Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326 ... 435  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2017 16:02 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Sowieso heeft Nintendo niet echt "gamer" consoles. Omdat de helft van de games die wordt uitgebracht niet worden ondersteund.

Qua game zal het wss wel enorm goed zijn. Maar ik zie het niet meer dan een People's Choice worden of award als beste Switch/Wii Game.

Ik denk dat Horizon Zero Dawn, Red Dead Redemption II, CoD WWII of Destiny II er dit jaar mee vandoor gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2017 16:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

4e hoogste reviews aller tijden...dus ja, de reviews voor Zelda waren best positief :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2017 16:08 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Met zo weinig reviews van een paar random game reviewers niet heel relevant lijkt me?

Lijst klopt imo ook van geen kant :lol:

Uncharted 2: Among Thieves, Soul Calibur, Super Mario Galaxy 1 en 2 en GTA IV in de top 10 allertijden. Donder op man :lol:

Waar zijn Doom, C&C, Call Of Duty 2, Battlefield 1942, Medal Of Honor Allied Assault, GranTurismo 4 en dergelijke? Veel echte Game Of The Years staan er niet eens tussen
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2017 16:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Met zo weinig reviews van een paar random game reviewers niet heel relevant lijkt me?


Dit is een gemiddelde van de reviews van de grote outlets als IGN, Gamespot, Edge en dergelijke. Geen random reviewers.

Metacritic komt met niet heel andere cijfers, zit hem daar in decimalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2017 16:15 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Broken Balance schreef:
Met zo weinig reviews van een paar random game reviewers niet heel relevant lijkt me?


Dit is een gemiddelde van de reviews van de grote outlets als IGN, Gamespot, Edge en dergelijke. Geen random reviewers.


Geloof nog steeds niet zo dat dit dan de top 10 allertijden moet wezen. IGN, Gamespot e.d. vertrouw ik nog wel enigszins maar de rest zegt ook niet zo veel. Het zijn ook bijna alleen maar Amerikaanse sites. Ook veel sites die ronde cijfers geven.

Hoe verder ik in die lijst naar onderen scroll, hoe meer titels ik zie die daar echt bovenin horen te staan, titels die en masse populair waren over meer platforms en de gaming wereld hebben veranderd zoals MOHAA, Goldeneye, Halo e.d.

Jammer dat Games niet zoiets als Imdb hebben. Waar je de mening van de massa kan zien en niet van een paar reviewers.

Ik geloof best dat Zelda goed is hoor, daar niet van. Maar dit soort reviews zijn vaak momentopnames.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2017 16:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je zou bijna denken dat je jezelf laat leiden door je persoonlijke smaak
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2017 16:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@BB Metacritic. Maar daar zijn de reviews voornamelijk tienen van fanboys, en enen van haters.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2017 16:42 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
@BB Metacritic. Maar daar zijn de reviews voornamelijk tienen van fanboys, en enen van haters.


Tja dat heb je op IMDB ook wel op zich maar het gehele cijfer is vaak wel representatief.

Steffnov schreef:
Je zou bijna denken dat je jezelf laat leiden door je persoonlijke smaak


Je zou bijna denken dat een persoon met een beetje verstand van games dit zelf ook wel ziet. Ik vond Uncharted 2, de hele serie zelfs, geweldige games. Maar top 10 allertijden? Nee. Heb zelf nooit Goldeneye gespeeld en CoD 2 ook niet (wel een single player) maar ik weet wel wat voor impact die games hebben gehad.

Heb de Marios ook allemaal gespeeld en 64 en Super Mario World horen zeker in die top 10. Maar Super Mario Galaxy 1 & 2? Really? De meeste die ik ken die dat hebben gespeeld gooiden hem na een maand weer de kast in.

Heb zelf ook sporadisch de oude C&C's gespeeld en de oude Doom. Te jong eigenlijk om het objectief te bekijken of om er een mening over te vormen. Maar ik weet wel wat deze games hebben gedaan voor andere games en hoe populair ze zijn. Wolvenstein heb ik nooit gespeeld, maar het is wel de shooter die alle andere shooters deed komen omdat het zo immens goed was gemaakt en goed speelde.

Iedereen met een beetje verstand van gaming kan wel inzien dat die lijst niet klopt. Er zijn games die door veel meer mensen met veel meer ratings zijn gespeeld en die ook echt een legende op zichzelf zijn.

Half Life 2 hoort btw sowieso in de Top 3. De following en rating die die game kreeg is immens. Vooral wat die game voort heeft gebracht, wat veel niet eens weten denk ik. Dingen zoals Steam, de gehele indie gaming cultuur en sandbox games.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2017 16:50 
 
Hardtraxx Veteran

Edit: BB heeft het eigenlijk allemaal al verwoord. Sluit me volledig bij hem aan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2017 17:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Impact en kwaliteit blijven natuurlijk 2 compleet verschillende dingen. Een spel (en ook dingen buiten de game industrie) kan natuurlijk gigantisch veel navolgelingen beïnvloed hebben, maar hoeft daarom zelf niet technisch perfect in elkaar te zitten.

Daarnaast staat bijvoorbeeld Steam natuurlijk compleet los van de game Half Life 2 an sich, hoe goed deze ook was (en dat komt ook terug in de cijfers).

En zoals ik zei, eigen referentiekader zal altijd meespelen. Je kunt het altijd overal wel mee oneens zijn, ik zeg ook niet dat hij perfect is, maar dit zijn de gemiddeldes van de mensen die ervoor betaald worden, that's it. En ook degene die de prijzen uitreiken (zie de discussie "GOTY" die hieraan vooraf ging).
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2017 20:06 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nee het heeft niet direct wat met elkaar te maken maar Half Life 2 is van Valve. Valve is de oprichter van Steam.

Door het enorme succes van Half Life 2 hebben ze Steam zo groot kunnen maken. Mede omdat door de variatie en modding en indie game development die Half Life 2 zn engine bood, er zoveel vraag naar was. Denk maar aan Garry's Mod en Team Fortress, die allemaal er bij hoorden. Die hebben de vraag voor Steam doen stijgen.

Maar de games die zo'n impact hadden, hadden in die tijd ook de kwaliteit.

Doom en Wolvenstein zette de benchmark. Vervolgens deed Doom 3 (die minstens in de top 25 hoort) het zelfde. Die game was qua gameplay en graphics zo goed dat alle benchmarks op die game werden aangepast.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2017 20:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De impact die de game heeft/zal gaan hebben is natuurlijk nu ook nog niet te zien. Punt is wel dat het spel een hoop dingen uitzonderlijk goed doet.
Het is geen nieuw genre zoals Dune/C&C95 of Wolfenstein dat waren, maar het brengt wel vernieuwing. Voornamelijk in z'n keuzevrijheid, en de mechanics die eenvoudig zijn te begrijpen en besturen zijn, maar toch veel diepgang hebben, en hoe de AI omgaat met wapens en voorwerpen in z'n omgeving.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2017 20:15 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Klopt, dat zal je naar verloop zien.

Maar om uberhaupt impact te hebben moet een game natuurlijk ook goed zijn en populair daardoor zijn.

Sommigen duiken wel wat onder de radar. Zo heeft F.E.A.R. bijvoorbeeld voor shooters de standaard gezet voor hoe de AI zich gedraagt. Die had voor die tijd extreem intelligente AI die je op basis van jouw positie kon flanken e.d. allemaal uit eigen berekening, niet van te voren gescript.

Het draait vaak om de game die het aan het grote publiek heeft gebracht. Zo zijn er tig World Of Warcraft achtige spellen geweest voor WoW. Maar WoW heeft wel het genre gemaakt door zijn populariteit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2017 20:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De GOTY zegt toch helemaal niets meer en wordt nu bijna alleen uitgeroepen bij een aantal sales dat gehaald wordt door populariteit. Vaak zijn het magazines of game news sites die door stemmen of reviews een game uitroepen tot GOTY, betekend nog niet altijd dat dit het meest ultieme vetste spel is aller tijde omdat je persoonlijke GOTY altijd nog door je smaak wordt gekozen.

Zelfde geld voor die top 10 aller tijde lijsten, dat wordt nu ook alleen met bepaalde populariteit behaald omdat de 'gamer' groep nu veel groter is dan de groep die games als Halo, GTA vice city, half life 2 etc hebben meegemaakt.

Dus de meest recentere games krijgen gewoon veel meer aandacht hier in.
In mijn ogen zal Halo altijd mijn GOTY blijven en een kleine schaal aan vroegere games op de plekken daar onder zoals AoE, CoD 2 big red one, Medal of Honor etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2017 21:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

klapstoel schreef:
Modder tegengekomen in GTA Online. Dropte hij ineens een hele hoop geld op mijn character :lol:
Nou maar hopen dat Rockstar dit niet opmerkt en ik geen ban op mijn account krijg :x


Jammer dat dit nooit op de ps4 gebeurd. :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2017 14:56 
 
Hardtraxx Elite

Rickzel schreef:
patrickjeb schreef:
Was nooit echt fan van Zelda, maar Breath of the Wild is echt een fantastische game. Al aardig wat uurtjes er in zitten en vermaak me nog prima. Ook veel kleine dingen waar je nu pas achterkomt of ontdekt.


Zou jij de Switch aanraden? Lijkt me echt een plastic crappy onding :P

of is hij ook op de Wii U uitgekomen?


Ik zou er even mee wachten tot dat er meer spellen voor uitzijn.
Heb m zelf nu ook is echt een top ding :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2017 08:56 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
De GOTY zegt toch helemaal niets meer en wordt nu bijna alleen uitgeroepen bij een aantal sales dat gehaald wordt door populariteit. Vaak zijn het magazines of game news sites die door stemmen of reviews een game uitroepen tot GOTY, betekend nog niet altijd dat dit het meest ultieme vetste spel is aller tijde omdat je persoonlijke GOTY altijd nog door je smaak wordt gekozen.

Zelfde geld voor die top 10 aller tijde lijsten, dat wordt nu ook alleen met bepaalde populariteit behaald omdat de 'gamer' groep nu veel groter is dan de groep die games als Halo, GTA vice city, half life 2 etc hebben meegemaakt.

Dus de meest recentere games krijgen gewoon veel meer aandacht hier in.
In mijn ogen zal Halo altijd mijn GOTY blijven en een kleine schaal aan vroegere games op de plekken daar onder zoals AoE, CoD 2 big red one, Medal of Honor etc.


Imo is GOTY meestal wel redelijk representatief.

2016: Overwatch (Eerste MMOBA (of hoe je dat ook zegt) op de consoles, een goed uitgewerkte in first person. Daar waren niet veel van. Zeker niet op de console. Dus deze is imo wel terecht winnaar geworden. Heb het zelf niet, alleen even gespeeld, maar de instap drempel is niet heel hoog en het is geweldig om te doen voor casual gamers zowel als pro's. Naast dat ik persoonlijk Battlefield 1 de winnaar vond snap ik deze wel.

2015: The Witcher III, imo ook terecht. Die game is grafisch geweldig, massief en toch met veel keuze mogelijkheden.

2014: Dragon Age: Inquisition. Niet gespeeld, maar van mensen hoor ik wel dat het echt een goede game is.

2013: GTA V: Verdere vragen nodig? Sommigen hebben ook Last Of Us en die snap ik ook volledig.

2012: Telltale's The Walking Dead: Enorme immersive game zonder dat je echt "speelt". Deze game sleept je echt mee. Terechte winnaar ook. Daarnaast kwam Journey ook, wat meer een indie was. Maar die game is gewoon echt prachtig.

2011: Batman: Arkham City: geen idee. Weet niks over deze serie.

2010: Red Dead Redemption: Ook geen uitleg nodig.

2009: Uncharted 2: Among Thieves: Geweldige game was en is dit ook. De hele serie is vet.

Maar zo kan je wel doorgaan. Er zijn misschien een paar die er net over gaan oid. Maar tot nu toe kloppen ze elk jaar wel redelijk tot helemaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2017 00:36 
 
Hardtraxx Veteran

Dit weekend weer Quake Champions closed Beta. Nog meer mensen die uitgenodigd zijn. (als ze zich überhaupt hebben ingeschreven hiervoor.)
Laatste Quake die ik echt veel gespeeld heb was 3. Eerste echte shooter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2017 08:26 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Heb Arena veel gespeeld en 4. Maar niet zo intensief als MOHAA of Doom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2017 09:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Speel al sinds de eerste beta van Quake Champions. Toch weer leuk om ff keihard te knallen. Als je wat Quake ervaring hebt dan knal je regelmatig echt gewoon iedereen naar huis :lol:

Nog niet alle gamemodes zijn speelbaar in de Beta. Enkel deathmatch, TDM en duel. Bij duel moet je 3 champions selecteren waar je dan mee gaat spelen? Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, enkel (T)DM.

Tijdens de beta van dit weekend zijn alle champions unlocked en kun je dus naar hartelust testen en uitproberen.

PS: als iemand een key wilt, ik heb er nog eentje over. First come, first served.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2017 09:57 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Merk wel dat als je ervaring in een spel hebt je ook gelijk alles omver blaast zelfs nadat je het een tijd niet hebt gespeeld.

Had na zoveel jaar een de xbox360 aangedaan en Halo 3 opgestart om te zien of er nog online games waren. En die waren er. Jaren niet gedaan maar ik stond mooi bovenaan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2017 10:05 
 
Hardtraxx Veteran

Grim schreef:
Speel al sinds de eerste beta van Quake Champions. Toch weer leuk om ff keihard te knallen. Als je wat Quake ervaring hebt dan knal je regelmatig echt gewoon iedereen naar huis :lol:

Nog niet alle gamemodes zijn speelbaar in de Beta. Enkel deathmatch, TDM en duel. Bij duel moet je 3 champions selecteren waar je dan mee gaat spelen? Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, enkel (T)DM.

Tijdens de beta van dit weekend zijn alle champions unlocked en kun je dus naar hartelust testen en uitproberen.

PS: als iemand een key wilt, ik heb er nog eentje over. First come, first served.

Thanks voor de info. Ik ga er helemaal voor zitten vanaf vandaag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2017 19:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Merk wel dat als je ervaring in een spel hebt je ook gelijk alles omver blaast zelfs nadat je het een tijd niet hebt gespeeld.

Had na zoveel jaar een de xbox360 aangedaan en Halo 3 opgestart om te zien of er nog online games waren. En die waren er. Jaren niet gedaan maar ik stond mooi bovenaan :P


Infected met movement 200%, health 25% en uninfected shield 150% in sandtrap met warthogs en obstakels :loving: herinneringen
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2017 08:54 
 
Hardtraxx Veteran

Drive-by met een sniper of rocket launcher op een mongoose, altijd mooi. Of bij Halo: Reach, waar je op gegeven moment multi team (2v2v2v2) had. Random sticky nades over de map gooien en hopen dat je een kill kreeg xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2017 10:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb een halfjaar geleden ofzo The Witcher 3 gekocht na alle lovende verhalen en reacties. Ik kom zelf alleen heel traag in t verhaal. Ben nu op t punt dat je net bij dat kasteel bent geweest om met die koning te praten nadat die vrouw je kwam ophalen. Ik heb zelf nog nooit een the witcher game eerder gespeeld. Iemand enig idee hoe ik er wel in zou kunnen komen?
Vorige  1 ... 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326 ... 435  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic