Broken Balance schreef:
El Mare schreef:
Ah, omdat zij het zo moeilijk gehad hebben voeren ze zelf maar even een soort van genocide uit, zij hebben het land ingepikt van de oorspronkelijke bewoners, niet de Arabieren daar.
Ach het gaat hun al niet daarom, het is gewoon geloof tegen geloof waarbij beiden laffe misdaden uitvoeren. Raketaanvallen heen en weer, waarbij die van Israël meer schade doen omdat Hamas geen afweersystemen heeft. En zo gebruikt Hamas zijn eigen bevolking onder druk als kanonflodder om zo maar onschuld te krijgen, en we hebben de tunnels naar Israël gezien waar ze een ton aan aanslagen uitvoeren.
In beide gevallen zijn de gewone Islamitische bevolking onder Hamas en het gewone Joodse volk in Israël de dupe. Want het is gewoon de extremisten vs de regering van Israël.
Ik kan er half mee instemmen dat Hamas zich tussen de burgerbevolking schuil houdt om als dekmantel te gebruiken om te laten zien aan de wereld hoe grof Israël te werk gaat.
Maar jij maakt mij absoluut niet wijs dat een aanval van Israël op ziekenhuizen en opvangcentra van de VN voor de slachtoffers worden gebruikt door Hamas om als dekmantel te fungeren. Dit zijn gewoon oorlogsmisdaden. Het staat mij in mn geheugen gegrift van een tijdje terug hoe spelende kinderen door Israëlische raketten om het leven kwamen, dan ga jij mij never nooit wijsmaken dat dit de schuld van Hamas is, omdat er strijders van Hamas daartussen lopen. Dit is gewoon een oorlogsmisdaad.