Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1147, 1148, 1149, 1150, 1151, 1152, 1153 ... 1290  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2019 13:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zou willen dat ik dagelijks 100 kon rijden op de snelweg, wat een downies rijden er tegenwoordig rond joh. Voor mij zal er weinig veranderen dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2019 14:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Nuracore schreef:
Nederland heeft economische gezien al een grote status op de wereld en zeker in de EU.
Hey sou goed voor de markt zijn als we hier ook koploper kunnen zijn

De Gouden Eeuw, tóén had Nederland pas een grote status op de wereld.


Eens:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2019 14:14 
 
Hardtraxx Veteran

Teemong/Fresku :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2019 15:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pannenkoek schreef:
Ik zie het probleem niet zo, het scheelt je volgens onderzoek overdag per uur op de snelweg gemiddeld 6 minuten en 30% benzine.


Ik maak ongeveer 50000KM per jaar. 25000km woon-werk, 5000km prive en de rest onder werktijd.
Dan gaan die minuten echt wel wat uitmaken. In de praktijk heb ik ook ondervonden dat mijn woon-werk-woon rit me ongeveer 20 minuten extra kost wanneer ik niet harder dan 100kmh rijdt. Doe dat x5 en je zit 100 minuten per week langer in de auto. Dus ja, ik trek het me best wel aan.
De minuten onder werktijd boeien me niet zoveel, behalve als ik een keer een uitgelopen klus heb en vanaf daar nog snel terug naar mijn standplaats moet. Ook dan is het lekker als je gewoon 130kmh kan rijden.

Pannenkoek schreef:
Zelfs al kan het klimaat je werkelijk geen reet schelen (wat ik bijzonder kortzichtig vind), dan heeft het nog steeds een positief effect op de verkeersveiligheid,

Ik geef niet veel om het klimaat, maar ik durf te wedden dat ik vele malen 'groener' leef dan de gemiddelde Nederlander (gasvrij huis met warmtepomp en A+ isolatie, hybride auto en een euro6 diesel auto voor de deur).

Maar los daarvan, het is gewoon in ontiegelijk veel onderzoeken eruit gekomen dat de snelheidsverlaging 130->100 gewoon nauwelijks effect heeft. Dát is mijn irritatiepunt. Symboolpolitiek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2019 17:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De boeren die het grootste probleem zijn kunnen schreeuwen, het land hinderen en gemeentehuizen inrijden en dan mogen ze doorgaan zoals ze al deden. Mogelijk gaat 130 > 100 helpen, maar pak het grote probleem dan aan en neem maatregelen daar tegen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2019 19:54 
 
Hardtraxx Veteran

Tering koud
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2019 22:26 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Men weet dat 130 > 100 tijdelijk is en is zodat er huizen e.d. kunnen worden gebouwd zodat de stikstofnorm maar wordt gehaald? Maar goed, bedank je bouwvakkers en boertjes maar ;). Je had makkelijk 130 kunnen rijden en huizen kunnen hebben maar vooral de boerenbedrijvigheid zorgt BY FAR voor de meeste stikstof en willen geen centimeter inleveren.

Bedank daarnaast je regering maar (links en rechts) dat ze er zo lang over hebben gedaan om wijzigingen door te voeren. Nu moet het in een klap, in plaats van dat ze het geleidelijk over de laatste 6 jaar deden. En al heel gauw zie je hun verdwijnen in het kamp dat met de boeren, bestuurders, bouwvakkers en over het algemeen het boze volk staat. Dat terwijl ze het zelf hebben veroorzaakt. Geeft ook wel weer aan hoe weinig Nederlanders daadwerkelijk een idee hebben hoe politiek werkt en door populisme heen zien, dat was echt pijnlijk duidelijk bij dat boerenprotest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2019 00:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Men weet dat 130 > 100 tijdelijk is

Hahahahah
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2019 00:16 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Broken Balance schreef:
Men weet dat 130 > 100 tijdelijk is

Hahahahah


Het is zo toegezegd, maar goed, jij weet het natuurlijk beter.

Er is nou eenmaal een hoge vraag naar huizen en andere bouwprojecten, en die kunnen niet gerealiseerd worden omdat de overheid het stikstofgehalte niet omlaag heeft gehaald in de laatste 6 jaar na instelling van hun eigen maatregel. Nu moet het allemaal op het laatst zodat er maar gebouwd kan worden. Boeren geven niet toe, bouwvak geeft niet toe, dus nu maar dit om het tijdelijk op te lossen.

Als het niet tijdelijk was had de VVD namelijk niet toegestemd ;). Inlezen is moeilijk. Ook al is deze snelheid economisch totaal niet schadelijk zoals veel mensen roepen. Het gaat vooral om vrachtwagens en die rijden niet hoger dan 100 dus die ondervinden geen hinder. En gezien de verkeersstroom hier beter door wordt is het alleen maar positief. Het gaat er niet eens om dat het wat verschil maakt, het maakt op dit moment genoeg verschil zodat er gebouwd kan worden, daarom doen ze het.

Ik durf ook 100% te wedden dat niemand zo sympathiek naar de boeren was als ze wisten dat dit uiteindelijk ging gebeuren omdat zij hun zin kregen. Iets met de lasten gezamenlijk dragen.

Uiteindelijk is het gewoon allemaal gekomen door uitstelgedrag. Als je toch alles blijft afschieten en niet wat wilt inleveren, dan komen er uiteindelijk wel geforceerde maatregelen. Ziehier. Er zijn landen die kleiner zijn dan Nederland die nog schoner zijn en er aan verdienen. En nog vinden wij het moeilijk/niet nodig.

Of anderzijds, kijk naar Noorwegen, produceren enorm veel groene stroom en verkopen dat gewoon door aan andere landen, ook Nederland. Wat nou geen voorbeeld/niet winstgevend. Man wat kunnen wij janken, wegkijken, uitstellen, dwarsliggen en conservatief zijn :lol:.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2019 14:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nou poeh poeh "wij".
Dat vind ik ook zo'n misselijke beschuldiging.
Net als dat elke automobilist een rechtse VVDer/FVDer is die niks om het milieu wil geven. Yeah right. Meteen dat wijzende vingertje, iedereen over 1 kam scheren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2019 15:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
ULTIMO schreef:
Broken Balance schreef:
Men weet dat 130 > 100 tijdelijk is

Hahahahah


Het is zo toegezegd, maar goed, jij weet het natuurlijk beter.

Kwartje van kok?


Broken Balance schreef:

En gezien de verkeersstroom hier beter door wordt is het alleen maar positief. Het gaat er niet eens om dat het wat verschil maakt, het maakt op dit moment genoeg verschil zodat er gebouwd kan worden, daarom doen ze het.



En hoezo zou de verkeersstroom beter worden? Ook zoiets.
Men roept dat vaak maar de dag is langer dan de ochtend en avondspits.
Overdag (rond het middaguur) kan ik gewoon met 130kmh doorvlammen over de snelweg.

Verder is dat verschil natuurlijk vooral een papieren maatregel. De echte winst haal je bij de boeren zoals jij zelf al zegt. Maarja dat zijn hardwerkende Nederlanders waar we vanaf moeten blijven dus pakken we de rest van werkend Nederland maar met een symbolische maatregel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2019 15:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De maatregelen die nu genomen zijn, zijn alleen bedoeld voor om de bouw op korte termijn weer op gang te helpen. De echte oplossingen voor de lange termijn, waar ongetwijfeld de boeren veel meer mee te maken gaan krijgen, worden pas volgend jaar bekend gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2019 21:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik steun onze boeren
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2019 21:28 
 

Alm1ghty schreef:
Ik steun onze boeren

ik ook, als ze wat minder gaan vervuilen
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2019 21:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
Verder is dat verschil natuurlijk vooral een papieren maatregel.


Papieren maatregel van een zogenaamd probleem op papier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2019 21:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Citaat:
Verder is dat verschil natuurlijk vooral een papieren maatregel.


Papieren maatregel van een zogenaamd probleem op papier.

Dat ook nog eens ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2019 22:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fc Den Bosch...
De ‘supporters’, de trainer en de club zelf...
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2019 22:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Fc Den Bosch...
De ‘supporters’, de trainer en de club zelf...


Wat een triest gebeuren daar idd
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2019 10:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

jeffrey2107 schreef:
Alm1ghty schreef:
Ik steun onze boeren

ik ook, als ze wat minder gaan vervuilen

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2019 20:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Fc Den Bosch...
De ‘supporters’, de trainer en de club zelf...


Nou precies. Wat een schande is dat geworden zeg die club. Opdoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2019 17:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het black friday gespam lijkt weer begonnen te zijn :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2019 17:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vorig jaar op black friday een paar Nikes voor € 40,- op de kop getikt, dus kom maar door met het gespam haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2019 18:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

jeffrey2107 schreef:
Alm1ghty schreef:
Ik steun onze boeren

ik ook, als ze wat minder gaan vervuilen


Wat vervuilen ze dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2019 19:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De PlAnEeT
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2019 22:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Het black friday gespam lijkt weer begonnen te zijn :thumbdown:

Ik zoek nog een leuke deal voor een TV, dus voor de verandering sta ik er nu wel voor open :D
Vorige  1 ... 1147, 1148, 1149, 1150, 1151, 1152, 1153 ... 1290  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic