Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2457, 2458, 2459, 2460, 2461, 2462, 2463 ... 2577  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 11:44 

Hardtraxx Veteran

Norther66 schreef:
Enige verschil tussen blanco stemmen en niet stemmen, is voor de opkomstpercentage..

Gaan de blanco stemmen niet automatisch naar de grootste partij? Of heb ik dat verkeerd :P

edit: aah google zegt dat ik dit inderdaad verkeerd heb >.< Zie er alsnog het nut niet van in maargoed

#JustSVBthings
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 11:46 

Hardtraxx Veteran

Overigens wat vinden jullie er van dat het CDA ineens met Buma zo'n andere weg is ingeslagen met de ineens best extreme standpunten over dubbele nationaliteiten en het beetje nationalistisch denken wat betreft de dienstplicht invoeren en dat er op scholen het volkslied weer zou moeten worden ingevoerd of iig dat hij het te gek vindt dat kinderen het volkslied nauwelijks meer kennen.
Kijk als het gaat om het proberen weg te trekken van stemmers op de PVV vind ik dat nog niet eens zo heel erg, want hoe kleiner de PVV hoe beter mij dit persoonlijk lijkt voor Nederland.

En blanco stemmen tellen idd alleen mee voor de opkomst en gaan (gelukkig) niet naar de grootste partij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 11:48 

Hardtraxx Veteran

Denk dat alle ietwat rechse partijen zich hebben voorgenomen om stemmen van Wilders weg te trekken, er zijn erg veel mensen die het op zich eens zijn met Wilders maar het toch wat extreem vinden om op hem te stemmen en eigenlijk ook niet willen dat hij de grootste wordt, dan bied je met een "fatsoenlijke" partij toch een alternatief...

Gewoon slim campagne voeren dus, die standpunten die je noemt zijn nou echt van die typische verkiezingspunten die je nooit uitgevoerd gaat zien worden >.<

(wel mee eens dat het wel opvallend is inderdaad)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 11:54 

Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
Denk dat alle ietwat rechse partijen zich hebben voorgenomen om stemmen van Wilders weg te trekken, er zijn erg veel mensen die het op zich eens zijn met Wilders maar het toch wat extreem vinden om op hem te stemmen en eigenlijk ook niet willen dat hij de grootste wordt, dan bied je met een "fatsoenlijke" partij toch een alternatief...

Gewoon slim campagne voeren dus, die standpunten die je noemt zijn nou echt van die typische verkiezingspunten die je nooit uitgevoerd gaat zien worden >.<

(wel mee eens dat het wel opvallend is inderdaad)

Onbetrouwbare en voorgelogen ideeën en daar ligt dus het probleem van de politiek in mijn ogen. Dat geldt voor de gevestigde partijen, maar ook voor de nieuwe(re) partijen. Het probleem ligt namelijk bij het moeten formeren van een coalitie. Je hoort in dit systeem nou eenmaal compromissen te sluiten, dus je moet altijd water bij de wijn doen en dat komt in mijn ogen de geloofwaardigheid van in principe elke politieke partij niet ten goede.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 11:58 

Hardtraxx Veteran

Een substantiële hoeveelheid blanco stemmen zou zich moeten vertalen naar een lege zetel in de Tweede Kamer tbh.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:00 

Hardtraxx Veteran

Die 1000 euro die Rutte beloofde wacht ik ook nog steeds op >.< Zeker wel mee eens wat je zegt inderdaad...

@Joey een lege zetel... en dan? :P Wat is het nut daar van?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:01 

Hardtraxx Veteran

Ik kan wel 1000 euro gebruiken
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:02 

Hardtraxx Veteran

Ja ik denk best veel mensen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:02 

Hardtraxx Veteran

Unknown schreef:
Overigens wat vinden jullie er van dat het CDA ineens met Buma zo'n andere weg is ingeslagen met de ineens best extreme standpunten over dubbele nationaliteiten en het beetje nationalistisch denken wat betreft de dienstplicht invoeren en dat er op scholen het volkslied weer zou moeten worden ingevoerd of iig dat hij het te gek vindt dat kinderen het volkslied nauwelijks meer kennen.

Prima! Alles beter dan dat extreem correcte linkse bomengeknuffel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:03 

Hardtraxx Veteran

Bedoel je niet allochtonengeknuffel? Of ja autochtonen met een migratieachtergrond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:04 

Hardtraxx Veteran

Unknown schreef:
Bedoel je niet allochtonengeknuffel?

Kan ook, maar dat is meer de PvdA.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:06 

Hardtraxx Veteran

Wat dat betreft zou een coalitie met VVD/D66 in mijn ogen top zijn, zo slecht is het niet gedaan de afgelopen jaren, ik neig zelf meer naar links dan naar rechts, maar als Rutte premier blijft en "op deze weg door mag gaan" zou ik daar niet rouwig om zijn...
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:08 

Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
Die 1000 euro die Rutte beloofde wacht ik ook nog steeds op >.<

"Rutte bood bij deze verkiezingscampagne, in 2016, excuses aan aan zijn kiezers. Hij had de 1.000-euro-belofte niet waargemaakt, zei de premier. En Wilders refereerde daar nu aan. Het gekke is dat volgens PvdA’er Jeroen Dijsselbloem Rutte zich wel dégelijk aan die belofte heeft gehouden, alleen niet in 2015, maar wat later. Een blik op de arbeidskorting in 2012 en op die van 2017 leert dat die inderdaad met meer dan 1.000 euro is verhoogd voor het grootste deel van de werkenden. Overigens belooft Rutte op dezelfde manier niet 1.000 euro voor iedereen met werk, maar tot 1.734 euro. Alleen hij is daar zelf stil over, je moet echt in de cijfers duiken om erachter te komen. De beeldvorming over dit onderwerp is kennelijk zo negatief dat Rutte stilletjes is over een vrijwel nagekomen belofte én een nieuw vooruitzicht." (de Volkskrant, 13-03-2017)

Rickzel schreef:
@Joey een lege zetel... en dan? :P Wat is het nut daar van?

De meeste redenen om blanco te stemmen zijn óf niet weten waarop te stemmen óf men is het niet genoeg eens met de standpunten van de partijen (en dus de beslissingen die ze nemen). Een lege zetel maakt het het kabinet lastiger om besluiten te nemen waar je als kiezer niet achter staat, dus beïnvloed je de besluitvorming op een manier die aansluit bij jouw (blanco) visie. Als je wel stemt voor de Tweede Kamer verkiezingen maar blanco stemt, stem je in zekere zin dus voor een blanco (en dus lege) zetel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:09 

Kraak... Piep...

Dat is het kromme van de politiek, iedereen kijkt naar de man die voorop staat. De VVD doet het niet heel slecht, Rutte wel en eveneens heeft de PVDA met Samson de VVD flink tegengewerkt.

In dat opzicht zou D66 met Pechtold aan de leiding met de VVD erbij prima zijn.

Het jammere is dat ik het best wel eens ben met het klimaat gebeuren e.d. maar dat dat linkse gedoe met iedereen lief en dieren zijn belangrijker dan mensen is echt om te kotsen inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:11 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Het jammere is dat ik het best wel eens ben met het klimaat gebeuren e.d. maar dat dat linkse gedoe met iedereen lief en dieren zijn belangrijker dan mensen is echt om te kotsen inderdaad.

Spijker op de kop.

Verder verwacht ik gewoon een coalitie tussen VVD + CDA + D66 + nog een andere partij met eventuele gedoogsteun.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:11 

Hardtraxx Veteran

Joey schreef:
De meeste redenen om blanco te stemmen zijn óf niet weten waarop te stemmen óf men is het niet genoeg eens met de standpunten van de partijen (en dus de beslissingen die ze nemen). Een lege zetel maakt het het kabinet lastiger om besluiten te nemen waar je als kiezer niet achter staat, dus beïnvloed je de besluitvorming op een manier die aansluit bij jouw (blanco) visie. Als je wel stemt voor de Tweede Kamer verkiezingen maar blanco stemt, stem je in zekere zin dus voor een blanco (en dus lege) zetel.

Nog nooit zo over nagedacht, best interessant man. Maar dit werkt dus op dit moment nog niet zo?? Richt de blanco partij op dan Joey, ik zie hier wel potentie in haha

Broken Balance schreef:

In dat opzicht zou D66 met Pechtold aan de leiding met de VVD erbij prima zijn.

Yep, en hier ook totaal mee eens
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:12 

Hardtraxx Veteran

MelvinFR schreef:
Unknown schreef:
Bedoel je niet allochtonengeknuffel?

Kan ook, maar dat is meer de PvdA.

Waarom alleen PVDA? Jij zegt het correcte linkse bomengeknuffel, daar hoort dus bv ook Groenlinks of de SP bij, dus dat vind ik thb echt de grootste kul die je kunt bedenken.

Nou ja ik ga even mijn stem uitbrengen op een linkse bomenknuffelpartij :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:13 

Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
Joey schreef:

Nog nooit zo over nagedacht, best interessant man. Maar dit werkt dus op dit moment nog niet zo??

Dit werkt inderdaad niet zo. Naar mijn weten is het zo dat blanco stemmen enkel gelden voor het opkomstpercentage en dat de zetels worden toegekend op basis van de totale hoeveelheid stemmen minus de hoeveelheid blanco stemmen. Voorheen (voor 2008 als ik me niet vergis) gingen blanco stemmen automatisch naar de grootste partij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:13 

Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
Norther66 schreef:
Enige verschil tussen blanco stemmen en niet stemmen, is voor de opkomstpercentage..

Gaan de blanco stemmen niet automatisch naar de grootste partij? Of heb ik dat verkeerd :P

edit: aah google zegt dat ik dit inderdaad verkeerd heb >.< Zie er alsnog het nut niet van in maargoed

#JustSVBthings

Dan houden alle huilebalken hun bek weer dat je geen gebruik maakt van je stemrecht enzo enzo. Die mensen zijn nog steeds zo kort door de bocht dat je je niet mag uitspreken over de politiek als je niet stemt -.-. Verder zie ik het nut er ook niet van in maar ach, koste maar 5 minuten van mijn dag. Kleine moeite dan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:14 

Hardtraxx Veteran

Unknown schreef:
Waarom alleen PVDA? Jij zegt het correcte linkse bomengeknuffel, daar hoort dus bv ook Groenlinks of de SP bij, dus dat vind ik thb echt de grootste kul die je kunt bedenken.

Partijen als PvvD en GL vind ik inderdaad bomenknuffelaars. Zij stellen zaken als mileu en klimaat boven andere zaken als economie, veiligheid en immigrantenbeleid. Dat vind ik zelf persoonlijk een kwalijke zaak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:15 

Hardtraxx Veteran

Svbtwee schreef:
Dan houden alle huilebalken hun bek weer dat je geen gebruik maakt van je stemrecht enzo enzo. Die mensen zijn nog steeds zo kort door de bocht dat je je niet mag uitspreken over de politiek als je niet stemt -.-. Verder zie ik het nut er ook niet van in maar ach, koste maar 5 minuten van mijn dag. Kleine moeite dan :P

(lekker al die discussies door elkaar :lol: )

Maar ben zelf van mening dat niet stemmen ook je recht is, ook een keuze...
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:16 

Kraak... Piep...

MelvinFR schreef:
Unknown schreef:

Partijen als PvvD en GL vind ik inderdaad bomenknuffelaars. Zij stellen zaken als mileu en klimaat boven andere zaken als economie, veiligheid en immigrantenbeleid. Dat vind ik zelf persoonlijk een kwalijke zaak.

Niet eens SP noemen? SP is wel het grootste arsenaal aan Boomknuffelen en Politieke correctheid. Groenlinks is met focus op klimaat qua standpunten net zo progressief als D66 maar dan meer links.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:16 

Hardtraxx Veteran

@SVB nee niet stemmen = niet zeiken, zo simpel is het.

En @ Melvin nou ja bij Pvvd kun je idd echt zeggen dat het een one issue partij is, maar van Groenlinks kan ik dat toch niet echt zeggen.

En @ Rickzel niet stemmen is idd een keuze, maar niet stemmen betekent ook dat je gewoon niet moet zeiken als ze niks voor jou doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:19 

Hardtraxx Veteran

Ik zou dan weer geen VVD willen en zo kun je wel even doorgaan :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2017 12:19 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Niet eens SP noemen? SP is wel het grootste arsenaal aan Boomknuffelen en Politieke correctheid. Groenlinks is met focus op klimaat qua standpunten net zo progressief als D66 maar dan meer links.

Ik heb bij de SP eerder het idee dat de zorg hun belangrijkste speerpunt is. Waar je wel gelijk in hebt is dat die aanhangers van de SP wel grote gekkies zijn die de hele dag op het Malieveld staan.
Vorige  1 ... 2457, 2458, 2459, 2460, 2461, 2462, 2463 ... 2577  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic