Active topics in Off-Topic

Moderators

• Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · online
  • Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 2 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 5 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 2 days ago
H
Hardtraxx Elite
2954 posts member since 2013
last seen Jul 2026
Nuracore wrote:
Hard4Us wrote:Benieuwd naar Prison Architect. Mensen die dit gespeeld hebben?
Een erg vermakelijk spel dat soms best wel wat denk werk nodig heeft bij bepaalde gevangenis types haha
Dus het is niet gewoon bouwen wat je leuk vind? Of zijn dat bepaalde modus die je speelt? Beetje missies er in vind ik verder ook wel leuk. Ik zoek namelijk een bouw spel, sims vind ik niks, dat roller coaster achtige spel gaat me denk ik snel vervelen en cities skyline is ook niet mijn ding.

@grim
Is het nog niet full released dan? Zag wel dat het heel populair was op steam nu.
Hardtraxx Veteran
14318 posts member since 2011
last seen 1 hour ago
Hard4Us wrote:
Nuracore wrote:
Een erg vermakelijk spel dat soms best wel wat denk werk nodig heeft bij bepaalde gevangenis types haha
Dus het is niet gewoon bouwen wat je leuk vind? Of zijn dat bepaalde modus die je speelt? Beetje missies er in vind ik verder ook wel leuk. Ik zoek namelijk een bouw spel, sims vind ik niks, dat roller coaster achtige spel gaat me denk ik snel vervelen en cities skyline is ook niet mijn ding.

@grim
Is het nog niet full released dan? Zag wel dat het heel populair was op steam nu.
Spel is nu volledig released. Verder kan je het ook gewoon zo makkelijk spelen maar het is bij sommige dingen die je plaatst wel even nadenken hoe het werkt.
Hardtraxx Veteran
5475 posts member since 2013
last seen 9 days ago
Hard4Us wrote:
Nuracore wrote:

@grim
Is full release. Ik heb het spel gekocht toen het nog redelijk vroeg in early access was.

Je kan niet exact bouwen wat je wilt wanneer je wilt. Je gevangenis moet aan bepaalde voorwaarden voldoen. Naarmate je gevangenis groter wordt heb je extra zaken nodig zoals een bibliotheek, lesruimte, houtzagerij, kenteken drukkerij, ...

Dit om je gevangen bezig te houden (en met de laatste 2 verdien je ook geld) en tevreden te houden. Doe je dit niet dan heb je grotere kans dat je gevangenen beginnen te rellen omdat niet aan hun noden wordt voldaan.

Je hebt low/med/high/max(?) security gevangen. Low-sec gevangen doen niet moeilijk over het algemeen en is dus redelijk makkelijk.

Elk hoger niveau van security gevangen brengen weer hun eigen noden met zich mee.
H
Hardtraxx Elite
2954 posts member since 2013
last seen Jul 2026
Thanks voor de uitleg!

Verder nog iemand meer suggesties als "bouwspellen"?
Hardtraxx Veteran
3418 posts member since 2014
last seen Oct 2024
Hard4Us wrote:Thanks voor de uitleg!

Parkitect, als je Rollercoaster Tycoon leuk vindt. Of RCT zelf natuurlijk :P
Hardtraxx Veteran
last seen 1 hour ago
Zijn er nog mensen hier die Stellaris spelen?
Hardtraxx Veteran
5475 posts member since 2013
last seen 9 days ago
Hard4Us wrote:Thanks voor de uitleg!

Factorio staat bij mij op het verlanglijstje. Maar dat heeft wel een hele steile leercurve naar het schijnt.
Hardtraxxer
364 posts member since 2017
last seen Aug 2018
Hard4Us wrote:Verder nog iemand meer suggesties als "bouwspellen"?
Leukste bouwspel is voor mij Automation. Kan je een auto bouwen en designen, en ook het motorblok in elkaar zetten, chassis type etc. Best vermakelijk.

Als je toch meer richting rollercoasters denkt, is het toch wel roller coaster tycoon world wat het beste is imo. Daar kan je praktisch alles mee bouwen :)
Hardtraxx Veteran
14127 posts member since 2008
last seen 2 hours ago
RCT World is ontzettend slecht ontvangen, zou dan voor Planet Coaster gaan.
Hardtraxx Veteran
last seen 1 hour ago
Delt-A wrote:RCT World is ontzettend slecht ontvangen, zou dan voor Planet Coaster gaan.
Kon me nog wel herinneren dat Planet Coaster best wel wat aan je performance vrat en dan bedoel ik echt CPU vanwege het vele AI berekeningen. Weet alleen niet op dit nog steeds zo is?
Hardtraxx Veteran
14127 posts member since 2008
last seen 2 hours ago
Geen idee, begin er sws al niet aan met mijn laptop. :P
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Delt-A wrote:RCT World is ontzettend slecht ontvangen, zou dan voor Planet Coaster gaan.
RCT Classic ftw
Hardtraxx Veteran
11323 posts member since 2008
Gisteren op advies van een pagina geleden The Witcher 3 GOTY gekocht, ik was wel weer een keer toe aan een nieuw spel met lange speelduur.
A
Mensen die PUBG op consoles hebben/ weten of het wat is?
Hardtraxx Veteran
7269 posts member since 2013
last seen 15 days ago
Planet Coaster is erg tof. Helaas steek ik mijn tijd niet meer in dit soort spellen..
Hardtraxx Veteran
last seen 1 hour ago
Anonymous wrote:Mensen die PUBG op consoles hebben/ weten of het wat is?
Schijnt nog erg in een 'betá' te zitten ondanks de officiele release. Veel prestatie problemen en de GUI + controls zijn nog erg brak.
Hardtraxx Veteran
6004 posts member since 2017
last seen 1 day ago
Ik zou enorm afraden om pubg op console te kopen. Het is al amper geoptimaliseerd op pc laat staan console.
Hardtraxxer
495 posts member since 2015
last seen Nov 2021
Twijfel om modern warfare remasterd te kopen voor ps4, iemand die weet of het online nog een beetje leeft?
Hardtraxx Veteran
3418 posts member since 2014
last seen Oct 2024
Heb Fallout New Vegas gekocht met de sale :D
F
Hardtraxx Veteran
6061 posts member since 2010
last seen 5 days ago
Franky wrote:Twijfel om modern warfare remasterd te kopen voor ps4, iemand die weet of het online nog een beetje leeft?
Speel het nog bijna dagelijks op de ps4, lobbies worden altijd vrij snel gevuld, ja dus :thumbup:
Hardtraxx Veteran
7456 posts member since 2011
last seen 12 days ago
makrooy wrote:Ik zou enorm afraden om pubg op console te kopen. Het is al amper geoptimaliseerd op pc laat staan console.
Mee eens, heb het op de XBONE X gezien..Jezus wat ziet dat er slecht uit met verschrikkelijk pop-up.

Je tegenstanders zie je dan wel snel maar als je schiet blijkt ie achter een boom te staan..

Tip: Geef Fortnite een kans op de console, volledig gratis en vrij makkelijk op te pakken
Hardtraxx Elite
2085 posts member since 2012
last seen 9 days ago
Iemand die Fortnite Battle Royal op ps4 speelt?
Hardtraxx Addict
1712 posts member since 2015
last seen Aug 2025
Fortnite is zeker een aanrader! Pubg ga ik nog maar even op wachten.
Hardtraxx Elite
2817 posts member since 2013
last seen Jul 2026
Gisteren op aanraden van de stiefzus van mijn vriendin gedownload. Heb namelijk een PS4 staan thuis, maar die heeft al zo'n driekwart jaar niet aan gestaan. Samen met mijn vriendin anderhalf uur gespeeld. Best leuk, aangezien we beiden nooit echt (meer) gamen. Konden er alleen geen klote van en heb ook het idee dat we het niet helemaal goed deden, maar desalniettemin leuk. Misschien eerst wat info zoeken op internet voordat we het weer een keer aanslingeren. Wel fijn dat het gratis is en het idee is ook erg leuk.
Hardtraxx Veteran
5693 posts member since 2015
last seen Feb 2026
Gedownload op de Xbox One. Kon me er wel prima mee vermaken, zeker als je gewoon met vier vrienden in een team zit! :)