Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1128, 1129, 1130, 1131, 1132, 1133, 1134 ... 1290  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2019 16:41 
 
Hardtraxx Veteran

Luchtvochtigheid maakt ook een groot verschil. Rond de 30 in NL vind ik bijvoorbeeld 'irritanter' dan 38+ in een land waar het normaal is dat het 38+ graden is de hele zomer. Droge warmte > benauwde warmte for me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2019 16:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Luchtvochtigheid wordt ook wel overrated hier hoor. Ja wij hebben iets meer luchtvochtigheid dan bijvoorbeeld een Spanje of Kroatië, maar dat verschil is echt niet zo groot als mensen zeggen. Of je moet heel erg landinwaarts gaan maar. Het is eerder iets psychologisch dat het hier warmer lijkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2019 17:24 
 
Hardtraxx Veteran

Sterke placebo dan, elk jaar is het verschil duidelijk te merken. Ben er ook over gaan zoeken (luchtvochtigheid) nadat ik het al jaren merkte, niet andersom, dus het kan niet zo zijn dat ik het sterker ervaarde omdat ik het gelezen en het mezelf dus aanpraatte. Kan in het buitenland met temperaturen tegen de 40 prima tegen de warmte, zweet nooit, nooit hoofdpijn, en zo snel als het de 25 passeert in NL gaat m'n lichaam altijd tegenwerken. Is denk ik vaak ook omdat het na 2-3 mooie dagen gaat onweren hier, dan word het weer een dag 15 graden kouder dan de dag ervoor en daarna gaat het weer omhoog. Dat onregelmatige steeds.

Ik geloof echt niet dat die luchtvochtigheidsshit overrated is, maandje geleden was het een dag warm, hele dag voelde ik me prima, 's avonds had het geonweerd en heb toen een uurtje gelopen. Was toen +- 10 graden kouder dan op diezelfde middag, maar de lucht was broeierig. Zweet zat echt op plekken waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden. Gister tikte het de 30c aan, maar was droog, tshirt/enz allemaal gortdroog na thuiskomen. Herhaal dat 100x en dan kom ik toch echt tot de conclusie dat dat dus echt wel uitmaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2019 18:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is niet zozeer placebo, maar thuis heb je nog werk, verplichtingen en dergelijke. Op vakantie kom je voor je rust. Dus ja ik geloof er wel in dat dat een groot rol speelt op je gevoel voor temperatuur.

En ik weet niet of je die voorbeeld temperaturen overdrijft maar 25 kan niet eens met 100% luchtvochtigheid aanvoelen als 40. Dus denk dat er bij jou iets anders speelt. Persoonlijk heb ik last bij 30+, buiten of binnenland. Enige voordeel aan vakantie is dat ik kan afkoelen maar ben ook wel eens meer landinwaarts (waar luchtvochtigheid zelfs nog lager is), en dat was pure hell. Nergens kans om af te koelen en geen fijne zeewind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2019 18:45 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Het is niet zozeer placebo, maar thuis heb je nog werk, verplichtingen en dergelijke. Op vakantie kom je voor je rust. Dus ja ik geloof er wel in dat dat een groot rol speelt op je gevoel voor temperatuur.

En ik weet niet of je die voorbeeld temperaturen overdrijft maar 25 kan niet eens met 100% luchtvochtigheid aanvoelen als 40. Dus denk dat er bij jou iets anders speelt. Persoonlijk heb ik last bij 30+, buiten of binnenland. Enige voordeel aan vakantie is dat ik kan afkoelen maar ben ook wel eens meer landinwaarts (waar luchtvochtigheid zelfs nog lager is), en dat was pure hell. Nergens kans om af te koelen en geen fijne zeewind.


Dat zeg ik niet, ik bedoel dus dat ik vaak meer last heb van een benauwde 25c, dan een droge 40c. Dus vochtigheid bij mij een grotere rol speelt in hoe naar weer voelt dan temperatuur zelf. Mijn douche kan ook tot 60c, en ik zou willen dat die warmer kon. :lol: Kwam ook een keer ter sprake en diegene keek me ook aan alsof ik een aliën ben. En als ik hem koud zet, ga ik na 5 seconden een soort van hyperventileren en moet ik koste wat kost onder die douche uit. Terwijl m'n stiefpa elke dag koud doucht. Geen idee hoe de intensiteit van het aanvoelen van temperaturen bij personen zoveel kunnen verschillen, maar hier is iig niks van gelogen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2019 21:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

60 graden celcius ja? Misschien moet je je thermostaat dan eens laten nakijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2019 21:53 
 
Hardtraxx Veteran

Jordy schreef:
60 graden celcius ja? Misschien moet je je thermostaat dan eens laten nakijken.


Heb dit wel vaker bij douches gezien zoals bij familie, vrienden enz). Dus of bij meerdere modellen douches kloppen die nummers niet, anders weet ik het ook niet :P Zet 'm altijd op de max, 'in het midden' is ie 37 en dan kan je tot ijskoud gaan en de andere kant op tot schijnbaar 60. Ik vind die hete prikkels juist chill. Het is nog nét geen verbrandingsgevoel, mja rond lichaamstemperatuur douchen voelt voor mijn gevoel al als 'fris' en bij koud douchen kun je me na 2-3min naar een ziekenhuis brengen, dus ik doe dit al jaren zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2019 19:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
En het gezeik van mensen om me heen dat het zo warm is als het 30 graden is. (Wat hooguit 2-3 dagen per jaar gebeurt).


Dit statement kan ook alweer de prullenbak in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2019 21:31 
 
Hardtraxx Veteran

4x dan speciaal voor jou?

Volgens weersites waren er 10 dagen dat het 30 graden aantikte in NL in 2018. En de zomer 2018 was volgens de media ongelooflijk buitensporig extreem heet, of zoiets. (Het zal wel). Dus zo heel ver zal mijn statement ook weer niet van het gemiddelde afzitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2019 21:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rustig, je bent nu al oververhit zo te zien. Dat belooft wat. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2019 22:13 
 
Hardtraxx Veteran

'Ik heb niets meer in te brengen, dan maar doen alsof de ander heel boos doet'. Classic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2019 22:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mijn eerste comment was ook niet super serieus bedoelt omdat hetgeen wat je zei van x aantal dagen/jaar boven de 30 ook niet klopt. Indien ik mis ben, voel u vrij om mij te corrigeren met officiële statistieken.

Pedaalemre schreef:
'Ik heb niets meer in te brengen, dan maar doen alsof de ander heel boos doet'. Classic.

Ik had in eerste instantie al niets nuttig in te brengen en was ook daarna niet (en nu ook niet) van plan om dat te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2019 20:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
4x dan speciaal voor jou?

Volgens weersites waren er 10 dagen dat het 30 graden aantikte in NL in 2018. En de zomer 2018 was volgens de media ongelooflijk buitensporig extreem heet, of zoiets. (Het zal wel). Dus zo heel ver zal mijn statement ook weer niet van het gemiddelde afzitten.

Bedenk dan ook dat het van halverwege mei tot en met eind augustus niet tot nauwelijks heeft geregend. Zelfs niet de gebruikelijke onweersbuien die ontstaan nadat het 2 dagen boven de 30 is geweest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2019 16:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

5.2 voor een tentamen halen waarvan de herkansing lekker de maandag na defqon is
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2019 23:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Processierups, wat een ellende. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2019 07:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Processierups, wat een ellende. :lol:


Ik hoor hier dit jaar wel extreem veel klachten over, terwijl ik vorig jaar niemand erover gehoord heb in mijn omgeving.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2019 08:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Processierups, wat een ellende. :lol:

Plaats hier ook even die picca van je imposante borstkas dan, neef. Dan heeft iedereen beeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2019 16:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik wil liever niet met m’n goddelijke lichaam op internet :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2019 19:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De verschrikkelijke hitte
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2019 21:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ah joh niks gewend, ik werk in een kas...........
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2019 00:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oh in dat geval mogen wij niet klagen want Unknown werkt in een kas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2019 08:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Oh in dat geval mogen wij niet klagen want Unknown werkt in een kas.


:lol:

Maar inderdaad 34 graden is te warm hier in Nederland!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2019 09:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Oh in dat geval mogen wij niet klagen want Unknown werkt in een kas.


Ga jij maar lekker in de kas werken, kijken of je het dan nog zo zegt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2019 09:41 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Unknown schreef:
ULTIMO schreef:
Oh in dat geval mogen wij niet klagen want Unknown werkt in een kas.


Ga jij maar lekker in de kas werken, kijken of je het dan nog zo zegt...


Volgens mij heb je te lang in de kas gestaan.

Maar stoere jongen hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2019 10:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Unknown schreef:
ULTIMO schreef:
Oh in dat geval mogen wij niet klagen want Unknown werkt in een kas.


Ga jij maar lekker in de kas werken, kijken of je het dan nog zo zegt...


Niemand dwingt je om in een kas te werken.
Vorige  1 ... 1128, 1129, 1130, 1131, 1132, 1133, 1134 ... 1290  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic