HardstyleForEvah schreef:
Nerazzurro93 schreef:
Dat klopt ergens wel. Maar ik vind ook niet dat je zo moet leven. Mij werd gevraagd hoe ik zo cool en eigenzinnig ben geworden. Iedereen heeft zo zijn eigen manier. Wees maar gewoon jezelf. En daar ligt het probleem omdat veel mensen denken dat ze zichzelf zijn maar dat komt omdat ze niet realiseren dat ze geprogrammeerd zijn. Dat is namelijk een deel van hun programmatie.
En jij hebt jezelf niet laten beïnvloeden ('geprogrammeerd') door anderen in jouw leven?
Jawel hoor

En dat hoeft ook niet altijd slecht te zijn. Je moet echter wel kritisch zijn door wat/wie je je laat manipuleren. Ik merk dat ik steeds vaker ervan bewust ben op welke manieren de maatschappij probeert te manipuleren/programmeren. Dat hoort bij het volwassen worden imo

. Als kind is de wereld onschuldig maar later merk je dat er steeds meer onrechtvaardig en vervelend is.
Nu weet ik dat dit heel zwaar klinkt en dat komt omdat ik het extra sterk benadruk. Jullie zullen wel denken dat ik mentaal gestoord ben maar ik ben een doodgewone jongen die gewoon iets kritischer/cynischer is dan de gemiddelde mens, en op een forum is dit makkelijker te uiten dan gewoon tegen de buurman. Dat komt ook wel omdat ik dingen te vaak op een zwart-wit manier zie.