Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1126, 1127, 1128, 1129, 1130, 1131, 1132 ... 1290  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2019 15:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

paperclip schreef:
Ik meen dat ticketswap zwaardere concurrentie gaat krijgen van nieuw initiatief.. waarvan mij op dit moment even de naam is ontschoten.

Zou goed zijn als deze ook een Secure Swap systeem krijgen. Zolang Ticketswap de enige is met deze machtspositie kunnen ze het percentage zo hoog opvoeren als ze willen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2019 15:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

paperclip schreef:
Ik meen dat ticketswap zwaardere concurrentie gaat krijgen van nieuw initiatief.. waarvan mij op dit moment even de naam is ontschoten.


Misschien is dat juist de reden, nu nog even maximaal verdienen op elk ticket dat verkocht wordt..
En inderdaad wat Chroman ook al zegt.. Met secure Swap zijn ze nu uniek, als dit niet meer is krijg je concurentie en dus zouden normaliter de prijzen weer een beetje moeten afvlakken (in percentages dan)...
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2019 15:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ticketmaster & Eventim (mojo) willen samen ook een platform maken voor 2e hands tickets, met hetzelfde idee als Secure Swap.

https://www.ad.nl/tech/revolutie-in-con ... ~a5ba8735/

Het huidige probleem waardoor ze zo praten over Ticketswap is, is dat Ticketswap alleen bij bepaalde organisaties Secure Swap kunnen toepassen, waarbij Ticketmaster, Mojo en Eventim buiten vallen.
Zoals hier te zien: https://www.ticketswap.nl/partners
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2019 15:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Volgens mij stond dat in dit artikel:

https://www.hardnews.nl/ticketmaster-komt-met-een-eigen-platform-voor-tweedehands-tickets/
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2019 16:04 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Koen schreef:
Ticketmaster & Eventim (mojo) willen samen ook een platform maken voor 2e hands tickets, met hetzelfde idee als Secure Swap.

https://www.ad.nl/tech/revolutie-in-con ... ~a5ba8735/

Het huidige probleem waardoor ze zo praten over Ticketswap is, is dat Ticketswap alleen bij bepaalde organisaties Secure Swap kunnen toepassen, waarbij Ticketmaster, Mojo en Eventim buiten vallen.
Zoals hier te zien: https://www.ticketswap.nl/partners

Dit ja, Danku
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2019 16:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tja, zolang mensen tickets blijven kopen aan absurde prijzen, blijft dit handeltje bestaan. Ik vind dat het probleem harder bij de oorzaak moet aangepakt worden. Mensen kopen tegenwoordig gewoon tickets teveel. Je krijgt ze toch vaak nog verkocht en bij een event waar de tickets ieder jaar zijn uitverkocht kan je er nog dik aan verdienen ook. Zou niet mogen. Maarja, hoe maak je het verschil tussen iemand die extra tickets koopt om er wat aan te verdienen of iemand die echt niet meer naar het feest kan gaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2019 17:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Mensen kopen tegenwoordig gewoon tickets teveel. Je krijgt ze toch vaak nog verkocht en bij een event waar de tickets ieder jaar zijn uitverkocht kan je er nog dik aan verdienen ook. ?


Valt ook wel mee hoor, het zijn misschien maar een paar feesten waar je zoveel voor moet betalen, zoals defqon of Intents. En zelfs op Intents kon je in de laatste week tegen een normale prijs tickets kopen. Maar bijna ieder ander feest kom je wel gemakkelijk aan tickets via TS. Ben zelf behoorlijk wat geld kwijt geraakt aan tickets verkopen omdat ik niet kon wegens persoonlijke omstandigheden (project 1 en qlimax vorig jaar bijv.).
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2019 01:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Smartphones. Erger me er steeds meer aan eigenlijk. Mensen lijken er wel aan vastgelijmd te zitten. Bijvoorbeeld op het werk zit iedereen in de pauze op zijn/haar telefoon (niet letterlijk natuurlijk)*. Een gesprek voeren met iemand die niet bezig is met zijn/haar telefoon is vrij zeldzaam, maar komt gelukkig nog voor! Ben er tegenwoordig eigenlijk al vrij snel klaar mee wanneer iemand met de telefoon bezig is terwijl we een gesprek voeren. Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat ik niks boeiends te melden heb haha. :P* Maar ook gewoon op (huis)feestjes (lekker alles filmen haha vet cool maar ik kijk het nooit meer terug), wachtkamer van het ziekenhuis, noem het maar op...

En dan nog de effecten. Van die aandachtshoeren die alles doen voor de likes zoals halfnaakt in Pripyat staan, mensen die bellen met de telefoon op de speaker in plaats van 'm bij je oor te houden, alles maar willen vastleggen enzovoorts.

Misschien ben ik wel gewoon een oude ouderwetse zeikvent... :D

* Ik denk ik zeg het maar voordat iemand de inkopper wil maken. Dan kan ik beter zelf het doelpunt inkoppen! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2019 05:19 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

De regen van afgelopen tijd. Ik word hier echt helemaal naar van onderhand.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2019 09:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

kegel77w schreef:
De regen van afgelopen tijd. Ik word hier echt helemaal naar van onderhand.


En hoe voel je je bovenhand?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2019 10:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2019 20:36 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Grim schreef:
kegel77w schreef:
De regen van afgelopen tijd. Ik word hier echt helemaal naar van onderhand.


En hoe voel je je bovenhand?


:lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2019 09:25 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Solis schreef:
Smartphones. Erger me er steeds meer aan eigenlijk. Mensen lijken er wel aan vastgelijmd te zitten. Bijvoorbeeld op het werk zit iedereen in de pauze op zijn/haar telefoon (niet letterlijk natuurlijk)*. Een gesprek voeren met iemand die niet bezig is met zijn/haar telefoon is vrij zeldzaam, maar komt gelukkig nog voor! Ben er tegenwoordig eigenlijk al vrij snel klaar mee wanneer iemand met de telefoon bezig is terwijl we een gesprek voeren. Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat ik niks boeiends te melden heb haha. :P* Maar ook gewoon op (huis)feestjes (lekker alles filmen haha vet cool maar ik kijk het nooit meer terug), wachtkamer van het ziekenhuis, noem het maar op...

En dan nog de effecten. Van die aandachtshoeren die alles doen voor de likes zoals halfnaakt in Pripyat staan, mensen die bellen met de telefoon op de speaker in plaats van 'm bij je oor te houden, alles maar willen vastleggen enzovoorts.

Misschien ben ik wel gewoon een oude ouderwetse zeikvent... :D

* Ik denk ik zeg het maar voordat iemand de inkopper wil maken. Dan kan ik beter zelf het doelpunt inkoppen! :P


100% mee eens!
Het meest erger ik me aan het telefoongebruik in bijv. een restaurant... Zodra het eten besteld is tot het op tafel staat en er een foto van het bord gemaakt is die telefoon in de klauwen.. >.<
Heb wel eens geopperd om de telefoons in het midden van de tafel op een stapel te leggen, en de eerste die ernaar grijpt voordat er afgerekend is moet alles betalen.. Maar dan wordt ik bekant de toko uitgekeken, want dat kan natuurlijk echt niet... xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2019 13:01 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

En hoe komt dat door de smartphone en niet door de persoon zelf?

Ik zit wel eens vijf minuten ergens naar te kijken. Natuurlijk is het dom wanneer mensen bij een sociale activiteit constant op hun telefoon zitten. Maar sommige mensen hebben nou eenmaal geen zin in een gesprek, als ik dat niet wil dan zit ik gewoon (niet in een direct gesprek oid) eventjes op mijn telefoon. Als ik even snel iets wil bekijken of even snel iets wil opzoeken, ben ik dan gelijk onsociaal?

Foto's van eten maken doe ik ook, foto's van omgevingen of andere dingen die ik doe ook. Het gros van de mensen doet dat om het te delen met vrienden/familie, de luide minderheid van aandachtshoeren leidt dat niet.

De hele tijd niets anders doen dan filmen en foto's maken en op je telefoon zitten (mits het je baan is) is natuurlijk verkeerd. Maar normaal gebruik is echt niets mis mee. Want als je de telefoon zou weghalen zouden de mensen die nu op hun smartphone kijken echt niet plots met je gaan converseren. Vroeger (en nu) had je dingen als walkmans, kranten, boeken en gewoon mensen die stil naar buiten kijken.

Het zou natuurlijk ook aan jezelf kunnen liggen dat mensen naar hun smartphone grijpen. Als ik zie dat iemand mij wil aanspreken wanneer ik geen zin daaraan heb dan pak ik mijn telefoon er bij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2019 14:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Natuurlijk komt dat door de smartphone zelf. Apps zijn op zo'n manier gemaakt om je zo vaak mogelijk terug te laten keren bij die app. En dat werkt verslavend.

Alles waar te voor staat is niet goed zegt men. Ook in dit geval. Vind een boek of een krant toch wel een groot verschil met een telefoon. Maar dat is persoonlijk. En telefoons zomaar weghalen kan niet meer, die dingen zijn te diep ingeworteld in de maatschappij. Mensen weten niet meer wat ze de hele dag moeten doen (bij wijze van).

We leven in een wereld die steeds individualistischer wordt en veel meer mensen zijn depressief dan een x aantal jaar geleden. Vooral jongeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2019 14:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Solis schreef:
Natuurlijk komt dat door de smartphone zelf. Apps zijn op zo'n manier gemaakt om je zo vaak mogelijk terug te laten keren bij die app. En dat werkt verslavend.

Alles waar te voor staat is niet goed zegt men. Ook in dit geval. Vind een boek of een krant toch wel een groot verschil met een telefoon. Maar dat is persoonlijk. En telefoons zomaar weghalen kan niet meer, die dingen zijn te diep ingeworteld in de maatschappij. Mensen weten niet meer wat ze de hele dag moeten doen (bij wijze van).

We leven in een wereld die steeds individualistischer wordt en veel meer mensen zijn depressief dan een x aantal jaar geleden. Vooral jongeren.


En wat heeft dit met smartphones te maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2019 14:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Beetje een longshot, maar iedereen laat alleen maar de "perfecte" kant van z'n leven zien op de socials, en als jij al depressieve neigingen hebt en alleen maar hele dagen op je telefoon zit en ziet dat iedereen het zo perfect voor elkaar heeft behalve jij, dan helpt het niet mee.

Maar zoals ik zeg: een beetje vergezocht, maar kan vgm wel een factor zijn in combinatie met depressie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2019 14:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Solis schreef:
Alles waar te voor staat is niet goed zegt men

telefoon
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2019 14:54 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Solis schreef:
Natuurlijk komt dat door de smartphone zelf. Apps zijn op zo'n manier gemaakt om je zo vaak mogelijk terug te laten keren bij die app. En dat werkt verslavend.

Alles waar te voor staat is niet goed zegt men. Ook in dit geval. Vind een boek of een krant toch wel een groot verschil met een telefoon. Maar dat is persoonlijk. En telefoons zomaar weghalen kan niet meer, die dingen zijn te diep ingeworteld in de maatschappij. Mensen weten niet meer wat ze de hele dag moeten doen (bij wijze van).

We leven in een wereld die steeds individualistischer wordt en veel meer mensen zijn depressief dan een x aantal jaar geleden. Vooral jongeren.


En wat heeft dit met smartphones te maken?

https://www.ad.nl/binnenland/verslaafd- ... ~aa4e961e/
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2019 14:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Justinhafc schreef:
Solis schreef:
Alles waar te voor staat is niet goed zegt men

telefoon

techno
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2019 14:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Justinhafc schreef:
Solis schreef:
Alles waar te voor staat is niet goed zegt men

telefoon

techno


Netjes :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2019 15:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Solis schreef:
makrooy schreef:
Solis schreef:
Natuurlijk komt dat door de smartphone zelf. Apps zijn op zo'n manier gemaakt om je zo vaak mogelijk terug te laten keren bij die app. En dat werkt verslavend.

Alles waar te voor staat is niet goed zegt men. Ook in dit geval. Vind een boek of een krant toch wel een groot verschil met een telefoon. Maar dat is persoonlijk. En telefoons zomaar weghalen kan niet meer, die dingen zijn te diep ingeworteld in de maatschappij. Mensen weten niet meer wat ze de hele dag moeten doen (bij wijze van).

We leven in een wereld die steeds individualistischer wordt en veel meer mensen zijn depressief dan een x aantal jaar geleden. Vooral jongeren.


En wat heeft dit met smartphones te maken?

https://www.ad.nl/binnenland/verslaafd- ... ~aa4e961e/


Ik ben me heel goed bewust van de gevaren van smartphones, maar ik denk dat er ook andere belangrijke redenen zijn waarom zoveel millennial depressief zijn en dat smartphone hierin een versterkend factor kan spelen, niet het onderliggende oorzaak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2019 15:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zoals? :) Nu ben ik ook benieuwd.

Dit filmpje is trouwens (nog steeds) briljant. Bijna een klassieker! :lol:

Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2019 16:34 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Solis schreef:
Natuurlijk komt dat door de smartphone zelf. Apps zijn op zo'n manier gemaakt om je zo vaak mogelijk terug te laten keren bij die app. En dat werkt verslavend.


Dat heeft niks met selfies te maken maar met mensen die spelletjes tegen verveling spelen. Die mensen die hiervoor verslaafd zijn zouden zonder smartphones wel ergens anders aan verslaafd zijn. Dat is wederom door de mens zelf en de ontwikkelaars van de app. Niet de smartphone an sich.

Solis schreef:
Alles waar te voor staat is niet goed zegt men. Ook in dit geval. Vind een boek of een krant toch wel een groot verschil met een telefoon. Maar dat is persoonlijk. En telefoons zomaar weghalen kan niet meer, die dingen zijn te diep ingeworteld in de maatschappij. Mensen weten niet meer wat ze de hele dag moeten doen (bij wijze van).


Alsnog een drogreden, omdat jij het niets vindt is het niet meteen een groot verschil. Tijden veranderen nou eenmaal. Mensen waren vroeger ook verslaafd aan TV kijken, de oudere generatie van die tijd hebben waarschijnlijk net zo gezeurd door over. De Smartphone heeft honderden handige functies in het hedendaagse leven en zonder zouden we (zeker economisch) veel slechter af zijn. Als niemand wist wat ze moesten doen zonder een smartphone was half Nederland wel werkloos en zakten we als maatschappij wel in elkaar. Het klinkt een beetje als overdrijven.

Solis schreef:
We leven in een wereld die steeds individualistischer wordt en veel meer mensen zijn depressief dan een x aantal jaar geleden. Vooral jongeren.


Dit is in delen waar maar dat komt zeker niet door een smartphone, dat is misschien wel een van de minste redenen er van. De grootste redenen zijn aangeboren hormonen tekorten of overschoten, traumatische ervaringen, sociale status (nee niet op Facebook maar dingen als armoede of racisme), levensuitzicht, ziekte en veel andere dingen. Smartphones daaraan linken is het zelfde als Call Of Duty aan moorden linken.

Als je dat denkt mag je echt wel eens goed onderzoek doen naar de oorzaken van depressie buiten een artikel van een nieuwssite die bij voorbaat al behoorlijk slecht is en veel gebaseerd is op de meningen van hun redacteuren. Het is echt niet zo doomsday als het lijkt, het percentage dat zo actief is op socials en met hun eigen bezig is is behoorlijk klein en het is vooral jeugd.

Als iedereen in grote getalen zo individualistisch is, te veel met social media bezig is en alleen gefocust op de smartphone is, dan waren we als maatschappij allang ingestort. Jeugd die selfies maken definieren de maatschappij niet en zij zullen ook opgroeien en meer waarde hechten aan andere dingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2019 17:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Solis schreef:
Zoals? :) Nu ben ik ook benieuwd.

Dit filmpje is trouwens (nog steeds) briljant. Bijna een klassieker! :lol:


Mja ik zou dan eerder richting de hoge verwachtingen voor millennials denken. Je moet een studie afmaken, je moet hiernaast werken, je moet niet te diep in de studieschulden komen, je moet altijd bezig blijven want anders faal je in je leven ofso. Social media (schaar ik niet eens perse onder smartphones, wel groot onderdeel van natuurlijk) versterken dit natuurlijk meer doordat je veel leeftijdsgenoten wel ziet 'slagen' in het leven waardoor de druk alleen groter wordt.

Ik heb in mijn omgeving genoeg mensen die tegen een depressie aanzitten hierdoor, zijn vaak ook de mensen die niet eens zo actief zijn op social media (geen fb, nauwelijks actief op insta). Is natuurlijk anekdotisch bewijs maar toch. Wel vind ik dat social media een serieus gevaar kan zijn voor pubers, maar dat is een ander onderwerp.
Vorige  1 ... 1126, 1127, 1128, 1129, 1130, 1131, 1132 ... 1290  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic