Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 74  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2020 14:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RickZ schreef:
Remi schreef:
Iemand recent nog wat toffe dingen gehaald?


Moersleutel advent kalender besteld :)


Nice, was nog op zoek naar een advent kalender, maar de standaard bekendere trekken me niet meer zo. Wil wat nieuwe bieren erin. Deze is zeker een optie, thanks :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2020 14:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik richt me laatste tijd iets meer op de geuzes en wilde bieren aan te kopen. In wijnrekken liggen die in een trapkast te 'rijpen'. Geloof dat daar nu +- 50 flessen liggen van Cantillon en 3 Fonteinen e.d.
Sommige flessen gaan ook veel geld opleveren. Zo zitten er nu een limited uitgaves tussen die ik voor 20 euro gekocht heb die al zo'n 200 euro doen online. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2020 14:29 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Iemand recent nog wat toffe dingen gehaald?

Ben de laatste tijd Sours wat meer aan het proberen en leren te drinken, tot nu toe bevallen ze goed :thumbsup:
Deze vorig weekend gehad:
Hopito Zombie Sour Ale
Gipsy Hill A Lot Like Christmas
Barreled Souls Superman Punch
Burley Oak Zombie Tiki JREAM
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2020 14:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Toppers van afgelopen week waren:
https://untappd.com/b/lervig-cheap-lunch/3728550
https://untappd.com/b/brasserie-cantill ... 19/3380519
https://untappd.com/b/verdant-brewing-c ... on/2554602
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2020 17:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Iemand recent nog wat toffe dingen gehaald?

Had de All Sails Ripped, Jetsam en Flotsam klaarliggen voor het afstuderen maar dat is niet gelukt dus die blijven nog wel even staan :x

Verder wel nog één HJ vatgerijpt fles kunnen bemachtigen en nog andere mooie bieren staan, waaronder:
https://untappd.com/b/fierce-beer-very- ... se/2343620
https://untappd.com/b/founders-brewing- ... 19/3478348
https://untappd.com/b/puhaste-brewery-t ... 20/3746266
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2020 17:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

CBS is altijd top. Die Trinity in black BBA heb ik ook nog liggen, ook wel benieuwd naar.

Ik heb overigens ook nog een Cuvee van de Keizer Imperial Dark uit 2000 liggen. Ik heb eigenlijk nog geen geschikt moment gevonden om die open te trekken. Alhoewel ik vrees dat die iets té lang gelegen heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2020 20:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Remi schreef:
CBS is altijd top. Die Trinity in black BBA heb ik ook nog liggen, ook wel benieuwd naar.

Ik heb overigens ook nog een Cuvee van de Keizer Imperial Dark uit 2000 liggen. Ik heb eigenlijk nog geen geschikt moment gevonden om die open te trekken. Alhoewel ik vrees dat die iets té lang gelegen heeft.


Kasteel uit 1997 gedronken laatst... Heel goed gerijpt, heerlijke gerstenwijn geworden... Goed stroperig. Maar ruik er maar niet aan.

Dus kan gewoon, wel goed zeven..
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2020 10:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit weekend wagen aan een klein Moersleutel-proeverijtje. Heb de volgende blikken klaarstaan:

- Of Je Hop Lust
- Peach Perfect
- Hoptub
- Citra
- Double Roast Planadas
- Motorolie
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2020 12:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
Remi schreef:
CBS is altijd top. Die Trinity in black BBA heb ik ook nog liggen, ook wel benieuwd naar.

Ik heb overigens ook nog een Cuvee van de Keizer Imperial Dark uit 2000 liggen. Ik heb eigenlijk nog geen geschikt moment gevonden om die open te trekken. Alhoewel ik vrees dat die iets té lang gelegen heeft.


Kasteel uit 1997 gedronken laatst... Heel goed gerijpt, heerlijke gerstenwijn geworden... Goed stroperig. Maar ruik er maar niet aan.

Dus kan gewoon, wel goed zeven..


Een jaartal zegt niet alles. Sommige bieren, zoals geuzes (wilde vergisting), Orval en bepaalde zware bieren als een Kasteel Bruin, Cuvee van de Keizer, Chimay Bleu, Straffe Hendrik Quadrupel rijpen goed. Maar het is níet zo dat hoe ouder een bier is, hoe beter het is. Bekend is dat een Chimay na 6 tot 8 jaar over het algemeen op zijn top zit, een geuze na 10 jaar beter is dan vers en IPA juist vers gedronken moet worden voor de intense hopsmaak.

Die Kasteel uit 1997 kon je gewoon bij Mr Hop halen voor een euro of 15, meen ik. Ik lees bij die Kasteel dat die ook te ver is om er nog 'bier' uit te halen. Die Cuvee van de Keizer van mij schijnt erg botanisch te smaken en meer port of wijn dan bier. Leuk om te proberen maar niet meer als bier op zijn top. Ik heb nog een fles uit bijvoorbeeld 2014 staan, die moet nu zo ongeveer op zijn top zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2020 12:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Open maken is weten uiteraard.
Maar het is altijd zonde als zo'n fles niet meer goed is uiteindelijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2020 12:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Overigens zie ik ook vaak bij check-ins op Untappd dingen als: "pohh, uit 2016. Echt top", terwijl dat dan bieren zijn die niet zo goed rijpen (zoals tripels) en juist flauw (kunnen) worden. Zoals ik zei: oud is niet altijd beter.
Je kunt trouwens ook bier aankopen wat voor je wordt weggelegd, zoals hier: https://bourgondischebierkelder.nl/ . Ze bewaren dan specifieke bieren die goed rijpen onder perfecte omstandigheden. Daar beschrijven ze ook de bieren die goed rijpen en hoe het werkt. Wel interessant.

Als je online zoekt, op Marktplaats of 2ehands.be, zie je veel geuze en kriek aangeboden worden uit de jaren 70 of 80. Die flessen gaan dan qua waarde echt x10 of x20.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2020 13:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

M.aw.

Bier kopen die je zelf niet lekker vind, weg leggen en vergeten en weer verkopen? :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2020 14:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

mitch0162 schreef:
RickZ schreef:
Remi schreef:
Iemand recent nog wat toffe dingen gehaald?


Moersleutel advent kalender besteld :)


Nice, was nog op zoek naar een advent kalender, maar de standaard bekendere trekken me niet meer zo. Wil wat nieuwe bieren erin. Deze is zeker een optie, thanks :thumbup:


Zeker toffe optie, worden verstuurd in week 47.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2020 14:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
M.aw.

Bier kopen die je zelf niet lekker vind, weg leggen en vergeten en weer verkopen? :lol:


Als je 10 jaar geduld hebt en weet wat je weg moet leggen dan kun je daar best mee 'verdienen' ja.
Ik heb redelijk wat flessen van Cantillon liggen die ik heb gekocht voor 15 tot 20 euro per stuk. Je kunt de speciale flessen alleen bij de brouwerij afhalen en dat is dan limited tot 1 of 2 flessen per persoon per jaar. Een fles van nog geen jaar oud, die je dus theoretisch ophaalt en diezelfde avond weer verkoopt, gaat dan al voor 80 euro tot 200 euro, afhankelijk welke release het is. Als je die een aantal jaar onder goede omstandigheden weglegt wordt dat alleen maar meer.

Het leuke is dat je op voorhand niet weet wat je er kunt kopen tenzij je in bepaalde Facebook-groepen zit waar ze plaatsen wat er op dat moment te koop is. Je kunt, zoals ik laatst, heel veel geluk hebben en alle specials kunnen kopen óf er is amper wat bijzonders beschikbaar en je staat voor Jan Lul voor de deur. Het is maar net waar ze die dag zin in hebben.

Ik heb toen zo'n 10 flessen gekocht voor +- 150 euro. Als ik dat nu allemaal weer zou verkopen brengt het in het gunstigste geval zo'n 700 euro op. En over een paar jaar alleen maar meer. Het is ook wel afhankelijk aan wie: voor Europeanen is het hier gemakkelijker te verkrijgen dan voor Amerikanen. Zij betalen, logischerwijs, ook veel meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2020 14:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In die handel is zoveel geld te verdienen he, je moet net weten waar.
Deze ging vorige week in de sale. Je moest je van te voren inschrijven en kun je alleen bij de brouwerij in Amerika afhalen. Als je daar een proxy kunt vinden (iemand die hem voor je haalt en opstuurt tegen een vergoeding) kun je die krijgen, mits je door de loting kwam.
De fles zelfde kostte 100 dollar. Een proxy en verzenden nog eens zoiets dus voor 200 dollar heb je die fles thuis. Die verkoop je hier weer voor 500+ euro, makkelijk.
https://untappd.com/b/toppling-goliath- ... out/131332
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2020 14:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wij moeten eens gaan babbelen over welke je moet kopen voor wat handel... haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2020 16:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja lekker. Net zo kansloos als festivaltickets opkopen en voor 2 x de prijs doorverkopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2020 16:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mwa, wanneer je investeert in iets, dat een aantal jaar moet verzorgen en bewaren en vervolgens verkoopt: dat vind ik een heel ander verhaal. Je investeert toch ook in goud, vastgoed, auto's e.d.?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2020 16:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Ja lekker. Net zo kansloos als festivaltickets opkopen en voor 2 x de prijs doorverkopen.


Festivals zijn 1 jaar houdbaar, bier langer.
Als je het maar lang genoeg doet, wordt het vanzelf speciaal
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2020 16:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Appels met peren
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2020 17:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat er een aantal jaar tussen zit was me niet duidelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2020 10:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Ja lekker. Net zo kansloos als festivaltickets opkopen en voor 2 x de prijs doorverkopen.


Ja is goed :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2020 14:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Delt-A schreef:
Ja lekker. Net zo kansloos als festivaltickets opkopen en voor 2 x de prijs doorverkopen.


Ja is goed :lol:


Delt-A schreef:
Dat er een aantal jaar tussen zit was me niet duidelijk.



Is al goed ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2020 15:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Van het weekend 2 flesjes Anchorage - The Sacrifice op de kop weten te tikken. Erg gehyped bier dus ik ben benieuwd. Kon er 100 euro voor neerleggen voor 2 flesjes van 35cl :lol: . Goed, één biertje houden en 1 voor de verkoop (@Delt-A Lees je mee?!?!) en dat drukt de kosten nogal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2020 15:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

15.5%, kokosnoot... er zijn ergere bieren, maar 100eu de 2..
:lol:
Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 74  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic