Rickzel schreef:
Unknown schreef:
SVB dus

Tsja, hij weet tenminste waarom hij blanco stemt, hij weet er niks vanaf maar wil toch gebruik maken van z'n stem.
Ik vind het het meest nutteloze wat je kan doen, maar dat is al meer hersenkracht dan veel andere mensen er aan besteed hebben

Hee dat is gvd niet waar ja!
Ik heb bijna alle debatten gevolgd en heb van iedere politieke partij de standpunten etc gelezen. Ik heb me juist heel erg verdiept in de politiek rond deze verkiezing. De voornaamste reden waarom ik niet stem heb ik in een ander toppa al een keer toegelicht maar buiten dat sta ik ook achter geen een partij 100%. Mss net 50% Groen Links. Edit: ik moet me toch op zijn minst voor 75% kunnen vinden in de partij plannen wil ik op een bepaalde partij stemmen.
Logisch dan toch dat ik niet ga stemmen of in dit geval blanco stem?
De opmerking "niet stemmen = niet klagen" is gewoon dom en veel te kort door de bocht. Ik heb mij wel degelijk heel erg verdiept in de politiek dus vind ik dat ik mij daar best over uit kan/mag spreken. Dat er in NL geen een partij is waar ik echt achter sta daar kan ik niks aan doen. Dat je "niet stemmen = niet klagen" zegt tegen mensen die te lui zijn om zich in de partijen te verdiepen of te lui zijn om naar de stembus te rijden dan ja, die moeten niet klagen.
In de belevingswereld van BB en Mares zouden mensen zoals ik (die zich er wel degelijk in verdiept hebben en nadenken over de politiek) geen recht van spreken/klagen hebben, maar hebben vrouwen die Meneer Klaver stemmen omdat hij een leuk koppie heeft dat wel

.
Eigenlijk vind ik dat je alleen zou moeten stemmen op een partij als je ook echt achter een partij zijn of haar plannen staat. Nu gaan vanmiddag al die zwevende kiezers naar de stembus en vullen ze maar in wat hun gevoel op dat moment zegt. Morgen, volgende week of volgende maand denken ze er al weer heel anders over. Wat zijn die stemmen waard met het oog op waar het met Nederland heen moet de komende jaren?
Je kunt beter niet stemmen of blanco stemmen dan dat je gaat stemmen maar er zelf niet eens echt achter staat of dat je niet eens weet waar je eigenlijk op stemt als je op een bepaalde partij stemt.