Chukkels schreef:
Ik blijf het grappig vinden dat mensen denken dat Ajax 'gewoon' even verliest in de eigen Arena. Utrecht en ADO waren incidenten, waren wedstrijden waarbij de tegenstander meer gebrand was op een overwinning dan de Amsterdammers. Dat gaat nu echt niet gebeuren in een wedstrijd die alles of niets is. Ajax zal nu ook top gemotiveerd zijn, de supporters zijn het en de spelers zijn kwalitatief gewoon een stapje verder. Als het echt moet, dan staat Ajax er echt wel. Dan maakt het niet uit of AC Milan op bezoek komt of dat Twente op bezoek komt. De focus ligt op Ajax - Twente en daar zullen de spelers dan ook 110% voor geven, in tegenstelling tot een wedstrijdje Ajax - ADO, waar ze (onbegrijperlijkerwijs) maar op 70% van hun kunnen zaten.
Klopt. Resultaat halen tegen Ajax in de Arena is gewoon moeilijk, klaar. Ik word ook een beetje moe van dat gezeik 'lucky' en 'Ajax is niet in vorm'. Klopt als een bus! MAAR dit is zeker GEEN garantie dat Twente zomaar even wint in de Arena. Vooral niet 15 mei, dat zal een orkaan van lawaai worden. De sfeer is de laatste jaren bij de topduels altijd hartstikke goed vooral vanaf 'Zuid'. (Ik spreek uit ervaring) Dat wordt echt niet lekker voetballen voor Twente ondanks de kwaliteitsimpulsen Ruiz, Janssen, Douglas en het voordeel dat Twente genoeg heeft bij een gelijkspelletje.
Ik hoop alleen dat Ajax niet te maken krijgt met arbitrale fouten of blunders van jonge spelers... Want zodra het 0-1 wordt in de tweede helft bijvoorbeeld dan kan Ajax 't shaken ben ik bang.