katamaran schreef:
Vind het wel schijt irritant dat de lagere niveau's altijd vette ''excursies'' of uitjes hebben, zoals een dagje naar de skihal in Bottrop of een werkweek zonder daar geld aan uit te geven. Bijvoorbeeld een week naar Apeldoorn, in een bungalow.
En wat doen wij, wij gaan verdomme 1 keer per jaar naar een of ander kutmuseum op de veluwe, of in Bonn. Vreselijk saai, en alleen maar om te leren. Want VWO moet natuurlijk altijd iets doen wat gerelateerd is aan leerwerk. Want daar houden ze van! Ze doen niets liever en hebben geen andere hobby's.

Is hier wel anders, mijn vriendin doet VWO Tweetalig en heeft uitwisselingen, uitjes naar Slovenië, Portugal, Engeland, Frankrijk en Duitsland. Plus komt nog een internationale stage bij op, kan via school geregeld worden, kom je terecht in India, Zuid-Afrika of Engeland. En dan binnen de landsgrenzen nog behoorlijk vaak op excursies. En aantal weken terug een MEP (Model Europees Parlement)-week meegedaan, overdag beetje vergaderen en s'avonds zuipen in de stad met je delegatie

VMBO/Havo gaat 1x naar of Barca/Praag/Berlijn of Parijs en that's it.
Ik met mijn VMBO, waar ben ik geweest?
- Dagje Walibi
- Middag in een speeltuin voor Natuurkunde metingen doen
- Skireis, maar daar kon iedereen van de school mee

Met MBO Sound en Vision wel dag naar de Musik Messe in Frankfurt geweest, dat was écht vet!