Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1176, 1177, 1178, 1179, 1180, 1181, 1182 ... 1290  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2020 23:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dat het standbeeld van Julius Caesar in Velzeke vernield is door tuig. :mad:

Elk standbeeld eigenlijk. Zelf al is het een standbeeld van een schurk zoals Leopold II, blijf je er met je fikken af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2020 08:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Dat het standbeeld van Julius Caesar in Velzeke vernield is door tuig. :mad:

Elk standbeeld eigenlijk. Zelf al is het een standbeeld van een schurk zoals Leopold II, blijf je er met je fikken af.


En dit dan:
https://tweakers.net/nieuws/168442/github-gaat-term-master-niet-meer-gebruiken-wegens-negatieve-associatie.html

Dat is echt doorslaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2020 10:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Dat het standbeeld van Julius Caesar in Velzeke vernield is door tuig. :mad:

Elk standbeeld eigenlijk. Zelf al is het een standbeeld van een schurk zoals Leopold II, blijf je er met je fikken af.


Echt belachelijk inderdaad! Ze zijn compleet gek geworden..
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2020 11:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:


Dan mag een master bedroom ook niet meer..
Mag je ook geen masteropleiding meer doen op de universiteit
etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2020 12:04 
 
Hardtraxx Veteran

Ondanks dat je weet dat er meer gaat volgen sta ik er toch iedere keer weer van te kijken hoever dit gaat. Wat is het soms toch ook een kut maatschappij waarin we leven xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2020 12:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Of master-slave servers hebben :lol:

Ze focussen zich te veel op het verleden en kijken amper naar de toekomst.
Alsof ze denken dat als ze alle associatie met racisme verwijderen het nooit heeft bestaan ofzo. Standbeelden, ons cultuur en termen die onder de loep komen, niet meer gebruikt mogen worden met als doel dat straks niemand het er over heeft. Ohja, tuurlijk. Zo kom je van racisme af.

Buiten het feit dat al heel vaak racisme met discriminatie worden verward...
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2020 12:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoe moet ik nu mijn SM hobby voorzetten!!? :mad: :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2020 13:27 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Of master-slave servers hebben :lol:

Ze focussen zich te veel op het verleden en kijken amper naar de toekomst.
Alsof ze denken dat als ze alle associatie met racisme verwijderen het nooit heeft bestaan ofzo. Standbeelden, ons cultuur en termen die onder de loep komen, niet meer gebruikt mogen worden met als doel dat straks niemand het er over heeft. Ohja, tuurlijk. Zo kom je van racisme af.

Buiten het feit dat al heel vaak racisme met discriminatie worden verward...

Straks gaan ze geschiedenisboeken uit de bibliotheek verbranden omdat er een hoofdstuk in staat over het slavernijverleden.. Gaan ze websites DDOSen omdat er info over te vinden is en worden leraren en historicus sen bedreigd omdat ze er oververtellen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2020 13:47 
 
Hardtraxxer

Suggesties voor een nieuwe naam voor MOH?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2020 13:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nattehond schreef:
Straks gaan ze geschiedenisboeken uit de bibliotheek verbranden omdat er een hoofdstuk in staat over het slavernijverleden.. Gaan ze websites DDOSen omdat er info over te vinden is en worden leraren en historicus sen bedreigd omdat ze er oververtellen..

Lekker overdrijven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2020 14:07 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Lekker overdrijven.

Ow sorry, ik zal de volgende keer duidelijk erbij vermelden dat het sarcastisch was..
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2020 14:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Lekker overdrijven.

Mwa, dat voorbeeld van Tweakers.net alleen al is al ronduit belachelijk. En dan hebben we het enkel over het woord 'master' en niet eens iets wat echt affiniteit met slavernij heeft.

Basshunterzz schreef:
Ondanks dat je weet dat er meer gaat volgen sta ik er toch iedere keer weer van te kijken hoever dit gaat. Wat is het soms toch ook een kut maatschappij waarin we leven xd

Maatschappij van de snowflakes. :thumbsup: Krijg je ervan als je maar aan alles en iedereen gehoor en een podium blijft geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2020 14:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Vraag me heel sterk af of dit voortkomt uit daadwerkelijke klachten van de gebruiker of gewoon bedacht is door de directeur om maar te laten zien "kijk wij zijn anti-racistisch". Denk eerlijk gezegd dat laatste.
patrickjeb schreef:
Lekker overdrijven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2020 15:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denk dat je het ook niet moet bekijken uit 'Nederlands' oogpunt. Het is een Amerikaans bedrijf waar deze dingen momenteel gevoeliger liggen dan bij ons. Volgens mij is dit ook opgepakt door de CEO zelf en niet verandert omdat er kritiek op was. Daarnaast zie ik het probleem ook niet, maar zoals met zwarte piet; Als er mensen zijn die hier wel hinder van ondervinden, waarom dan dat vasthouden aan 'het mag niet anders dan ik gewend ben'? Niet dat dit voor dit punt persee geldt, omdat ik niet het idee heb dat hier kritiek op was.

pim0412 schreef:
Maatschappij van de snowflakes. :thumbsup:

Je hebt snowflakes die alles een andere naam willen geven en je hebt snowflakes die janken dat iets geen andere naam mag hebben. Gejank in beide 'kampen'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2020 15:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Vraag me heel sterk af of dit voortkomt uit daadwerkelijke klachten van de gebruiker of gewoon bedacht is door de directeur om maar te laten zien "kijk wij zijn anti-racistisch". Denk eerlijk gezegd dat laatste.
patrickjeb schreef:
Lekker overdrijven.


Heel veel bedrijven doen dit, zie het maar als een domino effect.
Owee als je bedrijf het niet doet, dan word je bestempeld.

Je ziet het heel erg in game-publishers waardoor alles nu dus is uitgesteld om stil te staan bij dit geval.
Maar als je vraagt waar hun ethics waren toen het hele gebeuren in Hongkong startte weten ze niets van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2020 15:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Sarabande schreef:
Vraag me heel sterk af of dit voortkomt uit daadwerkelijke klachten van de gebruiker of gewoon bedacht is door de directeur om maar te laten zien "kijk wij zijn anti-racistisch". Denk eerlijk gezegd dat laatste.
patrickjeb schreef:
Lekker overdrijven.


Heel veel bedrijven doen dit, zie het maar als een domino effect.
Owee als je bedrijf het niet doet, dan word je bestempeld.

Je ziet het heel erg in game-publishers waardoor alles nu dus is uitgesteld om stil te staan bij dit geval.
Maar als je vraagt waar hun ethics waren toen het hele gebeuren in Hongkong startte weten ze niets van.

Doet me denken aan Blizzard inderdaad. Ze hadden hun livestream van vorige week over de nieuwe WoW expansion uitgesteld voor onbepaalde tijd, maar hebben vorig jaar wel een professionele Hearthstone speler een ban van een jaar gegeven omdat hij een statement maakte voor Hong Kong.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2020 16:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
pim0412 schreef:
Maatschappij van de snowflakes. :thumbsup:

Je hebt snowflakes die alles een andere naam willen geven en je hebt snowflakes die janken dat iets geen andere naam mag hebben. Gejank in beide 'kampen'.

Nou, dan klopt de benaming toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2020 10:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

3 keer gestoken door een mug in 2 dagen tijd, terwijl ik daar normaal amper last van heb. Misschien wilden ze nog de laatste restjes amfetamine uit mijn bloed halen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2020 11:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordy schreef:
3 keer gestoken door een mug in 2 dagen tijd, terwijl ik daar normaal amper last van heb. Misschien wilden ze nog de laatste restjes amfetamine uit mijn bloed halen?


Die muggen waren echt bizar. Heb echt van die zieke plakkaten op m'n enkels :lol: Die slapen de komende dagen ook niet meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2020 12:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Jordy schreef:
3 keer gestoken door een mug in 2 dagen tijd, terwijl ik daar normaal amper last van heb. Misschien wilden ze nog de laatste restjes amfetamine uit mijn bloed halen?


Die muggen waren echt bizar. Heb echt van die zieke plakkaten op m'n enkels :lol: Die slapen de komende dagen ook niet meer.


:lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2020 00:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hier momenteel nog weinig last van gelukkig terwijl ik altijd met mijn raam open slaap.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2020 00:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Laatst op mijn kamer een briljante hor geïnstalleerd, doet wonderen :cool: . Daarvoor had ik een andere hor maar die liet soms nog wel eens een mug ontsnappen maar was al verademing t.o.v. zonder hor. Heb wel eens 15 muggen kapot kunnen meppen in één nacht. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2020 13:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

joostmakaay schreef:
Johan Derksen
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2020 16:45 
 
Hardtraxxer

makrooy schreef:
joostmakaay schreef:
Johan Derksen


Waarom? Ben oprecht geïnteresseerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2020 16:58 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Kijk 90% van de keren ben ik het ook wel met hem eens en hij heeft nou eenmaal grove humor e.d. en dat moet ook kunnen, vind dat zelf ook grappig. Maar die "grap" sloeg een beetje dood gezien de huidige situatie en dat moment.

Het was gewoon in deze situatie niet gepast en dan krijg je nou eenmaal backlash. Maar in plaats van dat hij dan toegeeft dat het niet helemaal gepast was gaat hij er vol tegenin, en dat is het foute.

Offensive humor is prima, maar als je het in een situatie zoals deze doet en in die vorm dan is het gewoon niet gepast bij het gros van de mensen, en dan komt het heel anders over. In zo'n situatie moet je ook eerlijk zijn imo en toegeven dat het niet gepast was. Dat wil niet zeggen dat hij compleet moet stoppen met dat soort grappen, maar gewoon iets beter moet nadenken wat hij in die situaties zegt.

Maar dit valt wss weer weg want het is altijd of kamp complete censuur en cancel of kamp hij moet kunnen zeggen wat hij wilt. En beide kanten hebben voor een deel gelijk maar ook voor een deel compleet niet.
Vorige  1 ... 1176, 1177, 1178, 1179, 1180, 1181, 1182 ... 1290  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic