Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2022 10:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Andromeda schreef:
Pommer schreef:
Over een klein maandje ga ik een weekendje naar Brugge met m'n vriendin. Iemand nog bier gerelateerde tips om te doen of proeven? Lijkt me dat daar wel wat mooie brouwerijen zitten.

De Garre, leuke tent in een steegje, eerste verdieping is het beste om te zitten. Hebben een eigen tripel met 4.12 score op Untappd.

Hey een Hardtraxx fossiel
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2022 17:24 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het is nerazurro
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2022 20:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Nogmaals: let bij de Caigny goed op de datums. Vooral bij de Amerikaanse.

Pfffffffffffff ja, IPA gekocht die destijds 6 maanden over de THT datum was (8 maanden toen ik hem dronk), echt zonde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2022 01:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Ik ga met ons Melv naar Van Moll in december.


Jaja, zin an :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2022 11:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Het is nerazurro

ma vaffanculo!!!


SL5961 schreef:
Alm1ghty schreef:
Nogmaals: let bij de Caigny goed op de datums. Vooral bij de Amerikaanse.

Pfffffffffffff ja, IPA gekocht die destijds 6 maanden over de THT datum was (8 maanden toen ik hem dronk), echt zonde.

Had ik ook bij Other Halfs en nog een paar "duurdere" IPA's. Mega zonde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2022 12:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

As zaterdag maar eens een kijkje nemen op Billie's Beer Craft Fest met ons Reem, hypeee :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2022 15:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RickZ schreef:
As zaterdag maar eens een kijkje nemen op Billie's Beer Craft Fest met ons Reem, hypeee :beer:


:mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2022 17:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RickZ schreef:
As zaterdag maar eens een kijkje nemen op Billie's Beer Craft Fest met ons Reem, hypeee :beer:

:mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2022 11:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo, Billie's was weer goeie, zeg. :bomb:
Paar absolute pareltjes gedronken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2022 13:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Zo, Billie's was weer goeie, zeg. :bomb:
Paar absolute pareltjes gedronken.

Als ik het goed had geteld, telde ik 47 check ins. Met je ijzeren lever.

Noem eens wat favo's?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2022 14:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bravoure is altijd goed, maar met name deze (festival special) was tering lekker:
https://untappd.com/b/brouwerij-bravour ... es/5109536

Alle meads van Marlobobo maar vooral deze:
https://untappd.com/b/marlobobo-bourbon ... 21/5072206,
vrijwel alle Bofkont (alhoewel de festivalspecial tegenviel).

Wel sick binnenkomen: 2 Bofkont, meteen door voor 2 Bravoure en meteen daarna 2 meads van Marlobobo, binnen een minuut of 15 a 20. Toen konden Rick en ik heel even tevreden gaan zitten.

Ik verbaasde me wel over de 'hype' rondom sommige dingen. Bijvoorbeeld een 12 liter Bofkont festival special release: een half uur wachten, dringen enzovoorts voor 1,5 slok. Ook die mead van Marlobobo die ik hierboven stuurde: 5(?) liter release en echt moeten strijden. Maar goed, dat was wel één van de sickste dingen die ik in mijn leven heb gedronken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2022 16:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Bravoure is altijd goed, maar met name deze (festival special) was tering lekker:
https://untappd.com/b/brouwerij-bravour ... es/5109536

Alle meads van Marlobobo maar vooral deze:
https://untappd.com/b/marlobobo-bourbon ... 21/5072206,
vrijwel alle Bofkont (alhoewel de festivalspecial tegenviel).

Wel sick binnenkomen: 2 Bofkont, meteen door voor 2 Bravoure en meteen daarna 2 meads van Marlobobo, binnen een minuut of 15 a 20. Toen konden Rick en ik heel even tevreden gaan zitten.

Ik verbaasde me wel over de 'hype' rondom sommige dingen. Bijvoorbeeld een 12 liter Bofkont festival special release: een half uur wachten, dringen enzovoorts voor 1,5 slok. Ook die mead van Marlobobo die ik hierboven stuurde: 5(?) liter release en echt moeten strijden. Maar goed, dat was wel één van de sickste dingen die ik in mijn leven heb gedronken.


Poah. Klinkt goed. Nog nooit mede op. Kan me de smaak niet helemaal voorstellen. Help me even Remi? Wat kan ik verwachten daarbij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2022 16:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een soort likeur, gemaakt van water en honing, waarbij dan zaken zijn toegevoegd. In die gevallen van Marlobobo vaak kers of een soort bes, vanille en soms vatgerijpt.

Mead is (gelukkig) langzaam wat bekender aan het worden. Dit is een leuke Nederlandse mederij: https://untappd.com/KollektivMead. Rick en ik hebben daar nog wat flesjes van staan.

Mocht je het ooit tegenkomen, dan is het zeker het proberen waard. Een goede mead (zoals die van Marlobobo, Superstition of Schramm's) vind ik misschien wel het allerlekkerst om te drinken, alhoewel het geen bier meer is, vind ik. Het productieproces is wel hetzelfde.

Het is goed te verkrijgen maar kan best duur zijn. Anderzijds: je haalt wel veel glazen uit zo'n fles, dus relatief weer oké. Na het eten in plaats van een dessertwijn vind ik het ook chill.
https://www.beerdome.nl/nl/biersoort/mede/
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2022 12:23 
 
Hardtraxx Elite

Nu zelf een aantal maanden bezig met brouwen.
Tot nu toe een blond biertje, een herfstbok en een New England IPA gebrouwen.
Iemand toevallig nog een leuk receptje ergens?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2022 13:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Een soort likeur, gemaakt van water en honing, waarbij dan zaken zijn toegevoegd. In die gevallen van Marlobobo vaak kers of een soort bes, vanille en soms vatgerijpt.

Mead is (gelukkig) langzaam wat bekender aan het worden. Dit is een leuke Nederlandse mederij: https://untappd.com/KollektivMead. Rick en ik hebben daar nog wat flesjes van staan.

Mocht je het ooit tegenkomen, dan is het zeker het proberen waard. Een goede mead (zoals die van Marlobobo, Superstition of Schramm's) vind ik misschien wel het allerlekkerst om te drinken, alhoewel het geen bier meer is, vind ik. Het productieproces is wel hetzelfde.

Het is goed te verkrijgen maar kan best duur zijn. Anderzijds: je haalt wel veel glazen uit zo'n fles, dus relatief weer oké. Na het eten in plaats van een dessertwijn vind ik het ook chill.
https://www.beerdome.nl/nl/biersoort/mede/


Klinkt goed! Bij de Caigny staan vaak wat flessen mede. Zal eens kijken of daar wat leuks bi staat :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2022 14:55 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Kleine spamsessie, maar bij Spectrum of Spoontech hebben jullie misschien flyers zien liggen voor het bierfestival Club Craft - The Dark Arts op 4 februari in het klokgebouw. In samenwerking met de organisatie kan ik korting geven op tickets met kortingscode "BEERVERZE" bij check-out :D Als je vandaag tickets haalt krijg je 20% korting, de rest van deze maand 10% korting :)

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2022 15:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

D-Verze schreef:
Kleine spamsessie, maar bij Spectrum of Spoontech hebben jullie misschien flyers zien liggen voor het bierfestival Club Craft - The Dark Arts op 4 februari in het klokgebouw. In samenwerking met de organisatie kan ik korting geven op tickets met kortingscode "BEERVERZE" bij check-out :D Als je vandaag tickets haalt krijg je 20% korting, de rest van deze maand 10% korting :)


Pff jammer dat dit tijdens VWAB is :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2023 11:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jo nerds, Spartacus laat voor de Nederlandse/Europese markt z'n bieren door/bij Bax in Groningen brouwen. Zodoende zijn Spartacusjes nu 7/8eu in plaats van 15eu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2023 12:58 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Jo nerds, Spartacus laat voor de Nederlandse/Europese markt z'n bieren door/bij Bax in Groningen brouwen. Zodoende zijn Spartacusjes nu 7/8eu in plaats van 15eu.


Klopt. Was toevallig dit weekend nog langs Beerdome gegaan om die 3 Europese Spartacus op te pikken en heb het met die eigenaar nog daar over gehad (standaard altijd praatje maken daar, mooie kerel is het).

Bij Beerdome waren ze de eerste die Spartacus importeerde naar Nederland. Altijd via vliegtuig en gekoeld in het vliegtuig en meteen naar een koelkast hier bij Beerdome waardoor ze kwaliteit konden behouden. Zat daardoor natuurlijk wel een dik prijskaartje aan.

Toen Bax ging samenwerken met Spartacus voor hun collab is dit bemiddeld door die eigenaar van Beerdome. De collab die schijnbaar dus mislukt was omdat er iets was misgegaan in het brouwproces met de ingrediënten oid waardoor het niet er uit kwam zoals ze wouden. De eigenaar van Beerdome heeft die collab opgezet en is ook de drijvende kracht geweest achter dat Spartacus ging brouwen bij Bax.

Wat brouwapparatuur moest nog aangepast worden zodat het aan de kwaliteitseisen van Spartacus kon voldoen maar dat is gebeurd en nu wordt Spartacus inderdaad in Groningen bij Bax gebrouwen en kan je ze voor 7 euro ipv 14 euro oppikken bij oa Beerdome.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2023 17:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik wil na carnaval een periode nauwelijks tot helemaal geen alcohol drinken. Ben daarvoor nu aardig wat alcoholvrije/alcoholarme bieren aan het verzamelen. Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2023 18:18 
 
Hardtraxxer

Ik zou 0.0 bier gaan schrappen als je een bepaalde periode geen bier meer wilt drinken.
Zit je toch soort van jezelf te matsen in het psychische spelletje, want anders kies je er niet voor om niet te drinken.
Verder heb ik 0 ervaring met 0.0% bier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2023 18:21 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Er steekt niet echt wat tussenuit oid, Heineken 0,0 is prima, Vandestreek Non Ipa ook wel, maar heb eigenlijk zelf in iets meer dan een maand niks drinken ook vrij snel de 0,0's weggelegd en ze alleen op een paar avonden gedronken. Verder gewoon ranja, water en crystal clear om het ook daadwerkelijk wat gezonder te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2023 16:24 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

billieb15 schreef:
Ik zou 0.0 bier gaan schrappen als je een bepaalde periode geen bier meer wilt drinken.
Zit je toch soort van jezelf te matsen in het psychische spelletje, want anders kies je er niet voor om niet te drinken.
Verder heb ik 0 ervaring met 0.0% bier.

Moah verschilt per persoon denk ik. Ik heb de hele maand januari niet gedronken (ja echt waar), maar was wel blij dat ik af en toe een 0.0 (of 0.3/0.5) kon drinken. Vooral in gezelschap of om het weekend te 'vieren'. Op die manier creëerde ik voor mezelf toch nog een soort van gezelligheid/beloning zonder daar alcohol bij nodig te hebben. Als ik in plaats daarvan een cola'tje had gedronken was ik er denk ik snel klaar mee geweest en weer pils gaan drinken.

Anyway; daardoor wel een paar prima alcoholvrije bieren ontdekt. De Vandestreek Non Ipa vond ik inderdaad goed te doen, maar ook die van Uiltje (Super Bowl), Jopen (Non Ipa), Lowlander 0,3 IPA en vooral die van de Lidl verraste me positief; Frisse Duik Ipa.

De blonde alvoholvrije biertjes gingen me meestal na 2 glazen al tegen staan.

Alm1ghty schreef:
Jo nerds, Spartacus laat voor de Nederlandse/Europese markt z'n bieren door/bij Bax in Groningen brouwen. Zodoende zijn Spartacusjes nu 7/8eu in plaats van 15eu.


Thanks voor de tip, gelijk maar eens wat bestellen. Moet die januari maand toch inhalen!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2023 16:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

SL5961 schreef:
Ik wil na carnaval een periode nauwelijks tot helemaal geen alcohol drinken. Ben daarvoor nu aardig wat alcoholvrije/alcoholarme bieren aan het verzamelen. Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag! :)


Ik heb ook een lange periode van geen alcohol gehad (zo'n 3 maanden i.v.m gezondheidsredenen) en vond toen vrij gangbare bieren als Leffe Blond 0,0 en Affligem Bond 0,0 prima te drinken. Ook heb ik best een flinke sloot Heineken 0,0 weggedronken en hoewel ik normaal gesproken thuis nooit pils drink, vond ik die ook wel echt prima te drinken. Denk wel de beste qua pils. Aan dingen als Dors 0,0 (van de Jumbo) hoef je in ieder geval niet te beginnen want dat heeft weinig meer met een biersmaak te maken. De 0,3 en 0,5 heb ik zoveel mogelijk laten liggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2023 16:54 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Kaarten voor Hop on Hop off festival in Breda gekocht :) nog meer mensen daar te vinden?
Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic