Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2344, 2345, 2346, 2347, 2348, 2349, 2350 ... 2577  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 00:29 

Hardtraxx Veteran

Word zo makkelijk over gedacht altijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 12:50 

Hardtraxx Veteran

Raven schreef:
Word zo makkelijk over gedacht altijd.

Dit dus. Denk dat niemand het begrijpt, behalve zij die zelf een depressie hebben (gehad).
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 14:21 

Hardtraxx Veteran

Maakt niet uit. Ik blijf je een fucking kneus vinden als je ervoor kiest om via je uitweg leed bij anderen (en dan heb ik het niet over te laat zijn) te veroorzaken. Of het nu je eigen schuld is of niet. Dan denk ik er maar "makkelijk" over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 14:59 

Steffnov schreef:
Maakt niet uit. Ik blijf je een fucking kneus vinden als je ervoor kiest om via je uitweg leed bij anderen (en dan heb ik het niet over te laat zijn) te veroorzaken. Of het nu je eigen schuld is of niet. Dan denk ik er maar "makkelijk" over.

Je todat je eigen vader, moeder of zusje voor de trein springt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 15:04 

Hardtraxx Veteran

Steffnov schreef:

Exact mijn gedachte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 15:08 

Hardtraxx Veteran

Steffnov schreef:

Spijker op de kop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 15:09 

Hardtraxx Veteran

sandervanbruggen schreef:
Steffnov schreef:

Steffnov schreef:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 15:24 

Ik begrijp jou/jullie dus echt niet. Als jou vader voor de trein springt dan maakt je dat niks meer uit omdat je dan vind dat ie een kneus is? Durf der om te wedden dat als jou vader voor de trein springt je aan het janken van verdriet bent en niet zegt 'Ohh boeien hij is voor de trein gesprongen, wat een kneus zeg' en dan weer vrolijk verder loopt. Ik had de zelfde mening als jij todat er een hele goede vriendin van me voor de trein sprong. Dan stel je je mening echt wel bij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 15:28 

Hardtraxx Veteran

Dan spelen uiteraard persoonlijke belangen vele malen meer mee. Als je iemand kent, dan ga je echt wel eerder af op het verdriet van het verliezen van een geliefde, dan de manier waarop.

Betekent echter niet dat ik "de trein" of een andere openbare methode the way to go vind. Bij een persoon waar ik niets van weet, komt er dan al gauw een minnetje bij. Het is namelijk óók echt niet zo dat na zo'n gebeurtenis als jij beschrijft, ik opeens denk "oh, de trein is ook wel ok".
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 17:54 

Hardtraxx Veteran

Steffnov schreef:

SJONGE godverdomme zeg. Ik ben door deze reactie gewoon te kwaad om fatsoenlijk te reageren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 18:39 

Hardtraxx Veteran

Wat is dan jullie mening over euthanasie? Dat vinden jullie in sommige situaties wel prima waarschijnlijk. Omdat die mensen te veel pijn (of iets anders ergs) hebben om nog door te willen leven. Ze zijn heel ziek. Maar mensen met een depressie zijn ook heel ziek en gaan ook door een hel heen. Alleen als je met een depressie aanklopt en om euthanasie vraagt zal dit never nooit worden goedgekeurd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 18:44 

Hardtraxx Elite

Fuzzylogic schreef:
Wat is dan jullie mening over euthanasie? Dat vinden jullie in sommige situaties wel prima waarschijnlijk. Omdat die mensen te veel pijn (of iets anders ergs) hebben om nog door te willen leven. Ze zijn heel ziek. Maar mensen met een depressie zijn ook heel ziek en gaan ook door een hel heen. Alleen als je met een depressie aanklopt en om euthanasie vraagt zal dit never nooit worden goedgekeurd.

Euthanasie is volgens mij alleen toegestaan bij chronische ziektes en depressie is dit niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 18:50 

Hardtraxx Veteran

DJ_Tim schreef:
Fuzzylogic schreef:

Euthanasie is volgens mij alleen toegestaan bij chronische ziektes en depressie is dit niet.

Ben je verder gekomen dan de eerste zin?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 18:51 

Hardtraxx Crew

Een depressie vergelijken met een situatie waar euthanasie van toepassing is, gaat mij veel te ver hier. Voor er überhaupt ook maar sprake kan zijn van euthanasie, moet er al aangetoond zijn dat er een ondraaglijk lijden is of zal komen waaruit geen uitweg of genezing meer mogelijk is. Het verschil hierin is dat dat laatste wetenschappelijk is aangetoond. Bij depressie kan een patiënt het zeker zo ervaren, maar bij een depressie is (vrijwel) altijd enige vorm van verbetering mogelijk. Dat is de onderbouwde en logische reden waarom euthanasie niet van toepassing is bij depressie.

Het nichtje van een goede vriendin van me heeft zelfmoord gepleegd door voor de trein te springen. Natuurlijk treur je dan om het verlies van je familie, maar zij zei ook al heel snel dat voor de trein springen een ontzettend slechte manier is in zo'n situatie, omdat je zoveel mensen tot last bent, om het zo maar uit te drukken. Hierbij wil ik zeker benadrukken dat er geen goede manier van zelfmoord is, aangezien er altijd iemand moet zijn die je vindt en er altijd familie of vrienden achtergelaten worden. Dat gezegd hebbende zijn er naar mijn mening manieren die minder slecht zijn dan anderen. Voor de trein of een ander voertuig springen staat echter wel hoog op de lijst manieren die veel negatieve impact hebben op anderen. Wanneer iemand zodanig depressief is dat hij/zij suïcidale gedachten krijgt, dan speelt dat natuurlijk een veel kleinere rol in zijn/haar redenering, maar dat doet niks af aan deze feiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 18:57 

Hardtraxx Elite

Fuzzylogic schreef:
DJ_Tim schreef:
Fuzzylogic schreef:

Ben je verder gekomen dan de eerste zin?

Jahoor, jij zegt:
-Jullie vinden in sommige situaties euthanasie waarschijnlijk wel prima
-mensen met depressie zijn ook heel ziek
-wanneer die vragen om euthanasie zou dit nooit worden goedgekeurd

Door dit te zeggen stel je een vergelijking waarom het 1 wel goed is en het ander niet.

Mijn reden: het is niet chronisch, mensen met een depressie kunnen hier weer uit komen.

Zenda schreef:
Voor er überhaupt ook maar sprake kan zijn van euthanasie, moet er al aangetoond zijn dat er een ondraaglijk lijden is of zal komen waaruit geen uitweg of genezing meer mogelijk is.

Dit dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 18:57 

Hardtraxx Veteran

Ja tom dit vind ik geen reden om anderen (mentaal) iets aan te doen.

@Sandervanbruggen, tuurlijk ben je dan verdrietig, maar bendan ook heel boos als een familielid/vriend/kennis iemand anders meeneemt in zijn zelfmoord(poging).
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 01:29 

Hardtraxx Veteran

Tom, ik snap het punt wat je probeert te maken. Echter, het probleem is niet dat mensen zelfmoord plegen. Hoe kut het ook is, dat een persoon's eigen keus. Daarom sta ik ook compleet achter euthanasie. Wanneer er geen waardig leven meer mogelijk is, kan ik me volledig indenken dat je liever voor die optie kiest, dan als een compleet ander, onwaardig en afwezige "plant" eruit te komen.

Het probleem heb ik met de methode. Het probleem met voor een trein springen / van een gebouw springen / een andere openbare methode is dat het leed opwekt bij mensen die er niets mee te maken hebben, maar hier trauma's van over kunnen houden. Voor de rest weet Zenda prima mijn mening te verwoorden, dus daar houd ik het bij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 02:38 

Hardtraxx Veteran

Voor de trein springen is meestal een opwelling dus, zoals Skribbler al zegt, daar denk je op zo'n moment simpelweg niet aan.

Verder eens met Steffnov.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 12:57 

Hardtraxx Veteran

Noem eens een manier om zelfmoord te plegen zonder er mensen mee 'lastig' te vallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 13:23 

Hardtraxx Veteran

Euthanasie (ziekenhuis) en anders ergens jezelf in een bos ophangen en een briefje achter laten waar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 13:40 

stefan_helmond schreef:
Noem eens een manier om zelfmoord te plegen zonder er mensen mee 'lastig' te vallen.

Die is er niet. Er zijn altijd mensen die je achterlaat en meestal word je ook wel door iemand gevonden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 14:50 

Hardtraxx Veteran

Gisteravond gehoord dat een jongen uit de buurt zijn vader zelfmoord heeft gepleegd. Ging vroeger nog wel met die jongen om en hun moeder spreek ik vaak nog in de AH. Raar gevoel. Ook het verhaal eromheen maakt het nog raarder... :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 15:26 

Hardtraxx Veteran

stefan_helmond schreef:

Die is er niet. Er zijn altijd mensen die je achterlaat en meestal word je ook wel door iemand gevonden.

Daarom. Wat moeten ze dan doen, ongelukkig leven? 'Ja dat zal vast wel een keer voorbij gaan.' Diegene die depri zijn zien geen toekomst/uitweg meer.

Sterkte Lenny!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 15:42 

Hardtraxx Veteran

Het is wel raak de laatste dagen met zelfmoorden en depressies.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 18:00 

Hardtraxx Veteran

stefan_helmond schreef:

Verdriet door het verlies zal er altijd zijn. Leed door de methode is te voorkomen.
Vorige  1 ... 2344, 2345, 2346, 2347, 2348, 2349, 2350 ... 2577  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic