Nuracore schreef:
Overall is 1 sniper voldoende met twee afstand/mids (zij het AR of DMRs) en/of 1x shotty voor de push.
...
Welke perks je gebruikt is persoonlijk maar Tracker en Ghost zijn voornamelijk de must voor mij. Tijdens de mid-game wissel ik van loadout zodat ik Ghost heb. Al met al wissel ik twee keer van loadout per game, dus creeer je loadouts strategisch.
...
Kijk ook altijd goed naar de cirkel. Ik rouleer altijd rechts of linksom op grens (afhankelijk wat de beste positie bied) en push voornamelijk teams die dan nog naar de cirkel toe moeten of al op de grens zitten. Maar ga nooit recht door zee om naar het midden punt te gaan. Zo laat jij je te makkelijk omcirkelen en moet je met te veel kanten rekening houden. Zorg echt tijdens de mid/endgame dat je de gas in je rug hebt zodat je niet achterom hoeft te kijken.
Ben het in grote lijnen wel met je verhaal eens, paar dingetjes die ik net anders zie. In de huidige meta is een shotgun mijns inziens nooit je beste optie. R9-0 met Dragon's Breath was eerder zeer sterk, maar dat is een tijdje geleden generfed. Momenteel heb ik in als ik AR met een close range wapen ga altijd een Mac-10 of MP5 (CW).
Voor wat betreft perks is tracker wel oké, maar heeft Amped imo meer waarde. Het is echt super nuttig om als je bijvoorbeeld gepushed wordt of zelf wilt pushen snel naar een smg kan switchen, of als je iemand ziet rennen snel je sniper of AR kan pakken voordat ze uit het zicht zijn. Als je amped eenmaal gebruikt kun je niet meer zonder. Heb ook het idee dat ik over het algemeen wel weet waar m'n tegenstander is, doordat de meeste mensen relatief voorspelbaar zijn in hoe ze lopen en omdat je ze vaak gewoon kunt horen.
Wat betreft rotations vind ik het juist prettig om al vroeg het midden van de cirkel te kunnen pakken. Ik begin het liefst buiten de cirkel (dus bijv bij een cirkel in de onderste helft droppen op Quarry als daar een buy is) om vervolgens in één keer (vaak met voertuig) door te gaan naar een sterke plek richting het midden van de cirkel. Zie liever een team aankomen dat ik dan kan pakken terwijl zij mijn kant op moeten pushen, dan dat ik zelf de push moet maken. Bij de rand hangen kan natuurlijk ook prima, als je je er maar van bewust bent dat dit vaak is waar de actie is en je dus rekening moet houden met mensen die komen pushen of de third party willen pakken. Enige wat je écht nooit moet doen in je rotation is heel laat nog de cirkel ingaan door bijvoorbeeld met het gas mee te lopen, dat is echt vragen om problemen.
ULTIMO schreef:
Ik heb de FFAR een paar keer geprobeerd maar dat ding heeft echt een gigantische recoil. Of zijn daar ook norecoil setups voor?
Wat de FFAR een lastiger wapen maakt is dat de recoil in een soort S gaat. Je moet daar inderdaad wel voor compenseren met je attachments. Wat je erop moet zetten kun je het beste opzoeken op Youtube (JGOD en TrueGameData zijn over het algemeen de beste bronnen voor dat soort info). De meeste attachments doen momenteel niet wat er in game aangegeven staat, dus je bent nogal aangewezen op externe websites of eigen testwerk als je een wapen zo optimaal mogelijk wil bouwen. Run hem zelf in ieder geval met Agency Supressor, Bruiser Grip, Task Force Barrrel, 50 Round Fast Mag en SAS Combat Stock en vind de recoil over het algemeen prima te doen.
Voor wat betreft snipen heb ik gisteren trouwens de LW3 geleveled, dat ding is echt enorm smerig. Heb er één van de laatste scopes op zitten (x6), deze geeft geen glint. Kan daardoor in alle rust ingescoped ergens heen kijken zonder dat iemand er iets van ziet.