Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 122  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 15:29 

Artiest

schelden met kanker is normaal in de samenleving geworden, dat doen Ajacieden tegenover Feyenoorders en vice versa. De voorbeelden die jij noemt staan los van dit verhaal, kan met niet voorstellen dat immers met "Kanker Ajacied." meer mensen beledigt dan Vertonghen met "Kut kakkerlakken." Beide hebben dingen gedaan die niet door de beugel kunnen en beide verdienen een straf, Vertonghen kreeg 3 wedstrijden schorsing waarvan 1 voorwaardelijk dacht ik, dus dan zou dat voor Immers ook moeten gebeuren en dan is toch iedereen weer tevreden lijkt me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 15:34 

Hardtraxx Veteran

Gelukkig beslist de KNVB het en niet jullie :)
Zal wel een lekkere straf worden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 15:35 

Hardtraxx Veteran

Voelen Feyenoorders zich geassocieerd met kakkerlakken? Ik heb meerdere mensen in m'n vriendengroep die daar heel anders over denken.
Voelen mensen zich geassocieerd met kanker? Ja. Voelen mensen zich geassocieerd met Joden? Ja. Voelen mensen zich geassocieerd met het Jodenjagen? Ja.

Dit gaat veel dieper dan alleen het woord. Dit gaat over het kwetsen van mensen die door een hel zijn gegaan door de ziekte, de oorlog of door die gasgeluiden. Natuurlijk wat Vertonghen deed was absoluut niet goed te praten en hij werd terecht geschorst, maar heb je daar ook maar 1 iemand mee gekwetst of echt pijn gedaan? Nee. Immers en Vicento doen dat met deze uitspraken absoluut wél en daarom zou hier ook een zwaardere strafmaat voor moeten staan.

Dat het niet gericht is op die mensen die door deze woorden echt getroffen zijn, maakt dan helemaal niet uit. Met deze teksten beledig je een groot deel van de samenleving en daar moet tegen opgetreden worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 15:40 

Hardtraxx Veteran

Het is puur een kwestie van interpretatie. Laat de KNVB maar lekker beslissen, hierover doorgaan heeft ook weinig zin.
Als je dit op een rationele manier bekijkt is het totaal wat anders dan wanneer je het emotioneel doet, Dus ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 15:41 

Artiest

Wil niet een open deur in trappen, maar waarom moeten Ajacieden bij hetzelfde vergrijp als wat een Ajax speler een jaar geleden heeft gedaan, meteen zo melodramatisch doen. Janken om het woord wat jullie zelf waarschijnlijk ook gebruiken, hypocriet gedoe...
Ik vind dat jullie een beetje lopen te zeuren op het moment, hij zei hetzelfde alleen 1 woord was niet "kut", maar "kanker". Niemand hier die mij gaat overtuigen dat als hij kut zei jullie niet evenveel zouden zeiken, het gaat jullie hier helemaal niet om het woord dat hij gebruikt, maar om het feit dat het jullie club betrekt en dat mag bij Feyenoord en PSV of Twente, want dan is het "hilarisch!", maar bij Ajax is het "schandalig!"

Schelden met kanker en spotten met kanker is een groot verschil en de Nederlandse samenleving snapt het nog niet helemaal, maar sommige mensen denken dan ook niet normaal na.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 16:01 

Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:
schelden met kanker is normaal in de samenleving geworden, dat doen Ajacieden tegenover Feyenoorders en vice versa. De voorbeelden die jij noemt staan los van dit verhaal, kan met niet voorstellen dat immers met "Kanker Ajacied." meer mensen beledigt dan Vertonghen met "Kut kakkerlakken." Beide hebben dingen gedaan die niet door de beugel kunnen en beide verdienen een straf, Vertonghen kreeg 3 wedstrijden schorsing waarvan 1 voorwaardelijk dacht ik, dus dan zou dat voor Immers ook moeten gebeuren en dan is toch iedereen weer tevreden lijkt me.

dit dus! ik vind het woord ook niets meer waard om eerlijk te zijn. Normaal als iemand je ergens voor uitmaakte met het k-woord kon dat mij dat best raken. Tegenwoordig niet meer. Het wordt idd als bijvoegelijk naamwoord. Alles is tegenwoordig kanker vet, kanker dope, kanker dit kanker dat. Dus ik kan best begrijpen dat kut en kanker bijvoorbeeld vrijwel niets meer van elkaar verschillen

en of er nou kut of kk wordt gezegd. Het is toch fout en zal toch bestraft worden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 16:05 

Hardtraxx Veteran

Ik snap wel dat je soms scheld met kanker, maar kankervet/kankergaaf/kankerlekker snap ik niks van.
Dan is het alleen maar om iets te versterken, of om stoer te doen of zo.
Ook vandaag weer, was aan het werk in de Super de Boer, komen er van die kinderen die dan gelijk gaan schelden met kankerlijer en zo. Gelijk weggestuurd, DOEI! :list:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 16:13 

Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:
Wil niet een open deur in trappen, maar waarom moeten Ajacieden bij hetzelfde vergrijp als wat een Ajax speler een jaar geleden heeft gedaan, meteen zo melodramatisch doen. Janken om het woord wat jullie zelf waarschijnlijk ook gebruiken, hypocriet gedoe...
Ik vind dat jullie een beetje lopen te zeuren op het moment, hij zei hetzelfde alleen 1 woord was niet "kut", maar "kanker". Niemand hier die mij gaat overtuigen dat als hij kut zei jullie niet evenveel zouden zeiken, het gaat jullie hier helemaal niet om het woord dat hij gebruikt, maar om het feit dat het jullie club betrekt en dat mag bij Feyenoord en PSV of Twente, want dan is het "hilarisch!", maar bij Ajax is het "schandalig!"Schelden met kanker en spotten met kanker is een groot verschil en de Nederlandse samenleving snapt het nog niet helemaal, maar sommige mensen denken dan ook niet normaal na.

Daarom krijg ik ook een steeds grotere schijthekel aan Ajacieden :P
Het is gewoon een club zonder gevoel, in mijn ogen dan.
Als het maar een beetje kut gaat (3e plaats) staan jullie 9 van de 10 keer al met de zakdoekjes klaar om trainer nummer weetikhoeveel in 10 jaar weg te sturen. En het is altijd maar pech en niet eerlijk?
En zodra het weer goed gaat zijn jullie zo arrogant en hoor je dat allemaal niet meer.

Ik weet ook dat Feyenoord niet z'n beste seizoen mee maakt, en ondanks de aantal verloren wedstrijden en natuurlijk de 10-0 tegen PSV, ben ik altijd positief gebleven en achter mijn club blijven staan en hopen op betere tijden.
Ik zie het al bij vrienden van me die ajacied zijn. Ze verliezen 2 wedstrijden en ook hoor ze maar door blijven huilen wat voor grafclub het wel niet is. En zodra het weer goed gaat gaan ze een beetje zielig lachen om Feyenoord.
En ik weet dat hier wel meer van dat soort types zitten. Dat noem ik gewoon Gloryhunters!

En ook heerlijk gelijk de aanval op Dawasikni inzetten na zijn opmerking :D
+1 voor dawasikni
-1 voor boos reagerende ajacieden
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 16:49 

Donateur

- Wij zijn niet graag kakkerlakken maar jullie wel graag joden, gezien alle vlaggetjes, verwijzingen en "waar komen joden toch vandaan"-liedjes van vakkie 410. De term jodenjacht zou ik daarom ook niet zo heel erg letterlijk nemen.
- In Den Haag is kanker inderdaad een term die wat meer geaccepteerd wordt dan in de rest van dit land.

Ik vind wel gewoon, als je prof bent dat je dit soort dingen niet moet roepen. En dit gaat inderdaad wel wat verder dan "het zijn maar kutkakkerlakken". Lexje zal zijn gepaste straf wel krijgen, ajacieden moeten nu echter niet moord en brand gaan schreeuwen aangezien die keihard stonden te cheeren toen Vertonghen een liedje over ons zong. Zijn dat toevallig dezelfde figuren die in zo'n mooi shirt van AFCA.nl lopen? :kiss2: Het hoort zeker niet, maar Immers zal hier ongetwijfeld op zn vingers voor worden getikt door de KNVB maar ook ADO zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 16:54 

Hardtraxx Veteran

Reactie van Immers over dit incident
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 17:14 

Hardtraxx Veteran

Ik snap de comotie niet helemaal en verder is er geloof ik geen kanker uit zijn mond gekomen?
Gek he, dat hij Ajax inmiddels associeert met ''joden'' als het grootste deel van de de supportersgroep zich tegenwoordig lijkt te manen dat zij joden zijn. Superjoden etc. Gek he dat hij hier beetje op inspeelt?

Een gepaste reactie ook trouwens er niet omheen draaien en zeggen dat je fout zat, maar wel duidelijk gemaakt dat er geen boodschap achter zat ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 17:16 

Donateur

BlaBlaBlaBlaBla

Whine.

Het is voetbal; daar hoort schelden bij!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 17:24 

Hardtraxx Veteran

Dikke discussies hier weer. :P
Zoals Gijpie zal zeggen:
"Tja, het is niet zo ingewikkeld, je kan winnen, gelijk spelen of verliezen."
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 17:25 

Hardtraxx Veteran

Laat hem mooi dingen roepen, als hij dat wil, het is alleen totaal onprofessioneel. Snap ook best het enthousiasme en de overdrevenheid na zo'n wedstrijd, als je als echte Hagenees tegen Ajax scoort. Ach, schorsing van 2 wedstrijden en het is weer klaar. Ajax moet eerst maar naar zichzelf kijken, leek nergens op gister. En ADO daarentegen is gewoon met een fantastisch seizoen bezig en verdiend qua voetbal echt wel een 5e plaats, ze spelen misschien zelfs het beste voetbal van Nederland op het moment.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 17:25 

Hardtraxx Crew

Parvuz schreef:
Zoals Gijpie zal zeggen:

Maar het probleem is, bij elke club hebben ze een trainer lopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 17:27 

Hardtraxx Veteran

wootum schreef:
Parvuz schreef:
Zoals Gijpie zal zeggen:

“Weetje waar dat aan ligt, dat ligt aan het feit, dat namelijk, bij iedere club waar ik kwam, ze een trainer hadden.” Hihihi “Is dat normaal dan?”
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 17:27 

Hardtraxx Crew

Parvuz schreef:
wootum schreef:
Parvuz schreef:
Zoals Gijpie zal zeggen:

“Weetje waar dat aan ligt, dat ligt aan het feit, dat namelijk, bij iedere club waar ik kwam, ze een trainer hadden.” Hihihi “Is dat normaal dan?”

Hij kent het ook nog uit zn kop ook :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 17:28 

Hardtraxx Veteran

Dat joden gebeuren boeit me ook weinig, dat zing ik zelf ook.
Gaat meer om dat hij kankerajacied zei. Dat mag van mij lekker bestraft worden! Net zoals Jantje bestraft werd.
Klaar lesje geleerd! Laat het schelden maar lekker aan de supporters over! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 18:03 

Immers :') Vieze ** tokkie
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 18:19 

Hardtraxx Veteran

Almighty schreef:
Immers :') Vieze ** tokkie

Met deze reactie maak je duidelijk dat je niks meer of minder dan Immers bent :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 18:20 

Kan mij dat verrotten :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 18:28 

Hardtraxx Veteran

wootum schreef:
Parvuz schreef:

Hij kent het ook nog uit zn kop ook :P

Natuurlijk. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 18:28 

Hardtraxx Veteran

Speelkwartier is over :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 18:38 

Hardtraxx Veteran

En hier hebben we het al. De Joodse gemeenschap gaat zich ermee bemoeien.

Citaat:
Na Lex Immers heeft ook John van den Brom zijn excuses aangeboden bij Ajax. De trainer van ADO Den Haag was te zien in een filmpje, waarin supporters van de Haagse club luidkeels leuzen zongen over de Amsterdamse club. Na de 3-2 zege in het Kyocera Stadion gingen spelers en een deel van de technische staf mee in het roepen van antisemitische teksten.

De Amsterdamse zender AT5 sprak maandagmiddag met een schuldbewuste Van den Brom. Hij liet weten Ajax al gebeld te hebben om zijn verontschuldigingen aan te bieden. De club die Van den Brom onder contract had staan als speler en jeugdtrainer heeft de excuses geaccepteerd. De aanklager betaald voetbal van de KNVB gaat de opnames bekijken van het supportersfeestje.

Ook ADO-middenvelder Lex Immers zong en danste vrolijk mee. Behalve Van den Brom lieten ook ploeggenoot Charlton Vicento en assistent-trainer Maurice Steijn zich toezingen op het buffet. Immers maakte inmiddels al excuses, kreeg een boete opgelegd van ADO en kan rekenen op een vooronderzoek van de KNVB. “Ik heb me volledig mee laten slepen in de euforie na de bijzondere overwinning”, zei Immers al.

Update 17:23 uur - Israël-centrum wil schorsingen Immers en Van den Brom
Het Centrum voor Informatie en Documentatie over Israël (CIDI) heeft maandag in een brief aan de KNVB om een schorsing gevraagd voor middenvelder Lex Immers en trainer John van den Brom van ADO Den Haag. Met die informatie komt het Algemeen Dagblad. Volgens directeur Ronny Naftaniel hebben beiden een aandeel gehad in het beledigen en kwetsen van Joden.

"Hoewel wij begrijpen dat de leuzen tegen Ajax gericht zijn, is het kwalijk dat dit over de rug van de Joden gebeurt", aldus Naftaniel. "In het verleden zijn zulke kwetsende leuzen in het stadion stilzwijgend getolereerd; nu zijn deze echter ook op straat te horen. Dat is des te kwalijker nu zich steeds vaker incidenten voordoen waarbij daadwerkelijk is overgegaan tot vandalisme tegen synagoges en geweld en bedreiging van herkenbare Joden op straat."
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2011 18:43 

Hardtraxx Veteran

Chukkels schreef:
Citaat:
"Hoewel wij begrijpen dat de leuzen tegen Ajax gericht zijn, is het kwalijk dat dit over de rug van de Joden gebeurt", aldus Naftaniel.

Ze begrijpen dat het puur tegen Ajax is gericht en niet tegen het Joodse geloof, maar toch moet er geschorst worden vanwege antisemitisme? Ik wordt hier zo moe van. :yawn:
Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 122  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic