Stinkjanus schreef:
Inderdaad kort door de bocht. Aan zulke dingen kun je vrij weinig doen en het is ook niet dat ik geen discipline heb, ik presteer goed op school. Het is alleen dat ik ervan overtuigd ben dat ik veel beter kan. Door hierover met een psycholoog/dokter te praten en eventueel over te gaan op medicatie (alleen tijdens het leren bijv) kan ik dit misschien verwezenlijken.
Ik kan het op zich wel begrijpen dat je zo'n opmerking maakt. Ik geloofde eerst ook nooit in anorexia, totdat de vriendin van een vriend van me het kreeg. Toen ben ik er wel wat serieuzer over na gaan denken en kwam ik tot de veronderstelling dat je zoiets niet van een afstandje kan beoordelen. Dat is hier nu dus ook het geval.
Zoals ik al zei, te kort door de bocht

Maar, anorexia geloof ik best wel dat mensen zo'n vertekend beeld van zichzelf kunnen hebben, maar dat is heel wat anders. Ze komen vast te zitten in een bepaald zelfbeeld dat alleen maar slechter wordt.
Maar gebrek aan zelfdiscipline is wel wat anders. Maar ook wel een stuk persoonlijkheid.
Zoals je zei, erover praten kan ook al helpen, en dan is het dus niet helemaal af te schuiven op ADHD

Misschien hebben mensen wel ADHD omdat ze niet genoeg uitgepraat hebben

maar dat lijkt me een beetje een debiele conclusie