Active topics in Off-Topic

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 25 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 5 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 15 hours ago
Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
Gulden Draak Quadrupel 9000 komt in mijn lijstje favorieten. Helemaal mijn ding.
Lekker zwaar, zoet en niet te straf.
Hardtraxx Veteran
7366 posts member since 2014
last seen 7 hours ago
Nieuwe actie in ons café: een grabbelton waarmee je voor €16,50 een briefje krijgt met daarop 5 speciaalbieren. Je mag zelf kiezen in welke volgorde je ze bestelt. Mooie manier om nieuwe speciaalbieren te ontdekken.
Hardtraxx Veteran
12898 posts member since 2011
last seen 1 day ago
Daveytl wrote:Gulden Draak Quadrupel 9000 komt in mijn lijstje favorieten. Helemaal mijn ding.
Als je hem kunt vinden (bijvoorbeeld sommige Appies hebben hem), van Gulden Draak de Brewmaster Edition proberen, dat is mogelijk mijn favoriete biertje so far :love: beetje een verlengde van de 9000
Hardtraxx Veteran
last seen Aug 2025
Thanks voor de tip Steffnov, zal eens kijken of ze die hier ergens hebben!
Hardtraxx Elite
2256 posts member since 2015
last seen Mar 2025
Steffnov wrote:
Daveytl wrote:Gulden Draak Quadrupel 9000 komt in mijn lijstje favorieten. Helemaal mijn ding.
Als je hem kunt vinden (bijvoorbeeld sommige Appies hebben hem), van Gulden Draak de Brewmaster Edition proberen, dat is mogelijk mijn favoriete biertje so far :love: beetje een verlengde van de 9000
Deze laatst ook op, heel lekker ja :D . Is te bestellen op www.drankgigant.nl, maar die hebben wel hoge verzendkosten.
Hardtraxx Veteran
3418 posts member since 2014
last seen Oct 2024
Mitra komt met de Advent bierkalender die wel betaalbaar is (omgerekend 2,08 per biertje). https://www.mitra.nl/webshop/product/mi ... 1-0e-05-ba

ook verkrijgbaar voor alleen pils of helft pils, helft speciaal (en dan ook goedkoper)
Hardtraxx Veteran
5460 posts member since 2012
last seen 3 days ago
MeneerEend wrote:
Steffnov wrote:
Deze laatst ook op, heel lekker ja :D . Is te bestellen op http://www.drankgigant.nl, maar die hebben wel hoge verzendkosten.
Ik ken het bedrag niet vanaf wanneer ze gratis versturen maar meerdere webshops versturen gratis vanaf 75 euro. Zit je zo aan, eventueel met een vriend. Ik kijk tegenwoordig wel eens op beerdome.com. Hebben wat aparter assortiment, niet de alledaagse bieren. Wel iets meer 'specialer' of lastiger wellicht dan de Leffe Blond of een simpele bock maar zoveel fijner.

Vorige week nog mooie inkopen gedaan, zal als ik er aan denk een foto maken.
Hardtraxx Veteran
last seen 3 days ago
Oké, vergeten. Vandaag poging 2.
Hardtraxx Elite
2256 posts member since 2015
last seen Mar 2025
Remi wrote:Oké, vergeten. Vandaag poging 2.
We hebben ook niks aan jou he :list:
Hardtraxx Veteran
last seen Oct 2024
Morgen naar 't Taphuys in Arnhem :love:
Hardtraxx Veteran
7456 posts member since 2011
last seen 9 days ago
Gezopen zeker..tjonge jonge
H
Hardtraxx Elite
2586 posts member since 2017
last seen 2 days ago
Morgen het speciaal bier van castricum ophalen
"Blozend blondje" van duindauw.
Pas de tweede lading, deze keer 1000 liter. De vorige 500 was binnen een paar dagen op en deze 1000 is ook al geheel verkocht.

Toch niet verkeerd voor een hobby brouwerij

(een trippel komt rond maart en een bok rond september)
Hardtraxx Veteran
5113 posts member since 2017
last seen 3 days ago
klapstoel wrote:Morgen naar 't Taphuys in Arnhem :love:
't Taphuys in Tilburg is echt een aanfluiting. Eten is overigens wel echt top. De bieren kun je dan allemaal zelf tappen. Dikke prima, maar de teller loopt gewoon door ook al druppelt die nog een beetje na. €7,80 voor een tripel van 0,33cc af moeten tikken. Dat slaat nergens op. Bestel daar ook alleen maar bieren op fles, omdat die tapkraan bieren gewoon echt te gek voor woorden zijn qua prijs.
Hardtraxx Veteran
last seen Oct 2024
Hekzitter wrote:
klapstoel wrote:Morgen naar 't Taphuys in Arnhem :love:
't Taphuys in Tilburg is echt een aanfluiting. Eten is overigens wel echt top. De bieren kun je dan allemaal zelf tappen. Dikke prima, maar de teller loopt gewoon door ook al druppelt die nog een beetje na. €7,80 voor een tripel van 0,33cc af moeten tikken. Dat slaat nergens op. Bestel daar ook alleen maar bieren op fles, omdat die tapkraan bieren gewoon echt te gek voor woorden zijn qua prijs.
Hmm ik hoorde dat die in Arnhem wel aardig was qua prijzen. Maar in de gaten houden dus, bedankt voor de tip
Hardtraxx Veteran
4364 posts member since 2017
last seen Feb 2022
Zaterdag naar Ermelo! :clap:
Hardtraxx Veteran
last seen Oct 2024
Rowanyt1309 wrote:Zaterdag naar Ermelo! :clap:
ga je nog naar een kroeg of is Ermelo gewoon heel leuk?
Hardtraxx Veteran
last seen 3 days ago
ErikZ wrote:
Gezopen zeker..tjonge jonge
MeneerEend wrote:
We hebben ook niks aan jou he :list:
Vandaag poging 3. Maar moet lukken. 3 maal is nog steeds scheepsrecht. Komt goed, boys! :thumbup:
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Steffnov wrote:Gulden Draak de Brewmaster Edition
Heerlijk ook een van de besten die ik heb gehad.

Sowieso zijn Belgian Strong Golden Ale's (Kwak, Duvel, LaChouffe, LaTrappe Isid D'Or e.d) bazig.

Probeer ook eens de Barrelholder Belgian Golden Strong als je hem ergens kan vinden. Geweldig is deze en komt imo het dichtste in de buurt van de Brewmaster.
Hardtraxx Veteran
last seen Aug 2025
Gisteren de Thai Thai, Bronckhorster Brok in de Keel, Bronckhorster Hooge Heren, Bronckhorster Hoptimist, Kasteel Tripel en Kasteel Donker gehad.

Nog nooit zo'n raar biertje als de Hooge Heeren gehad, wat een muf bier. Had het gevoel dat die al over datum was.
Thai Thai, Brok in de Keel, Hoptimist (wat een smaaksensatie) en Kasteel Tripel waren erg lekker. Kasteel Donker als laatste bier gehad, was niet zo verstandig aangezien die zo zoet is dat het lijkt alsof je snoep aan het eten bent.
S
Hardtraxxer
557 posts member since 2016
last seen 6 days ago
klapstoel wrote:
Zit daar niet zo'n winkel met 1000+ bieren?

EDIT:
2300 zelfs: http://www.burgbieren.nl/
Hardtraxx Veteran
last seen 3 days ago
^ Daar heeft 'Leven in de brouwerij' nog een stukje aan besteed in een aflevering:
https://www.npo.nl/leven-in-de-brouweri ... AT_2070261
Hardtraxx Veteran
4364 posts member since 2017
last seen Feb 2022
klapstoel wrote:
Zoals er net al een reactie geplaatst is over de winkel ga ik daar inderdaad heen. Geld mee en inkopen maar! :thumbsup:

Iemand nog tips?
Hardtraxxer
99 posts member since 2015
last seen Jan 2020
Rowanyt1309 wrote: Zoals er net al een reactie geplaatst is over de winkel ga ik daar inderdaad heen. Geld mee en inkopen maar! :thumbsup:

Iemand nog tips?
Veel brouwerijen hebben rond deze tijd een kerst special, super fijn voor de kerst. Ben zelf al bijna door mn voorraadje heen, dus zal nog een terug moeten. Maar deze zijn iig top!:
St. Bernardus Christmas Ale
Gaulouise Christmas
Adriaen Brouwer Winter Wood
WNTR van Brouwerij Jessenhofke
Kappitel Winter (deze moet ik nog drinken, maar heb de rest van de bieren gedronekn van deze brouwerij en zijn allemaal dik in orde)
C
Hardtraxxer
617 posts member since 2012
last seen Jan 2025
sjoerdd96 wrote:
Rowanyt1309 wrote: Zoals er net al een reactie geplaatst is over de winkel ga ik daar inderdaad heen. Geld mee en inkopen maar! :thumbsup:

Iemand nog tips?
Veel brouwerijen hebben rond deze tijd een kerst special, super fijn voor de kerst. Ben zelf al bijna door mn voorraadje heen, dus zal nog een terug moeten. Maar deze zijn iig top!:
St. Bernardus Christmas Ale
Gaulouise Christmas
Adriaen Brouwer Winter Wood
WNTR van Brouwerij Jessenhofke
Kappitel Winter (deze moet ik nog drinken, maar heb de rest van de bieren gedronekn van deze brouwerij en zijn allemaal dik in orde)
Die Sint Bernardus Christmas Ale had ik vorig jaar, erg lekker inderdaad!
Hardtraxx Veteran
last seen 3 days ago
Ik had nog een aantal kerstbieren staan, waaronder de Tsjeeses 2015. De 2014 er bij gekocht.
Van de Black Albert en Cuvee Delphine heb ik er 2 gekocht. 1 om nu te drinken en 1 over een aantal jaar. Dit zijn bieren die eigenlijk met het jaar nog beter worden. Ook erg nieuwsgierig naar die Liquid Confidence en de Vanilla Maple Shake, ik ben benieuwd of ze de prijs waard zijn.
Image