Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267  Volgende

Heb je wel eens fout gedoseerd?
Ja, met gevolgen 22%  22%  [ 12 ]
Ja, zonder gevolgen 15%  15%  [ 8 ]
Nee 51%  51%  [ 28 ]
Meerdere keren 4%  4%  [ 2 ]
Wat is fout doseren? 9%  9%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 55
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 14:51 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Chukkels schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
dawasiknie schreef:
Dat zegt nog helemaal niks natuurlijk. Hoe vaak moet je dan gebruiken? Wat zijn de resultaten vergeleken met andere drugs? Nog een behoorlijk nietszeggende uitkomst dit.


Daar gaat het toch niet om, het gaat erom dat het dus flinke impact heeft en niet welke drugs nog meer zulke impact hebben. Het punt over hoe vaak het gebruikt moet worden klopt wel, maar alsnog is het wel wat schokkends imo. Verkleinen van de hersenen is niet echt een leuke gang van zaken lijkt me.


En het gebruik van alcohol zorgt daar ook voor, inclusief leverproblemen. Met een laptop op schoot zitten kan kanker veroorzaken. In de buitenlucht lopen kan ook ziektes opwekken.

Het leven zelf is gewoon gevaarlijk, als je helemaal geen risico wil lopen, moet je maar binnen blijven en de hele dag zonder muziek of tv op bed blijven liggen.

:lol:

Nee maar er zijn zoveel onderzoeken, laatst zeiden amerikaanse wetenschappers dat het niet schadelijk is voor het cognitieve gedeelte.. En nu komt dit weer en zo krijgen we over maand weer een ander nieuwsbericht! ;)

En tja, er zijn zoveel dingen slecht voor je! Denk dat als je als je gewoon gebruikt zonder verslavingsaspecten te vertonen er niet veel aan de hand is.. Verslaving is juist het gevaar waar je lichaam aan kapot gaat ;) Dus gewoon lekker doorgaan met verstandig gebruik moet geen probleem zijn denk ik, hehe :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 15:18 
 
Artiest

Chukkels schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
dawasiknie schreef:
Dat zegt nog helemaal niks natuurlijk. Hoe vaak moet je dan gebruiken? Wat zijn de resultaten vergeleken met andere drugs? Nog een behoorlijk nietszeggende uitkomst dit.


Daar gaat het toch niet om, het gaat erom dat het dus flinke impact heeft en niet welke drugs nog meer zulke impact hebben. Het punt over hoe vaak het gebruikt moet worden klopt wel, maar alsnog is het wel wat schokkends imo. Verkleinen van de hersenen is niet echt een leuke gang van zaken lijkt me.


En het gebruik van alcohol zorgt daar ook voor, inclusief leverproblemen. Met een laptop op schoot zitten kan kanker veroorzaken. In de buitenlucht lopen kan ook ziektes opwekken.

Het leven zelf is gewoon gevaarlijk, als je helemaal geen risico wil lopen, moet je maar binnen blijven en de hele dag zonder muziek of tv op bed blijven liggen.


Ja het alcohol verhaal, standaard drugspraatje, maar neemt niet weg dat zo'n onderzoek toch met een gevaarlijke conclusie komt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 15:49 
 

Chukkels schreef:
Citaat:
De hersenen van xtc-gebruikers zijn beduidend kleiner dan normale hersenen. Door gebruik van de partydrug wordt het hersengebied dat cruciaal is voor geheugen en herinnering, de hippocampus, zo'n tien procent kleiner. Dat blijkt uit onderzoek van het Amsterdam Medisch Centrum (AMC). Een woordvoerder benadrukt dat het om voorlopige resultaten gaat.

Volgens neuroradioloog Liesbeth Reneman, die leiding gaf aan het onderzoek, komt de krimping door een doorbloedingsstoornis. Hersencellen gaan verloren waardoor het brein krimpt.

Reneman noemt de krimp 'zorgelijk'. Volgens haar zou het wel een logische verklaring geven voor de geheugenproblemen die vaak optreden bij xtc-gebruikers. Uit eerdere onderzoeken bleek al dat xtc-gebruik tot hersenbeschadiging kan leiden.


Maar mijn schoolcijfers zijn de laatste maanden juist gestegen :$


En laatst was er nog een nieuws bericht dat xtc niet schadelijk was voor je hersenen?
Beetje dubbel op niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 17:33 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Ja het alcohol verhaal, standaard drugspraatje, maar neemt niet weg dat zo'n onderzoek toch met een gevaarlijke conclusie komt :P

Op zich gaat het daar niet om (ik ben ook best terughoudend qua alcohol- en XTC-gebruik), maar ik ben wel benieuwd wat nou de exacte uitkomsten van dat onderzoek zijn. 10% is nou ook niet echt superveel. Dat betekend dat van die 100% nog 90% overblijft. En aangezien ik hoogbegaafd ben (feit) kan ik toch wel wat missen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 17:38 
 
Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:
Ja het alcohol verhaal, standaard drugspraatje, maar neemt niet weg dat zo'n onderzoek toch met een gevaarlijke conclusie komt :P


Wat is er gevaarlijk aan dan? Dat je wat geheugen mist is niet dodelijk :) in tegenstelling tot de mensen met leverkanker of longkanker wat vaak een resultaat is van de legale drugs alcohol & tabak...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 17:46 
 

Hoofdcoach schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Ja het alcohol verhaal, standaard drugspraatje, maar neemt niet weg dat zo'n onderzoek toch met een gevaarlijke conclusie komt :P


Wat is er gevaarlijk aan dan? Dat je wat geheugen mist is niet dodelijk :) in tegenstelling tot de mensen met leverkanker of longkanker wat vaak een resultaat is van de legale drugs alcohol & tabak...


Nouja, het is niet echt dodelijk, maar het is dus wel echt kut. Ik heb bijvoorbeeld dat dankzij drugs me langetermijn geheugen na de klote is dat ik bijna niks meer weet van vroeger enzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 17:54 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik heb d'r weinig last van om heel eerlijk te zijn. Ook na een feest kan ik me bijna alles nog wel herinneren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 17:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chukkels schreef:
Citaat:
De hersenen van xtc-gebruikers zijn beduidend kleiner dan normale hersenen. Door gebruik van de partydrug wordt het hersengebied dat cruciaal is voor geheugen en herinnering, de hippocampus, zo'n tien procent kleiner. Dat blijkt uit onderzoek van het Amsterdam Medisch Centrum (AMC). Een woordvoerder benadrukt dat het om voorlopige resultaten gaat.

Volgens neuroradioloog Liesbeth Reneman, die leiding gaf aan het onderzoek, komt de krimping door een doorbloedingsstoornis. Hersencellen gaan verloren waardoor het brein krimpt.

Reneman noemt de krimp 'zorgelijk'. Volgens haar zou het wel een logische verklaring geven voor de geheugenproblemen die vaak optreden bij xtc-gebruikers. Uit eerdere onderzoeken bleek al dat xtc-gebruik tot hersenbeschadiging kan leiden.


Maar mijn schoolcijfers zijn de laatste maanden juist gestegen :$


De testpersonen gebruikten jaarlijk meer dan 40 pillen is bij jou dat ook het geval dan? :lol:
Onderzoeken als deze zijn vaak nutteloos en kunnen altijd op verschillende manieren betekenis gegeven worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 17:57 
 

mrazura schreef:
Chukkels schreef:
Citaat:
De hersenen van xtc-gebruikers zijn beduidend kleiner dan normale hersenen. Door gebruik van de partydrug wordt het hersengebied dat cruciaal is voor geheugen en herinnering, de hippocampus, zo'n tien procent kleiner. Dat blijkt uit onderzoek van het Amsterdam Medisch Centrum (AMC). Een woordvoerder benadrukt dat het om voorlopige resultaten gaat.

Volgens neuroradioloog Liesbeth Reneman, die leiding gaf aan het onderzoek, komt de krimping door een doorbloedingsstoornis. Hersencellen gaan verloren waardoor het brein krimpt.

Reneman noemt de krimp 'zorgelijk'. Volgens haar zou het wel een logische verklaring geven voor de geheugenproblemen die vaak optreden bij xtc-gebruikers. Uit eerdere onderzoeken bleek al dat xtc-gebruik tot hersenbeschadiging kan leiden.


Maar mijn schoolcijfers zijn de laatste maanden juist gestegen :$


De testpersonen gebruikten jaarlijk meer dan 40 pillen is bij jou dat ook het geval dan? :lol:
Onderzoeken als deze zijn vaak nutteloos en kunnen altijd op verschillende manieren betekenis gegeven worden.


Ooh kut dan zijn die van mij wel erg klein :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 18:09 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Citaat:
Schade aan serotoninefabriekjes
Het werkzame bestanddeel van xtc grijpt in op de huishouding van boodschapperstof serotonine. Deze neurotransmitter is onder andere betrokken bij regulatie van stemming en cognitieve processen als geheugen, aandacht en concentratie. MDMA zorgt voor extra afgifte door te binden aan serotoninetransporters, eiwitten die nodig zijn voor het vervoer van de boodschapperstof. Daardoor kan serotonine niet meer terug de cel in en blijft het dus circuleren. Dit leidt aanvankelijk tot het bekende euforische gevoel. Maar na verloop van tijd kan overvloed omslaan in een tekort. Afbraakproducten van xtc zijn namelijk schadelijk voor cellen die serotonine produceren. En als deze serotoninefabriekjes niet naar behoren werken, stagneert uiteraard ook de productie. In het uiterste geval leidt dat tot depressies en geheugenproblemen.
Serotoninetransporters vormen slechts een fractie van alle hersencellen: minder dan één procent. ‘Zelfs als alle transporters verloren zouden gaan, kom je niet uit op tien procent. De krimp die we in de hippocampus gezien hebben, kunnen we daar dus niet, of in elk geval niet helemaal, mee verklaren.’ Maar waarmee dan wel? Reneman zet haar kaarten voorlopig vooral in op ‘spastische ischemie’. Zeer vrij vertaald: een doorbloedingsstoornis veroorzaakt door de partydrug. Reneman: ‘Serotonine is een sterke vasoconstrictor – het vernauwt de bloedvaten. Door xtc-gebruik circuleert er extra veel van de stof in het brein. Bij patiënten met samentrekkingen van de bloedvaten door een hersenbloeding zien we soms ook zwellingen. De situatie normaliseert in principe als de blokkade weg is. Maar houdt de vaatvernauwing lang aan of treedt die vaker op – bijvoorbeeld doordat iemand veel of regelmatig xtc gebruikt – dan gaan misschien hersencellen verloren. En ja, dat leidt uiteindelijk tot krimp.’

Banaan
‘Pas op,’ benadrukt Reneman ondertussen, ‘dit is allemaal één grote hypothese. Niemand weet of het klopt wat ik zeg.’ Niet voor niets rept de recente publicatie over het onderzoek* van ‘preliminary evidence’. Het zal duidelijk zijn: er is meer onderzoek nodig. Dat ging deze maand van start. ‘De scans van ons grote cohort van gebruikers gaan we allemaal nog eens minutieus bekijken. Heel veel werk, ja. De hippocampus is een soort banaan, die zo’n scanapparaat als het ware in flinterdunne virtuele plakjes snijdt. Die moeten we eerst allemaal op de juiste manier intekenen. Gelukkig konden we in de pilotstudie een beroep doen op collega’s van het VUmc. Zij hebben vanuit het Alzheimeronderzoek veel ervaring opgedaan met dat intekenen. Maar in de nieuwe studie gaat het echt om enorme hoeveelheden scans, dus hopen we het te kunnen automatiseren.’
Overigens richt de nieuwe studie zich niet alleen op de hippocampus. ‘Vergeet niet: serotonine beïnvloedt een heleboel hersengebieden. We zien vooral schade aan een bepaald type axonen (de uitlopers van zenuwcellen), waar bijvoorbeeld de serotoninetransporters op liggen. Dergelijke axonen komen overal in het brein voor. In onze pilot keken we naar de hippocampus omdat we zeker wisten dat de drug nadelige effecten kan hebben op het geheugen. Straks onderzoeken we ook andere hersengebieden zoals de thalamus, die eveneens betrokken is bij geheugenprocessen. We vermoeden dat de gevolgen van xtc verder kunnen reiken dan alleen die hippocampus.’


Kortom: voorlopig weten we eigenlijk nog steeds niks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 19:23 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

dawasiknie schreef:
Citaat:
..... In onze pilot keken we naar de hippocampus omdat we zeker wisten dat de drug nadelige effecten kan hebben op het geheugen.........’


Kortom: voorlopig weten we eigenlijk nog steeds niks.


Ze weten het zeker dat het nadelige effecten KAN hebben.. Kunnen ze dan ook niet even stellen wat de extra factoren zijn die het beïnvloeden? Is bijv persoon X beter bestand tegen deze effecten den persoon Y, en komt dat door eten, beweging of iets anders dat persoon X beter doet dan Y..

Vind het altijd een uitspraak van, tja.. Het kan.. Wat moet je er mee :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 19:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eergister een van de avonden van me leven gehad, en nu me een hele dag zo leeg als het maar zijn kan voelen. Wat is het toch goed dat drugs een keerzijde heeft eigenlijk. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 20:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

93Wesley93 schreef:
Eergister een van de avonden van me leven gehad, en nu me een hele dag zo leeg als het maar zijn kan voelen. Wat is het toch goed dat drugs een keerzijde heeft eigenlijk. :lol:

Same here.. moe, lusteloos.. klote :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 20:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Suplementen en fruit jongens... ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 22:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9797 ... xtc__.html

Ben benieuwd of dat echt waar is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 22:30 
 
Hardtraxx Veteran

RobertV schreef:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9797373/__Brein_krimpt_door_xtc__.html

Ben benieuwd of dat echt waar is.


Al gepost :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 22:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

haha ik zie het nu ja. in het andere topic.. en ook in deze trouwens.. maar het is weer een onderzoek van niks als ik het zo lees :aww: opvulling in de krant...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 22:36 
 
Hardtraxx Veteran

Ja al die onderzoeken spreken elkaar tegen ... en tja er zijn genoeg mensen die jarenlang gebruikt hebben (lees in de jaren 90) en nu gewoon bijvoorbeeld een topfunctie hebben bij de bank :P dus gewoon niks aannemen van die onderzoeken :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 22:38 
 
Donateur
Avatar gebruiker

ja nou ik geloof wel dat het je geheugen aantast.. merk het soms wel * na gebruik *

Weet helemaal niks meer
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 22:38 
 

Hoofdcoach schreef:
Ja al die onderzoeken spreken elkaar tegen ... en tja er zijn genoeg mensen die jarenlang gebruikt hebben (lees in de jaren 90) en nu gewoon bijvoorbeeld een topfunctie hebben bij de bank :P dus gewoon niks aannemen van die onderzoeken :lol:

XTC vergroot kans op top baan bij overheid en dienstverlenende sector :woot:

gauw slikken dan! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 22:39 
 
Hardtraxx Veteran

biscuit schreef:
Hoofdcoach schreef:
Ja al die onderzoeken spreken elkaar tegen ... en tja er zijn genoeg mensen die jarenlang gebruikt hebben (lees in de jaren 90) en nu gewoon bijvoorbeeld een topfunctie hebben bij de bank :P dus gewoon niks aannemen van die onderzoeken :lol:

XTC vergroot kans op top baan bij overheid en dienstverlenende sector :woot:

gauw slikken dan! :P


Gras is groen, maar iets dat groen is is niet meteen gras
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 22:40 
 

Hoofdcoach schreef:
biscuit schreef:
Hoofdcoach schreef:
Ja al die onderzoeken spreken elkaar tegen ... en tja er zijn genoeg mensen die jarenlang gebruikt hebben (lees in de jaren 90) en nu gewoon bijvoorbeeld een topfunctie hebben bij de bank :P dus gewoon niks aannemen van die onderzoeken :lol:

XTC vergroot kans op top baan bij overheid en dienstverlenende sector :woot:

gauw slikken dan! :P


Gras is groen, maar iets dat groen is is niet meteen gras

het kan ook bruin zijn(en dus slecht) toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 22:42 
 
Hardtraxx Veteran

biscuit schreef:
het kan ook bruin zijn(en dus slecht) toch?


Tja als je een blauwe stift koopt kan het ook blauw zijn :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 22:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

biscuit schreef:
Hoofdcoach schreef:

Gras is groen, maar iets dat groen is is niet meteen gras

het kan ook bruin zijn(en dus slecht) toch?


Maar bruine bomen zijn wel altijd goed hoor! En de meeste groene dingen zijn sowieso wel goed. Kijk maar naar en eekhoorn of een olifant ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 22:42 
 
Donateur
Avatar gebruiker

1 conclusie = drugs are bad hmmkay
Vorige  1 ... 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic