Wenzel schreef:
Ik ben ook een groot pokémon fan en moet zeggen dat ik sword/shield vrij weinig aan vond. Laat ze eens een difficulty optie toevoegen, de spellen zijn echt veeeel te makkelijk. En ja ik weet dat het spellen zijn die voor kinderen zijn ontworpen maar nu staat zelf overal bij wat super effective is en wat niet. Er zit niks geen spanning in, ieder deel hetzelfde knip en plak verhaal en geen fatsoenlijke endgame. Ik denk dat het misschien vooral nostalgie is maar kijk naar gold en silver en vooral de remakes van gold en silver: geweldige spellen met een goede endgame (terug naar kanto na de elite 4), veel uitdagender (gym met die tyfus miltank), alle legendarische pokemon tot dan toe in de game, youngster joey met zijn top percentage ratata, de legendarische honden etc. etc. etc. etc.
Gold/Silver was zo'n grote verbetering tov z'n voorganger, zijn andere sequels niet meer bij in de buurt gekomen, zo'n verschil. Weet nog dat we bij Ruby & Sapphire echt aan het zoeken waren van 'Waar is nu de andere regio?' Altijd enorm magere post game content. En ik wil gewoon pokémon in het wild vangen, niet een of andere gare friend safari. X&Y nog gespeeld, veel te makkelijk, al was ik wel blij met de grote variatie en aantallen aan Pokémon op alle routes.