Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 122  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2011 20:25 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Mertens zou juist goed zijn. Veel beter dan Ebecillio en Ozbiliz bij elkaar...

Als ze Mertens halen, krijg je volgend seizoen een (basis)team met:
Vermeer
Blind/Boilesen
Anita
Enoh
Mertens
Eriksen

Dat zijn dus al 6 plekken die fysiek niet heel veel zullen voorstellen volgens de 'kenners' van de praatprogramma's, en dan is het nog maar de vraag wie de plekken van V/D Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Sulejmani & De Jong zal bezetten..Neem aan dat Vertonghen en V/D Wiel er in ieder geval wel weg van zijn na dit seizoen.

Denk dat ze beter op zoek kunnen gaan naar fysiek sterke (kopsterke) spelers
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2011 20:29 

Hardtraxx Veteran

Chukkels schreef:
Khadber schreef:
Want Ajax heeft nog 10 buitenspelers rondlopen? Ik geloof dat Frank de Boer gewoon zijn beste 11 opstelt en als zij daarbij horen is dat gewoon zo. Bovendien vind ik ze echt zo slecht nog niet. Ik kijk overigens geen volledige wedstrijden, maar in de samenvattingen komen ze vaak genoeg voor en ook op de radio hoor ik vaak genoeg hun naam vallen.

Natuurlijk horen ze erbij, we hebben namelijk niks rondlopen dat beter is. :')
Treurige constatering, maar waarom denk je dat Ajax op zoek is naar een buitenspeler? Omdat de huidige buitenspelers (nog) niet aan het gewenste niveau voldoen.

Het is maar wat je het niveau van Ajax vindt om heel eerlijk te zijn. Europese top is het niet en je kunt niet constant pareltje ala vd Vaart en Sneijder opleiden. Komt echt wel goed met die twee, ze zijn nog maar jong en die komen er echt wel.

het lijkt me nuttiger ipv die achterlijke koopwoede die Ajax bijna weer de rode cijfers in drukte (op het verkoop van Suarez na, anders was dit bizar groot geweest).
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2011 21:41 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Chukkels schreef:
Khadber schreef:
Want Ajax heeft nog 10 buitenspelers rondlopen? Ik geloof dat Frank de Boer gewoon zijn beste 11 opstelt en als zij daarbij horen is dat gewoon zo. Bovendien vind ik ze echt zo slecht nog niet. Ik kijk overigens geen volledige wedstrijden, maar in de samenvattingen komen ze vaak genoeg voor en ook op de radio hoor ik vaak genoeg hun naam vallen.

Natuurlijk horen ze erbij, we hebben namelijk niks rondlopen dat beter is. :')
Treurige constatering, maar waarom denk je dat Ajax op zoek is naar een buitenspeler? Omdat de huidige buitenspelers (nog) niet aan het gewenste niveau voldoen.

Het is maar wat je het niveau van Ajax vindt om heel eerlijk te zijn. Europese top is het niet en je kunt niet constant pareltje ala vd Vaart en Sneijder opleiden. Komt echt wel goed met die twee, ze zijn nog maar jong en die komen er echt wel.

het lijkt me nuttiger ipv die achterlijke koopwoede die Ajax bijna weer de rode cijfers in drukte (op het verkoop van Suarez na, anders was dit bizar groot geweest).

Ajax heeft dankzij de CL de transfer van Suarez helemaal niet nodig gehad, dus het is onzin wat je zegt. Ajax is financieel gezond, in tegenstelling tot PSV, wat CL moet halen om niet in de problemen te komen.
Het niveau wat Ajax nastreeft is de beste spelers van de Eredivisie te hebben, of in ieder geval op elke positie een van de beste 3 spelers van de competitie op die positie te hebben. Als je met Twente en PSV wil concurreren kun je echt niet aankomen met deze 2 jeugdspelers. PSV heeft Doedelzak en Lens, Twente heeft Ruiz. Nou is het logisch dat je deze spelers niet weg kan halen bij Twente en PSV, dus moet je kijken wat er in de subtop beter is of in het buitenland. En dat is Martens wel degelijk.
Tijd mogen Ebicilio en Ozblic wel degelijk krijgen, maar dan wel ergens waar ze zich kunnen ontwikkelen. Ajax 1 is GEEN plek om te rijpen, als je er in komt, moet je er staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2011 21:51 

Hardtraxx Addict

Agree met Chukkels.

En zeker als half Ajax1 wegloopt van de zomer mag er best wat worden ingekocht imo...
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2011 21:58 

Hardtraxx Veteran

En je vergelijkt nu volgens jou 2 mindere spelers van Ajax met de beste 2 spelers van andere teams in de top 3. Goed vergeleken!
Ajax heeft Eriksen, De Jong (geen eens een spits) en Stekelenburg die uitblinken. Je punt?

Je kan niet op iedere plek een betere speler hebben. Het feit is dat deze gasten niet uitblinken, maar wel goed meedraaien in Ajax, wat op het moment gewoon zijn wedstrijden wint. Niets aan de hand dus. Maar ga vooral kopen, die Mertens voor 8 mln. Ik hoop van harte dat je ze terugverdient, maar ik vind het eigenlijk weggegooid geld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2011 22:11 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
En je vergelijkt nu volgens jou 2 mindere spelers van Ajax met de beste 2 spelers van andere teams in de top 3. Goed vergeleken!
Ajax heeft Eriksen, De Jong (geen eens een spits) en Stekelenburg die uitblinken. Je punt?

Je kan niet op iedere plek een betere speler hebben. Het feit is dat deze gasten niet uitblinken, maar wel goed meedraaien in Ajax, wat op het moment gewoon zijn wedstrijden wint. Niets aan de hand dus. Maar ga vooral kopen, die Mertens voor 8 mln. Ik hoop van harte dat je ze terugverdient, maar ik vind het eigenlijk weggegooid geld.

Ik snap ook wel dat je niet op elke positie de beste speler kan hebben, maar waar Ruiz en Dzsudzsak elke wedstrijd gemiddeld een 7 tot een 8 halen, halen Ebicilio en Ozbilic hooguit een 6 en gemiddeld gezien een 5,5. Dat is gewoon niet goed genoeg. Als je alleen samenvattingen kijkt, zie je van de aanvallers alleen maar de goede dingen, of tenminste vooral de goede dingen. Beide spelers zijn nog lang niet explosief genoeg en lijden veel te veel balbezit. Beide spelers zijn nog lang niet zo beslissend voor Ajax als Ruiz en Dzsudzsak voor hun clubs doen. Die spelers heb je wel nodig. En als je in de positie bent om zo'n speler te halen, zeker met het oog op de vertrekkende mensen, dan moet je dat gewoon doen. Want de buitenspelers die Ajax nu heeft (of Sulejmani na), komen dit seizoen en ook volgend seizoen zeker niet eens in de buurt van de kwaliteiten die Ruiz en Dzudzsak hebben. En dat is Ajax onwaardig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2011 23:05 

Donateur

Als je alleen die jonge jongens hebt kan je nog zoveel geduld hebben, resultaat komt er gewoon niet en kom je in hetzelfde traject terecht als Feyenoord. Dan kan je er beter voor zorgen dat je alvast een speler met ervaring maar vooral kwaliteit voor diezelfde positie hebt en dat het talent rustig gebracht kan worden als stand-in, en eer je kwalitatief voldoet aan de eisen van ajax1 dat je dan ook mag spelen. En als het nou om 1 positie zou gaan dan is dat ook niet zo'n punt, maar we hebben het hier over de halve selectie incl de gehele voorhoede. Zeker nu El Ham totaal van t padje is...
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2011 23:06 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Zeker nu El Ham totaal van t padje is...

Die is waarschijnlijk nog meer van het padje, dan ik gemiddeld op een feest :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2011 23:27 

Hardtraxx Veteran

Maar ik blijf bij mijn standpunt: waarom zou je ze vervangen? Het enige wat Ajax nodig lijkt te hebben is een normale spits die wat doelpunten kan maken. En stel dat je ze persé wil vervangen, waarom dan persé met Mertens oid? Waarom kun je niet zoals Twente een beetje slimmer scouten? (alhoewel die met Janko ook geen beste hebben atm).

En nogmaals mijn punt: Ajax heeft bepalende spelers op andere posities. Ik noem een vertongen, stekelenburg en eriksen. Die zijn samen prima vergelijkbaar met de klasse van Ruiz en Dzudzak, want bij zowel Twente als PSV zijn er ook prima zwakke plekken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2011 23:29 

Bierkoning

Vermeer
Blind/?? Alderweireld ?? Boilesen
De Zeeuw Eriksen De Jong
Sulejmani ?? Ebicilio/??

voor de ?? hebben ze eigenlijk nieuwe spelers nodig, ik zie Blind niet zo graag rechtsback en ik zou ook niet zo 1,2,3 wetem wie Vertongen moet vervangen (er vanuit gaande dat hij net als VD Wiel vertrekt)
ik ben ook niet echt fan van Ebicilio maar als het moet dan kan ie spelen.

Een nieuwe spits en centrale verdediger lijkt me toch wel een must voor volgend jaar :)
Ze mogen die Sigthorsson van AZ wel halen voor de spitspositie :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2011 23:35 

Donateur

Khadber schreef:
Maar ik blijf bij mijn standpunt: waarom zou je ze vervangen? Het enige wat Ajax nodig lijkt te hebben is een normale spits die wat doelpunten kan maken. En stel dat je ze persé wil vervangen, waarom dan persé met Mertens oid? Waarom kun je niet zoals Twente een beetje slimmer scouten? (alhoewel die met Janko ook geen beste hebben atm).

En nogmaals mijn punt: Ajax heeft bepalende spelers op andere posities. Ik noem een vertongen, stekelenburg en eriksen. Die zijn samen prima vergelijkbaar met de klasse van Ruiz en Dzudzak, want bij zowel Twente als PSV zijn er ook prima zwakke plekken.

Waarom dan wel Boerrigter? Dat lijkt me met alle respect echt geen spits die hunnie beter kan maken, of het verschil gaat maken op momenten dat het echt moet. Leuk om zo'n jongen erbij te hebben, maar hij zal niets extras kunnen brengen, zoals op dit moment sowieso niemand iets extra's brengt bij ajax. En zo iemand heb je gewoon in de voorhoede nodig om kampioen te worden. Vorig jaar hadden ze Suarez, en hadden ze echt de enorme pech dat Twente een onvoorstelbaar goed seizoen had want anders waren ze dankzij Suarez kampioen geworden.

Tuurlijk moet je het ook allemaal de tijd geven, aan de andere kant haalden ze in de hoofdstad voor het laatst een titel toen ik nog geen haar op mn piemel had, dus die mogen nu zo langzaam toch wel wat meer effectief korte termijn beleid voeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2011 23:43 

Bierkoning

een mooi rijtje spelers die Ajax wellicht zou kunnen halen:

Assaidi (Heerenveen)
Mertens (Utrecht)
Sightorsson (AZ)
Tadic (Groningen)
Matavz (Groningen) maar die gaat volgens mij al weg
Goossens (NEC) al is dat niet echt een buitenspeler en ook geen spits
Armenteros (Heracles)

en zo kan ik nog wel ff doorgaan :P
Maarja er loopt iig genoeg rond in de eredivisie!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2011 00:36 

Ja, of Messi
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2011 09:56 

Artiest

Ze hebben alleen een spits nodig en die verdediging moeten ze aanpakken. Dan word je gewoon kampioen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2011 10:34 

Hardtraxx Veteran

Gouweleeuw of Kieftebeld zou een goede zijn als Vd Wiel weggaat :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2011 11:16 

Hardtraxx Elite

Chukkels schreef:
dawasiknie schreef:
Helemaal niets in Rotterdom...

Ik ben het voor het eerst op voetbalgebied met je eens! :thumbsup:

hebben we toch gister mooi gedaan hier in venlo ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2011 11:21 

Hardtraxx Addict

Twente (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2011 13:36 

Artiest

El Hamdaoui kan makkelijk eredivisie top aan, die man heeft ook bij de Spurs gespeeld he.
Er is alleen een wezenlijk verschil tussen de top van de erdivisie aan kunnen, of bij een topploeg kunnen spelen in de erdivisie.
Ajax is gewoon een aparte druk en sfeer die hij dit seizoen ternauwernood heeft overleefd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2011 13:47 

Artiest

Project 141 schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
El Hamdaoui kan makkelijk eredivisie top aan, die man heeft ook bij de Spurs gespeeld he.
Er is alleen een wezenlijk verschil tussen de top van de erdivisie aan kunnen, of bij een topploeg kunnen spelen in de erdivisie.
Ajax is gewoon een aparte druk en sfeer die hij dit seizoen ternauwernood heeft overleefd.

En andere spelers (zoals bijv. Mertens) kunnen dit wel aan? Iedereen roept al dat hij gehaald moet worden, ik denk dat dat gewoon weer hetzelfde verhaal kan worden, waarna hij naar een subtop vertrekt en daar weer de sterren van de hemel speelt.

Geen idee of Mertens dat aan kan, als je zo denkt haal je nooit spelers binnen >.<
Als Ajax hem binnen haalt kun je altijd nog zien hoe die jongen om kan gaan met de mentaliteit en de fysieke en mentale druk van een "kampioensploeg".
Lijkt me een logische stap dat een speler wie het goed doet bij Utrecht, of welke ploeg dan ook, naar een top club gaat in de Eredivisie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2011 14:10 

Artiest

Project 141 schreef:
En wil je dan miljoenen betalen voor een speler waarvan je niet weet of hij het aankan, of je eigen spelers of niet zo dure talenten de kans geven (bijv Castaignos.)?

Je moet dat risico toch nemen... als je nooit spelers van lagere ploegen in Nederland koopt loop je soms pareltjes mis.
Kijk naar Overmars, Van Nistelrooy, Kuijt, Cocu, Huntelaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2011 14:26 

Artiest

Project 141 schreef:
Project 141 schreef:
En wil je dan miljoenen betalen voor een speler waarvan je niet weet of hij het aankan, of je eigen spelers of niet zo dure talenten de kans geven (bijv Castaignos.)?

Je moet dat risico toch nemen... als je nooit spelers van lagere ploegen in Nederland koopt loop je soms pareltjes mis.
Kijk naar Overmars, Van Nistelrooy, Kuijt, Cocu, Huntelaar.

Ik snap dat je spelers van de subtop moet kopen, maar is het in dit geval ook slim. Neem als voorbeeld Sulejmani, hij speelt nu aardig, maar is hij zijn transferprijs en al dat wachten waard?

Dat was een domme zet van Ajax, want dat geld betaal je alleen voor echte top spelers. Voor een paar mil kun je zo'n speler wel binnen halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2011 14:41 

Artiest

ze moeten ook helemaal geen mertens kopen, Ajax heeft genoeg buitenspelers, ze moeten een spits halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2011 14:58 

Artiest

Project 141 schreef:
Wie? Willen jullie misschien Koevermans ruilen tegen El Hamdaoui? :P

Ik ben voor Feyenoord, dus ik kan alleen een Bahia ofzo aanbieden :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2011 15:14 

Artiest

Project 141 schreef:
Project 141 schreef:
Wie? Willen jullie misschien Koevermans ruilen tegen El Hamdaoui? :P

Ik ben voor Feyenoord, dus ik kan alleen een Bahia ofzo aanbieden :lol:

Doe er een Happymeal bij en je hebt een deal :D

Fuck yeah, nu nog de ploegen overhalen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2011 15:20 

Artiest

Project 141 schreef:
Hmm tsja heeft Feyenoord nog wel genoeg geld in de kas voor een Happymeal? :P Want het moet er natuurlijk wel eentje met fritesaus zijn :list:

desnoods betaal ik de happy meal zelf, met een mcflurry erbij als bedankje.
Alles als Bahia maar weg gaat :D
Vorige  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 122  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic