The Anim0l schreef:
die grote mond valt best mee en scheids e.d. de schuld geven is miss wel vaak gebeurt maar vaak ook terecht en die bullshit over de knvb is al helemaal onzin.
en ik als supporter zal het eerlijk toegeven als iets fout gaat bij ajax en schuif zelden de schuld in de schoenen van de scheids, mits het een wedstrijd beslissend moment geweest is.
Grote mond komt ieder jaar weer terug bij de supporters.
Scheids de schuld geven kan ik me best iets bij voorstellen zeker op een beslissend moment, maar bedenk dan ook hoe vaak je de scheidsrechter wel mee hebt als ajax zijnde.
Scheidsrechters in nederland fluiten de laatste tijd echt ruk, maar daar de schuld op afschuiven is een beetje triest mijns inziens.
The Anim0l schreef:
volgens mij waren er supporters van feyenoord die van alles gingen eisen tegen het bestuur dat ze expres moesten gaan verliezen....en als ze die dan ook verliezen met spelers die geen inzet hebben getoond
dan kan je idd dat soort uitspraken verwachten. dus het is niet 'onze' schuld dat die uitspraken zijn gedaan. en godenzonen zijn het allang niet meer in mijn ogen.
Supporters hebben toen bij de spelers geeist te verliezen van twente, zodat ajax niet dankzij ons kampioen zou worden.
Voor Feyenoord was het seizoen al over, er was voor ons niks meer te winnen en voor ajax alles te verliezen.
Op deze manier voor Feyenoord een perfect stukje voetbal humor.
Andersom zou dit precies het zelfde zijn geweest. Rotterdam en Amsterdam gaat gewoon niet samen.
Maar het feit dat die ene wedstrijd wordt gezien als de wedstrijd die Ajax het kampioenschap heeft gekost vind ik nogal kortzichtig.
Ze hebben zelf punten laten liggen en daarmee het kampioenschap toen verloren. Je kon bovendien niet verwachten dat Feyenoord even ging winnen van Twente op dat moment.
The Anim0l schreef:
over het algemeen gedragen wij ons echt wel. denk dat de feyenoord supporters een slechtere reputatie hebben dan ajax supporters.
dat ze die bus moeste slopen vind ook lame dat zoiets moet. maar zie het ook dat het waarschijnlijk een kleine groep is en om dan gelijk een hekel te krijgen aan de hele club....
supporters van elke club sloopt wel iets, is het dan ook een reden om iedereen maar te haten?
Wat ik dus zei, veroordeel of beoordeel geen individu. De groep in het algemeen wordt hiervoor verantwoordelijk gezien.
Als je als ajax supporter naar rotterdam mag, wat vorig jaar een heel issue was maargoed dat is een andere discussie, zou ik het niet voor mijzelf en de hele club gaan verpesten door dit soort gedrag.
Feyenoord heeft vanuit het verleden inderdaad een reputatie wat betreft rellen en dat soort dingen,
maar de laatste 5 jaar zijn er volgens mij niet echt noemenswaardige dingen gebeurd vanuit de Feyenoord kant.
Praat dat gedrag ook niet goed, maar bij wedstrijden als de Beker finale, kun je het alleen maar verpesten voor de toekomst.