Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 74  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2017 13:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
En hier kijk ik ook al weken naar uit:
Pohjala Cellar Series - Mutant Disco TQ. White iPA gelegen op tequilla vaten
https://www.ratebeer.com/beer/phjala-ce ... tq/352327/


Heb ik ook nog thuis staan, gaat er waarschijnlijk zondag aan, erg benieuwd naar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2017 14:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gisteravond goed gebruik gemaakt van het feit dat onze stamkroeg 8 nieuwe speciaalbieren had en ze allemaal gedronken, voel me wel aardig verrot van binnen nu :P gedronken in deze volgorde:

1. Dutch Bargain SeaWise (Hefeweizen)
2. Dutch Bargain Imperial Zeeuws Blond (Blonde Ale)
3. Tricky Tripel (Belgian Tripel)
4. Kompel Bovengronds (Belgian Blonde)
5. Vink Heerlijk (Rye IPA)
6. Schuiminje Snor (Pale Wheat Ale)
7. B2 Blond (Belgian Strong Golden Ale)
8. B3 Berging Tripel (Belgian Tripel)

B2 vond ik persoonlijk de minst lekkere, Seawise, Zeeuws Blond en Schuiminje Snor de lekkerste :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2017 16:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Fantazoo schreef:
Gisteravond goed gebruik gemaakt van het feit dat onze stamkroeg 8 nieuwe speciaalbieren had en ze allemaal gedronken, voel me wel aardig verrot van binnen nu :P gedronken in deze volgorde:

1. Dutch Bargain SeaWise (Hefeweizen)
2. Dutch Bargain Imperial Zeeuws Blond (Blonde Ale)
3. Tricky Tripel (Belgian Tripel)
4. Kompel Bovengronds (Belgian Blonde)
5. Vink Heerlijk (Rye IPA)
6. Schuiminje Snor (Pale Wheat Ale)
7. B2 Blond (Belgian Strong Golden Ale)
8. B3 Berging Tripel (Belgian Tripel)

B2 vond ik persoonlijk de minst lekkere, Seawise, Zeeuws Blond en Schuiminje Snor de lekkerste :)


Dutch Bargain heeft sowieso erg lekkere bieren (en leuke etiketten). Als je hem nog eens tegenkomt is de Imperial Pale Ale ook een aanrader.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2017 17:51 
 
Hardtraxxer

Acht speciaalbieren :woot: Na vier houdt het bij mij wel op, niet altijd wat betreft alcohol, maar wel smaakvermoeidheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2017 14:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Remi schreef:
En hier kijk ik ook al weken naar uit:
Pohjala Cellar Series - Mutant Disco TQ. White iPA gelegen op tequilla vaten
https://www.ratebeer.com/beer/phjala-ce ... tq/352327/


Heb ik ook nog thuis staan, gaat er waarschijnlijk zondag aan, erg benieuwd naar.


Gister gehad, prima biertje, niet compleet mijn smaak maar zeker iets wat ik nog niet eerder heb gehad. De moeite wel waard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2017 14:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Steffnov schreef:
Remi schreef:
En hier kijk ik ook al weken naar uit:
Pohjala Cellar Series - Mutant Disco TQ. White iPA gelegen op tequilla vaten
https://www.ratebeer.com/beer/phjala-ce ... tq/352327/


Heb ik ook nog thuis staan, gaat er waarschijnlijk zondag aan, erg benieuwd naar.


Gister gehad, prima biertje, niet compleet mijn smaak maar zeker iets wat ik nog niet eerder heb gehad. De moeite wel waard.


Uiteindelijk een boel flessen open getrokken maar deze niet meer :lol: Hou ik dus tegoed. In hoeverre proefde je tequila / barrel aged? Beetje zuurder, denk ik?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2017 14:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Omer Blond :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2017 14:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afgelopen weekend samen met Fluxion weer wat fijne biertjes op :)

Smiddags bij mij thuis had ik een 7 Deugden Koor+Blond en een 7 Deugden Ruim+Hartig. Flux had een Delirium Red en een Texels Skuumkoppe.

Savonds door naar het café. Daar begonnen we met een Rochefort 8. Toen wilden we voor een Pauwel Kwak gaan, maar die stond op dat moment nog niet koud, dus namen we maar een Tripel Karmeliet als vervanging (die ze vervolgens ook nog zijn vergeten aan te slaan). Voor de derde ronde was de Pauwel Kwak wel koud genoeg, dus die hebben we toen maar genomen. We eindigden de avond ten slotte nog met een Chimay Red.

Ze smaakten allemaal weer top :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2017 15:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Steffnov schreef:
Gister gehad, prima biertje, niet compleet mijn smaak maar zeker iets wat ik nog niet eerder heb gehad. De moeite wel waard.


Uiteindelijk een boel flessen open getrokken maar deze niet meer :lol: Hou ik dus tegoed. In hoeverre proefde je tequila / barrel aged? Beetje zuurder, denk ik?


Het zure zat er eigenlijk niet in, wat ik persoonlijk niet erg vind (ben zelf geen sour fan). De tequila zat goed gebalanceerd in de achtergrond, aanwezig maar had niet de overhand. Heb de reguliere niet gehad als vergelijkingsmateriaal though. Weet niet of ik hem zo snel weer zou halen (ook ivm de prijs), maar dat heeft meer met mijn smaak te maken dan het biertje, voor een keertje lekker.

Norther66 schreef:
Savonds door naar het café. Daar begonnen we met een Rochefort 8. Toen wilden we voor een Pauwel Kwak gaan, maar die stond op dat moment nog niet koud, dus namen we maar een Tripel Karmeliet als vervanging (die ze vervolgens ook nog zijn vergeten aan te slaan). Voor de derde ronde was de Pauwel Kwak wel koud genoeg, dus die hebben we toen maar genomen. We eindigden de avond ten slotte nog met een Chimay Red.


Stiekem is de volgorde wel echt heel erg fout xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2017 16:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dit weekend voor de eerste keer de Westvleteren 12 gedronken. Was echt geweldig lekker en zou ook bijna durven zeggen dat hij lekker is als de St Bernardus Abt 12, maar denk dat het meer om het idee en de beleving gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2017 16:06 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Heb echt niks met IPA's, maar laatste tijd wat gewone Pale Ale's geprobeerd. Toch meer fan daarvan. Die smaak ligt me net wat meer.

Iemand nog aanraders? (Niet die je ergens in een kelder in België moet ophalen na de bingo te hebben gewonnen, maar wel bij de gemiddelde slijter)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2017 19:00 
 
Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Heb echt niks met IPA's, maar laatste tijd wat gewone Pale Ale's geprobeerd. Toch meer fan daarvan. Die smaak ligt me net wat meer.

Iemand nog aanraders? (Niet die je ergens in een kelder in België moet ophalen na de bingo te hebben gewonnen, maar wel bij de gemiddelde slijter)


Funky Falcon (Two Chiefs Brewing), Dead Pony Club (BrewDog) en Hop & Liefde (De Molen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2017 19:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Iemand nog aanraders?


De Koninck wellicht. Vind het zelf wel aardig, vriend van me vindt het geweldig. Zelfde brouwer van Triple d'Anvers
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2017 23:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat zijn jullie namen op Untappd? Neem aan dat jullie die app wel hebben! :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2017 00:29 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Na een tijd weer eens een IPA geprobeerd, niet de beste (Ur van Gulpener) en wederom veel te bitter.

Toen Dead Pony Club op aanraden hier dus gehad en die was weer enorm chill.

Wat is nou precies dat Indian in IPA wat het verschil maakt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2017 00:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Na een tijd weer eens een IPA geprobeerd, niet de beste (Ur van Gulpener) en wederom veel te bitter.

Toen Dead Pony Club op aanraden hier dus gehad en die was weer enorm chill.

Wat is nou precies dat Indian in IPA wat het verschil maakt?

Vroeger toen de Engelsen nog in India zaten werd er natuurlijk ook bier gedronken, alleen bleef dit bier niet lang goed. Een natuurlijke opkrikker van de houdbaarheidsdatum is hop. Door meer hop te gebruiken wordt het bier bitterder maar langer houdbaar.

IPA in a nutshell
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2017 08:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nog niet zo veel IPA's gehad, maar die ik heb gedronken vond ik wel lekker. I.P.A. van 't IJ vind ik erg lekker, Houblon Chouffe ook. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2017 09:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Drinken voor het goede doel, wie wil dat nu niet? Nou, dat kan nu ;) Bij de Appie (en ongetwijfeld andere supermarkten, maar dat weet ik niet zeker) is nu ook van Jopen de "Geef en Geniet 2017" te koop, waarvan de opbrengst naar Kika gaat. En stiekem is het nog een meer dan prima blondje ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2017 10:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Drinken voor het goede doel, wie wil dat nu niet? Nou, dat kan nu ;) Bij de Appie (en ongetwijfeld andere supermarkten, maar dat weet ik niet zeker) is nu ook van Jopen de "Geef en Geniet 2017" te koop, waarvan de opbrengst naar Kika gaat. En stiekem is het nog een meer dan prima blondje ook.


Hier in de Appie ligt 'ie nog niet, maar er zijn wel een stuk of 15 bieren met een bordje dat ze verdwijnen. Zal dus binnenkort wel komen, samen met nog een grote hoeveelheid andere bieren (erg benieuwd welke). De bieren die uit het assortiment gaan hadden vorige week ook allemaal een 35% korting sticker. En bier drinken met korting is altijd fijn, dus maar een hele zooi meegenomen.

Zaterdag de WRCLW Barley Wine op. Nondeju die was lekker. Nog weinig Barley Wines op, maar ik ga me er toch maar wat meer in verdiepen :drool: . Zeker met de koude maanden weer op komst.

Untappd naam is trouwens Ramonanthonise.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2017 10:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Beste die ik op dat gebied ken is de Crew Republic X 2.2 Barley Wine, die was echt heel goed. Komt van een stel hipster Duitsers, wat al redelijk opvallend is. Wordt alleen niet meer gemaakt, dus je moet geluk hebben dat je die nog ergens kunt vinden.

Untappd is overigens "gewoon" Steffnov :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2017 11:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Toegevoegd! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2017 09:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Beste nieuwe topic, sinds ik hier voor het laatst keek!
Zelf sinds december ook actief op untappd, zit nu op 166 unique.
1 van mn favorieten so far, de KBS van Founders Brewery.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2017 09:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Machiel schreef:
1 van mn favorieten so far, de KBS van Founders Brewery.


Die heb ik heel toevallig afgelopen zondag gehad. Prima biertje, maar ik had stiekem toch iets meer verwacht. Heeft misschien ook juist met de verwachtingen te maken gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2017 10:32 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Machiel schreef:
1 van mn favorieten so far, de KBS van Founders Brewery.


Die heb ik heel toevallig afgelopen zondag gehad. Prima biertje, maar ik had stiekem toch iets meer verwacht. Heeft misschien ook juist met de verwachtingen te maken gehad.


Had ook wel hoge verwachtingen moet ik zeggen, maar met een prima biertje doe je hem echt geen recht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2017 10:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nou ja, ik vond hem persoonlijk niet boven andere goede stouts uitkomen. Maar goed, smaken blijven verschillen he :P
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 74  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic