Lyst schreef:
Nazale schreef:
Sightstone is juist waar voor je geld... Als support zijnde moet je die ten alle tijden kopen. Ook is juist t ontzeggen van vision van the enemy team zwaar belangrijk, dus de sweeper pakken. Zorgt ook ervoor dat je lane makkelijker gegankt kan worden, zeker als ze gepusht staan. Je kan dan langzaamaan hun jungle overnemen en hun inkomsten beperken en free drags pakken.. Genoeg mogelijkheden :p En hoezo heeft roamen geen zin? Bedoel je dat álle lanes pushed staan? Dan gewoon groupen en turrets pakken lijkt me.. =)
Niet in silver/low gold. Alleen de supports gebruiken daar sweepers, en met 1 ward weghalen per 75 seconde, als je goed gokt, want er staan lang niet zoveel wards als in higher elo games, ga je echt geen game winnen. Ik heb even gekeken, maar in de laatste 5 games had gemiddeld 1 iemand een sweeper en zijn er bij elkaar opgeteld 5 wards gecleard. Dat is 1 per game... En meestal wordt er direct naar het clearen alweer een nieuwe ward gedropt. In higher elo zijn sweepers wel nuttig, want dan bereid je objectives voor etc. Maar op silver niveau echt niet, ze kopen alleen maar sweepers omdat de pro's dat ook doen en omdat het in de build guides staat. Maar als je gemiddeld 1 ward cleart in een hele game, dan had je net zo goed geen sweeper kunnen kopen. En al clear ik 10 wards per game, dan nog weegt het niet op tegen het hebben van een extra carry. Het is echt niet zo dat ze ineens allemaal de fog of war gaan gebruiken om een flank te pakken. Het gros van de spelers weet niet eens welke areas zichtbaar zijn voor de tegenstander. En het niet hebben van vision weerhoudt silvers er niet van om er toch doorheen te lopen.
Geloof me, zodra je ranked speelt heb je echt wel een sweeper nodig. Met name als je richting Gold gaat. Vision wordt op gegeven moment zo belangrijk dat een simpele upgrade niet meer genoeg is. Met name is de upgraded sweeper echt noodzakelijk als je late-game Baron/Dragon wil doen.
Verder heb ik echt een schijthekel aan supports die vol dmg bouwen. Ik verwacht van mijn support dat hij/zij weet wat ie aan het doen is. Dus gewoon standaard items als Mikaels Crucible/Locket Of The Iron Solari/Righteous Glory/Frozen Heart heeft. Je bent er om je team te supporten, niet om zelf de carry te spelen. Dan moet je een andere role gaan imo.