ErikZ schreef:
OT: Ik wacht nog even als het kan, houd mijzelf streng aan alle regels, in mijn naaste omgeving zelfs te streng maar zo zit ik in elkaar. En dus wil ik als het kan ook nog wachten met de prik, mijn gevoel zegt: het is te nieuw en de lange termijn gevolgen zijn mij te onbekend. Dit komt, hoe gek het ook klinkt, door het gebruik van RC drugs, ik ben er sinds kort mee gestopt juist om deze reden: Waarom geen spuit nemen (voelde voor mij eng want te nieuw) maar wel RC's nemen?
Omdat er bekende stoffen en combinaties zitten in de vaccins met bekende bijwerkingen, korte en lange termijn. Het is niet dat ze uit het niets een nieuw element hebben ontdekt. Veel delen van het vaccin komen uit andere (covid) vaccins (We hebben eerdere covid virussen gehad he, zoals SARS).
Als je zoekt (niet op paranoia of clickbait sites, maar de officiële) zie je gewoon wat er in zit per vaccin en wat het voor bijwerkingen kan hebben. Net zoals elke prik die je krijgt en kan krijgen in je leven. Elk medicijn en vaccin e.d. kan bijwerkingen geven, lees voor de gein maar eens alle bijsluiters van alle medicijnen die je ooit hebt gehad. Het is ook door goed onderzoek bekend bij veel vaccins (incl de komende corona vaccins) wat de bijwerkingen zijn, korte en lange termijn. Ten slotte, dat er bijwerkingen zijn betekent niet dat je ze ook krijgt. Het is wettelijk verplicht om ze allemaal te noteren, bij alle medicijnen, maar in de realiteit krijgt maar een klein percentage bijwerkingen en zijn de algemene bijwerkingen vaak niet ernstig (spierpijn, misselijkheid e.d.) Dat is gewoon je lichaam die op een vaccin reageert.
RC's hebben qua gebruik geen uitgebreide bekende gevolgen, omdat dit niet onderzocht is. Dus het is logisch dat je daar bang voor bent omdat het echt onbekend is wat het op korte en lange termijn voor schade of bijwerkingen kan opleveren. Dit staat er dan ook altijd bij.
Een medicijn vergelijken met een incognitodrugs is een beetje oneerlijk en vergezocht. Het medicijn heeft namelijk wel onderzoek er achter en RC's amper tot niet.