uiteindelijk greep de ME in, maar deed dit op achterlijke wijze door direct in te slaan op de uitdagende relschoppers.
Dit is wellicht slecht nieuws voor Ajax, dat zich voorbeeldig had gedragen tijdens het kampioensfeest, waarnaa beloofd werd dat er gekeken werd of uitsupporters weer naar de Klassieker konden. Dankzij de Feyenoord-'supporters' en het schandalige optreden van de ME, ligt dit plan echter op losse schroeven.
Ik wil nu niet direct het gedrag van mijn medesupporters goedpraten, maar als we eerst maar eens orde op zaken gaan stellen door de gebeurtenissen in de juiste volgorde te zetten, krijgen we misschien ook wat meer begrip voor de Feyenoord "supporters"
Om te beginnen is het sowieso al bizar dat men de fans van beide ploegen pal naast elkaar neerzetten. Niet erg slim, maar goed. Dan wordt er wat geprovoceerd natuurlijk, maar actie=reactie dus dit ging uiteraard wel over en weer. Voor de aftrap (bij opkomst van de spelers) werd er vuurwerk afgestoken. Goed dat mag niet, maar laten we daar nou aub niet al te kinderachtig over doen. Van vuurwerk naar spelers/supporters toegooien was toen nog to-taal geen sprake. Van wat ik heb begrepen werd een steward beroofd van z'n jas, ook niet echt netjes natuurlijk, maar na een kwartier begon de boel weer aardig te zakken qua hitsigheid.
Dus komt, na een half uur, als er helemaal niets meer aan de hand is, ineens de ME het Feyenoord vak op. Jullie hebben de beelden gezien en ik denk dat dit wel voor zich spreekt. Lekker zielig over de "vrouwen en kinderen" op het Vitesse vak beginnen, maar geen enkele haan die kraait naar de vrouwen en kinderen op het Feyenoord vak? Daar gaan we:
- een jochie van 8 wordt op de rug van z'n vader geslagen door de ME
- een meisje van 13 brak haar enkel door de overdreven charges
- een jongen op krukken wordt geslagen, de mensen die hem willen helpen worden vervolgens ook zonder pardon geslagen en getrapt
- zelfs mensen die nog opzij wilden stappen, krijgen onnodige klappen van de stokken en schilden
- en zoals heel duidelijk te zien op de beelden, na die charge breekt de totale pleuris uit op het vak (mensen vliegen naar beneden, vallen op de grond, kunnen geen kant meer op)
Ik ben iemand die niet gauw agressief wordt, maar als ik zo onrechtvaardig en gewelddadig behandeld zou worden, dan gaan er bij mij ook wat stoppen losslaan. Alleen al bij het bekijken van dat filmpje werd ik witheet. Bizar hoe de ME zich denkt dit te kunnen veroorloven.
En ja, daarna werd er idd het veld op gegooid en zelfs het Vitesse vak in... Laat ik daar kort over zijn: dat hoort ook niet, klaar. Maar de agressie werd zelf in de hand gewerkt door de ME, en de kortzichtige organisatie die zo slim was om die 2 vakken pal naast elkaar te zetten. Ik denk dat dit stukje van een Feyenoord-supporter die erbij was wel genoeg zegt
Citaat:
Agenten met platte pet die even later het vak betraden spraken tegen de woedende supporters ook hun onbegrip uit. Zij hadden ook geen goed woord over voor het schandalige gedrag van de ME en spraken over haantjesgedrag binnen de Mobiele Eenheid.
Maar wie is nou degene die hier heeft gefaald? De Feyenoord-supporters of de organisatie en politie-chefs? Nou hebben enkele idioten met een stadionverbod (die gister wel aanwezig waren) er natuurlijk wel een beetje hun steentje eraan bijgedragen, maar de aanleiding van al het buitensporige geweld was een schandalig optreden van de ME. De getuigen en videobeelden liegen daar ook niet om.
Ik ben benieuwd wat de gevolgen hiervan zijn. Gezien Aboutalebs tunnelvisie en angsthazenbeleid verwacht ik inderdaad dat we voorlopig weer op een hoop onzinmaatregelen kunnen rekenen. Erg sneu dat het zo moet lopen.
Oh ja en hier moest ik ook om gniffelen
Citaat:
Dit is wellicht slecht nieuws voor Ajax, dat zich voorbeeldig had gedragen tijdens het kampioensfeest, waarnaa beloofd werd dat er gekeken werd of uitsupporters weer naar de Klassieker konden.
Want daar liep het na afloop op het museumplein op rolletjes en moest de ME totaal niet in actie komen

Pot verwijt de ketel-verhaal. Net zo kortzichtig als het verhaal in vele media over de wedstrijd van gisteren.