Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2458, 2459, 2460, 2461, 2462, 2463, 2464 ... 2577  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:20 

Kraak... Piep...

Unknown schreef:
@SVB nee niet stemmen = niet zeiken, zo simpel is het.

En @ Melvin nou ja bij Pvvd kun je idd echt zeggen dat het een one issue partij is, maar van Groenlinks kan ik dat toch niet echt zeggen.

En @ Rickzel niet stemmen is idd een keuze, maar niet stemmen betekent ook dat je gewoon niet moet zeiken als ze niks voor jou doen.

IDD, als je gaat janken over hoe slecht alles is en maar op je luie reet gaat zitten te wachten en te zeuren tot het eens gebeurt ben je niet serieus te nemen.

Citaat:
Een coalitie met VVD, D66, CDA en Groen Links zou ik hartstikke tevreden mee zijn

Dan heb jee een coalitie van extreem progressieve partijen tegenover een conservatieve partij en een gematigde.

Dat gaat niet werken nie. Als ze een beetje links en beetje rechts zijn dan werkt het nog. VVD vs Groenlinks gaat al niet goed werken en CDA vs D66 al helemaal niet.

Realistisch gezien moet je denken aan D66, GL, PVDA, 50 Plus (een combinatie hiervan)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:23 

Hardtraxx Veteran

50 + ook zo'n lekkere one issue partij xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:24 

Kraak... Piep...

Unknown schreef:
50 + ook zo'n lekkere one issue partij xd

Klopt die AOW, maar ze staan in het politieke spectrum wel dichtbij GL en D66.

Om je politieke systeem enigszins te laten werken heb je wel echt eenvlaks politiek nodig (Links Progressief of Rechts conservatief of Gematigde centrumpartijen). Anders krijg je weer net als de VVD en PVDA dat ze elkaar alleen maar in de weg gaan zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:26 

Hardtraxx Veteran

Ben ik het idd volledig mee eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:26 

Hardtraxx Veteran

"Ik stem op de piratenpartij want vind Ancilla zo'n lekker wijf"
"Ik stem op PVV want alle vluchtelingen krijgen 1000 euro en een gratis woning want dat heb op Facebook gestaan"

Zulke mensen mogen wmbt lekker thuis op de bank blijven liggen ipv te gaan stemmen >.<

edit: net op Facebook een plaatje gezien van iemand die een dikke rode streep over z'n stembiljet heeft gezet en "DR PEACOCK, VIVE LA FRENCHCORE" heeft geschreven.

IQ test voor het stemmen verplicht maken wmbt >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:29 

Hardtraxx Veteran

SVB dus :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:30 

Hardtraxx Veteran

Unknown schreef:

Tsja, hij weet tenminste waarom hij blanco stemt, hij weet er niks vanaf maar wil toch gebruik maken van z'n stem.

Ik vind het het meest nutteloze wat je kan doen, maar dat is al meer hersenkracht dan veel andere mensen er aan besteed hebben >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:30 

Hardtraxx Veteran

Ja hmm klopt wel, sorry was een beetje populistisch bezig :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:33 

Hardtraxx Veteran

Unknown schreef:
Ja hmm klopt wel, sorry was een beetje populistisch bezig :cool:

Haha achja, af en toe moet iemand het even voor onze onwetende kleine knul opnemen he
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:36 

Hardtraxx Veteran

Gewoon een coalitie van PVV en GroenLinks, alle Marokkanen het land uit in een hybride auto!!

haha is een grapje van Arjan Lubach
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:38 

Hardtraxx Veteran

Chroman schreef:
Gewoon een coalitie van PVV en GroenLinks, alle Marokkanen het land uit in een hybride auto!!

haha is een grapje van Arjan Lubach

Hij was weer sterk he :lol: die peilingen gebaseerd op de Kamergotchi was ook echt heel erg goed bedacht...
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:58 

Hardtraxx Veteran

Hier nog 1

Afbeelding

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 13:04 

Hardtraxx Veteran

Mag toch hopen dat dit feek is, hoewel PVV'ers niet de meest snuggere mensen zijn doorgaans
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 13:04 

Hardtraxx Veteran

sonnebloem schreef:
Mag toch hopen dat dit feek is, hoewel PVV'ers niet de meest snuggere mensen zijn doorgaans

Ja ik mag het ook hopen hoor, maar ik vrees wel het ergste dat als het fake is er zeker PVV-ers zijn die dit werkelijk doen >.< :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 13:26 

Hardtraxx Veteran

Hahahah. Ongeeeeeeldig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 13:44 

Hardtraxx Veteran

Heb gehoord dat Evert-Jan het ook een geniaal plan vond!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 13:51 

Hardtraxx Veteran

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 14:14 

Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
Unknown schreef:

Tsja, hij weet tenminste waarom hij blanco stemt, hij weet er niks vanaf maar wil toch gebruik maken van z'n stem.

Ik vind het het meest nutteloze wat je kan doen, maar dat is al meer hersenkracht dan veel andere mensen er aan besteed hebben >.<

Hee dat is gvd niet waar ja!

Ik heb bijna alle debatten gevolgd en heb van iedere politieke partij de standpunten etc gelezen. Ik heb me juist heel erg verdiept in de politiek rond deze verkiezing. De voornaamste reden waarom ik niet stem heb ik in een ander toppa al een keer toegelicht maar buiten dat sta ik ook achter geen een partij 100%. Mss net 50% Groen Links. Edit: ik moet me toch op zijn minst voor 75% kunnen vinden in de partij plannen wil ik op een bepaalde partij stemmen.
Logisch dan toch dat ik niet ga stemmen of in dit geval blanco stem?

De opmerking "niet stemmen = niet klagen" is gewoon dom en veel te kort door de bocht. Ik heb mij wel degelijk heel erg verdiept in de politiek dus vind ik dat ik mij daar best over uit kan/mag spreken. Dat er in NL geen een partij is waar ik echt achter sta daar kan ik niks aan doen. Dat je "niet stemmen = niet klagen" zegt tegen mensen die te lui zijn om zich in de partijen te verdiepen of te lui zijn om naar de stembus te rijden dan ja, die moeten niet klagen.

In de belevingswereld van BB en Mares zouden mensen zoals ik (die zich er wel degelijk in verdiept hebben en nadenken over de politiek) geen recht van spreken/klagen hebben, maar hebben vrouwen die Meneer Klaver stemmen omdat hij een leuk koppie heeft dat wel :lol:.

Eigenlijk vind ik dat je alleen zou moeten stemmen op een partij als je ook echt achter een partij zijn of haar plannen staat. Nu gaan vanmiddag al die zwevende kiezers naar de stembus en vullen ze maar in wat hun gevoel op dat moment zegt. Morgen, volgende week of volgende maand denken ze er al weer heel anders over. Wat zijn die stemmen waard met het oog op waar het met Nederland heen moet de komende jaren?

Je kunt beter niet stemmen of blanco stemmen dan dat je gaat stemmen maar er zelf niet eens echt achter staat of dat je niet eens weet waar je eigenlijk op stemt als je op een bepaalde partij stemt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 14:44 

Hardtraxx Veteran

Ik wilde al een heel boekwerk neergooien, maar Exterkate heeft het al goed verwoord voor mij :P. Behalve dan dat ik niet op GL stem. Vind het merendeel van de linkse enclave veel te naïef m.b.t. de goedheid van de mens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 14:59 

Hardtraxx Veteran

Ik heb zojuist VVD gestemd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 15:05 

Hardtraxx Veteran

Sorry Sander ik ben het volledig met Exterkate eens, jouw redenatie slaat in mijn ogen helemaal nergens op.

Er bestaan geen partijen waar je het 100% mee eens bent tenzij je zelf een partij opricht.

Zelf zal ik stemmen op D66
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 15:09 

Hardtraxx Veteran

Wat ErikZ zegt. Je kunt je nog bedenken en vandaag gaan stemmen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 15:13 

Hardtraxx Veteran

Delt-A schreef:
Wat ErikZ zegt. Je kunt je nog bedenken en vandaag gaan stemmen..

Hij is wel gaan stemmen maar heeft blanco gestemd toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 15:14 

Hardtraxx Veteran

SVB = Stemt Vaak Blanco

sorry
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 15:19 

Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:
Sorry Sander ik ben het volledig met Exterkate eens

Dat mag ook haha :P

ErikZ schreef:
Er bestaan geen partijen waar je het 100% mee eens bent tenzij je zelf een partij opricht.

Hier was ik wat onduidelijk in. Ik bedoel niet dat ik pas zou stemmen op een partij als ik het er 100% mee eens zou zijn maar toch op zijn minst met 75% van de plannen voor ik er op zou stemmen. 50% Groen Links gaat hem dus voor mij niet worden. Dan stem ik ook op zo veel waar ik het eigenlijk niet mee eens ben. Als die plannen er door komen dan weet ik van mezelf dat ik er spijt van krijg dat ik op hun gestemt heb. Nu heb ik wel overwogen blanco gestemt waar ik helemaal achter sta dus dat voelt voor mij persoonlijk beter.

Ik wil er alleen maar mee aangeven dat niet stemmers soms wel degelijk heel erg over de politiek nadenken en zich er in verdiepen ,maar toch hun redenen hebben om niet te gaan stemmen. Daarom vind ik de opmerking "niet stemmen = niet zeiken" wel erg kort door de bocht.

Overigens kan ik jullie manier van stemmen ook hartstikke goed begrijpen hoor, alleen kies ik er zelf voor om het anders te doen. Daar is ook iedereen vrij in :)
Vorige  1 ... 2458, 2459, 2460, 2461, 2462, 2463, 2464 ... 2577  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic